Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
7881/18026 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei siitä pääse yli.

Juuditin ulkonäkö on pettymys.

persoonana mukava ja fiksu.

Hirmu vaikea käsittää, miten voi lyhyet hiukset olla näin iso turn-off. Ihan hirmu vaikea ymmärtää. Koska ei se oikeasti VOI olla :) Jos on hiuksista kiinni, niin peruukitkin on keksitty, problem solved, rakkaus heräsi!

Miksi ei voisi olla? Itse olen nainen ja kyllä minä olen aina viehättynyt pitkähiuksisista miehistä. En voi sille mitään, että perusmiestukka, siili tms ei vaan sytytä yhtään, ja on sellainen minulle aika turn off. Ihmisen tyyli kertoo kuitenkin persoonasta jotain, ja yksinkertaisesti minusta pitkät hiukset ovat seksikkäämmät. En pitäisi mahdottomana, että joku heteromieskin voi ajatella näin.

(Sellainen poikkeus minulla tässä on, että jos mies on joutunut ajamaan hiukset pois siksi, että tukka on vaan lähtenyt, silloin en välitä asiasta, koska hiukseton tyyli ei ole itse valittu eikä mies silloin voi asialle mitään. Tällöinkin kyllä muun tyylin ja ulkonäön pitää miellyttää.)

Joo, kyllä sit monesti katsoo jotain naista että tuo olisi aika hot pitkillä hiuksilla. Se vaan vaikuttaa syytä tai toisesta. Mutta makuasioitahan nämä. Tai ehkä siinä on jotain ikiaikaistakin taustalla.

Vierailija
7882/18026 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei siitä pääse yli.

Hirmu vaikea käsittää, miten voi lyhyet hiukset olla näin iso turn-off. Ihan hirmu vaikea ymmärtää. Koska ei se oikeasti VOI olla :) Jos on hiuksista kiinni, niin peruukitkin on keksitty, problem solved, rakkaus heräsi!

Ei se ole pelkästään hiukset vaan koko olemus on hyvin poikamainen. Osansa vaikuttaa pukeutumistyyli, josta kaikki naisellisuus on karsittu pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7883/18026 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juudit on mun silmään kaikista kaunein noista - vaikea ajatella että Juuditin ulkonäkö olisi Tommille ongelma. Tai voihan sillä olla erilainen naismaku mutta jotenkin kuvittelin että Tommi olisi just pitänyt enemmän lyhyttukaisesta kumppanista. Hänhän itse on melko feminiininen. Luulen että kyse on enemmän kemiasta heidän välillään. Vaikka toinen olisi Miss Maailma niin silti sitä säpinää ei välttämättä tule.

Niin minunkin mielestä nätit kasvot ja Tommi myhäili häissään ihastuneena Juuditin ulkonäölle. Vaikka Tommi sanoo, ettei erilainen tausta haittaa niin silti se voi vaikuttaa. Juuditista oli juttu jossain Annassa tai MeNaisissa ja sanoi olevansa kokematon miessuhteissa ja muutenkin lapsuuden tavat ja uskomukset vaikuttavat vielä häneen. Ja se on tietysti ihan luonnollista. 

Molemmat tuntuvat olevan jotenkin vähän pihalla normaaleista pariutumuskuvioista, yrittävät lähestyä asiaa jotenkin älylliseltä tasolta. En valitettavasti usko että tulee toimimaan pidemmän päälle, pitäisi löytyä vähän sitä eläimellistäkin puolta.

Vierailija
7884/18026 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, varmasti Juuditin ja Tommin erilainen tausta saattaa vaikuttaa paljon. Jos esimerkiksi Tommille on vaikka tietyt tv-sarjat tai elokuvat tärkeitä, ei Juudit välttämättä tiedä yhtään mistä Tommi puhuu. Vaikka olisi eronnut liikkeestä ja kuluttaisi nykyään "normiviihdettä", on kiriminen samalle tasolle aika vaikeaa kun ei ole samaa taustaa. 

Pariskunnalla voi kyllä olla niin, että molemmilla on ne omat tärkeät leffat ja tv-sarjat, eikä se nyt ole mikään deal breaker. Musiikkimakukin voi poiketa selvästi, ainakin omassa suhteessani on näin.

Oleellisia asioita pitemmän päälle ovat mm. rahankäyttö, syömistottumukset, asuminen,

kanssakäyminen ystävien kanssa, suhteet perheeseen ja sukuun. Näistä ne todelliset deal breakerit löytyy. Ja jossain vaiheessa sitten lastenkasvatus.

Vierailija
7885/18026 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiin makuasioita, mutta Juudit ei minusta ole millään lailla kaunotar. Ruotimatta sen enempää.

Pitkät hiukset tuskin asiaa auttaisivat.

Miksi pitäisi olla?

Vierailija
7886/18026 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ihmettelen, miksi Juuditin tai kenenkään pitäisi olla ”kaunotar”?

Eihän Ensitreffit alttarilla ole missikisat.

Ja juu ulkonäkö vaikuttaa pariutumiseen, mutta tuossa ohjelmassa vaikuttaisi olevan ulkoisesti suht. tasapainoisen näköisiä pareja.

Eihän tuo Tommikaan mikään miesmalli ole...

Vierailija
7887/18026 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiin makuasioita, mutta Juudit ei minusta ole millään lailla kaunotar. Ruotimatta sen enempää.

Miksi pitäisi olla?

Ei minustakaan pitäisi, mutta tuolla keskustelun alkumetreillä tuli parikin tiukkaa kommenttia: "Juudit on kaunotar!" Tuosta se jäi päälle minullekin.;)

Vierailija
7888/18026 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, varmasti Juuditin ja Tommin erilainen tausta saattaa vaikuttaa paljon. Jos esimerkiksi Tommille on vaikka tietyt tv-sarjat tai elokuvat tärkeitä, ei Juudit välttämättä tiedä yhtään mistä Tommi puhuu. Vaikka olisi eronnut liikkeestä ja kuluttaisi nykyään "normiviihdettä", on kiriminen samalle tasolle aika vaikeaa kun ei ole samaa taustaa. 

Pariskunnalla voi kyllä olla niin, että molemmilla on ne omat tärkeät leffat ja tv-sarjat, eikä se nyt ole mikään deal breaker. Musiikkimakukin voi poiketa selvästi, ainakin omassa suhteessani on näin.

Oleellisia asioita pitemmän päälle ovat mm. rahankäyttö, syömistottumukset, asuminen,

kanssakäyminen ystävien kanssa, suhteet perheeseen ja sukuun. Näistä ne todelliset deal breakerit löytyy. Ja jossain vaiheessa sitten lastenkasvatus.

Suhteen alussa on kuitenkin helpompi lähentyä toisen kanssa, jos on yhteisiä mielipiteitä ja kokemuksia pienistäkin asioista enemmän. Se on vain ihmisile sosiaalisina eläiminä luontaista, että helpommin tykästyy sellaiseen, jonka kanssa on jotain yhteistä. Jos näitä juttuja on paljon, niin vaikka ne olisivat periaatteessa hyvin vähäpätöisiä (leffat, musamaku, harrasteet) isompien arvokysymysten ja elämänkatsomuksen rinnalla, niin ne pienet yhteiset jutut silti lisäävät yhteenkuuluvuuden tunnetta merkittävästi toiseen tutustuessa.

Sitten kun jo tunnetaan hyvin, niin ne pienemmät jutut ehkä menettävät hieman merkitystään isompien asioiden tieltä. Pitää myös muistaa, että pienetkin asiat voivat vaikuttaa taustalla hyvin voimakkaasti siihen, millainen maailmankatsomus ihmisellä on. Eli ei niitä musa- ja leffajuttujakaan voi suorilta väheksyä.

Lisäksi esimerkiksi omaan parisuhteeseeni tuo valtavasti iloa ihan jokapäiväisessä kanssakäymisessä se, että kumppanin kanssa voi jutella asioista, joihin ei välttämättä liity edes yhteisiä muistoja, mutta molemmilla on kuitenkin joku kokemus asiasta. Tämä vaikuttaa esim. viljelemäämme huumoriin; on helppoa nauraa yhdessä, kun molemmat ymmärtävät vaikkapa leffa-aiheisen vitsin ilman kontekstin selittämistä.

Yhteiset harrastukset lähentävät myös valtavasti. Eihän kaikkien harrastusten tarvitse olla yhteisiä. Jos vaikka yksi laji on aidosti yhteinen (siis molemmat nauttivat siitä eikä toista vain raahata mukaan), niin sitä voi tehdä yhdessä ja muut harrasteet voi olla kummallakin ihan omia juttuja.

Eli joo, isot linjat ovat merkityksellisiä, mutta ei noita päällisin puolin pienempiäkään juttuja voi väheksyä. On niilläkin tärkeä osansa ihmissuhteen muodostumisessa.

Vierailija
7889/18026 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomas ei ole kovin kaksinen ulkonäöltään, en usko että ulkonäkö on se ongelma. Emma on ihan ok, tavallinen nainen. Luulen, että se ongelma on siinä, että hakee samoista harrastuksista kiinnostunutta naista. Itse en tätä ole ikinä ymmärtänyt, sillä parhaiten toimivia pareja lähipiirissäni on ne, joilla on yhteisen arjen lisäksi kummallakin omia harrastuksia. Pääasia, että on jotain kiinnostuksen kohteita ja arvot kohtaa.

Katista ja Jannesta en ole varma toimiiko enää muutaman vuoden päästä. Mira ja Matti taas yllättäen vaikuttavat ihan lupaavalta, Matti on ujo, mutta vaikuttaa mieheltä, jolle perhe-elämä Miran kanssa sopisi ihan hyvin.

Juuditin puolesta kamalalta vaikutti CMOREn seuraavan jakson teaseri. Ei sitä kemiaa ehkä yrittämällä löydykään, mutta en ole ihan varma onko Tommi edes antanut mahdollisuutta minkään kipinän syntymiselle.

Ymmärrän hyvin sen, että haluaa harrastuskaverin puolisostaan. Esim. ei ole kiva retkeillä yksin. Seuraa retkille ei niin vain löydä, jos kotijoukoista ei saa kaveria.

Se on vähän eri asia jos toinen harrastaa ryhmäliikuntatunteja ja toinen lenkkeilyä. Tällaiset harrastukset saa hyvin soviteltua niin, että molemmat ovat vaikka yhtä aikaa omissa jutuissaan tahoillaan, ja yhteiseen tekemiseen jää vielä muuta vapaa-aikaa.

Verrattuna siihen, että toinen haluaa kumppanin seurakseen vaelluksille, sukellusreissulle, kiipeilemään johonkin vuorille... nuo ovat sellaisia harrastuksia, joihin ei noin vaan lähdetä tunniksi tai pariksi kerran viikossa, vaan ne oikeasti vaativat suunnittelua ja enemmän aikaakin. Jos toinen huitelee aina tilaisuuden tullen vapaa-ajalla jossain omilla retkillään, niin parisuhdeajan löytäminen voi olla hankalaa.

Minusta on ainakin ihanaa käydä kumppanin kanssa yhdessä vaelluksilla, yöpyä teltassa, laskea koskia jne. Yhteistä aikaa aktiviteeteissa, joista molemmat aidosti nauttii. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla, sanoisin.

Ei minulle ainakaan riitä pelkkä arki kumppanin kanssa. Siis se, että nähdään aamupöhnässä pikaisesti ennen töihin lähtöä ja seuraavan kerran nukkumaan käydessä. Ja silloin tällöin syödään kotona makaronilaatikkoa päivälliseksi, ennen kuin molemmat taas lähtevät omiin puuhiinsa. Haluan aitoa läsnäoloa ja yhdessä tekemistä ilman kiireen tuntua. Tässä yhteiset harrastukset auttaa.

Vierailija
7890/18026 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla?

Niinpä. Sitä paitsi miksi pitää ottaa Juudit silmätikuksi, tässä ohjelmassa on joka kaudella ollut ihan tavallisia ihmisiä, Juudit ei ulkonäössä jää kenellekään toiseksi. 

Vierailija
7891/18026 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla?

Niinpä. Sitä paitsi miksi pitää ottaa Juudit silmätikuksi, tässä ohjelmassa on joka kaudella ollut ihan tavallisia ihmisiä, Juudit ei ulkonäössä jää kenellekään toiseksi. 

Ei varmaan muuten olisi otettukaan, mutta täällä joku/jotkut toistuvasti hehkuttavat häntä huippumalli tasoiseksi kaunottareksi.

Vierailija
7892/18026 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla?

Ei varmaan muuten olisi otettukaan, mutta täällä joku/jotkut toistuvasti hehkuttavat häntä huippumalli tasoiseksi kaunottareksi.

Voi luoja taas, ihan itse olet/ovat sitten suht rajoittuneita yksilöitä, jos "kaunotar" tarkoittaa suurin piirtein jotain huippumallia eikä muunlaista kauneutta ole olemassakaan.

Vierailija
7893/18026 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla?

Voi luoja taas, ihan itse olet/ovat sitten suht rajoittuneita yksilöitä, jos "kaunotar" tarkoittaa suurin piirtein jotain huippumallia eikä muunlaista kauneutta ole olemassakaan.

Juuditin kauneus on sitä sisäistä kauneutta, joka hehkuu hänestä ulospäin.

Vierailija
7894/18026 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Matti ja Mira ovat yhdessä! He ovat niin hyvä pari. Toivottavasti kankeahkossa menossa on kyse vain vaikka siitä, että Matti ei halua kuherrella kameroiden edessä.

Vierailija
7895/18026 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Janne on päivittänyt instaansa kuvan, jossa istuu olusilla Matin kanssa. Kuvatekstinä "Kaksi onnellista aviomiestä Helsingin yössä." Samassa pöydässä on myös viini- ja joku siiderilasi eli seuralaiset ovat olleet selvästi mukana. Matti on kommentoinut kuvaa, että "On niin helppoo olla onnellinen ❤️"

Ja täällä tietäjät tietää Matin ja Miran eronneen, koska Matilla on muka ollut kuvausten aikainen sivusuhde ja Mira on jo raskaana jollekin toiselle. Kyllä ainakin itse luotan enemmän osallistujien omiin somepäivityksiin kuin tämän palstan trolleihin. Eli ilmeisesti myös Matti ja Mira ovat edelleen yhdessä ❤️❤️

Matti ja Janne ovat rakastuneet toisiinsa.

Statustyyppejä ehkä molemmat. Ei se miten asiat ovat, vaan se, miltä ne näyttävät. Jannekin postsillut instaan selfien mm Kai Mykkäsen kanssa. ”Katsokaa, keitä mä tunnen”. Nuorkauppakamarilta oli se yksi gaalakuva. Varmaan on paljon yhteistä golfaavan Matin kanssa.

Janne on siis alkanut maksimoimaan mediahuomiotaan. En tästä sinänsä ole yllättynyt, mutta toivoisihan sitä että joku lähtenyt ohjelmaan muu mielessään kuin somekupla, tykkäykset ja kaupalliset yhteistyöt.

Jannehan tekee mitä Kati käskeeja Karihan käskee. Säälittävä ihminen.

Vierailija
7896/18026 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ilman uskonnollista taustaa pariskunnalla on yleensä kummallakin tietoa toisenaisesta musiikista.

Jos toinen tykkää metallista ja toinen suomalaisesta iskelmästä voivat kuitenkin keskustella molemmista. Molemmat tietävät mistä on kysymys.

Samoin kyllä pienetkin yhteiset asiat ovat alussa tärkeitä. Jos niitä ei ole yhtään tai hyvin vähän niin harvoin suhde etenee niin, että päästään puhumaan niistä suuremmasta ja tärkeistä asioista. Harvemmin niihin hypätään suoraan ilman jos ei ole alun mielenkiintoa ja puheenaiheita joistain pienemmistä. Niistähän sitten syntyy se mielenkiinto edetä.

Itse ainakin olen sellainen, että jos on kovin erilaiset maailmat ja kiinnostuksenaiheet alussa niin itse ihminen käännöstä ei ole kovin kiinnostava. Ei synny läheisyyden ja kumppanuuden tunnetta.

Myös se, että pystytään juttelemaan asioista helposti ilman rautalankaa eli molemmat ovat kartalla suurimmaksi osaksi.

Vierailija
7897/18026 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei siitä pääse yli.

Miksi ei voisi olla? Itse olen nainen ja kyllä minä olen aina viehättynyt pitkähiuksisista miehistä. En voi sille mitään, että perusmiestukka, siili tms ei vaan sytytä yhtään, ja on sellainen minulle aika turn off. Ihmisen tyyli kertoo kuitenkin persoonasta jotain, ja yksinkertaisesti minusta pitkät hiukset ovat seksikkäämmät. En pitäisi mahdottomana, että joku heteromieskin voi ajatella näin.

(Sellainen poikkeus minulla tässä on, että jos mies on joutunut ajamaan hiukset pois siksi, että tukka on vaan lähtenyt, silloin en välitä asiasta, koska hiukseton tyyli ei ole itse valittu eikä mies silloin voi asialle mitään. Tällöinkin kyllä muun tyylin ja ulkonäön pitää miellyttää.)

Minäkin tykkään pitkähiuksisista, jo 80-luvulla hullaannuin heihin ;) En silti voisi sanoa, et lyhyet hiukset on  turn-off. Minulla aika moni asia on turn-on, en harrasta ominaisuuslistoja vaan annan kaikenlaisille miehille mahdollisuuden.

Ja hei, voit ostaa sinäkin lempitukan peruukkina, ja isket vaan muuten kivan miehen päähän ni avot :D

Vierailija
7898/18026 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ilman uskonnollista taustaa pariskunnalla on yleensä kummallakin tietoa toisenaisesta musiikista.

Jos toinen tykkää metallista ja toinen suomalaisesta iskelmästä voivat kuitenkin keskustella molemmista. Molemmat tietävät mistä on kysymys.

Samoin kyllä pienetkin yhteiset asiat ovat alussa tärkeitä. Jos niitä ei ole yhtään tai hyvin vähän niin harvoin suhde etenee niin, että päästään puhumaan niistä suuremmasta ja tärkeistä asioista. Harvemmin niihin hypätään suoraan ilman jos ei ole alun mielenkiintoa ja puheenaiheita joistain pienemmistä. Niistähän sitten syntyy se mielenkiinto edetä.

Itse ainakin olen sellainen, että jos on kovin erilaiset maailmat ja kiinnostuksenaiheet alussa niin itse ihminen käännöstä ei ole kovin kiinnostava. Ei synny läheisyyden ja kumppanuuden tunnetta.

Myös se, että pystytään juttelemaan asioista helposti ilman rautalankaa eli molemmat ovat kartalla suurimmaksi osaksi.

Ensinnäkin, on erilaisia uskonnollisia taustoja, ei kannata niputtaa. Minä esim. olen konservatiivikristitty, silti olen kuunnellut vaikka mitä musiikkia, samoin mieheni, mm. heviä.

Itse koen, että on todella mielenkiintoista, jos toinen on erilainen. On vain hyvä, jos voidaan keskustella laajalla spektrillä eri asioista. Läheisyyden tunne ei minulle ainakaan ole syntynyt samasta lempibändistä tai -ohjelmista, ja edelleen joudun vääntämään tosi paljon rautalangasta, ei haittaa, pitää vain pirteänä. Tärkeintä oli, että meillä on sama usko ja halu käydä kirkossa. Tämä on meillä yhteistä lasten ja asuntolainan lisäksi, ja hyvin menee :)

Vierailija
7899/18026 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, no niin, no niin. Sen merkitys on _nolla_ mitä mieltä itse olemme osallistujien ulkonäöstä tai siitä mistä meidän suhteemme koostuvat.

Keskustellaanko ohjelmasta?

Itse maltan tuskin odottaa huomista jaksoa. Hienoa että ovat saaneet perspektiiviä tapaamalla toisiaan. Varmaan tulee peilattua omia tekemisiään ja olemisiaan ja tapojaan vuorovaikuttaa, kun kuulee miten muut toimivat pareina ja yksilöinä.

Vierailija
7900/18026 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomas ei ole kovin kaksinen ulkonäöltään, en usko että ulkonäkö on se ongelma. Emma on ihan ok, tavallinen nainen. Luulen, että se ongelma on siinä, että hakee samoista harrastuksista kiinnostunutta naista. Itse en tätä ole ikinä ymmärtänyt, sillä parhaiten toimivia pareja lähipiirissäni on ne, joilla on yhteisen arjen lisäksi kummallakin omia harrastuksia. Pääasia, että on jotain kiinnostuksen kohteita ja arvot kohtaa.

Katista ja Jannesta en ole varma toimiiko enää muutaman vuoden päästä. Mira ja Matti taas yllättäen vaikuttavat ihan lupaavalta, Matti on ujo, mutta vaikuttaa mieheltä, jolle perhe-elämä Miran kanssa sopisi ihan hyvin.

Juuditin puolesta kamalalta vaikutti CMOREn seuraavan jakson teaseri. Ei sitä kemiaa ehkä yrittämällä löydykään, mutta en ole ihan varma onko Tommi edes antanut mahdollisuutta minkään kipinän syntymiselle.

Ymmärrän hyvin sen, että haluaa harrastuskaverin puolisostaan. Esim. ei ole kiva retkeillä yksin. Seuraa retkille ei niin vain löydä, jos kotijoukoista ei saa kaveria.

Se on vähän eri asia jos toinen harrastaa ryhmäliikuntatunteja ja toinen lenkkeilyä. Tällaiset harrastukset saa hyvin soviteltua niin, että molemmat ovat vaikka yhtä aikaa omissa jutuissaan tahoillaan, ja yhteiseen tekemiseen jää vielä muuta vapaa-aikaa.

Verrattuna siihen, että toinen haluaa kumppanin seurakseen vaelluksille, sukellusreissulle, kiipeilemään johonkin vuorille... nuo ovat sellaisia harrastuksia, joihin ei noin vaan lähdetä tunniksi tai pariksi kerran viikossa, vaan ne oikeasti vaativat suunnittelua ja enemmän aikaakin. Jos toinen huitelee aina tilaisuuden tullen vapaa-ajalla jossain omilla retkillään, niin parisuhdeajan löytäminen voi olla hankalaa.

Minusta on ainakin ihanaa käydä kumppanin kanssa yhdessä vaelluksilla, yöpyä teltassa, laskea koskia jne. Yhteistä aikaa aktiviteeteissa, joista molemmat aidosti nauttii. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla, sanoisin.

Ei minulle ainakaan riitä pelkkä arki kumppanin kanssa. Siis se, että nähdään aamupöhnässä pikaisesti ennen töihin lähtöä ja seuraavan kerran nukkumaan käydessä. Ja silloin tällöin syödään kotona makaronilaatikkoa päivälliseksi, ennen kuin molemmat taas lähtevät omiin puuhiinsa. Haluan aitoa läsnäoloa ja yhdessä tekemistä ilman kiireen tuntua. Tässä yhteiset harrastukset auttaa.

Sama. Yhteiset laskettelu-, melonta- ja vaellusreissut ovat ihan parhautta. Kivaa tekemistä parhaassa seurassa. Samoin on todella mukavaa, kun ei tarvitse keskustella mitä musiikkia esim. automatkalla kuunnellaan, vaan ne toiset lempparibiisit on omiakin lemppareita.

Ketju on lukittu.