Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
5401/18026 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mankeloi podcastia kuunnellessa tuli muuten mielenkiintoisena "yksityiskohtana" esille, että Ville ja Anniina kertoivat, että yksi heidän häämatka-aamuistaan oli feikattu kameroille. Todellisuudessa he olivat jo heränneet ja lukeneet päivävaatteet jne. Sitten kameraryhmä tuli myöhemmin paikalle, niin piti riisua ja aloittaa aamu uudestaan sängyssä. Mietin vain, että jos/kun monia tilanteita järjestetään erikseen kameralle, voi olla hyvin luonnollista, että esim. fyysistä läheisyyttä ei näy siten, kuin se mahdollisesti todellisuudessa näkyy. Ainakin, jos miettisin omalle kohdalle, että tulisi kuvausryhmä kotiin, minua ja miestäni käskettäisiin riisumaan ja sänkyyn ja sitten kameran edessä "herättäisiin" ja tietäisin, että tämän näkee tv:stä niin esimies kuin mummoni, niin luulen, että aika vähäiseksi jäisi fyysinen puoli ja vetovoiman välittyminen ruudun toiselle puolelle...

Viime jaksossa Juuditin ja Tommin heräämiskohtaus oli kyllä tosi tehdyn näköinen. Tämäkin tekee tästä ohjelmasta niin hankalaa seurattavaa, kun ei voi olla yhtään varma, mikä on esitystä ja mikä aitoa.

Juuh, tuota jo silloin mietin, että täytyy olla lavastettu - ei kai se kuvaaja siellä sängyn vieressä koko yötä päivystä. (Mutta myöskin naureskelin, että varsinainen mummoyöpaita Juuditilla 'häämatkalla' - varmasti mukava mutta minun mies 55v sanoisi minulle että heitä nyt tuollainen erotiikantappaja mäkeen 😂 - tokitoki, vieraan puolison + puolen Suomea kanssa Juudit sieltä sängystä muka-heräili)

En kyllä tykkäis, jos mies alkaisi minun yöpaitoja mollaamaan. Eikä miehen halut voi olla yöpaidasta kiinni. Ja jos on , niin heikoilla ollaan. Se yöpaitahan kuitenkin riisutaan, niin mitä väliä sillä on.

Ei minulta ainakaan haluja miehen rumat kalsarit vie.

Ja todellakin, pari on tutustunut alttarilla, niin ei varmaa ole mitään halua kulkea jossain kaiken paljastavassa olemattomassa yöasussa. Ja kameratkin vielä.

Kyllä mäkin toki ymmärrän, ettei Juudit puolen Suomen ja ventovieraan uuden puolison edessä halua mihinkään viettelevään ja läpinäkyvään pukeutua yöksi.

Mutta tuosta olen eri mieltä, että 'mitä väliä yöpaidalla kun se kuitenkin riisutaan' - ei kai kukaan yökerhoonkaan lähde missään lönttäretkuissa kun jos joku kiinnostava kumppani löytyisi niin kyllä ne vaatteet sit kuitenkin riisutaan (siis jos on yöseuraa etsimässä..) saati että laittaisi jotkut virttyneet mummokalsarit ?

Ja vaikka me ollaan oltu jo 20v naimisissa niin kyllä me mielellään katsotaan toisiamme näteissä yövaatteissa - sama työ se nätin vaatteet riisumisessa (ja huoltamisessa) on kuin rumankin.

Eikös tuo vertaus yökerhoon menosta ole hieman kaukaa haettu? Yökerhoon mennään pitämään hauskaa/juhlimaan ja ollaan ihmisten ilmoilla. 

Nukkumaan mennään omaa makkariin ja yleisönä se oma puoliso.  Toki yöpaita voi olla kaunis ja seksikäs, mutta koska puhe on nimenomaan tuosta juuditin tilanteesta, ymmärtää oikein hyvin, ettei yöpaitana ole mikään seksiasu.

Niin, olisi aika epätodellinen olo, jos joku erämaaolosuhteissa nousisi sängystä jossain hepenissä. Eikä tosiaankaan sovi tämän EA:n ensimetreille. Sitten kun kamerat ovat lopullisesti sammuneet, voi aloittaa irrottelun, jos haluaa.

Vierailija
5402/18026 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rouskuvaillarajoja kirjoitti:

Luolastossakin piti alkaa pillittämään. Joo voi olla ahdistavaa jne. mutta aikuinen ihminen hoitaa asian muuten kuin vetämällä huomion itseensä, senkun olisi poistunut. Muissakin asioissa vie huomion itseensä ja nimenomaan tekee sen huonolla käytöksellä.

Olen itse ahtaan paikan kammoinen, ja en olisi suostunut edes menemään sinne. Tosi törkeää laittaa hänet sinne. Minua olisi ollut vaikea saada ulos, koska olisin panikoinut. Olisin itkenyt satavarmasti.

Kuvittele itsesi vaikka lasiarkkuun hämähäkkien tai skorpionien kanssa, niin pääset jyvälle.

Mietin sitä, että nuo häämatkaohjelmathan oli "räätälöity" pariskuntia ajatellen, eli tuotantoyhtiön järkkäämiä ja maksamia. Alussahan asiantuntijat painottivat parittaneensa Emmassa ja Tuomaksessa kaksi "seikkailijaa", niin jäin miettimään, että millaisen kuvan Emma on itsestään antanut? Eikö esittelytekstissäkin puhuttu, että hän haluaisi mahdollisesti eräoppaaksi? Onko ks. kuitenkin naiivi minäkuva, kun ainakaan tv:ssä näytetyn perusteella hän ei kovin erähenkinen ole, toisin kuin Tuomas.

Ovathan he muitakin aktiviteetteja harrastaneet, ja toisaalta ei seikkailuhenkisyys tarkoita, ettei voisi olla esimerkiksi ahtaanpaikankammoa. Seikkailla voi muuallakin kuin luolissa.

Eihän Emma halunnut laskuvarjolla hyppäämääkään? Ja tietysti seikkailla voi tarkoittaa eri asioita, mutta tuo luola-juttu ja laskuvarjohyppy ovat vielä aika kesyjä juttuja. Ja jos on tuollainen ei-asenne kaikkeen, niin vaikeaa kaivella sellaista heittäytyjä seikkailijaa Emmasta. Ei tunnu innostuvan mistään uudesta.

Ihmisillä voi olla aika eri sisältöjä seikkailulle. Joku elää kasista neljään elämää, maksaa asuntolainaa, elää oikein ja pitää kulissit kunnossa, mutta harrastaa ekstremeurheilua. Seikkailu tarkoittaa sitä, että ostaa määritellyn ärsykepaketin ja tekee jotakin, jota joku muu pitäisi pelottavana. Toiselle tällainen elämä ei ole seikkailua nähnytkään, vaan seikkailullisuus syntyy elämän vapaudesta, luovuudesta ja valmiudesta muuttaa suunnitelmaa, vaikka ahtaat paikat ahdistaisi eikä laskuvarjohyppykään nappaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5403/18026 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ole miettinyt noiden parien tasapuolista kohtelua tuotannon puolesta. Mira ja Matti sekä Kati ja Janne saivat viettää hääyönsä mielestäni laadukkaammassa hotellissa (Kämp) sekä hääloma oikein luksus oloissa luksus mökeissä. Juudit ja Tommi sekä Emma ja Tuomas ovat olleet selvästi vaatimattomimmissa oloissa. Miksiköhän näin? 

Aivan mahtavaa, että parit viettävät häälomansa Suomessa eikä Euroopan suurkaupunkien hälyssä. Suomen luonto nyt vaan on NIIN kaunista ja puhdasta. 

Matti on paras. Jannea en kestäisi hetkeäkään.  Samoin Tommi ei kyllä säväyttäisi yhtään. Tuomas on ihan ok. Naisista Juudit on mukavan oloinen. Mira on ihan ok. Emma on mukavan tuntuinen, mutta melko kokemattoman oloinen. Kati on oma lukunsa... huh. En ymmärrä, miten asiantuntijat ovat parittaneet Katin ja Jannen. Vastakohdat eivät tosiaankaan täydennä toisiaan parisuhteessa, vaan aiheuttavat turhautumista ja riitoja. Samankaltaisuus sekä luonteessa että kiinnostuksen kohteissa sitoo paremmin yhteen. 

Mä mietin, et voikohan ne osallistujat itse laittaa vähän ekstraa päälle, jolloin saavat noita parempia hotelleja ym? "Haluatteko peruspaketin vai laitatko 500 euroa ja saat x y z?"

Vierailija
5404/18026 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Emma ei näytä ymmärtävän ollenkaan omaa noloa käytöstään. Voin kertoa, ettei kukaan mies katselisi tuollaista päivääkään, jos ei olisi pakko (eli ilmottautunut moiseen ohjelmaan. Voi Tuomas parka.)

- Mikä ihmeen lippis Juuditilla oli päällä mekon kanssa? Ei hyvää päivää. 

Exän suku oli maalta ja siellä niin tytöt kuin pojatkin kulkivat lippis päässä, aina. Junttitouhua. 

ja minä oon Helsingistä ja mun tyttökavereilla lippikset. Staditouhua

On lippiksiä ja lippiksiä. Olisitko iloisena laittanut esimerkiksi Hankkija-lippiksen??

Vierailija
5405/18026 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emmalla on tainnut olla hieman epärealistinen haave ja kuva itsestään eräoppaana ja seikkailijana. Itse olen eräopas ja meidän pitää olla niitä vahvoja ryhmän vetäjiä, joilla ei hymy hyydy vaikka olisi kuinka kova tai vaativa tilanne edessä. Luonne pitää olla rauhallinen, että tuo turvaa asiakkaille. Pitää uskaltaa kiipeillä, meloa koskia, hiihtovaeltaa pakkasilla. ym Opiskeluaikana aika moni jätti leikin kesken, kun realismi iski.

Juuditilla ja Tommillahan oli opas mukana heidän retkillä. Tuollainen luonto ja liikuntajuttu tuo kivaa vaihtelua nyt, kaupunkimatkojen sijaan.

Voi olla, mutta ihminen voi myös itse määritellä mitä puolia haluaa ammatistaan toteuttaa. Tuskin aivan kaikki eräoppaat Suomessa vievät ryhmiä luoliin tai hiihtovaeltamaan pakkasilla, Etelä-Suomessa on eri aktiviteetit kuin Lapissa. Toki laaja lajikirjo helpottaa työllistymistä. 

Toki.

Mutta vähemmän kuitenkaan taitaa olla tarvetta niille, jotka vain vähän vievät mummoja kävelemään pitkin pitkospuita.

Kyllähän Emma jo inisi siinä vaiheessa kun he kiipesivät niitä portaita pitkin sinne Kolin huipulle (?) ja Tuomas sai koko näytetyn ajan olla "jaksatko", "pääsetkö" jne avustajana.

No mehän ei kumpikaan tiedetä mitä Emma haluaisi eräoppaana tehdä, joten aika turhaa hänen haaveitaan tässä keskustelussa tulla arvostelemaan. Ehkä hän haluaa vetää villiyrttien keräyskursseja, issikkavaellusta, kalastusta, melontaa, suppailua, huskysafareita, kahvikotaa,  porotilaa, hitostako me se tiedetään.

Halusi mitä halusi, opinnoissa on pystyttävä suorittamaan kaikki kovimmatkin reissut. Ja tehtävä myös asiakaspalvelua, joilloin ollaan vastuussa heistä. Valmistuttua saa toki jokainen valita, mitä tekee. Mutta perustiedot ja osaaminen on oltava kunnossa.

Eli oikeastaan koulutuksen aikana pitäisi osata ammatti jo täydellisesti? Muuten ei voi edes opiskella alaa?

No, ei kyllä ihan jokaisessa eräopaskoulussa näin. Ihan riittää perusasiat metsässä selviytymisestä. Rankimpia voi kyllä olla vapaaehtoisilla kursseilla

Ei pidä osata täydellisesti, mutta nuo hurjimmatkin jutut ovat pakollisia osaamisia, jotka on suoritettava läpi, jos haluaa erä-ja luonto-oppaan tutkinnon ja ammattipätevyyden saada.

Vierailija
5406/18026 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toisaalta jokin siinä Tuomaksessa laukaisee Emman käytöksen kun on kuitenkin aivan normaali yksin kuvatuissa tilanteissa. Varmasti Emmassa on epävarmuutta, mutta tuskin Tuomaskaan aivan virheetön on.

Tähän täytyy kyllä sanoa, että uskon, että Emmalla ks. kaltainen käytös laukeaa kaikissa "kiintymyssuhteissa". Ainakin ne pätkät mitä tv:ssä on näytetty, Tuomas on ollut rento oma itsensä, toista kunnioittava, avoin ja tukeva, huumoria keskusteluun tuova. Luolassa tsemppasi ja kevensi tunnelmaa, sitten lohdutti ja halasi. Tulee lähelle, huolehtii, että toinen on ravittu, kyselee mielipiteitä jne. En sano, että Tuomas olisi virheetön ja erityisesti ristiriitatilanne jäi toki katsojilta näkemättä, mutta kyllä hän tuntuu todella ottavan toisen huomioon niin hyvin kuin aikuinen voi toista ottaa.

Mistä ihmeestä sinä tiedät mikä on Tuomaksen "oma itsensä"`? Se Tuomas, joka on tsempannut kameroiden ollessa paikalla? Sarjassa ei tähän asti ole taidettu näyttää yhtään kertaa kokonaan tilannetta, jossa Emma on ns. pahoittanut mielensä. Klippejä sieltä sun täältä.

Millainen ihminen haluaa väkisin häämatkallaan luolaan, jos toinen pelkää ahtaita paikkoja? Vaikea kuvitella, että sinne olisi nyt pelkästään kuvausryhmän pakottamana menty. Oikeasti huomioonottava puoliso olisi kieltäytynyt tuosta, eikä suostutellut toista luolaan. 

Edelleen ihmetyttää tämä Tuomaksen Emman yläpuolelle nostaminen; ei hänellä ole tässä yhtään enemää oikeuksia mihinkään kuin Emmallakaan. Eikä Tuomaksen mielenkiinnon kohteet ole yhtään tärkeämpiä tai parempia kuin Emman. 

Siis ohjelmassahan sanottiin, että heille on valittu aktiviteetteja pareja ajatellen. Ei Tuomas vienyt Emmaa minnekään "väkisin". Ja vaikea kuvitella, että kuvausryhmän pakottamana mennään luolaan? Oikeastiko vaikea kuvitella, kun "kuvausryhmän pakottamana" on juuri menty naimisiin? Kyllähän tässä tv:tä tehdään, eikä niin, että parit saavat täysin vapaat kädet. Tuskinpa Mirakaan olisi sitä suppailua valinnut, kun pelkää vettä, mutta selvästi kuvausryhmän innostamana tai pakottamana sekin piti tehdä.

Kuvausryhmä kuvaa, kai siellä on jotkut ihan muut heput keksimässä sisältöä ohjelmaan eli tekemistä pareille.

Luulen että tässä oli ihan tarkoituksella laitettu Emma luolaan ja Mira veden äärelle. On haluttu luoda tilanne, jossa on tilaisuus voittaa itsensä ja pelkonsa kumppanin tuella, ja siis sille toiselle osapuolelle tietenkin luotu tilaisuus antaa sitä tukea. Katsojat pääsee näkemään kuinka pelaavat yhteen ja parit pääsee rakentamaan luottamusta toisiinsa.

Juuditilla ja Tommillahan oli se kaksikolla melominen. Tosin kummallakaan ei ollut mitään pelkoja asiaa kohtaan, mutta siinäkin nyt vähän testattiin yhteen toimimista. Tommi oli varmaan tarkoituksella laitettu taakse, että joutui menemään Juuditin tahtia, eikä niin että Tommi ehkä muuten vahvempana persoonana johtaa ja Juudit myötäilee.

En tiedä mikä Katin ja Jannen juttu siinä ratsastuksessa oli. Kati kyllä taisi sanoa, että hän ei jännittänyt kun Jannekaan ei jännittänyt. Hevosten kanssa ei voi olla sählä ja äkkipikainen, että oliko se sitten asetettu Katille haasteeksi...

Vierailija
5407/18026 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Emma ei näytä ymmärtävän ollenkaan omaa noloa käytöstään. Voin kertoa, ettei kukaan mies katselisi tuollaista päivääkään, jos ei olisi pakko (eli ilmottautunut moiseen ohjelmaan. Voi Tuomas parka.)

Exän suku oli maalta ja siellä niin tytöt kuin pojatkin kulkivat lippis päässä, aina. Junttitouhua. 

On lippiksiä ja lippiksiä. Olisitko iloisena laittanut esimerkiksi Hankkija-lippiksen??

No eipä täällä maallakaan mitään Hankkija-lippiksiä näy. 😄 Tervetuloa nykypäivään.

Vierailija
5408/18026 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma on voinut muuten hyvin sanoa etsivänsä kumppania elämän mittaiselle seikkailulle. Ja on voinut sanoa, että tykkää liikkua luonnossa. Silloin asiantuntijat ovat ajatelleet, että aha! Nämä kaksi, ja Joensuukin vielä yhdistää. Tykkään tästä parista kuitenkin eniten, olisi kivaa, jos toivoa vielä on.

Vierailija
5409/18026 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko ohjelma vain leikattu näyttämään siltä, että Tuomas on halunnut rohkean seikkailijavaimon, mutta minulle välittyi esittelyjaksosta nimenomaan sellainen kuva. Hänen ostama kiipeilylahjakortti mielestäni viittaa myös tähän. Seikkailijaluonne nimittäin olisi mielissään tuollaisesta lahjasta, vaikkei olisi itse kiipeilyä vielä kokeillutkaan.

Emma taas tuntuu tällaisia aktiviteetteja kohtaan vastahankaiselta. Ei se luolaseikkailu kummoiselta vaikuttanut, heillähän oli opaskin mukana. Tietenkään tuollainen ei ole kaikkia varten, mutta lähtökohtaisesti luulisi tuollaisen olevan kiinnostava reissu kokeilunhaluiselle.

Vierailija
5410/18026 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä täällä maallakaan mitään Hankkija-lippiksiä näy. 😄 Tervetuloa nykypäivään.

mutta täällä hesassa Hankkija-lippis on JEE. . Myös Ponsse.

Vierailija
5411/18026 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spoiler

Emmasta ja Tuomaksesta ei kyllä ota selkoa.. Minusta vaikuttaa että heillä on aidosti hauskaa keskenään ja kipinääkin ja sitten kuitenkin ei ole yhteistä aikaa ja Emma epäilee Tuomaksen jo heittäneen jo hanskat tiskiin. Viimeisimmässä jaksossa Tuomas hieroi Emman hartioita leuallaan takaapäin ja ele vaikutti hellältä ja intiimiltä.

Vierailija
5412/18026 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rouskuvaillarajoja kirjoitti:

Luolastossakin piti alkaa pillittämään. Joo voi olla ahdistavaa jne. mutta aikuinen ihminen hoitaa asian muuten kuin vetämällä huomion itseensä, senkun olisi poistunut. Muissakin asioissa vie huomion itseensä ja nimenomaan tekee sen huonolla käytöksellä.

Olen itse ahtaan paikan kammoinen, ja en olisi suostunut edes menemään sinne. Tosi törkeää laittaa hänet sinne. Minua olisi ollut vaikea saada ulos, koska olisin panikoinut. Olisin itkenyt satavarmasti.

Kuvittele itsesi vaikka lasiarkkuun hämähäkkien tai skorpionien kanssa, niin pääset jyvälle.

Mietin sitä, että nuo häämatkaohjelmathan oli "räätälöity" pariskuntia ajatellen, eli tuotantoyhtiön järkkäämiä ja maksamia. Alussahan asiantuntijat painottivat parittaneensa Emmassa ja Tuomaksessa kaksi "seikkailijaa", niin jäin miettimään, että millaisen kuvan Emma on itsestään antanut? Eikö esittelytekstissäkin puhuttu, että hän haluaisi mahdollisesti eräoppaaksi? Onko ks. kuitenkin naiivi minäkuva, kun ainakaan tv:ssä näytetyn perusteella hän ei kovin erähenkinen ole, toisin kuin Tuomas.

Ovathan he muitakin aktiviteetteja harrastaneet, ja toisaalta ei seikkailuhenkisyys tarkoita, ettei voisi olla esimerkiksi ahtaanpaikankammoa. Seikkailla voi muuallakin kuin luolissa.

Eihän Emma halunnut laskuvarjolla hyppäämääkään? Ja tietysti seikkailla voi tarkoittaa eri asioita, mutta tuo luola-juttu ja laskuvarjohyppy ovat vielä aika kesyjä juttuja. Ja jos on tuollainen ei-asenne kaikkeen, niin vaikeaa kaivella sellaista heittäytyjä seikkailijaa Emmasta. Ei tunnu innostuvan mistään uudesta.

Ihmisillä voi olla aika eri sisältöjä seikkailulle. Joku elää kasista neljään elämää, maksaa asuntolainaa, elää oikein ja pitää kulissit kunnossa, mutta harrastaa ekstremeurheilua. Seikkailu tarkoittaa sitä, että ostaa määritellyn ärsykepaketin ja tekee jotakin, jota joku muu pitäisi pelottavana. Toiselle tällainen elämä ei ole seikkailua nähnytkään, vaan seikkailullisuus syntyy elämän vapaudesta, luovuudesta ja valmiudesta muuttaa suunnitelmaa, vaikka ahtaat paikat ahdistaisi eikä laskuvarjohyppykään nappaa.

Ekstremismi on melkoisen pintapuolista. Tietenkin sitä saa harrastaa, mutta jotain osoittaa, että tarvitsee jotain spesiaalia aina. Todellinen rohkeus punnitaan jossain ihan muussa kuin benjihypyissä tai luolaan ahtautumisessa.

En voisi kuvitellakaan, että itseäni arvioitaisiin sillä perusteella, että en ikimaailmassa sulloutuisi tuollaiseen luolaan. Tai että en voisi mennä magneettikuvausputkeen.

Lisäksi jos mies minulta kysyisi, miten jaksan, kokisin sen huolenpitona, en suuttuisi. Pyöräilen kyllä kymmeniä kilometrejä, esimerkiksi.

NImimerkki Vakavasti ahtaanpaikankammoinen  

Vierailija
5413/18026 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toisaalta jokin siinä Tuomaksessa laukaisee Emman käytöksen kun on kuitenkin aivan normaali yksin kuvatuissa tilanteissa. Varmasti Emmassa on epävarmuutta, mutta tuskin Tuomaskaan aivan virheetön on.

Tähän täytyy kyllä sanoa, että uskon, että Emmalla ks. kaltainen käytös laukeaa kaikissa "kiintymyssuhteissa". Ainakin ne pätkät mitä tv:ssä on näytetty, Tuomas on ollut rento oma itsensä, toista kunnioittava, avoin ja tukeva, huumoria keskusteluun tuova. Luolassa tsemppasi ja kevensi tunnelmaa, sitten lohdutti ja halasi. Tulee lähelle, huolehtii, että toinen on ravittu, kyselee mielipiteitä jne. En sano, että Tuomas olisi virheetön ja erityisesti ristiriitatilanne jäi toki katsojilta näkemättä, mutta kyllä hän tuntuu todella ottavan toisen huomioon niin hyvin kuin aikuinen voi toista ottaa.

Mistä ihmeestä sinä tiedät mikä on Tuomaksen "oma itsensä"`? Se Tuomas, joka on tsempannut kameroiden ollessa paikalla? Sarjassa ei tähän asti ole taidettu näyttää yhtään kertaa kokonaan tilannetta, jossa Emma on ns. pahoittanut mielensä. Klippejä sieltä sun täältä.

Millainen ihminen haluaa väkisin häämatkallaan luolaan, jos toinen pelkää ahtaita paikkoja? Vaikea kuvitella, että sinne olisi nyt pelkästään kuvausryhmän pakottamana menty. Oikeasti huomioonottava puoliso olisi kieltäytynyt tuosta, eikä suostutellut toista luolaan. 

Edelleen ihmetyttää tämä Tuomaksen Emman yläpuolelle nostaminen; ei hänellä ole tässä yhtään enemää oikeuksia mihinkään kuin Emmallakaan. Eikä Tuomaksen mielenkiinnon kohteet ole yhtään tärkeämpiä tai parempia kuin Emman. 

Siis ohjelmassahan sanottiin, että heille on valittu aktiviteetteja pareja ajatellen. Ei Tuomas vienyt Emmaa minnekään "väkisin". Ja vaikea kuvitella, että kuvausryhmän pakottamana mennään luolaan? Oikeastiko vaikea kuvitella, kun "kuvausryhmän pakottamana" on juuri menty naimisiin? Kyllähän tässä tv:tä tehdään, eikä niin, että parit saavat täysin vapaat kädet. Tuskinpa Mirakaan olisi sitä suppailua valinnut, kun pelkää vettä, mutta selvästi kuvausryhmän innostamana tai pakottamana sekin piti tehdä.

Ihmiset eivät ymmärrä, että nuo tekemiset on tuotanto etukäteen valinnut pareille? Oppaat järjestetty jne. Tuomas luki niitä ohjelmia etukäteen kerran mökillä. Kun sekä Emma että Tuomas olivat haastatteluissa kertoneet olevansa seikkailuhenkisiä yritti tuotantoyhtiö järjestää sopivaa ohjelmaa? Olisiko Tuomaksen pitänyt jättää käymättä tuolla luolaseikkailussa?

Vierailija
5414/18026 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ole miettinyt noiden parien tasapuolista kohtelua tuotannon puolesta. Mira ja Matti sekä Kati ja Janne saivat viettää hääyönsä mielestäni laadukkaammassa hotellissa (Kämp) sekä hääloma oikein luksus oloissa luksus mökeissä. Juudit ja Tommi sekä Emma ja Tuomas ovat olleet selvästi vaatimattomimmissa oloissa. Miksiköhän näin? 

Aivan mahtavaa, että parit viettävät häälomansa Suomessa eikä Euroopan suurkaupunkien hälyssä. Suomen luonto nyt vaan on NIIN kaunista ja puhdasta. 

Matti on paras. Jannea en kestäisi hetkeäkään.  Samoin Tommi ei kyllä säväyttäisi yhtään. Tuomas on ihan ok. Naisista Juudit on mukavan oloinen. Mira on ihan ok. Emma on mukavan tuntuinen, mutta melko kokemattoman oloinen. Kati on oma lukunsa... huh. En ymmärrä, miten asiantuntijat ovat parittaneet Katin ja Jannen. Vastakohdat eivät tosiaankaan täydennä toisiaan parisuhteessa, vaan aiheuttavat turhautumista ja riitoja. Samankaltaisuus sekä luonteessa että kiinnostuksen kohteissa sitoo paremmin yhteen. 

Eivät kaikki välttämättä arvosta samanlaisia paikkoja. Kämpin huone ei välttämättä ole yhtään sen hienompi tai itselle mieluisampi kuin se toinen tyylikäs hotellihuone. Eikä Rukan hieman kliininen mökki ollut välttämättä yhtä kodikas kuin Kolin mökki.

Vierailija
5415/18026 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitava Kati, hän on se joka tietää, ja jakaa bojoja. Oman tyhmyytensä vyöryttäminen puhumalla toiselle on typerää ja kypsymätöntä. Hän on kyllä itsekkyyden kuningatar. Antaisi periksi kun niin koville ottaa. Kun ei osaa ja pysty niin myönnettävä sekin olisi! Formaatit myötä munii itsensä maan alle , nyt kannattaisi perääntyä kun hommasta ei tule mitään. Ei ole nöyryyttä tällä neiti näppärällä, ei sitten pätkääkään.

Vierailija
5416/18026 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miran ja Matin "mökki" oli kyllä myös aivan upea. Harmi että maksavat niin paljon vuokrata.

Vierailija
5417/18026 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä Kuopiossa on ainakin runsaasti Hankkija-lippiksiä. Ja ihan nykypäivää eletään.

Vierailija
5418/18026 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matti ja Mira: Tuli yllätyksenä, että Mira onkin suhteen konservatiivi. On selvä käsitys, mitkä hommat miehen tehtäviä (esim. grillaaminen, mihin Matti huumorilla, että mieluummin imuroisi). Mira ei arvosta edes jätteiden lajittelua. Taisi Matti kysyä, missä biojäteastia... En tiedä, onko Matti älykkäämpi kuin Mira, mutta voi olla, ettei kyse ole vain ulkonäöstä vaan on muutenkin mietteliäs Miran suhteen.

Kati ja Janne niin epäsuhta pari, että mahtaako suhde toimia, kun kamarin ovi on sulkeutunut. Katin käytös juhannuksena lipsahti jo loukkaavan puolelle (nämä hirveät ”nyt se haluu pussata” kohtaukset). Ei tainnut Kati itse huomata. Yrittää kyllä kameralle puhua Jannesta kauniimmin.

Kun kausi on edennyt, niin Matista on alkanut muodostua moniulotteisempi kuva, sen alun hieman pinnallisen "merkkipaita, golf ja penkkiurheilu" stereotypian sijaan. Miran osalta taas mennyt melkeinpä päin vastoin, tai ainakin jotenkin syvyyttä on jäänyt löytymättä - tuntuu että häntä kiinnostaa lähinnä sovinnaiset somekuvavaatimukset täyttävä koti ja huolitellun pikkuporvarillisen perheenäidin status. Mielellään miehellä, joka laittaa pihan ja grillaa ja ehkä vie hänet daamina Lions clubin illalliselle. Tai sitten muut intressit ja ilonaiheet eivät vielä vaan ole tulleet ilmi.

En tiedä, kumman kanssa itse viihtyisin paremmin, Katin vai Jannen. Janne on varmaan reilu ja kunnollinen mies, mutta samalla niin hillitty, että alkaisiko se jossain vaiheessa tökkiä. Itselläni on hauskaa, kun seurassani olevilla on hauskaa. Jos kumppani olisi jatkuvasti parhaimmillaankin vain ihan kiva-moodissa, niin pystyisinkö saavuttamaan tunteen, että nämä ovat parhaita hetkiämme ikinä. Katin hihkumista ja hihittelyä tavallaan ymmärrän samasta omanapaisesta näkökulmasta, eli se voi olla innostumisen ilmaus: sun kanssa löydän hyvän vireen. En tiedä, onko edes tuo "nyt se pussaa" ikävää kuittailua vai enemmänkin silmänisku kavereille: tunnen tuon tyypin ja sen mielenliikkeet katseestakin jo näin hyvin.

Vierailija
5419/18026 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo seikkailunhaluinen minun sanomana olisi vaikka, että olen nuorempana liftannut, reilannut, nukkunut junissa ja asemilla, en ole hätkähtänyt vaikka joskus eksytään tai ei osata kieltä. Olen silti ahtaanpaikan ja korkean paikan kammoinen. Olisin vetänyt totaalisesti liinat kiinni sekä luolalle että laskuvarjoille.

Luonnossa liikkuminen on minulle rauhallista melontaa, patikointia, hiihtelyä tai pyöräilyä makkarat mukana. Ei esim vuorikiipeilyä tai muuta ekstremeä.

Vierailija
5420/18026 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matti ja Mira: Tuli yllätyksenä, että Mira onkin suhteen konservatiivi. On selvä käsitys, mitkä hommat miehen tehtäviä (esim. grillaaminen, mihin Matti huumorilla, että mieluummin imuroisi). Mira ei arvosta edes jätteiden lajittelua. Taisi Matti kysyä, missä biojäteastia... En tiedä, onko Matti älykkäämpi kuin Mira, mutta voi olla, ettei kyse ole vain ulkonäöstä vaan on muutenkin mietteliäs Miran suhteen.

Kati ja Janne niin epäsuhta pari, että mahtaako suhde toimia, kun kamarin ovi on sulkeutunut. Katin käytös juhannuksena lipsahti jo loukkaavan puolelle (nämä hirveät ”nyt se haluu pussata” kohtaukset). Ei tainnut Kati itse huomata. Yrittää kyllä kameralle puhua Jannesta kauniimmin.

Juudit ja Tommi: Juudit on kasvoiltaan kaunis ja pinnin kanssa lyhyet hiuksetkin kivat. Mutta lippis & shortsit on kyllä häämatkalle erikoinen valinta. Ei oikein viritä suhdetta eroottiseen suuntaan... Toki kätevät pyöräillessä ja meloessa. Tommin ei mielestäni aviomiehenä pitäisi ainakaan tyylin takia jarrutella. Kun on vuosi suhdetta takana, voi jo varovasti tuoda esiin omia mieltymyksiä. Ei näin: hirveä tuo lippis. Vaan näin: tuo lyhyt hame kyllä pukee sinua. Muutoin haluaisin kommentoida, että poikamaisilla naisilla on myös vientiä. Sitä eivät tunnu kaikki kommentoijat käsittävän. Tosin Juudit ei lopulta vaikuta yhtään poikamaiselta vaan kypsältä naiselta, tyyli hämää. Eikä Tommi varmaan ole erityisesti toivonut androgyyniä tai poikamaista seuraa. Tommi ei mielestäni edes yritä nähdä Juuditin hyviä puolia tai johdatella juttua romanttisempaan suuntaan. Juudit parka yrittää. Vaikuttaa todella sydämellisesti ihmiseltä.

Emmasta ja Tuomaasta ei ota mitään selvää. Onko riitojen lisäksi kiinnostusta tai kipinää?

Ylipäätään kaikki parit aika neutraaleja keskenään. Järjestetyssä avioliitossa ei oteta huomioon makukysymyksiä, tuoksua, kemiaa... En osaa veikata, ketkä lopulta pysyvät yhdessä.

Katin todellinen käytös Jannea kohtaan vaikuttaa tulevan ilmi juuri niissä hetkissä, joita ei ole kerrottu suoraan kameralle ja kenties jopa mietitty ja otettu uusiksi, vaan juuri noissa spontaaneissa ainutlaatuisissa hetkissä. Tuntui todella kurjalle Jannen puolesta esim. just noi ”nyt se haluu pussata” - tyyliset kohtaukset Katin kavereiden edessä. Ja ilmeisesti on ollut aika paljon päälle puhumista ym. dominointia. Voi voi, surettaa kun alku oli niin lupaava, mutta Jannelle kyllä soisi puolison jonka kanssa saa oman osuutensa tilasta ja mahdollisuuden olla oma itsensä.

Tommin suhteen kyllä hieman mietin, että mitä tapahtui hääpäivän jälkeen? Sama suloinen Juudithan se on hiuksineen kaikkineen ollut koko ajan. Kyse on pienistä nyansseista, mutta kyllä uusimman cmore -jakson perusteella ilmassa oli piikkejä tai sellaista tietynlaista kylmyyttä Tommin puolelta. Voihan olla vain pieni siivu todellisuudesta joo, mutta silti särähti korvaan ja silmään: mitäänhän ei kuitenkaan ole leikkauspöydällä siihen luotu vaan kyllähän nuo tilanteet ovat sinänsä aitoja. Hälärit soi.

Sama Emman ja Tuomaksen tilanteessa. Paljon jää tottakai meille katsojille näyttämättä, mutta jos toinen kiukuttelee ja tilanteita on jo lukuisia päätynyt ulos tv:stäkin, niin kyllähän tosiasia on että sitä tapahtuu. Ei hyvä.

Mira ja Matti on kyllä mysteeriset. Juhannusjakso loppuineen kuitenkin loi toivoa. Läheisyys oli jo ihan luontevan näköistä, toisin kuin ne halaukset jossa suu sanoo yhtä ja koko kehonkieli toista. Jotenkin toivoisin näiden kohdalla onnistumista.

Muiden kohdalla melkeinpä toivoisin etteivät jatka.

Janne vaikuttaa vähän sellaselta "höröltä", eikö muillekkin? hymyilee ja nauraa paljon ja on "mukana" urheilujutuissa sun muissa, mutta en voi kuvitella hänen keskustelevan mistään filosofisesti.

Ketju on lukittu.