Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Tuomas ei ole kovin kaksinen ulkonäöltään, en usko että ulkonäkö on se ongelma. Emma on ihan ok, tavallinen nainen. Luulen, että se ongelma on siinä, että hakee samoista harrastuksista kiinnostunutta naista. Itse en tätä ole ikinä ymmärtänyt, sillä parhaiten toimivia pareja lähipiirissäni on ne, joilla on yhteisen arjen lisäksi kummallakin omia harrastuksia. Pääasia, että on jotain kiinnostuksen kohteita ja arvot kohtaa.
Katista ja Jannesta en ole varma toimiiko enää muutaman vuoden päästä. Mira ja Matti taas yllättäen vaikuttavat ihan lupaavalta, Matti on ujo, mutta vaikuttaa mieheltä, jolle perhe-elämä Miran kanssa sopisi ihan hyvin.
Juuditin puolesta kamalalta vaikutti CMOREn seuraavan jakson teaseri. Ei sitä kemiaa ehkä yrittämällä löydykään, mutta en ole ihan varma onko Tommi edes antanut mahdollisuutta minkään kipinän syntymiselle.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele, että Tuomas ei ole kiinnostunut Emmasta. Hyvin epävarma ulkonäöstään, räkättää kokoajan turhalle, ulkoisesti ei miellytä. Tuomasta varmaan harmittaa, kun Emma ei ollut yhtä viehättävä verraten Emman brunetteen ystävään. Olisi varmasti miellyttänyt enemmän Tuomaksen silmää!
Riisunut varmaan mielessään tuon Emman sexyn ystävän pannessaan Emmaa😂
Matti tuntuu viihtyvän Jannen seurassa. Siis tämän Jannen, joka käy nuorkauppakamarien gaalaillallisilla ja golfaamassa ja joka vaihtaa iltalenkillä muutaman sanan entisen kokoomusministerin kanssa.
Matti on hikoillut pää märkänä ja hänen silmänsä ovat pullistuneet pakokauhusta, kun hän on miettinyt tulevaisuuttaan Miran pienissä, rivitalon pihan ja sylikoiran lenkitysreitin kokoisissa ympyröissä.
Juudit elää Tommin kautta. Tommin työpäivät, Tommin työpisteen banaanilaatikot, lounas yhdessä jos Tommille sopii. Kylmä Tommi potkaisee lähelleen pyrkivän Juuditin aina kauemmas, mutta Juudit kipittää takaisin. Yhä uudestaan ja uudestaan. Vaikka Tommi tekisi mitä.
Näen tuossa dynamiikassa tiettyjä vaaroja. Toivottavasti Tommi ei käytä tilaisuutta hyväkseen vaan päättää erota.
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006699735.html?fbclid=IwAR0GJ-…
DRAAMAA JA ITKUA LUVASSA
Juudit on mun silmään kaikista kaunein noista - vaikea ajatella että Juuditin ulkonäkö olisi Tommille ongelma. Tai voihan sillä olla erilainen naismaku mutta jotenkin kuvittelin että Tommi olisi just pitänyt enemmän lyhyttukaisesta kumppanista. Hänhän itse on melko feminiininen. Luulen että kyse on enemmän kemiasta heidän välillään. Vaikka toinen olisi Miss Maailma niin silti sitä säpinää ei välttämättä tule.
Vierailija kirjoitti:
Tuomas ei ole kovin kaksinen ulkonäöltään, en usko että ulkonäkö on se ongelma. Emma on ihan ok, tavallinen nainen. Luulen, että se ongelma on siinä, että hakee samoista harrastuksista kiinnostunutta naista. Itse en tätä ole ikinä ymmärtänyt, sillä parhaiten toimivia pareja lähipiirissäni on ne, joilla on yhteisen arjen lisäksi kummallakin omia harrastuksia. Pääasia, että on jotain kiinnostuksen kohteita ja arvot kohtaa.
Katista ja Jannesta en ole varma toimiiko enää muutaman vuoden päästä. Mira ja Matti taas yllättäen vaikuttavat ihan lupaavalta, Matti on ujo, mutta vaikuttaa mieheltä, jolle perhe-elämä Miran kanssa sopisi ihan hyvin.
Juuditin puolesta kamalalta vaikutti CMOREn seuraavan jakson teaseri. Ei sitä kemiaa ehkä yrittämällä löydykään, mutta en ole ihan varma onko Tommi edes antanut mahdollisuutta minkään kipinän syntymiselle.
Ymmärrän hyvin sen, että haluaa harrastuskaverin puolisostaan. Esim. ei ole kiva retkeillä yksin. Seuraa retkille ei niin vain löydä, jos kotijoukoista ei saa kaveria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin sen, että haluaa harrastuskaverin puolisostaan. Esim. ei ole kiva retkeillä yksin. Seuraa retkille ei niin vain löydä, jos kotijoukoista ei saa kaveria.
Tästä samaa mieltä. Itse tykkään hiihtää ja vaeltaa ja miehen kunto ei kestä. Seuraa ei todellakaan löydy ja pitemmille retkille menisin ehdottomasti mieluiten sen oman kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
ei siitä pääse yli.
Juuditin ulkonäkö on pettymys.
persoonana mukava ja fiksu.
Hirmu vaikea käsittää, miten voi lyhyet hiukset olla näin iso turn-off. Ihan hirmu vaikea ymmärtää. Koska ei se oikeasti VOI olla :) Jos on hiuksista kiinni, niin peruukitkin on keksitty, problem solved, rakkaus heräsi!
Vierailija kirjoitti:
Juudit on mun silmään kaikista kaunein noista - vaikea ajatella että Juuditin ulkonäkö olisi Tommille ongelma. Tai voihan sillä olla erilainen naismaku mutta jotenkin kuvittelin että Tommi olisi just pitänyt enemmän lyhyttukaisesta kumppanista. Hänhän itse on melko feminiininen. Luulen että kyse on enemmän kemiasta heidän välillään. Vaikka toinen olisi Miss Maailma niin silti sitä säpinää ei välttämättä tule.
Niin minunkin mielestä nätit kasvot ja Tommi myhäili häissään ihastuneena Juuditin ulkonäölle. Vaikka Tommi sanoo, ettei erilainen tausta haittaa niin silti se voi vaikuttaa. Juuditista oli juttu jossain Annassa tai MeNaisissa ja sanoi olevansa kokematon miessuhteissa ja muutenkin lapsuuden tavat ja uskomukset vaikuttavat vielä häneen. Ja se on tietysti ihan luonnollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi olisi kauheaa, jos saisi etukäteen tietää, ovatko jotkut jatkaneet suhdettaan tuon ohjelman jälkeen vai ei?
Osallistujat eivät saa sopimussakon uhalla paljastaa tulosta. Eihän maajusseissakaan saa ennen ohjelman päättymistä esiintyä yhdessä valitsemansa lemmityn kanssa, vaikka kuvaukset päättyvät kauan ennen kuin ohjelma näkyy telkkarissa.
Joo joo, mutta olisiko se meidän katsojien kannalta mitenkään kamalaa, jos arvaisi tai saisi tietää? Kyllähän me nyt jo oikeastaan tiedetään 100% varmuudella, että Tuomas ja Emnma eivät jatka, mutta silti kiinnostaa katsoa ohjelmaa ja heidänkin osuuttaan.
Me ei todellakaan tiedetä 100% varmuudella et Tuomas ja Emma ei jatkais. Täysin mahdollista et jatkavat <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minunkin mielestä nätit kasvot ja Tommi myhäili häissään ihastuneena Juuditin ulkonäölle. Vaikka Tommi sanoo, ettei erilainen tausta haittaa niin silti se voi vaikuttaa. Juuditista oli juttu jossain Annassa tai MeNaisissa ja sanoi olevansa kokematon miessuhteissa ja muutenkin lapsuuden tavat ja uskomukset vaikuttavat vielä häneen. Ja se on tietysti ihan luonnollista.
Mut kuinka usein mies harmittelee, jos nainen on kokematon miessuhteissa? Eikös täällä valitus ole yleensä toisinpäin ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoisinta tässä on se, että Emma oli haastatteluissa sanonut haluavansa LUONTO-OHJAAJAKSI. Ja haluavansa seikkailua. Siitä tietysti ajattelivat, että harrastukset menisivät yksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoisinta tässä on se, että Emma oli haastatteluissa sanonut haluavansa LUONTO-OHJAAJAKSI. Ja haluavansa seikkailua. Siitä tietysti ajattelivat, että harrastukset menisivät yksiin.
Luonto-oppaaksi siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei siitä pääse yli.
Juuditin ulkonäkö on pettymys.
persoonana mukava ja fiksu.
Hirmu vaikea käsittää, miten voi lyhyet hiukset olla näin iso turn-off. Ihan hirmu vaikea ymmärtää. Koska ei se oikeasti VOI olla :) Jos on hiuksista kiinni, niin peruukitkin on keksitty, problem solved, rakkaus heräsi!
Miksi ei voisi olla? Itse olen nainen ja kyllä minä olen aina viehättynyt pitkähiuksisista miehistä. En voi sille mitään, että perusmiestukka, siili tms ei vaan sytytä yhtään, ja on sellainen minulle aika turn off. Ihmisen tyyli kertoo kuitenkin persoonasta jotain, ja yksinkertaisesti minusta pitkät hiukset ovat seksikkäämmät. En pitäisi mahdottomana, että joku heteromieskin voi ajatella näin.
(Sellainen poikkeus minulla tässä on, että jos mies on joutunut ajamaan hiukset pois siksi, että tukka on vaan lähtenyt, silloin en välitä asiasta, koska hiukseton tyyli ei ole itse valittu eikä mies silloin voi asialle mitään. Tällöinkin kyllä muun tyylin ja ulkonäön pitää miellyttää.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonto-oppaaksi siis.
Typerintä ikinä on juuri tarttua tuohon sanaan "seikkailu" ja olettaa, että nämä nyt mätsäävät. Seikkailuhan voi tarkoittaa mitä vaan - toiselle jotain extreme-urheilua ja toiselle vaan jotain epämääräistä Muumipappa-sitaattia, jossa "koko elämä on seikkailu". Kertoo asiantuntijoiden osaamattomuudesta. Olisi pitänyt avata, mitä seikkailu kenellekin tarkoittaa. Ja tuo luontokin... aika monella suomalaisella on jonkinlainen luontosuhde, ja moni saattaisi mainita, että luonto ja luonnossa liikkuminen on itselle tärkeää. Mutta kun sekin voi tarkoittaa mitä tahansa: koiran lenkittämistä lähimaastossa, mustikankeräämistä tutuissa kesämökin metsissä, valokuvaamista Helsingin keskuspuistossa, koko viikonlopun vaelluksia erämaassa, maastopyöräilyä haastavissa olosuhteissa.... jne
Vl-tausta voi kyllä vaikuttaa paljonkin.
Minä erosin uskosta jo yläasteikäisenä, mutta silti, yhä edelleen liki kolmikymppisenä mun ystävistä liki kaikki on ex-vl tai vl, kaveripiiristä vähintään puolet vl-taustaisia, arjessani näkyy vl-kasvatus jne.
Tulisi luultavasti ongelmia, jos minun pitäisi asua ”tavallisen” (maallistuneen) suomalaisen kasvatuksen saaneen miehen kanssa.
Toki poikkeuksia on aina joka suuntaan.
Tommi vaan ei vaikuta ollenkaan niin sosiaaliselta ja yhteisölliseltä, kun vl-piireissä kasvaneet usein ovat.
Ja Juudit on nimenomaan niitä, joilla se yhteisö näkyy elämässä edelleen, ystävät on ex-vl jne.
Se kulttuurinen railo on oikeasti iso.
Joo, varmasti Juuditin ja Tommin erilainen tausta saattaa vaikuttaa paljon. Jos esimerkiksi Tommille on vaikka tietyt tv-sarjat tai elokuvat tärkeitä, ei Juudit välttämättä tiedä yhtään mistä Tommi puhuu. Vaikka olisi eronnut liikkeestä ja kuluttaisi nykyään "normiviihdettä", on kiriminen samalle tasolle aika vaikeaa kun ei ole samaa taustaa.
Peilaan tilannetta tietysti omiin menneisiin suhteisiini joten voin olla aivan hakoteillä, mutta sekä Jannen että Juuditin kohdalla näen vaaranmerkkejä siitä että jos nuo heidän suhteensa jatkuu, molemmat J:t joutuvat jotenkin taipumaan puolisoidensa rinnalla liikaa - joko pienentämään tai suurentamaan itseään jotta "kelpaa". Olemaan liiaksi enemmän tai liiaksi vähemmän sitä mitä oikeasti ovat. Sellainen syö lopulta ihmistä, vaikka uskottelisi itsellekin muuta. Toivotaan että olen heidän kohdallaan väärässä ja molemmat suhteet kasvavat ja kehittyvät aidosti tasapainoisiksi ja-veroisiksi.
Tuomas ja Emma ovat minun silmääni pari joka ei missään nimessä jatka. Tämä on ollut veikkaukseni alusta saakka ja vain vahvistunut ohjeman edetessä.
Matti ja Mira ovat tällä hetkellä lemppariparini. Toivon että pääsevät molemmat yli peloistaan ja pystyvät jatkossa molemmat syventämään suhdetta kommunikoimalla selkeästi, mutta toista mitenkään painostamatta. Jos he saavat homman toimimaan, mielestäni heillä on noin muutoin tasapainoisin ja jotenkin tasaveroisin asetelma kaikista pareista.
Huomenna onkin kiinnostavin jakso koko kaudella, tsekkasin etukäten jo C Moresta (tapaavat toisensa). Odotan paljon loppukaudelta nähtyäni tuon. Hyvää ja rehellistä pohdintaa ja varmaan ahaa-elämyksiä itse kullekin osallistujalle.
Matti ja Tuomas hakivat molemmat kaveria kaikkeen tekemiseen, jonka kanssa kolahtaa kemiat.
Eipä osunut tavoitteista kumpikaan kummallakaan.