Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
5701/18026 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmistunut ja kyllästynyt kirjoitti:

Välillä aika karmaisevaa lukea näitä kommentteja, kuinka uppoudutaan kunnolla haukkumaan jonkun ulkonäköä ja ylianalysoidaan tapahtumia. Loppujen lopuksi vaikea sanoa, mitä kameroiden suljettua tapahtuu. Mitä ulkonäköön tulee, jokaiselle on ne omat mieltymykset. Ne eivät kuitenkaan anna oikeutta haukkua kenenkään ulkonäköä.

Tulin itse lukemaan, ajatuksia menneistä jaksoista, mutta törmäsinkin roskaan... Voitaisiinko edes joskus käydä järkevää keskustelua ilman, että tarvitsee heti olla haukkumassa muita?

Siis tulit keskustelemaan menneistä jaksoista? No sitä täällä todellakin on, kun puhutaan jatkuvasti aikaisemmista kausista ja niiden henkilöistä. Makuja on niin monenlaisia, mutta keskusteluun kuuluu, että hyväksytään toistenkin mielipiteet. Ei se ole automaattisesta roskaa, vaikka eroaisikin omista mieltymyksistä.

Aika vaikeaa on keskustella tulevista jaksoista...

Vierailija
5702/18026 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cmoren uusin katsottu. Eniten yllättää se, kuinka mitäänsanomattomia näistä jaksoista pystytään tekemään. Kahdeksan jaksoa takana, eikä vaan mitään tapahdu.

Ihan samaa ajattelin. Kauden ekat pari jaksoa oli virkistävää, kun kaikki oli niin tasaista ja seesteistä, eikä mukaan oltu leikelty ihmeellisiä draamapätkiä niinkuin viime kausilla. Mutta nyt tässä kohtaa, kun kaikki on edelleen samanlaista tasapaksua mitään sanomatonta diipadaapaa, niin alkaa kyllästyttää. Kaikki on edelleen pelkkää pintaraapaisua, mitään todellista ei näytetä eikä parien todellisia tuntemuksia/tekoja/tunteita.

Tuossa kiitollisuuskohdassakin Mira sanoi Matille, että on ihanaa kun halit mua aamuisin tms, niin ihan tuli yllätyksenä että näillä kahdella on mitään intiimiä kanssakäymistä. Eipä ole juuri jaksoissa näytetty, vaan on jätetty pinnalliseksi heidänkin tarinansa. Ihan kuin tarkoituksella yritettäisiin pitää kaikki todelliset tunteet ja tapahtumat piilossa, ja kuvata pareja mahdollisimman ylimalkaisesti ja ympäripyöreästi. Näistä ei saa mitään otetta. 

Sitten spoileria...

Mua kävi niin paljon ärsyttämään Katin ja Jannen melontaretki. Janne osasi hallita kajakkiaan (vai mikä onkaan), mutta Kati oli ilmeisesti ekaa kertaa melomassa ja silti huutaa koko ajan Jannelle, että älä tule tänne, pysy poissa mun tieltä -samalla kun taas ITSE syöksyy kajakillaan Jannen eteen/tielle/päälle. Siis ihan itse törmäili, mutta huusi siitä koko ajan Jannelle, niinkuin syy ois ollut Jannessa. Ottaako tuo nainen mistään omista virheistään mitään vastuuta koskaan? Hatunnosto Jannelle, että pysyi niinkin rauhallisena, mulla ois mennyt hermot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5703/18026 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SPOILER

Yhteistä aikaa-jakso

Niissä lopun klipeissä Matti kommentoi jotenkin niin, että siihen on ollut sopeutumista, että sellaista täydellistä matchia ei ole olemassakaan. Jotenkin arvasin tämän Matista. Hänen kotinsa on aivan äärimmäisen siisti. Golfissakin vaaditaan kurinalaisuutta, ja tietynlaista täydellisyyteen pyrkimistä. Mitä ilmeisemmin myös puolisolle asetettu rima on hyvin korkealla. Voihan se rima olla korkeallakin, mutta kun kukaan meistä ei ole täydellinen. Valitettavasti tuosta huomautuksesta tuli sellainen fiilis, että mahtaakohan Matti häipyä heti, kun tulee ongelmia. Pidin sitä kohtausta kauniina, kun M& M istahtivat penkille katsomaan auringonlaskua, mutta... oliko tuossakin vähän suorittamisen makua Matilta. Tuli se biisikin, oli skumpat ja kaikki mietitty valmiiksi. Toivottavasti hyvä yhteinen sävel kuitenkin jatkuu. Olisi iso pettymys jos tämä juttu kosahtaisi. On niin hyviä aineksia kuitenkin.

Saa tosiaan nähdä, onnistuuko Matti vielä vapautumaan, tai haluaako, kun selvästi odotti toisenlaista matchia. Hänen pyrkimyksensä romantiikkaan uusimmassa jaksossa oli ihan jees, mutta kun pään sisällä ja eleissä ei olla lainkaan sillä tasolla, jää siitä vähän vaivaantunut fiilis. Ja apua, en kestä, miten hän halaillessaan ja muutenkin taputtelee Miraa kuin jotain isotätiä tervehtiessä...

Vierailija
5704/18026 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cmoren uusin katsottu. Eniten yllättää se, kuinka mitäänsanomattomia näistä jaksoista pystytään tekemään. Kahdeksan jaksoa takana, eikä vaan mitään tapahdu.

Ihan samaa ajattelin. Kauden ekat pari jaksoa oli virkistävää, kun kaikki oli niin tasaista ja seesteistä, eikä mukaan oltu leikelty ihmeellisiä draamapätkiä niinkuin viime kausilla. Mutta nyt tässä kohtaa, kun kaikki on edelleen samanlaista tasapaksua mitään sanomatonta diipadaapaa, niin alkaa kyllästyttää. Kaikki on edelleen pelkkää pintaraapaisua, mitään todellista ei näytetä eikä parien todellisia tuntemuksia/tekoja/tunteita.

Tuossa kiitollisuuskohdassakin Mira sanoi Matille, että on ihanaa kun halit mua aamuisin tms, niin ihan tuli yllätyksenä että näillä kahdella on mitään intiimiä kanssakäymistä. Eipä ole juuri jaksoissa näytetty, vaan on jätetty pinnalliseksi heidänkin tarinansa. Ihan kuin tarkoituksella yritettäisiin pitää kaikki todelliset tunteet ja tapahtumat piilossa, ja kuvata pareja mahdollisimman ylimalkaisesti ja ympäripyöreästi. Näistä ei saa mitään otetta. 

Sitten spoileria...

Mua kävi niin paljon ärsyttämään Katin ja Jannen melontaretki. Janne osasi hallita kajakkiaan (vai mikä onkaan), mutta Kati oli ilmeisesti ekaa kertaa melomassa ja silti huutaa koko ajan Jannelle, että älä tule tänne, pysy poissa mun tieltä -samalla kun taas ITSE syöksyy kajakillaan Jannen eteen/tielle/päälle. Siis ihan itse törmäili, mutta huusi siitä koko ajan Jannelle, niinkuin syy ois ollut Jannessa. Ottaako tuo nainen mistään omista virheistään mitään vastuuta koskaan? Hatunnosto Jannelle, että pysyi niinkin rauhallisena, mulla ois mennyt hermot. 

Onko haliminen aamuisin intiimiä kanssakäymistä? Voihan Matti halia Miraa aamuisin kuin halkoa niin kuin muutenkin tekee.

Vierailija
5705/18026 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä luonnollisissa kuvissa Mira on oikein kaunis - säihkyvät silmät ja iloinen hymy - mutta minun makuuni ehkä sopisi vähän "aidomman väriset" hiukset, jotain lämmintä raitaa ja luonnollisia lämpimiä värejä (vaikka koti on valkoinen hiusten ei tarvitse olla)

Mut ei mitään 'alkava kananperse'-kynintää, pieni pituus hiuksissa on kaunis![/quote]

Onneksi täällä on mukana näitä asiantuntijoita, jotka tietävät täsmällisesti mikä kenellekin sopii.[/quote]

Niin, huomaa tuo "minun makuuni" - ei siinä mitään absoluuttista totuutta lähdetty väittämään.[/quote]

Ehkä emme ole kiinnostuneita ”sinun maustasi”!

Vierailija
5706/18026 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään kaikista osallistujista eikä kukaan ärsytä (ihme kyllä!).

Mutta kieltämättä, ketjua lukiessani, on Katista muodostunut varsin karikatyyrinen hahmo, joka olisi herkullinen imitoitava vaikkapa Jarkko Tammiselle. 

: - D

Vierailija
5707/18026 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa osallistujien instagramit tai kertoa mistä ne voisi löytää

Vierailija
5708/18026 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kertoa osallistujien instagramit tai kertoa mistä ne voisi löytää

Pari sivua ketjua taaksepäin, niin löydät ne. Janne on jannekeka, hänen seuraajistaan löydät Katin, Tuomaksen ja Juuditin suoraan.

Vierailija
5709/18026 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä luonnollisissa kuvissa Mira on oikein kaunis - säihkyvät silmät ja iloinen hymy - mutta minun makuuni ehkä sopisi vähän "aidomman väriset" hiukset, jotain lämmintä raitaa ja luonnollisia lämpimiä värejä (vaikka koti on valkoinen hiusten ei tarvitse olla)

Mut ei mitään 'alkava kananperse'-kynintää, pieni pituus hiuksissa on kaunis!

Onneksi täällä on mukana näitä asiantuntijoita, jotka tietävät täsmällisesti mikä kenellekin sopii.

Niin, huomaa tuo "minun makuuni" - ei siinä mitään absoluuttista totuutta lähdetty väittämään.

Ehkä emme ole kiinnostuneita ”sinun maustasi”!

Hiljaista olis tälläkin foorumilla jos kukaan ei saisi kertoa omia mielipiteitään - jotka kaikilla ovat AINA 100% makuasioita, ja senpä vuoksi niitä on niin monia ja satunnaisesti jopa johtavat ihan järkevään mielipiteiden vaihtoon.

Vain ovatko vain sinun makusi ja mielipiteesi ne hyväksyttävät ?

Vierailija
5710/18026 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommista näkyy enenvässä määrin se, että ei kiinnosta. On kuitenkin päättänyt yrittää olla kohtelias loppuun asti. Parempi tietysti, kuin kiukutella ja syyllistää toista. Ilmeet vaan puhuvat paljon. Kyllä sen Juudit varmaan huomaa, mutta on itsekin kohtelias.

Kati on todella kontrolloivan ja hermoheikon oloinen. Janne on ihan symppis kaveri, mutta romanttisessa mielessä en minäkään voisi olla kiinnostunut hymistelijästä. Hänen pitäisi pistää enemmän Katille vastusta.

Mira ja Matti etenevät rauhallisesti ja aikuisesti. Kyllä näen heidän välillään läheisyyttä, kaikki eivät vaan syöksy siihen heti. Yllättäin Mira on suosikkini, jotenkin lempeä ja aikuinen hänkin. Emmalla on siihen vielä vähän matkaa.

Vierailija
5711/18026 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin sekin tuli nyt sitten ilmi, että Katihan on täysi pirttihirmu ja kiukutteleva hienohelma. Ostoksilla käyminen kestää liian kauan niin kauhea ahdistus ja murjotus. Ei jatkoon.

Moni vaistosi tämän jo ensivaikutelmasta. Kaikista hirveintä on kuitenkin tuo teennäinen itsekeskeinen yli-ikäisen pissiksen nasaalipuhe ja ikuinen Irvikissan irve🥴

Tähän vahva sama.

Luulin ensin että Kati jännittää kameroita ja siksi esittää tuollaista teennäistä kun ei muuta osaa. Mutta ilmeisesti se onkin tämän ihmisen se oikea luonne. Erittäin raskasta seuraa olisi. Ehkä se johtuu siitä ettei puoliso miellytä, sinänsä ymmärrettävää.

Vierailija
5712/18026 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi illalla on jo uutta katsottavaa ja sitten aikanaan kuunnella Villen ja Anniinan pohdinnat Mankeloi-podcastista.

Miksi käyt mainostamassa jotain huonoa ohjelmassa, Ville?

Vierailija
5713/18026 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Stolbow (vai mikä se oli?) tunkee puhuessaan aina välillä kielensä ulos tooosi pitkälle. Yrittää kai tavoitella jotain efektiä, en tiedä mitä, mutta on ällöttävä tapa. Eikö kukaan ole sanonut hänelle."

:D

Vierailija
5714/18026 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Stolbow (vai mikä se oli?) tunkee puhuessaan aina välillä kielensä ulos tooosi pitkälle. Yrittää kai tavoitella jotain efektiä, en tiedä mitä, mutta on ällöttävä tapa. Eikö kukaan ole sanonut hänelle."

:D

Minä sanoin hänelle. Ilmeisesti ei kuunnellut.

Vierailija
5715/18026 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten spoileria...

Onko haliminen aamuisin intiimiä kanssakäymistä? Voihan Matti halia Miraa aamuisin kuin halkoa niin kuin muutenkin tekee.

On se silloin, jos se on ainoa kosketus jonka toinen antaa.

Vierailija
5716/18026 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on tässä ollut puhetta huonosta käytöksestä puolisona, esim Tommi, Tuomas, Kati. Mutta oletteko miettineet miltä se tuntuisi, jos puoliso ei sytytä fyysisesti millään tavalla? Väitän että ihan samalla tavalla huonosti ja huonomminkin käyttäytyisi moni kirjoittelija.

Vierailija
5717/18026 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Tommikaan käyttäydy huonosti, vaan etäisen kohteliaasti. Niin varmaan moni tekisi. Tottahan se on, että jos ei toinen kiinnosta siinämielessä, ei sitä väkisin voi suhteeseen alkaa.

Vierailija
5718/18026 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spoiler

-

-

-

-

-

Mulle taas tuli ihan tippa linssiin siitä, kun Mira ja Matti istuivat penkillä Arboretumissa katsomassa auringolaskua. Se Matin jäykkyyskin oli aika liikuttavaa, ja oli varmaan ajatellut tuota hetkeä etukäteen, eikä se ihan mennyt kuin romanttisessa elokuvassa, mutta ei mun elämässä ainakaan kyllä menekään. Voi se silti olla kaunis hetki.

Nauratti se tilanne, jossa puhuivat rippijuhlista ja Mira olisi selkeästi halunnut että Matti sanoo, että ”tottakai haluan sinut sinne seurakseni, olisi kiva jos tulisit” ja Matti taas ei ehkä halunnut että Mira joutuu turhaan tuollaiseen luultavasti tylsähköön mutta potentiaalisesti stressaavaan sukujuhlatilanteeseen, eikä siihen meinannut tulla loppua kun molemmat vaan astelivat aiheen ympärillä. Tuli mieleen täysin tilanteet omassa suhteessa - tämä on ohjelman hieno puoli kun voi samaistua osallistujien käytökseen ja nähdä sen ulkopuolisen silmin.

Juuditista ja Tommista jäi vähän parempi olo tämän jakson jälkeen, Tommikin sanoi jotain että ”on tässä mieskin, jota halata” kun Juudit roikkui tangossa. Vaikutti siltä, että jonkunlainen läheisyys miellyttäisi Tommiakin, vaikka on varovainen niinkuin haastattelussa sanoi. Juudit on kyllä mun ihan ehdoton lemppari tällä kaudella, olisipa itsekin noin positiivinen ja lämmin henkilö.

Harmittaa hiukan tuo Emman ja Tuomaksen tilanne kun sitä yhteistä aikaa ei tunnu millään löytyvän ja aiheuttaa sitten tuollaista kränää. Hyvä, että molemmat kuitenkin kokevat että toiselle on helppo puhua asioista, vaikka se tuppaa Emmalla menevän vähän tuollaisen kiukuttelun puolelle. Jotenkin liikuttavan inhimillisiä molemmat näiden jaksojen perusteella, ja tulee sellainen olo että kumpa saisivat asiat kuntoon, yhdessä tai erikseen.

Kati ja Janne taas, keskityn mieluusti positiiviseen, joten sanon että Janne on myös ihanan positiivinen eikä tunnu pahoittavan mieltään Katin töksäyttelystä ja päsmäröinnistä. Toivottavasti Kati osaisi jotenkin vähän pysähtyä ja lopettaa se suorittaminen ja kontrollointi. Löytäisi enemmän sellaisia hetkiä niinkuin se kun painoi päänsä Jannen rintaa vasten

Vierailija
5719/18026 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuntuu pahalta lukea haukkuja. Emma on varmasti ystäviensä kanssa tottunut siihen, että ystävät huomataan, tämä varmasti vaikutti omaan epävarmuuteen myös alttarilla. Tämä formaatti on kuin tehty Emmalle, tutustutaan lähemmin ja kunnolla eikä mennä aina ulkonäkö edellä. Tässä nimenomaan on mahdollisuus löytää soulmate oikeasti. Kyllä ainakin omassa parisuhteessani sekä omat että mieheni epävarmuudet ovat "parantuneet" vuosien saatossa kun molemmat hyväksyy toisen puutteineen ja heikkouksineen. Juuri sellaista parisuhdetta Emmakin ja varmaan moni muu varmasti etsii mutta nyt valitettavasti televisiossa, jonka takia hyeenat saa naurunaihetta. Ottakaa myös huomioon ohjelman leikkaukset, tietenkin raflaavimmat osuudet näytetään. Vähän nyt valoja päälle siellä katsomossakin.

Eikö kaikki ne parit, joilla tämä formaatti on toiminut, ole ihastunut melkein ensisilmäyksellä? Ei tämä ole yhtään eri kuin mikään muukaan tapa. Joo, tässä ei pääse heti karkuun vaikka ei kiinnostuisikaan, mutta kyllä se kiinnostus on joko heti tai ei ollenkaan.

Ei ole. Muistelen, että Viola ei mitenkään heti alkuun Esasta kiinnostunut, eikä niin tainnut mennä myöskään Sinillä ja Vesalla tai Johannalla ja Markuksella. Oppivat kuitenkin pitämään toisistaan, kun ei toinen ilmeisesti ollut luotaantyöntäväkään.

Ja sitten on niitä heti pusuttelemaan innostuneita, joiden suhteista on tullut katastrofeja (Heidi ja Mikko, Eetu ja Rosa). Rosa taisi kyllä ihastua lähinnä Eetun univormuun.

Eivätkös Viola ja Esa jälkeenpäin kertoneet, että heillä oli klikannut heti alttarilla ja seksiäkin oli hääyönä. Viola muistaakseni kertoi, ettei olisi muussa tilanteessa kiinnittänyt Esaan samalla tavalla huomiota, mutta alttarilla kaikki kolahti kohdilleen.

Vierailija
5720/18026 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPOILER ! !

.

.

.

.

Eli hajanaisia mietteitä uusimmasta C-more-jaksosta. 

M-teamista ei oikein ota selvää, erityisesti Matista. Hänellä oli romanttisia eleitä kyllä, mutta esim. rippijuhlajuttu jäi vähän mietityttämään. Mira käytännössä halusi Matin sanovan, että haluaa Miran mukaansa. Tämä on mielestäni ymmärrettävää. Sen sijaan Matti sanoi, että hänelle käy kaikki, mikä tarkoittaa, että ei halua Miraa mukaan, syystä tai toisesta. Matin käyttäytyminen tuntuu siltä, mihin muutkin täällä ovat viitanneet, että esittää telkkarin vuoksi parastaan, mutta tunne Miraan puuttuu.

Emma ja Tuomas: Jaksossa oli taas Emman äksyilyä, joka oli todella ärsyttävää. Jäi kuitenkin hiukan epäselväksi, että äksyilikö Emma siis siitä, että Tuomas - ja joku? puhui muodossa "te"? - olivat tulleet myöhemmin, kuin mitä hän oli odottanut. Nyt kun ei ole tietoa alkutilanteesta, mitä oli sovittu, kuinka paljon myöhässä oli ja mistä, niin on mahdotonta sanoa, oliko Emman äksyilylle jokin todellinen peruste vai ei. Sen sijaan silmiin pisti se, kun kertoivat toisilleen kiitollisuuden aiheita, niin Tuomas katsoi kameraan (kaikki muut taisivat katsoa puolisoonsa tai paperiin) ja luetteli: "Emma tekee sitä ja tätä. Emma sanoo minulle turpa kiinni." tms. en tarkkaalleen muista lauseita. Kaikki muut sanoivat muodossa: "sinä teet sitä ja tätä". Tuomakselta ei kuultu mitään kunnollisia kiitollisuuden aiheita ja oli mielestäni hyvin naljaileva sävy. Istuu sen kanssa, mitä jotkut kertoivat Tuomaksen instasta, että siellä oli naljailtu tomaatin leikkaamisesta, vaikka Emma ei ole seuraaja. Tuomas vaikuttaa kiusaajalta. Mutta eipä Emmakaan ole syytön heidän huonoon tilanteeseensa.

Tommi ja Juudit: Juudit minustakin edelleen ihana, mutta Tommista ei kyllä ota mitään tolkkua. Aivan hajuton ja mauton. Hänkin jaksossa myöntää, että Juudit haluaisi edetä nopeampaa, mutta daa, kuka tahansa haluaisi, jos siis jotakin kiinnostusta on. Onko heiltä nähty edes yhtään ainutta pusua? Tommilla ei ole mitään yritystä. Ja todella omituista, jos Juudit on Tommin mielestä niin epäkiinnostava, ettei halua edes yrittää. Täällä jotkut ovat maininneet Juuditin hiukan "poikamaisesta" tyylistä, mutta onhan Tommissakin jotain androgyynisyyttä (vaikka ei kropassa olekaan, mutta kasvot ja olemus). Siinäkin mielessä luulisi olevan hyvä match. Ei Tommi varmaan omalla habituksellaan voi sitä kaikkein naisellisinta naista odottaa..? Tommissa ei siis ole ulkonäöllisesti mitään vikaa, vaan kyse enemmän tavasta olla, ehkä myös vähän mielipiteistä.

Kati ja Janne: vaikuttavat tähän mennessä ehkä parhaimmalta parilta ja se on Jannen lunkin asenteen ansiota. Kati on määräilevä ja menevä luonne, mutta jotkut lunkit miehet tykkäävät juuri sellaisesta ja tähän mennessä on näyttänyt siltä, että tasapainottavat toisiaan mukavasti. Toivottavasti jatkuu näin, jotta tulisi edes yksi jatkava pari.

Ketju on lukittu.