Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Tästä kaudesta on kyllä niin vaikea saada mitään irti. Kaikilla menee ihan hyvin, ovat vasta tutustumassa, mikään ei vaikuta vuosisadan rakkaustarinalta.
Vierailija kirjoitti:
Tästä kaudesta on kyllä niin vaikea saada mitään irti. Kaikilla menee ihan hyvin, ovat vasta tutustumassa, mikään ei vaikuta vuosisadan rakkaustarinalta.
Olen eri mieltä. On kasvutarinoita, ehkä molempiin suuntiin. Opettavaista yhtä kaikki. En jaksaisi mitään yletöntä draamaa.
Ähh, miksi tämä keskustelu on niin ulkonäkökeskeistä? Ulkonäkö on vähiten mielenkiintoinen asia ihmisessä. OK, parisuhteessa tarvitaan ns kemiaa, mutta tällainen ulkopuolisten harjoittama fyysisen olemuksen ruotiminen on ikävää. Ei ohjelmassa mitään missejä ja miesmallin ainesta ole, muttei kyseessä olekaan next top model vaan Ensitreffit alttarilla.
Mua formaatti kiinnostaa epätoivoisuutensa takia. Oon yli 40-vuotias sinkku enkä samaistu ollenkaan ihmisiin, jotka vetistelee onneaan, kun pääsevät jonkun tuikituntemattoman kanssa vihille. Kaipuun parisuhteeseen täytyy olla kova, kun siihen tilanteeseen päätyy. Toivon vilpittömästi onnea kaikille pareille ja haluaisin nähdä yhteisen sävelen löytyvän. Ei luulisi poikamaisuuden tai tavisulkonäön muodostuvan kynnyskysymykseksi tuossa asetelmassa, tuskin kuvittelivatkaan vastassa odottavan kaupungin hoteimman sinkun.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa kun naiset hehkuttavat taviksen näköisiä naisia kauniiksi ja upeiksi jne.
Mikä siinä on sinusta huvittavaa?
Janne ja Kati ovat kasvoiltaan täysin toistensa näköisiä. Katselin häämatkabakson 2. osaa ja olin aivan hämmästynyt
Rouskuvaillarajoja kirjoitti:
Luolastossakin piti alkaa pillittämään. Joo voi olla ahdistavaa jne. mutta aikuinen ihminen hoitaa asian muuten kuin vetämällä huomion itseensä, senkun olisi poistunut. Muissakin asioissa vie huomion itseensä ja nimenomaan tekee sen huonolla käytöksellä.
Olen itse ahtaan paikan kammoinen, ja en olisi suostunut edes menemään sinne. Tosi törkeää laittaa hänet sinne. Minua olisi ollut vaikea saada ulos, koska olisin panikoinut. Olisin itkenyt satavarmasti.
Kuvittele itsesi vaikka lasiarkkuun hämähäkkien tai skorpionien kanssa, niin pääset jyvälle.
Juudit näytää kyllä nuoremmalta ja raikkaamalta lyhyissä hiuksissa kuin pitkähiuksisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tiettyjen henkilöiden kohdalla on aivan selvästi nähtävissä miksi ovat sinkkuja. Mahtavatko itse nähdä saman kun katsovat ohjelmaa? Itse jos olisin sinkku ja osallistuisin tähän, ottaisin kaikin puolin tosissani homman, siis että haluaisin kyllä saada kaiken mahdollisen opin ja ymmärryksen omasta käytöksestäni ja tavoistani vuorovaikuttaa. Voisi tulla hyödyllisiä yllätyksiäkin katsoessa ohjelmaa, vaikka yritänkin vähän skannata ja kehittää koko ajan itseäni.
Viime kauden Olli sanoi Mankeloi-podcastissa oppineensa ohjelman avulla itsestään paljon. Hän myös mainitsi lukeneensa ihmisten kommentteja netistä ja oppineensa niistäkin! Rohkea mies, vaikka taisin tällä palstalla häntä tossukaksi syytelläkin.
Olli sanoi mm. kuvitelleensa, että kunhan kumppani on riittävän älykäs niin mikään muu ominaisuus ei nousisi kynnyskysymykseksi, mutta luettuaan netistä kommentteja, että hänen pitäisi olla herkän humanistitytön eikä viileän insinöörin kanssa, tajusi siinä olevan ehkä sittenkin pointtia. Ja nyt hän sitten on sellaisen herkän humanistin kanssa. :)
Voi Ollia, looginen/matemaattinen älykkyys ja sosiaalinen älykkyys, empaattisuus jne. ovat eri asioita. Ihmettelen, että vasta ohjelman jälkeen sen tajusi. Ja samanlaiset arvot ovat tietenkin yksi tärkeimmistä asioista kestävässä parisuhteessa.
Nytkö täällä on sitten päädytty johtopäätökseen, että Tommi, tuo älykkö ja minimalisti elämässään, haluaa paritella vain isorintaisen ja pitkätukkaisen naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa kun naiset hehkuttavat taviksen näköisiä naisia kauniiksi ja upeiksi jne.
Koska monille naisille oikeasti kauniit naiset ovat uhka ja kateuden kohde, joita pitää mollata ja etsiä virheitä. Tuollaiset tavislyylit ovat vaarattomia.
En itsekään tykkää Emmasta, mutta silti on mautonta haukkua toisen tatuointeja. Jokaisella on oikeus koristella ihonsa miten haluaa.
Munkaan tatuoinneista ei varmaan kaikki tykkää mutta pitäkööt mielipiteensä omanaan, pääasia että itse tykkään!
Vierailija kirjoitti:
Nytkö täällä on sitten päädytty johtopäätökseen, että Tommi, tuo älykkö ja minimalisti elämässään, haluaa paritella vain isorintaisen ja pitkätukkaisen naisen kanssa.
Hyvin tiivistetty kommentti!
Vierailija kirjoitti:
En itsekään tykkää Emmasta, mutta silti on mautonta haukkua toisen tatuointeja. Jokaisella on oikeus koristella ihonsa miten haluaa.
Munkaan tatuoinneista ei varmaan kaikki tykkää mutta pitäkööt mielipiteensä omanaan, pääasia että itse tykkään!
Silti en halua negatiivista skitsoilevaa tatskamuijaa vaimokseni. Että näin on näreet. Eikä Tomminaan. Jos vaimon kanssa ei ole kivaa, niin ei siitä mitään tule.
Joo jos vaimolla on aina herne nenässä niin siinä kyllä loppuu liitto lyhyeen
Jos olisin itse mennyt naimisiin tuntemattoman kanssa niin tekisin hyvin nopeasti selväksi kaksi asiaa:
1. Koenko fyysistä vetovoimaa. Jos koen, voin odottaa ihan niin kauan kunnes toinen on halutessaan valmis.
2. Jos en heti koe fyysistä vetovoimaa, kerron sen hienotunteisesti ja teen myös selväksi, että en ole lähdössä minnekään vaan annan ihan niin kauan aikaa ihastuksen syntymiselle kuin on tarpeen.
Nämä kaksi siksi, ettei puolisoni tarvitse hetkeäkään miettiä ja kokea epävarmuutta siitä, mitä ajattelen tai tunnen. Ollaanhan tässä jo naimisissa. Kaikenlaiset kissa-hiiri-leikit jättäisin suosiolla pois kun kyse on avioliitosta.
Oma elämänkokemus on osoittanut sen, että fyysinen vetovoima voi kehittyä pitkänkin ajan tuntemisen jälkeenkin ja sen puuttumista en kannata hermoilla tai salailla jos muuten viihtyy hyvin yhdessä.
Niin ja älykkyys on muutenkin mielenkiintoinen käsite. Osa ajattelee olevansa älykäs, jos on esim kirjaviisas, tai yleensäkin lukee paljon. Se ei kuitenkaan tarkoita älykkyyttä sanan varsinaisessa merkityksessä. Älykkyyden saa mitattua äo-testillä, missä useampi kuin yksi ihminen on tuloksestaan yllättynyt. Eikä aina kovin positiivisesti.
Sitten päästäänkin siihen, että mitä älykkyydessä mitataan? Sellaista hoksottomien käyttöä numeraalisissa pulmatilantessa. Kuitenkin on olemassa esimerkiksi sosiaalista älykkyyttä, millä taas pystytään hahmottamaan ympäröivää maailmaa muita ihmisiä älykkäämmin. Osataan lukea paremmin tilanteita ja muita imisiä, ehkä jopa manipuloida tilanteita.
Älykkyyttä on niin monenlaista ja aika harva, jos kukaan, on älykäs kaikin tavoin. Kaikista oudoinpia on ne tyypit, jotka opiskelee pitkälle ja luulee niillä meriiteillä olevansa älykkäämpi kuin muut, esimerkiksi vähemmän kouluttautuneet. Se jo kertoo, että ei ole. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kun just jotain älykkyyttä usein korostetaan. Mitä merkitystä älykkyydellä on jos on muuten sosiaalisesti kömpelö möläyttelijä tms.
Ja suurin osa meistä on kuitenkin keskivertoviisaita jotka pystyvät hyviin keskusteluihin joten kyllä itsellä korostuu kriteereinä just sydämen viisaus ja hyvät sosiaaliset taidot (Ei tarvitse olla mikään supliikkityyppi mutta peruskäytöstavat yms.)
Parisuhteessa älykkyydellä on siinä mielessä tutkitusti merkitystä, että onnellisimmissa ja kestävimmissä suhteissa parin välinen älykkyysero ei ole kovin suuri.
Muissa yhteyksissä älykkyys on minunkin mielestäni yliarvostettu ja ylihehkutettu ominaisuus.
t. 5250, joka tuskailee riittävän älykkään vela-kumppanin löytämisen suhteen
Ja tekemällä kohdan numero 1, olisit jo tappanut kaikki mahdollisuudet fyysiseen vetovoimaan toisen puolelta. Mikään ei ole epäseksikkäämpää kuin "pidän sinusta fyysisesti paljon ja haluaisin koskettaa sinua. Sano sitten kun olet valmis".
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin itse mennyt naimisiin tuntemattoman kanssa niin tekisin hyvin nopeasti selväksi kaksi asiaa:
1. Koenko fyysistä vetovoimaa. Jos koen, voin odottaa ihan niin kauan kunnes toinen on halutessaan valmis.
2. Jos en heti koe fyysistä vetovoimaa, kerron sen hienotunteisesti ja teen myös selväksi, että en ole lähdössä minnekään vaan annan ihan niin kauan aikaa ihastuksen syntymiselle kuin on tarpeen.
Nämä kaksi siksi, ettei puolisoni tarvitse hetkeäkään miettiä ja kokea epävarmuutta siitä, mitä ajattelen tai tunnen. Ollaanhan tässä jo naimisissa. Kaikenlaiset kissa-hiiri-leikit jättäisin suosiolla pois kun kyse on avioliitosta.
Oma elämänkokemus on osoittanut sen, että fyysinen vetovoima voi kehittyä pitkänkin ajan tuntemisen jälkeenkin ja sen puuttumista en kannata hermoilla tai salailla jos muuten viihtyy hyvin yhdessä.
Nyt on kyllä pakko ihmetellä miten moni täällä liputtaa Matin ja Miran puolesta. Matista paistaa kilometrien päähän, että hän ei vaan innostu Mirasta. Onko sitten kenties pettynyt ulkonäköön? Tapa miten Matti halaakin Miraa. Irvistän aina vähän, koska nuo Matin halaukset näyttää todella jäykiltä. Enkä usko että kyseessä on mikään jännitys enää. Fyysistä vetovoimaa ei ole. Matti toivoi jotain missiä, lätkävaimoa, mitä lie. Puhuu kameralle lämpimikseen mukavia, mutta sisällä kytee. Eleet ja ilmeet kertoo paljon ja eipä tosiaan edes kosketa Miraa. Oli vähän koominen se hetki, kun rapsutti tovin koiraa sohvalla, varmaan välttääkseen fyysisen kontaktin Miraan. Ei hyvä.
Tiedän omastakin kokemuksesta jos toinen ei nappaa fyysisellä tasolla, niin läheisyys ja kosketus on todella vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Rouskuvaillarajoja kirjoitti:
Luolastossakin piti alkaa pillittämään. Joo voi olla ahdistavaa jne. mutta aikuinen ihminen hoitaa asian muuten kuin vetämällä huomion itseensä, senkun olisi poistunut. Muissakin asioissa vie huomion itseensä ja nimenomaan tekee sen huonolla käytöksellä.
Olen itse ahtaan paikan kammoinen, ja en olisi suostunut edes menemään sinne. Tosi törkeää laittaa hänet sinne. Minua olisi ollut vaikea saada ulos, koska olisin panikoinut. Olisin itkenyt satavarmasti.
Kuvittele itsesi vaikka lasiarkkuun hämähäkkien tai skorpionien kanssa, niin pääset jyvälle.
Mietin sitä, että nuo häämatkaohjelmathan oli "räätälöity" pariskuntia ajatellen, eli tuotantoyhtiön järkkäämiä ja maksamia. Alussahan asiantuntijat painottivat parittaneensa Emmassa ja Tuomaksessa kaksi "seikkailijaa", niin jäin miettimään, että millaisen kuvan Emma on itsestään antanut? Eikö esittelytekstissäkin puhuttu, että hän haluaisi mahdollisesti eräoppaaksi? Onko ks. kuitenkin naiivi minäkuva, kun ainakaan tv:ssä näytetyn perusteella hän ei kovin erähenkinen ole, toisin kuin Tuomas.
❤️