Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Toi Matin töksäyttelevä vittuilu viimeisimmässä jaksossa jatkui siis tuntikausia? Ymmärtäisin jos hetken kiukussa sanoo ja sitten pahoittelee. Mutta tuohan oli sellaista koko ajan jatkuvaa "hekoheko-minusta kaikkihan on erinomaisesti hekoheko". Ja tuo Miran ystävän saapuessa paikalle vain jatkoi ja jatkoi tuota samaa piikittelyä ja nolasi paitsi itsensä, myös Miran kaikkien edessä.
Minusta Miraa ei ole kukaan nolannut. Nolaaminen on sitä, että tehdään toinen naurunalaiseksi. Miralla on pakka hyvin kasassa eikä ole mitenkään nolo tai naurettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi Matin töksäyttelevä vittuilu viimeisimmässä jaksossa jatkui siis tuntikausia? Ymmärtäisin jos hetken kiukussa sanoo ja sitten pahoittelee. Mutta tuohan oli sellaista koko ajan jatkuvaa "hekoheko-minusta kaikkihan on erinomaisesti hekoheko". Ja tuo Miran ystävän saapuessa paikalle vain jatkoi ja jatkoi tuota samaa piikittelyä ja nolasi paitsi itsensä, myös Miran kaikkien edessä.
Minusta Miraa ei ole kukaan nolannut. Nolaaminen on sitä, että tehdään toinen naurunalaiseksi. Miralla on pakka hyvin kasassa eikä ole mitenkään nolo tai naurettava.
Kyllä Matti nolasi Miran, Miran ystävän edessä.
Sinun kannattaa muuten lopettaa kirjoittelu.
Ei nämä olleet hyviä mätsejä, kuten joku väitti. Olemuksen ja ulkonäön perusteella olisi voinut jo alkuun sanoa, että ei toimi. Asiantuntijat valitsivat parit liian idealistisesti. Kemia ei synny siitä, että faktat sopivat yhteen, vaan siihen ikävä kyllä vaaditaan ulkoista viehätystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti ei tee oikein tuossa että pitää suhteen mahdollisen jatkon tai jatkottomuuden omana tietonaan, ja hilloaa sitä viimeiseen asti, läväyttääkseen sitten lopputuloksen yllätyksenä viimeisessä tapaamisesa.
Mitä olisit Mattina tehnyt jos jo ensipäivinä olisi tuntunut että random vaimo-persoonan olemus ei ei vaan kolahda tunteisiin? Todenut tilanteen parin päivän jälkeen tyyliin kiitos, mutta kiitos ei. Eiköhän ohjelman formaattikin velvoita yrittämään ja pitämään draaman kaarta yllä.
Koen voimakkaasti niin että ohjelmassa nähdyn ja kuullun perusteella Matilla on ohjelman jälkeen paremmat asemat löytää uusi kumppani kuin Miralla.
Huomenlahjan antamisen jälkeen he menivät Porvooseen jossa Matti vahvisti toivovansa tulevaisuudelta samaa kuin Mira. Mira on myös aivan varmasti täräyttänyt lapsihaaveet ensimmäisenä plytään hakuprosessissa ja halunnut varmistaa näin saavansa miehen joka haluaa lapsia. Matin olisi vain pitänyt tehdä heti Miralle selväksi, että ei halua niitä Miran kanssa. Mutta ei uskaltanut, koska on pelkuri.
Kyllä, Matin olisi pitänyt heti alttarilla sanoa Miralle, että ulkonäkösi ei miellytä minua, joten tämä oli sitten tässä. Ei olisi jäänyt Miralle vääriä käsityksiä Matin aikeista.
Sellaiset uhriutumiset sieltä sitten. Ihan kuin Matilta viime tv-jaksosta jokaiseen asiaan josta keskusteli Miran kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti & Mira. Teki kipeää katsoa miten pari ajautui eroon kahden jakson aikana. Tämä harmittaa näistä eniten, koska pidin ja pidän yhä molemmista ja heissä oli potentiaalia. Mira on lämmin, söpö ja kaunis, Matti huomaavaisuuteen pyrkivä ja omaa kyllä varsin kivan ulkomuodon. Huolimatta lopputuloksesta, minusta molemmat olivat kyllä ihan hyvään pyrkiviä, mutta arkoja.
Matti on nyt saanut kovaa ryöpytystä tässä, mutta itse en näe hänessä mitään pelimiestä, vaan kokemattomuuden. Lopputulos toki on aika ruma, mutta en nyt demonisoisi Mattiakaan. Ajattelen, että homma olisi voinut mennä toisinkin ilman sitä Miran jatkuvaa vihjailua raskautumisesta, lapsista ja siitä tietynlaisesta käsikirjoituksesta joka hänellä tuntui olevan Matin varalle. Ohjelmaa tehtiin ehkä reilun kuukauden ajan, joten kokeneempaakin kaveria olisi voinut ahdistaa tuossa. Toivon näille kyllä vilpittömästi hyvää molemmille jatkoelämää ajatellen.
Olen samaa mieltä, että Matti vaikuttaa vain kokemattomalta, ei pahalta tai pelimieheltä. Ja Miralla oli valmis suunnitelma aviomiehen varalle, Matin tehtäväksi jäi pyristellä parhaansa mukaan ja kokemattomana ei saanut sanottua asioita siten kuin olisi kannattanut.
En siis syyttäisi kumpaakaan, tai syyttäisin yhtä paljon - miten vaan. Lopputulos olisi heidän kohdallaan voinut olla toisenkinlainen, heissä oli niin paljon samaa ja olivat ulkoisestikin match.
Suurimman osan Matin ryöpytyksestähän täällä on saanut aikaan tuo trolli (tai sairas ihminen), joka suoltaa ilkeyksiä Matista jatkuvalla syötöllä. Tämä ketju loppuisi lyhyeen, jos tästä ilmoittaisi ylläpidolle. Mitäpä tehtäisiin? Älkää edes ruokkiko häntä!
Lopeta omien ongelmiesi projisointi muihin kirjoittajiin välittömästi.
Matti saa kuraa niskaan koska käyttäytyy huonosti vaimoaan kohtaan. Kun ei tunne itseään edes lähes nelikymppisenä, sitä näyttäytyy nolona televisiossa. Parastahan olisi itsenäistyä ja ottaa vastuu hyvinvoinnistaan.
Tästä Matin lahtaajasta on nyt tehty ilmoitus ylläpidolle.
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä olleet hyviä mätsejä, kuten joku väitti. Olemuksen ja ulkonäön perusteella olisi voinut jo alkuun sanoa, että ei toimi. Asiantuntijat valitsivat parit liian idealistisesti. Kemia ei synny siitä, että faktat sopivat yhteen, vaan siihen ikävä kyllä vaaditaan ulkoista viehätystä.
Ulkonäön puolesta kaikki hyviä mätsejä. Täysin oman tasoisen kanssa ovat naitettu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainuttakaan ulkoisesti yli keskitason ihmistä. Siltä osin ovat ihan toistensa ”arvoisia”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti & Mira. Teki kipeää katsoa miten pari ajautui eroon kahden jakson aikana. Tämä harmittaa näistä eniten, koska pidin ja pidän yhä molemmista ja heissä oli potentiaalia. Mira on lämmin, söpö ja kaunis, Matti huomaavaisuuteen pyrkivä ja omaa kyllä varsin kivan ulkomuodon. Huolimatta lopputuloksesta, minusta molemmat olivat kyllä ihan hyvään pyrkiviä, mutta arkoja.
Matti on nyt saanut kovaa ryöpytystä tässä, mutta itse en näe hänessä mitään pelimiestä, vaan kokemattomuuden. Lopputulos toki on aika ruma, mutta en nyt demonisoisi Mattiakaan. Ajattelen, että homma olisi voinut mennä toisinkin ilman sitä Miran jatkuvaa vihjailua raskautumisesta, lapsista ja siitä tietynlaisesta käsikirjoituksesta joka hänellä tuntui olevan Matin varalle. Ohjelmaa tehtiin ehkä reilun kuukauden ajan, joten kokeneempaakin kaveria olisi voinut ahdistaa tuossa. Toivon näille kyllä vilpittömästi hyvää molemmille jatkoelämää ajatellen.
Olen samaa mieltä, että Matti vaikuttaa vain kokemattomalta, ei pahalta tai pelimieheltä. Ja Miralla oli valmis suunnitelma aviomiehen varalle, Matin tehtäväksi jäi pyristellä parhaansa mukaan ja kokemattomana ei saanut sanottua asioita siten kuin olisi kannattanut.
En siis syyttäisi kumpaakaan, tai syyttäisin yhtä paljon - miten vaan. Lopputulos olisi heidän kohdallaan voinut olla toisenkinlainen, heissä oli niin paljon samaa ja olivat ulkoisestikin match.
Suurimman osan Matin ryöpytyksestähän täällä on saanut aikaan tuo trolli (tai sairas ihminen), joka suoltaa ilkeyksiä Matista jatkuvalla syötöllä. Tämä ketju loppuisi lyhyeen, jos tästä ilmoittaisi ylläpidolle. Mitäpä tehtäisiin? Älkää edes ruokkiko häntä!
Lopeta omien ongelmiesi projisointi muihin kirjoittajiin välittömästi.
Matti saa kuraa niskaan koska käyttäytyy huonosti vaimoaan kohtaan. Kun ei tunne itseään edes lähes nelikymppisenä, sitä näyttäytyy nolona televisiossa. Parastahan olisi itsenäistyä ja ottaa vastuu hyvinvoinnistaan.
Tästä Matin lahtaajasta on nyt tehty ilmoitus ylläpidolle.
Asiaton käytös kuuluu aina raportoida. Mielenkiinnosta kysyn, mitä tuossa lainaamassasi viestissä oli väärin? Entä mitä tämä "lahtaus" josta puhut tarkoittaa? Et kai viittaa väkivaltaan? Taidan raportoida viestisi sääntöjen vastaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks ton miehen synttäreille tuli 2 naista kun piti tulla kavereita? Eikö hänellä ole mieskavereita? Vai oliko nää siskoja, veljen vaimoja? Siihen päälle vielä kansakoulunopettaja- tyylisesti soitettu "paljon onnea vaan" pianolla, niin jo oli lastenkutsut! Joku vaan tökki....
Eikö 37 ennemmin juhli jos juhlii miesten saunaillalla lasillisen kanssa? ( en suosittele tietenkään viinoittelua, mut tarkoitan yleisemmin näin?)Tulipa tuonne vaikka itse paholainen, mitä se sinuun tai kehenkään muuhun kuuluu! Ja juokoot vaikka myrkkyä. Jokaisella on oikeus viettää ihan sellaiset synttärit kuin itse haluaa.
Tottakai kuuluu ja näkyy, kun TV:ssä esitetään. :D Ja ohjelma vielä sellainen, että siitä syntyy mielipiteitä ja kommentteja laidasta laitaan. Jos ei halua kommentointia, voi pitää synttärit ja mennä alttarillekin ihan ilman TV-kameroita.
Kuka mitenkin kirjoitti:
Minusta taas ulkonäön merkitystä aliarvioidaan vetovoima tekijänä.
Pyysin miestäni kertomaan, analyysit naisista ja tätä tuli;
Mira, hirveä nenä ja alapurenta en panis ja ilmeisesti aika kitisijä luonne.
Juudit, tavis muija, vähän laittoa ja menettelis.
Kati, naama ok, paitsi nenä ruma. Ääni kuin kitisevä oven sarana, en panis.
Emma, ruma nenä ja keskenkasvuinen.
Huh miten ruma sun miehes on sisältä... Ei ole kukaan opettanut, ettei ihmisiä/heidän ruumiinosia haukuta rumiksi? En panis!
Niin, Miran rauhallinen käytös Matin tarkoituksellisen loukkauksen hetkellä oli ihailtavaa. Hän piti tosiaan paketin kasassa! Matilla sen sijaan kaikki asiat hajalla pitkin pientareita kuin jokisen eväät.
Forecast kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä en hahmota, että miksi sanotaan että Janne ei puhu? Jannehan puhuu ja sanoittaa ajatuksiaan ja tunteitaan enemmän ja paremmin kameran edessä kuin yksikään toinen mies tällä kaudella, ellei peräti koko EA-historiassa. Jannen sanoissa on sata kertaa enemmän sisältöä kuin Katin, joka käyttää kyllä paljon sanoja mutta ei oikeastaan pääse ulos niistä yksistä ja samoista teemoista. Tyhjänpäiväistä jauhamista ja Jannen syyllistämistä.
Tämä. Janne puhuu sisällöllisesti itse asiassa enemmän kuin kukaan naisistakaan. Aivan huikea tyyppi! Kelpaisi kyllä minulle tuollainen mies. Siis noin yleisellä tasolla, itse olen tyytyväisesti kyllä naimisissa. :)
Janne puhuu kameroille jonkin verran, mutta se mitä Janne kertoo puheellaan, on itseasiassa vähäistä. Janne kuvailee tilanteita ja kertoo mitä on tapahtunut. Janne ei esimerkiksi monisyisesti kuvaile omia tunteitaan ja ajatuksiaan, ei erittele tuntemuksiaan ja ajatuksiaan toisistaan tai nimeä tunteitaan kovinkaan hyvin. Janne ilmeilee hyvin vähän ja ylireguloi tunnereaktioitaan. Tämä puheen laadullinen taso on aivan erilaista kuin mitä esimerkiksi Katilla on. Janne tulkitsee Katin ohjeita hyvin kirjaimellisesti. Esimerkiksi kun Kati sanoo "kaipaa omaa tilaa" niin Janne kokee sen niin että "ei saa koskea Katiin". Huomaatte, että tässä ajatus ei ole kovin monisyinen tai monitahoinen. Puheesta tulee kuva, että hän ei ymmärrä miksi Kati kaipaa tilaa eikä hän avaa ajatuksiaan siitä, mitä olettaa sen tarkoittavan tai mitä suhteessa on ehkä tapahtunut. Hän hämmästelee, että ei saa koskea nyt Katiin (lainkaan). (Huom: Kati tuskin on tarkoittanut että ei lainkaan saa koskea).
Kati kertoo avoimesti kameralle, että nyt on tällaisia tuntemuksia, aiemmin oli tällaisia, hän nimeää tunteita, hän kertoo että "huomaan, että nousee tällaisia ajatuksia/murheita/tuntemuksia tästä tilanteesta". "Olen huomannut ajattelevani näin", "Huomaan, että Janne tekee näin ja se on hänen tapansa. Minä reagoin siihen näin ja huomaan, että se ei ole avuliasta tässä tilanteessa". Puheen laatu on aivan erilaista: toinen on sisäisiä tuntemuksia kuvailevaa ja huomaavaa, toinen (Janne) pääosin ulkoisia tilanteita kuvailevaa ja ulkoisia tilanteita sekä toisen puhetta yksinkertaistavaa. Tämä luonnollisesti synnyttää parisuhteessa epäsuhdan tilanteen, jossa toinen kokee jakavansa omaa sisäistä maailmaansa enemmän kuin toinen. Tämä ei ole oikein eikä väärin, mutta on selvä, että puheenlaatu on hyvin eri tasoista. t. Psykologi
Kuvitellaan nyt sitten niin että olet tosissasi. Silti se tapa millä Kati Jannea kouluttaa on kamala.
Kuka mitenkin kirjoitti:
Minusta taas ulkonäön merkitystä aliarvioidaan vetovoima tekijänä.
Pyysin miestäni kertomaan, analyysit naisista ja tätä tuli;
Mira, hirveä nenä ja alapurenta en panis ja ilmeisesti aika kitisijä luonne.
Juudit, tavis muija, vähän laittoa ja menettelis.
Kati, naama ok, paitsi nenä ruma. Ääni kuin kitisevä oven sarana, en panis.
Emma, ruma nenä ja keskenkasvuinen.
Ikävä mies sinulla :(
Meillä niin päin, et jos meinaan sanoa jotain ei-niin-kaunista jostakusta, mieheni muistuttaa, että jokainen on kaunis omalla tavallaan. Harmittaa joskus kun en saa pöyristely-kumppania, mutta olen yrittänyt ottaa opiksi, enkä itsekään enää niin ruodi ihmisiä rumasti.
Janne ja Kati salilla oli kuin Kati agilityssä lemmikkinsä kanssa.
Heltsukka kirjoitti:
Miraa ja Mattia on ollut ikävä seurata, ehkä osittain siksi, että olen itse ollut vähän samantapaisessa suhteessa enkä ihan syytön huonoon lopputulemaan :) Molemmat puhuvat toistensa ohi ja keskustelu on pintapuolista ja molemmat pitävät kiinni tiukasti omista näkökannoistaan. Matin parin viime jakson käytös on ollut ala-arvoista miesvauvan kiukuttelua. Miralla oli käsikirjoitus valmiina ja kuten moni muukin on todennut, EA:n kuvausaika on kuitenkin sen verran lyhyt, että noiden parien pitäisi kuitenkin antaa toisilleen aikaa ja tilaa. Mira kommentoi cmoren uusimmassa jaksossa, että hänen olisi pitänyt vaatia - siis vaatia- Matilta aiemmin ratkaisuja. Jos suhde on tuore ja vähän horjuva esimerkiksi vetovoiman suhteen, miksi pitää vaatia ratkaisuja? Todennäköisesti vaatiminen ajaa toisen nurkkaan, mutta tilan antaminen ja ajan kuluminen saattaa johtaa toisenlaiseen lopputulemaan. Mira ja Matti olisivat saattaneet olla ihan hyvä pari, jos he olisivat vaikka tutustuneet työpaikalla pikku hiljaa, mutta EA-konsepti oli heille huono.
Toisaalta Mattikin useasti korosti, että hän on sitoutunut tähän 6 viikon (tai mitä lie) kestävän prosessin ajan, ja antoi ymmärtää sen ajan riittävän, puhui erobileistä jne. Hänen mielipiteensä koko ajan suhteen jatkosta oli kiikun kaakun eli aika pian oli kallistunut varmaan sille kannalle, että jatkoa ei ole luvassa ja suhde päättyy kun prosessi päättyy. Tätä Mira varmaan on aavistellut ja olisi mielellään asiasta keskustellut, ehkä hän olisi ollut valmis katsomaan suhteen etenemistä rauhassa vielä ohjelmanteon jälkeenkin, Matti selkeästi ei. Ymmärrän siis sinällään Miran halun vastauksille, jos vaikutti siltä, ettei mikään lisäaika tule kuuloonkaan. Selvän juun tai ein vaatiminen varmasti olisikin liikaa, mutta Matilla taisi jo olla suht selvä mielipide, jolloin se olisi ihan reilua kertoa.
Kiva kun täällä porukka, "psykologit" sun muut vastailevat ja komppailevat itse omia jaarituksiaan... Kukahan mahtaisi olla tuo psykologi. :D
Vierailija kirjoitti:
Janne ja Kati salilla oli kuin Kati agilityssä lemmikkinsä kanssa.
Kuten kaikki parit salilla, kun toinen tutustumassa toisen harrastukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en taas ymmärrä tätä ulkonäön ylikorostamista tässä läheisyysasiassa. Kukaanhan osallistujista ei ole mikään susiruma tai toisaalta mallikaan, vaan aika tavallisia ihmisiä.
Mietin taas omien kokemusteni kautta, itse olen harrastanut seksiä todella erilaisten (ulkonäöllisesti) ihmisten kanssa eikä se ulkonäkö ole koskaan ollut mikään issue. Eikä edes mikään kemiakaan, on ollut kaverillista menoa ja vaikkapa juhlien jatkoilla päädytty sänkyyn, on ollut yhden illan tuttavaa, on ollut selkeää parisuhdemateriaalia, jopa yksi työkaveri jonka kanssa hyvin viralliset välit. Ja ei, ei minulla ole mitään edes montaa kymmentä seksikumppaneita, jos tästä sellaisen kuvan saa.
Eli omasta mielestäni seksiä voi harrastaa aika lailla kaikenlaisten ihmisten kanssa, sen sijaan parisuhteeseen vaaditaan jo enemmän.
En yhtään ihmettele sitä, ettet sinä ymmärrä. Seksiä kenen kanssa vain, tuolla tavalla hyvin menettää läheisyys merkityksensä. Tai ehkä ajattelet sen sitten harjoitteluna, kjeh kjeh kjeh!
Ymmärrät tahallasi väärin, mutta ihan sama.
Nyt puhutaan tästä ohjelmasta. Mielestäni on väärin mennä sen taakse mököttämään, että kumppani ei viehätä ulkoisesti. Seksiä voi kokeilla ihan omien kauneusihanteiden vastaisenkin ihmisen kanssa, kun kerran avioliitto-ohjelmaan on lähtenyt. Jos ei toimi sittenkään, ei voi mitään, mutta se ulkonäkö ei tosiaan nyt pitäisi olla NIIN iso asia silloin, kun kyse on tavallisista perusnäteistä ihmisistä.
Ymmärtäisin, jos olisi 50 kg ylipainoa tai muuten jotenkin todella luotaantyöntävä fyysisesti. Mutta näistä kukaan ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin on heppoiset neuvot kolmatta kertaa aviossa olevalla papilla, ja niin ikään toisella parisuhdekouluttajalla ero takanaan.
Eronneilla on paremmat edellytykset auttaa muita. Varsinkin jos se viimeinen liitto on onnistunut. Ovat joutuneet tosissaan pohtimaan asioita ja käymään monenlaista tunnekirjoa itse läpi. Ihminen ilman sanottavia vaikeuksia ei osaa asettua suuria vaikeuksia kohdanneen asemaan. Siksi meillä on paljon ns. vertaistukityhmiä monissa asioissa (päihteet, sairaudet, sururyhmät, eroryhmät, mutta myös esim. yrittäjät, urheilijat, eri alojen ammattilaiset jne).
Vaikeuskerroin on vain niin suuri. On mukana ollut ihan "oikeita" psykologejakin, mutta ei se jälki sen parempaa ole ollut.
Ohjelmasta sen verran, etteivät ne kamerat koko ajan ole kuvaamassa ja kuvatustakin näytetään vain pieni osa.
ps. "autismin kirjosta" , johon aspergerkin kuuluu, näyttää tulleen uusi muotidiagnoosi. Edellinen oli narsismi. Täysin päättömiä ja ilman mitään perusteita tehtyjä päätelmiä ihmisistä, joista kommentoija ei pidä. Ne oikeat diagnoosit ovat vaikeita ammattilaisillekin ja monesti pitkän tarkkailun seurauksia. Kellään osallistujista ei ole autismin piirteitä eikä narsismin. Veikkaan, että nämä kyökkipsykologit eivät koskaan ole olleet tekemisissä oikeiden autistien kanssa. Minä olen.
Minulla taas on vuosien kokemus narsistista ja voin sanoa, että ns. haavoittuvalle narsistille tyypillistä käytöstä on nähty ohjelmassa paljonkin. Tämän toteaminen ei ole sama asia kuin nimittää jotakuta narsistiksi.
Sitä paitsi jokainen saa kertoa omat käsityksensä ilman, että siiihen tarvitaan kenenkään "olen sen ja sen omainen" -kirjoittajan lupaa.
Kyllä, Matin olisi pitänyt heti alttarilla sanoa Miralle, että ulkonäkösi ei miellytä minua, joten tämä oli sitten tässä. Ei olisi jäänyt Miralle vääriä käsityksiä Matin aikeista.