Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen paras asuinpaikka?

Vierailija
09.11.2024 |

Missä asuisit jos saisit valita vapaasti? Oletetaan siis ettei tarvitse välittää työpaikasta, asuntojen hinnasta tai etäisyydestä sukulaisiin, tuttaviin jne. Ainoastaan asuinpaikka vaikuttaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin kaupunkia tai kuntaa, jossa ei asu ainuttakaan m u t i a i s t a.

Vierailija
2/16 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon Tapiola

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levi, Kittilä. Kesämökki Kuopion keskustassa. Kaikki mitä tarvitsen ja kaipaan olisi lyhyen matkan etäisyydellä. Harrastusmahdollisuudet ja luonto. Kuopiossa tai muussa keskisuuressa kaupungissa sitten pahimman pakkasjakson ja ötökkäajan.

AP

Vierailija
4/16 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inari ?

Vierailija
5/16 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ol niingon gotonas.Raum o ain Raum.

Vierailija
6/16 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kittilä, Sirkan kylä.

Ihan sama minulle minkä värisiä ihmisiä siellä asuu. Ulkomaalaisia vaikka kuinka mutta turisteja. Hijab ei kuitenkaan ole se ihan tavallisin asuste.

AP

Vierailija
7/16 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere tiätty! 

Vierailija
8/16 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolanka.

Vierailija
9/16 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sastamala

Vierailija
10/16 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää mitään tietoa. Joka paikassa joku ongelma jonka takia ei voi muuttaa sinne. Jotain pikkukaupunkia etsisin. Sitten on kyse siitä että yksinkö sielläkin asuisin vai jonkun rakkaamman kanssa.

Asunnon pitää olla yhdessä tasossa ei siis mitään rappuja ja  kerroksia talossa max kaksi eli pienkerrostalo tai rivari. Omakotitalossa liikaa homma jos ikää alkaa tulla. Jonkun kaupan ja busapysäkin pitää olla lähellä. Pitää olla aktiviteetteja ja matka niihin ei saa kestää liikaa.

Näillä kriteereillä en ole löytänyt yhtään mitään. Ehkä Kaarina josta busalla 15 min Turkuun josta pääsee sitten Ruotsiin, mikä myös pitää huomioida. Porvoo ja Naantali vähän hankalia. Kangasalaakin olen vähän miettinyt. Jos olisi palvelut ja sopiva asunto niin ehkä Inkoon saaristo tai Kemiönsaari, mutta ei taida toimia.

Ihan sama tällä hetkellä. Olen eiralainen ja tavallaan tukholmalainen ja tunnen oikean kotini olevan pään ja sydämen sisäinen asia ja ne kämpät kotejani joista olen joskus tykännyt. Minä olen siis oikea kaupunkilainen. Jos olisin joku maalainen, ja kotini yli ei vielä olisi vedetty vaikka jotain moottoritietä, niin taitaisin asua yhä siellä missä juureni ovat. Jos olisin mies niin saattaisi olla vielä tärkeämpää asua siellä missä on kotipaikka. Pääkaupunkiseudulta ei mitään muuta kuin Eira tai ehkä Katajanokka. Joku Kallio ei missään tapauksessa eikä Töölöökään. Jossain vaiheessa olisin voinut harkita Suomenlinnaa, mutta en sieltä saanut asuntoa. Ihan jumissa ollaan tässä maassa! Rahatilanteen takia ei täältä pääse asumaan enää Tukholmaankaan. 

Kun tämä on näin suuri ongelma niin sitä asutaan siellä mistä löytänyt mahdollisimman sopivan kämpän sen sisätiloja ajatellen eikä missä se sijaitsee ja muuta. Ja lähellä edes joku ruokakauppa ja busapysäkki. Näillä mennään!

Vierailija
11/16 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolanka.

Siellä ei pessimisti pety.  Kesällä olin siellä pari yötä, ihan jees asukkaita.

Vierailija
12/16 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Självkart Borgå

Vierailija
13/16 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaavi, Tervo, Rautavaara ja saman maakunnan kaikki muutkin syrjäisimmät alueet. Keski-Suomessa samoin esim. Kinnula ja muut saman suunnan alueet maakuntarajan molemmin puolin. Persu-Mauri kehui Ylivieskaa. Ei siis tarvitse Lappiin asti lähteä jotta saa elää rauhassa.

Vierailija
14/16 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naantali, Porvoo tai Kauniainen.

Vierailija
15/16 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomi.

Vierailija
16/16 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää mitään tietoa. Joka paikassa joku ongelma jonka takia ei voi muuttaa sinne. Jotain pikkukaupunkia etsisin. Sitten on kyse siitä että yksinkö sielläkin asuisin vai jonkun rakkaamman kanssa.

Asunnon pitää olla yhdessä tasossa ei siis mitään rappuja ja  kerroksia talossa max kaksi eli pienkerrostalo tai rivari. Omakotitalossa liikaa homma jos ikää alkaa tulla. Jonkun kaupan ja busapysäkin pitää olla lähellä. Pitää olla aktiviteetteja ja matka niihin ei saa kestää liikaa.

Näillä kriteereillä en ole löytänyt yhtään mitään. Ehkä Kaarina josta busalla 15 min Turkuun josta pääsee sitten Ruotsiin, mikä myös pitää huomioida. Porvoo ja Naantali vähän hankalia. Kangasalaakin olen vähän miettinyt. Jos olisi palvelut ja sopiva asunto niin ehkä Inkoon saaristo tai Kemiönsaari, mutta ei taida toimia.

Ihan sama tällä hetkellä. Olen eiralainen ja tavallaan tukholmalainen ja tunnen oikean kotini olevan pään j

Kaarina on ihan ookoo. Päivittäisen elämisen tarpeet ovat kaikki siellä. Turku on ihan vieressä ja Tukholmaan pääsee helposti ja halvalla päivän reissulla.

Itse olen miettinyt vähän samoja ja pitkään olen tuumannut Naantalia, Maarianhaminaa, Hankoa, Tammisaarta ja Uuttakaupunkia. Nyt kun Venäjästä on taas tullut hankala, on noille kaikille ilmaantunut uusi varjopuoli. Ne ovat kaikki strategisesti liian kiinnostavia, joko sijainniltaan tai tuotantonsa vuoksi. 

Ehkä joku Loimaa voisi tulla kyseeseen, mutta voi olla liian tuppukylä minullekin, joka tykkää pienistä kaupungeista. No, pääse sieltä helposti Turkuun ja Tampereelle.