Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mira ja Matti, videoyhteyden päässä Tanskanen.
Mira sanoi, että Matti vakuuttaa, että hyvin menee (tms.). Mira miettii, meneekö oikeasti.
Tanskanen alkoi psykologisoida ja lässyttää.Ei näin! Miran "epävarmuus" ei johdu Mirasta vaan siitä, että Mattihan puhuu hänelle silmät suut täyteen sontaa.
Matista huutaa kilometrien päähän se, että ainoa tieto naisista, on ettei niitä saa nakella kivillä.
Tuo muuttohomman piilottelu ja lapselliset muuttokommentit kertovat pahasta epäkypsyydestä; keskusteluun ei osata osallistua muuten kuin länkyttämällä. Tuo muuttohomma taas... en tiedä edes mitä kommentoida; lähteä tälläiseen ohjelmaa kiusaamaan puolisoaan.Paskan marjat. Toi tyyppi tekee niin kuin pitääkin. Kun mä olen epävarma mitä toi naikkonen oikein haluaa oikeasti, niin takuulla pimitän loppuun asti mihin mä taivun. En mä mikään kynnysmatto ole. Ideana on tehdä kompromissejä eikä hyppiä toisen pillin mukaan. Ihme porukkaa täällä, jee jee, toki teen kaiken kuin haluat.
Moi Matti! Vaikka toisen tunteista olisi epävarma, toiselta omien ajatuksien pimittäminen ei varsinaisesti auta toista avautumaan ja lämpenemään - vaan karkottaa entistä kauemmas. Pitää uskaltaa olla haavoittuva, jotta voi rakastua. Kompromisseja voi tehdä ilman että myöntyy heti toisen tahtoon. Voi keskustella vaihtoehdoista ja tulla vastaan - vaikka sopia että ollaan puolet ajasta toisen ja puolet toisen luona. Keskustelu on se avainsana - ei pelailu.
Annoin alapeukun koska en ole ko. henkilö miksi minua luulet. Kysyn miksi tämän Matin pitää olla vastaantulija? Meillä on vaimon kanssa toiminut hyvin kun molemmat tulee vastaan. Ja jos toinen ei tule, niin toinen tulee lopuksi ja sitten jutellaan (ei me noita lasketa). Aika yksisilmäistä menoa täällä. T. Se jolle vastasit
Niin, olet ”Matti”, sympatisoit ja samaistut häneen vähintäänkin selvästi joten siksi puhuttelin nimellä.
En mielestäni sanonut että vain toisen pitää olla vastaantulija. Vaan että puolison kanssa tulisi keskustella avoimesti salaamatta todellisia tunteitaan ja mielipiteitään. Molemmille sopivaa yhteistä kompromissia on vaikea löytää jos jää piikittelyn ja pelailun asteelle - toinen aistii helposti ettei ole aito, ettei kerro kaikkea, ettei ole avoin. Kiva kuulla että olet löytänyt tavan tehdä kompromisseja vaikka jostain syystä samaistut Mattiin kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Särähti korvaan Tommin aikomus "sivistää" Juuditia näyttämällä Inception-elokuvan. Haiskahti kevyesti alentuvalta. Ja yhdessä sen kaunotar-läpän kanssa herättää kysymyksiä Tommin naiskuvasta.
Musta tuntuu aika usein, että täällä on huumorintajuttomia ihmisiä. Kaikesta ollaan valmiita loukkaantumaan muiden puolesta, kaikki pienetkin jutut käännetään ikäviksi, takerrutaan jokaiseen kulman kohotukseen, koska pahathan meillä ihmisillä on aina mielessä...
Minusta ainakin oli oikein hauska tuo "sivistämin
en". Kaikki tietää, et "kunnon" lessut ei katso leffoja, tällöin voi hyvin vitsailla asiasta. Juudit ei takuulla ole niin lapsellinen herkkis et ottaisi nokkiinsa =)
Kuten on miljoonasti jo sanottu, että ohjelmassa nyt ollaan vasta aivan tutustumisen alussa, melkein nolla-asteella.
Vistsikkyys, "sivistäminen" yms. on vakiintuneessa suhteessa aivan eri asia kuin tässä tapauksessa.
Mielestäni ihan hyvin, ilman, että on herkkähipiäinen, voi tulla väärinkäsityksiä ja loukkaantumisia sellaisista lausahduksista jotka vanhassa suhteessa kuitattaisiin naurulla tai vastakuitilla. Ihan ymmärrettävää, että näin on. Ihmeellisempää olisi jos näin ei ole.
Itse jos olisin ohjelmassa tuntosarveni olisivat kyllä pystyssä ja miettisin hyvinkin tarkasti mitä kumppani joillakin sanoilla tai teoillaan tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mira ja Matti, videoyhteyden päässä Tanskanen.
Mira sanoi, että Matti vakuuttaa, että hyvin menee (tms.). Mira miettii, meneekö oikeasti.
Tanskanen alkoi psykologisoida ja lässyttää.Ei näin! Miran "epävarmuus" ei johdu Mirasta vaan siitä, että Mattihan puhuu hänelle silmät suut täyteen sontaa.
Matista huutaa kilometrien päähän se, että ainoa tieto naisista, on ettei niitä saa nakella kivillä.
Tuo muuttohomman piilottelu ja lapselliset muuttokommentit kertovat pahasta epäkypsyydestä; keskusteluun ei osata osallistua muuten kuin länkyttämällä. Tuo muuttohomma taas... en tiedä edes mitä kommentoida; lähteä tälläiseen ohjelmaa kiusaamaan puolisoaan.Paskan marjat. Toi tyyppi tekee niin kuin pitääkin. Kun mä olen epävarma mitä toi naikkonen oikein haluaa oikeasti, niin takuulla pimitän loppuun asti mihin mä taivun. En mä mikään kynnysmatto ole. Ideana on tehdä kompromissejä eikä hyppiä toisen pillin mukaan. Ihme porukkaa täällä, jee jee, toki teen kaiken kuin haluat.
Moi Matti! Vaikka toisen tunteista olisi epävarma, toiselta omien ajatuksien pimittäminen ei varsinaisesti auta toista avautumaan ja lämpenemään - vaan karkottaa entistä kauemmas. Pitää uskaltaa olla haavoittuva, jotta voi rakastua. Kompromisseja voi tehdä ilman että myöntyy heti toisen tahtoon. Voi keskustella vaihtoehdoista ja tulla vastaan - vaikka sopia että ollaan puolet ajasta toisen ja puolet toisen luona. Keskustelu on se avainsana - ei pelailu.
Annoin alapeukun koska en ole ko. henkilö miksi minua luulet. Kysyn miksi tämän Matin pitää olla vastaantulija? Meillä on vaimon kanssa toiminut hyvin kun molemmat tulee vastaan. Ja jos toinen ei tule, niin toinen tulee lopuksi ja sitten jutellaan (ei me noita lasketa). Aika yksisilmäistä menoa täällä. T. Se jolle vastasit
Niin, olet ”Matti”, sympatisoit ja samaistut häneen vähintäänkin selvästi joten siksi puhuttelin nimellä.
En mielestäni sanonut että vain toisen pitää olla vastaantulija. Vaan että puolison kanssa tulisi keskustella avoimesti salaamatta todellisia tunteitaan ja mielipiteitään. Molemmille sopivaa yhteistä kompromissia on vaikea löytää jos jää piikittelyn ja pelailun asteelle - toinen aistii helposti ettei ole aito, ettei kerro kaikkea, ettei ole avoin. Kiva kuulla että olet löytänyt tavan tehdä kompromisseja vaikka jostain syystä samaistut Mattiin kovasti.
Jep. Kuvittelin ensin että olet näitä yhden totuuuden palstamammoja = mies on sika ja nainen aina oikeassa. Minusta toi Mira voisi yhtä hyvin avata pelin ja ehdottaa sopivaa keskitietä, kun miehestä ei siihen ole. Vastuu on molemmilla, sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Siis joo, kyllähän asioita voi kumppanille suositella. Mutta toisen "sivistäminen" luo vaikutelman toisen yläpuolelle asettumisesta, ja antaa tässä tapauksessa sellaisen kuvan, että toinen ei tajua elokuvista mitään. Ja varsinkin kun Inceptionin ja Nolanin, vaikka viihdyttäviä elokuvia tekeekin, fanitus ei kerro mistään erityisen kultivoituneesta elokuvamausta, niin omissa silmissä tässä kohtaa pieni punainen lippu heilahti. Mutta toivon, että Tommi ei tarkoittanut tuota ihan kirjaimellisesti. Vähän tulee kuitenkin sellaiset päsmäröintivibat, että hän voisi olla persoonana muitten ihmisten (tai naisten) yläpuolelle asettuva. Edelleen, toivon että vaikutelma on väärä.
Uskon, että Tommi "sivistää" ex-lestadiolaista elokuvakulttuurin pariin. Olen eronnut vl-liikkeestä noin viisi vuotta sitten, ja minulla on miesystäväni kanssa hauska naurun aihe se, että minulla on sivistyksessäni tv:n muotoinen aukko. Se on yhteinen vitsimme ja nauramme sille, vaikka tynnyrissä kasvamiseen kipeitä muistojakin liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Minusta toi Mira voisi yhtä hyvin avata pelin ja ehdottaa sopivaa keskitietä, kun miehestä ei siihen ole. Vastuu on molemmilla, sukupuolesta riippumatta.
Ei. Jos toisesta ei siihen ole, ei toisen velvollisuus ole yksin kantaa suhdetta.
Tämä on nyt kahden parin tilanne. Ja molempien, sekä Miran että Tuomaksen kannattaisi yksinkertaisesti vain lopettaa suhde alkuunsa. Ei tule toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse kokisin, että "sivistäminen" olisi enemmän ihan uuteen, korkeampaa kulttuuria edustavaan asiaan tutustumista. Eli baletti, ooppera, klassinen musiikki.
Kai Juudit on elokuvia nähnyt sitten vl-elämän jättämisen? Jos ei, niin sitten ei mitään. Toki onhan Tommi voinut heittää sivistämisen läpällä.
luuletko että lestadiolaislapset saa lapsuudessa mennä koskaan vaikka Ooperaan, balettiin, tai muuhun konsertteihin?Entäpä vaikka mäkihyppykisoihin? Jos ei ole tv:tä, jää paitsii KOKO länsimaisesta kulttuurista, ja sivistyksestä. Tv on yksi tapa nähdä näitä esityksiä joita ei suur-jätti perheen vanhemmat voisi koskaan kustantaa koko katraalleen (vaikkei olisikaan lestadiolaisia) saatikka vaikka matkustelua. Tv:n kautta näkee paikkoja joihin ei ikinä ole nuo lapset päässet näkemään. Joo, ehkä joku poikkeus voi olla, joku rikas, vähälapsinen lest. perhe kenties?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tän vuoden osallistujat ovat hyvää parisuhdematskua. Tasapainoisia, tavallisia, perusmukavia, ei mitään räiskyviä epävakaita tuuliviirejä. Haluavat vakiintua ja yrittävät suhtautua toiseen avoimin mielin. Tältä ainakin toistaiseksi vaikuttaa.
Mutta kuinka moni oikea suhde on alkanut tuolla tavalla hyyyyvin rauhallisesti ja tasapainoisesti. Minulla ei yksikään. Kun oikeasti ihastuu/rakastuu, niin eikö se ole ihan tutkittukin juttu, että ihminen ei ole silloin aivan järjissään.
No meillä on. Alkuun nainen (ulkonäkö, lapset, asumismuoto jne. ) oli alle mun "riman. Ajattelin ettei tästä voi tulla mitään kun ollaan ihan eri levelillä. Noh, treffattiin kerran viikkoon ja pikku hiljaa alkoi epäilys että täähän on mainio tyyppi. Tuosta ajasta on nyt 5 vuotta, ja yhdessä ollaan. Upea nainen, hienot lapset ja seksi luistaa. M45
Miksi ihmeessä tähän on tullut enemmän miinusta kuin plussaa? Ihana kertomus. <3
Ja voin samastua tähän - itsekin kerroi ketjun alkupuolella miten tapasin miehen, jonka ulkonäköä kavahdin alussa kovastikin. Mutta jatkoin tapailua koska oli muuten niin hienon oloinen ihminen. Seitsemännellä tapaamisella minulta lähti jalat alta ja olen siitä asti pitänyt häntä maailman seksikkäimpänä miehenä. :)
Minusta on kiva lukea, että on sentään olemassa miehiäkin, jotka eivät jää kiinni siihen ulkonäköön ja muihin pinnallisiin asioihin, vaan malttavat katsoa niistä ohi. Ja ymmärtävät että näin voi syntyä todella hyvä suhde ja rakkautta. Kun rakastuu, sillä objektiivisella ulkonäöllä ei ole merkitystä, koska rakkauden kohde näyttää omissa silmissä kauniilta.
onko kukaan näistä pareista vielä sekstaillut?
Tuossa se ongelma onkin. Kyllä sitä naimisiin voi tuntemattoman kansa mennä, mutta ei muuta....ovat aika umpikujaan itsensä laittaneet.
Vierailija kirjoitti:
Katia on ihanaa katsoa kun on niin ihastunut. Joitakin ärsyttää kikatus. Minua ei. Ennemminkin söpöä ja liikuttavaa kun on ihan pyörryksissä ihastuksissaan. Tuollainen on aivan mahtavaa ja tuotahan se ihastuneena on! Toivottavasti rakastuvat kunnolla ja ovat yhdessä! Ainakin alku näyttää hyvältä ❤
Muutkin parit on tosi hyviä tänä vuonna!
ehkä 13-vuotiaalla. Ei kyllä aikuisella. Tai on todella heikko itsetunto. Eikä kyllä aikuinen vastapuoli kestä tuommoista hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
Siis joo, kyllähän asioita voi kumppanille suositella. Mutta toisen "sivistäminen" luo vaikutelman toisen yläpuolelle asettumisesta, ja antaa tässä tapauksessa sellaisen kuvan, että toinen ei tajua elokuvista mitään. Ja varsinkin kun Inceptionin ja Nolanin, vaikka viihdyttäviä elokuvia tekeekin, fanitus ei kerro mistään erityisen kultivoituneesta elokuvamausta, niin omissa silmissä tässä kohtaa pieni punainen lippu heilahti. Mutta toivon, että Tommi ei tarkoittanut tuota ihan kirjaimellisesti. Vähän tulee kuitenkin sellaiset päsmäröintivibat, että hän voisi olla persoonana muitten ihmisten (tai naisten) yläpuolelle asettuva. Edelleen, toivon että vaikutelma on väärä.
Sulla ei oo kyllä huumorintajua, jos luulet että Tommi sen tuolla tavalla tarkoitti. Ilmiselvä leikkimielinen heitto, ei tarvii aina olla niin haudanvakava ja ottaa kaikkea kirjaimellisesti.
Joka jaksossa on Tommista tullut itselle outo olo, että herättää omituisia viboja..
En vaan keksi mikä se on.
Onko oikeasti tosikko ja tylsä vai mikä hänessä mättää. Kodin askeettisuus, elämäntyyli ja olemus on kai itselle liian vaisuja eikä tyyppi herätä intohimoa missään mielessä. Ei edes se tanssi saanut syttymään ja enemmän siitäkin tuli kiusaantunut olo. Kertokaa te jotka näette Tommissa potentiaalia, että mikä hänessä tekee mielestänne kiinnostavan.
Vierailija kirjoitti:
Joka jaksossa on Tommista tullut itselle outo olo, että herättää omituisia viboja..
En vaan keksi mikä se on.
Onko oikeasti tosikko ja tylsä vai mikä hänessä mättää. Kodin askeettisuus, elämäntyyli ja olemus on kai itselle liian vaisuja eikä tyyppi herätä intohimoa missään mielessä. Ei edes se tanssi saanut syttymään ja enemmän siitäkin tuli kiusaantunut olo. Kertokaa te jotka näette Tommissa potentiaalia, että mikä hänessä tekee mielestänne kiinnostavan.
Tommi on jotenkin valju, yrittää kovin, mutta ei vaan, kuten naisista sanotaan, puhkea kukkaan. Hänestä ei saa selvää.
Tanssi ei minua olisi saanut syttymään, olisin kyllä yrittänyt olla kohteliaasti tilanteessa, mutta mielessäni olisi ollut pieni pakokauhu. Minulle olisi liian outo mies.
Kun ihminen toisaalta on pliisu, mutta haluaisi olla jotain muuta ei ole hyvä yhdistelmä.
Tommi on oman tien kulkija, ei mikään perusjamppa. Tällainen miestyyppi saattaa olla kiinnostava, mutta joskus myös ikään kuin oman erilaisuutensa lumoissa ja osin tiedostamattaankin odottaa, että ne harvat, jotka ymmärtävät hänen elämäntyylinsä, palvovat kaikkea hänessä ehdoitta. Ja näyttääkin siltä, että Juuditin ylisanoilla ei ole rajaa kun hän puhuu Tommista. Tämä ei ole kuitenkaan tasapainoinen lähtökohta, jos Tommi ei itse tee suhteen eteen työtä.
Vierailija kirjoitti:
Tommi on oman tien kulkija, ei mikään perusjamppa. Tällainen miestyyppi saattaa olla kiinnostava, mutta joskus myös ikään kuin oman erilaisuutensa lumoissa ja osin tiedostamattaankin odottaa, että ne harvat, jotka ymmärtävät hänen elämäntyylinsä, palvovat kaikkea hänessä ehdoitta. Ja näyttääkin siltä, että Juuditin ylisanoilla ei ole rajaa kun hän puhuu Tommista. Tämä ei ole kuitenkaan tasapainoinen lähtökohta, jos Tommi ei itse tee suhteen eteen työtä.
Juurikin tämä. Ja yksi versio vielä näistä miehistä on introvertti narsisti.
Tietääkö joku oliko Tommin häätanssiesityksen taustalla oikeasti Behmin Hei rakas vai oliko se vain ohjelman tekijöiden laittama biisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kokisin, että "sivistäminen" olisi enemmän ihan uuteen, korkeampaa kulttuuria edustavaan asiaan tutustumista. Eli baletti, ooppera, klassinen musiikki.
Kai Juudit on elokuvia nähnyt sitten vl-elämän jättämisen? Jos ei, niin sitten ei mitään. Toki onhan Tommi voinut heittää sivistämisen läpällä.
luuletko että lestadiolaislapset saa lapsuudessa mennä koskaan vaikka Ooperaan, balettiin, tai muuhun konsertteihin?Entäpä vaikka mäkihyppykisoihin? Jos ei ole tv:tä, jää paitsii KOKO länsimaisesta kulttuurista, ja sivistyksestä. Tv on yksi tapa nähdä näitä esityksiä joita ei suur-jätti perheen vanhemmat voisi koskaan kustantaa koko katraalleen (vaikkei olisikaan lestadiolaisia) saatikka vaikka matkustelua. Tv:n kautta näkee paikkoja joihin ei ikinä ole nuo lapset päässet näkemään. Joo, ehkä joku poikkeus voi olla, joku rikas, vähälapsinen lest. perhe kenties?
Juudit ei ole lapsi. Juudit ei ole lestadiolaislapsi tynnyrissä. Juudit on akateemisesti koulutettu asiantuntija, joka on keskivertosuomalaista paremmin perillä siitä, mitä yhteiskunnassa tapahtuu.
Eikös häämatkajakso ole vasta tulossa ti? Katsotteko noita joistain Ruudusta tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juudit ei ole lapsi. Juudit ei ole lestadiolaislapsi tynnyrissä. Juudit on akateemisesti koulutettu asiantuntija, joka on keskivertosuomalaista paremmin perillä siitä, mitä yhteiskunnassa tapahtuu.
Akateeminen kasvatustieteiden opiskelu ei avarra maailmaa mitenkään. Joensuu on raja- metsä kylä. Tur vis keskuksen johtajana ollu. Ei esim meikkaa koska ei osaa ( luulisin??) Aikuisena joutuu alusta alkamaan opettelun. Eli tavallaan kuin lapsi, uusien asioiden näkemistä ensimmmäistä kertaa elämässä.
Sivusilmällä ole katsellut. Vaikutelmat:
*Kati ja Janne, molemmat ihania ja heissä on ainekset onnistua. Lempparipari.
*Mira ja Matti, jälkimmäinen vaikuttaa siltä ettei ole lukion jälkeen juuri aikuistunut. Mira on valmis suhteeseen ja äidiksi, mutta onko Matista siihen. Tylsä ja mielenkiinnoton pari.
*Tommi ja Juudit, mielenkiintoinen pari, mutta löytyykö kemiaa?
*Emma ja Tommi, hmm. Emmasta tulee hieman samaa vaikutelmaa kuin männäkauden sairaanhoitaja Rosasta. Ei pysty katsomaan silmiin ja jotenkin vaikeana. On sanoittanutkin tätä, että kiva kun toinen ymmärtää kun on vaikeita fiiliksiä. Tommi tarvis ja kunnollinen.
Musta tuntuu aika usein, että täällä on huumorintajuttomia ihmisiä. Kaikesta ollaan valmiita loukkaantumaan muiden puolesta, kaikki pienetkin jutut käännetään ikäviksi, takerrutaan jokaiseen kulman kohotukseen, koska pahathan meillä ihmisillä on aina mielessä...
Minusta ainakin oli oikein hauska tuo "sivistäminen". Kaikki tietää, et "kunnon" lessut ei katso leffoja, tällöin voi hyvin vitsailla asiasta. Juudit ei takuulla ole niin lapsellinen herkkis et ottaisi nokkiinsa =)