Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
3981/18026 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan niin alussa vielä, että on vaikea tietää, miten hyvin omat ensivaikutelmat vastaa todellisuutta. Mut tähänhän niitä on hyvä kirjata, niin voi myöhemmin sitten vertailla.

Juudit ja Tommi. Siinä mielessä lempiparini, että vaikuttavat ihmisiltä, jotka voisivat kuulua omaan kaveripiiriin, ja joiden kanssa voisi kuvitella käyvänsä mielenkiintoisia keskusteluja.

Tykkään siitä, kun ennakkoluulojani ravistellaan, niin kuin kävi kun luin Juuditin isästä. Hän on vaikuttaa olevan hieno ihminen, joka lestadiolaisen liikkeen sisällä ajaa hyviä asioita. Selvästi perhe ei ole myöskään hylännyt Juuditia, vaikka hän on jättänyt uskonnon.

Olettaisin, että rakastavalla perheellä on ollut vaikutusta siihen, että Juudit vaikuttaa noin ystävälliseltä, kypsältä ja jotenkin vaan tosi mukavalta ihmiseltä.

Tommin tanssi teki muhun suuren vaikutuksen. Hän vaikuttaa muutenkin kiehtovalta tyypiltä, jonka ajatuksista mielellään kuulisi lisää. Kysymysmerkki on se, kuinka hyvin hän kykenee tunnetason kommunikointiin. En ole vielä nähnyt hänen avaavan itseään tunnetasolla, siinä missä Juudit varmasti kykenee sellaiseen. Toivon kovasti, että tämä onnistuu Tommilta, koska kovin mielelläni näkisin heidät onnellisina yhdessä, ja muut edellytykset siihen mielestäni täyttyvät.

Kati ja Janne. En oikeasti osaa sanoa paljon mitään. Selkeä ensi-ihastuksen huuma menossa, ja täysin mahdotonta sanoa, romahtaako se hetkessä, vai kehittyykö siitä jotain. Heidän persoonistaan en ole se ihastumiskäytöksen takia saanut vielä mitään selvää.

Sarjassa toki on historiaa siitä, että ensin valtavan hullaantuneiden tilanne keikahtaa nopeasti päinvastaiseksi. Olen tosin miettinyt, mahtaakohan tuotanto draamasyistä oikein korostaa tätä ilmiötä (samoin kuin ns. hitaasti lämpiävän parin onnistumista) sillä, mitä kunkin parin arjesta näyttävät.

Mira ja Matti. Puheet Matista pelimiehenä kuulostaa musta absurdeista, kun itse tulkitsisin, että hänen käytöksestään paistaa nimenomaan kokemattomuus naisista ja parisuhteesta, ja sen aiheuttama jännitys. Hän sanoi, että toivoisi, että joku hyväksyisi hänet sellaisena kuin hän on. Hänen on varmaan vaikea rentoutua, ja näyttää itsensä haavoittuvaisena.

Mira on selkeästi koti- ja perheihminen. Mulla tuskin olis oikein mitään yhteistä hänen kaltaisensa ihmisen kanssa, mutta toivoisin kovasti, että hän saisi sen haaveilemansa elämän. Miran lapsihaaveethan ei ole mikään salaisuus, kun hän on ne selkeästi itse ilmaissut, ja näkyy se muussakin.

Mutta onko Matti niin perheihminen? Että yhdessä omakotitalossa kasvatetaan lapsia, Mira sisustaa, Matti ajaa nurmikkoa ja tekee lumityöt, tuttavaperheiden kanssa puutarhajuhlissa Matti grillaa...

Mira ansaitsisi miehen, jolla on haave samanlaisesta perhe-elämästä. En näe Mattia yhtä kotiorientoituneena, mikä voi olla aika ongelmallista.

Emma ja Tuomas. Tuomas on yllättänyt verrattuna hääjaksoon. Hääpäivänä sain hänestä vähän sulkeutuneen kuvan, mutta myöhemmin hän on vaikuttanutkin avoimelta, ja siltä, että yrittää kyllä aidosti suhteessa. Emman epäkohteliaat töksäyttelyt kummastuttaa mua, mutta taas pitää kai muistaa, että meille näytetään vaan pieniä hetkiä. Voihan olla, että he ovat keskustelleet siitä, miten suhtautuvat, jos toinen heittää vähän vitsillä sellaista epäkohteliasta läppää. Tiedän, että joillain ihmisillä sellainen voi olla jopa vähän sellaista keskinäistä flirttiä. Itse en ole näitä ihmisiä, niin en ehkä osaa tulkita, onko toisilla kyse tällaisesta vai ei.

En siis osaa nyt näkemäni perusteella tulkita Emmaa. Tuomas on tosiaan ollut erittäin positiivinen yllätys hääjakson jälkeen, vaikuttaa kypsältä ja vakaalta ihmiseltä.

Siinäpä niitä. Saa nähdä, miten vikaan meni.

Vierailija
3982/18026 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivusilmällä ole katsellut. Vaikutelmat:

*Kati ja Janne, molemmat ihania ja heissä on ainekset onnistua. Lempparipari.

*Mira ja Matti, jälkimmäinen vaikuttaa siltä ettei ole lukion jälkeen juuri aikuistunut. Mira on valmis suhteeseen ja äidiksi, mutta onko Matista siihen. Tylsä ja mielenkiinnoton pari.

*Tommi ja Juudit, mielenkiintoinen pari, mutta löytyykö kemiaa?

*Emma ja Tommi, hmm. Emmasta tulee hieman samaa vaikutelmaa kuin männäkauden sairaanhoitaja Rosasta. Ei pysty katsomaan silmiin ja jotenkin vaikeana. On sanoittanutkin tätä, että kiva kun toinen ymmärtää kun on vaikeita fiiliksiä. Tommi tarvis ja kunnollinen.

Tuomas! Anteeksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3983/18026 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka jaksossa on Tommista tullut itselle outo olo, että herättää omituisia viboja..

En vaan keksi mikä se on.

Onko oikeasti tosikko ja tylsä vai mikä hänessä mättää. Kodin askeettisuus, elämäntyyli ja olemus on kai itselle liian vaisuja eikä tyyppi herätä intohimoa missään mielessä. Ei edes se tanssi saanut syttymään ja enemmän siitäkin tuli kiusaantunut olo. Kertokaa te jotka näette Tommissa potentiaalia, että mikä hänessä tekee mielestänne kiinnostavan.

Minimalistisia zenbuddhisti, jonka elämää ohjaa tavoite koota hyvää karmeaa toimimalla oikein ja luopua materiasta voi olla aika haastava elinkumppani, jos oma käsitys oikeasta ja materian sopivasta määrästä poikkeaa yhtään.

Vierailija
3984/18026 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katson Miraa ja Mattia tulee väkisin olo, että Mira yrittää ottaa yliotetta ja taivuttaa Mattia omiin juttuihinsa (esim.terassiremppa). Matti taas ei uskalla sanoa mitään vastaan kun pelkää reaktiota ja "hiihtelee" kilttinä sivussa ja vakuuttaa kameralle, että kaikki on hyvin. Onkohan Matti saanut joskus takkiin ja jätetty parisuhteessa, kun on noin arka ja varovainen. Kannattais kuitenkin olla rehellinen ja näyttää omat tunteensa ja kertoa mielipiteensä, sillä pidemmän päälle pelkkä myötäily ei johda mihinkään eikä ole oikein toista kohtaan. Odotan myrskyä vesilasissa viimeistään sitten kun tulee tilinteko-osuus (kun kerrotaan haluaako jatkaa).

Vierailija
3985/18026 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tommi on oman tien kulkija, ei mikään perusjamppa. Tällainen miestyyppi saattaa olla kiinnostava, mutta joskus myös ikään kuin oman erilaisuutensa lumoissa ja osin tiedostamattaankin odottaa, että ne harvat, jotka ymmärtävät hänen elämäntyylinsä, palvovat kaikkea hänessä ehdoitta. Ja näyttääkin siltä, että Juuditin ylisanoilla ei ole rajaa kun hän puhuu Tommista. Tämä ei ole kuitenkaan tasapainoinen lähtökohta, jos Tommi ei itse tee suhteen eteen työtä.

Hyvin kirjoitettu.

Vältän käyttämästä sanoja narsismi ja "väärin ymmärretty", mutta kaikesta huolimatta niiden piirteet kuvaavat näitä oman elämänsä lumihiutaleita hyvin. Se on sellainen joka-tai -tilanne, missä se lumihiutale jää kummajaiseksi. Tai sitten tätä täytyy ihailla rajoittaa tai muuten lumihiutale hakee jotakuta joka sen ihailun estoitta antaa.

Erittäin raskas ja hankala ihmistyyppi.

Vierailija
3986/18026 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös häämatkajakso ole vasta tulossa ti? Katsotteko noita joistain Ruudusta tms.

Hanki sinäkin cmore ja pysyt askeleen edellä.

Vierailija
3987/18026 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on näköjään noussut aivan saman suuntaisia ajatuksia Tommista. En oikein ole päässyt vielä perille, että onko hän lintu vai kala. Eli onko hän liian erikoinen ja ehkä raskas elinkumppani ns. tavallisille naisille, muttei tarpeen erikoinen sitten täysin oman tiensä kulkijoille? Jotakin outoa hänessä ehdottomasti on havaittavissa, enkä nyt puhu siitä kuuluisasta tanssista. Hyvää pohdintaa siitä, että onko Juudit kuitenkaan tarpeeksi naisellinen kumppani verrattuna Tommin haaveisiin. Jäin sitä pohtimaan jo siitä "Hei kaunotar"-alulle kirjeessä. 

Matin kohdalla mieleen tuli, että onko siellä nyt havaittu, että lähipiirin miehet ovat pariutuneet ja lapsiakin on saapunut, että jotakin tarttis tehdä, kun golfkamut loppuvat pian kesken. Pienten lasten vanhemmat kun eivät tuosta vain suuntaa omille menoille joka viikonloppu koko viikonlopuksi, oli se lätkä käynnissä tai ei. Ehkä Matille tuli pieni pakko etsiä vaimo, jotta "kuuluu joukkoon"? Ja toivoa, että asiantuntijat ovat löytäneet vaimon, jota kiehtoo yhtä lailla golfkierros pari kertaa kuussa ja yhdessä voisi kiertää muutenkin. Tai sitten ajatus on, että pääsee naimisiin, voi heittää vaimo-läppää kaverien kanssa, eikä elämä muutu mitenkään.

Miran haaveet eivät kuullosta mitenkään liian kaukaa haetuilta. Usein tosin siitä kodista haaveillaan yhdessä sen puolison kanssa ja molempien jutut otetaan huomioon. Ymmärrän hyvin, että jos on kasvanut siihen malliin, että mies pitää pienten remppojen teosta ja grillaa mielellään ja nainen taas keskittyy kodin sisätiloihin ja lapsiin. Miran lähipiirissä saattaa hyvinkin olla juuri näin, jos ei hänen omassa lapsuuden perheessään, niin ystävien perheissä tai muuten jossakin "ideaaliperheessä", jonka mallin hän mielellään toistaisi. Sukupuolirooleista onkin hyvä keskustella puolison kanssa, millaisessa perheessä kasvoi, mitä odottaa. Jos Mira odottaa kotikeskeistä elämää ja Matti suhaa "maailmalla" harrastusten perässä, niin eihän se toimi, jos yhteistä aikaa ei koskaan ole. 

Tosin ei sitä koskaan tiedä, mikä parisuhde toimii ja mikä ei. Yllätyksiä on EA-maailmassakin nähty. Ties vaikka Mira ja Matti naljailevatkin hyvässä hengessä ja saavat kuvion toimimaan. Jos Mira ei haluakaan puolison "pyörivän jaloissa" koko ajan ja Matti ehtii toteuttaa itseään sopivasti ja innostuu grillailusta siinä sivussa. 

Vierailija
3988/18026 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katson Miraa ja Mattia tulee väkisin olo, että Mira yrittää ottaa yliotetta ja taivuttaa Mattia omiin juttuihinsa (esim.terassiremppa). Matti taas ei uskalla sanoa mitään vastaan kun pelkää reaktiota ja "hiihtelee" kilttinä sivussa ja vakuuttaa kameralle, että kaikki on hyvin. Onkohan Matti saanut joskus takkiin ja jätetty parisuhteessa, kun on noin arka ja varovainen. Kannattais kuitenkin olla rehellinen ja näyttää omat tunteensa ja kertoa mielipiteensä, sillä pidemmän päälle pelkkä myötäily ei johda mihinkään eikä ole oikein toista kohtaan. Odotan myrskyä vesilasissa viimeistään sitten kun tulee tilinteko-osuus (kun kerrotaan haluaako jatkaa).

Myös minun huomiotani kiinnitti se terassin laatoitus. Matti oli vaivautuneen näköinen, muttei sanonut oikein myöntävää eikä kieltävää asiaan. Jotenkin tuntui siltä, että Mira pitää itsestään selvänä, että toinen alkaa piharemontin tekoon hänelle. Pitäisi aina muistaa, ettei kaikkia ihmisiä kiinnosta samat asiat, tässä tapauksessa puutarhatyöt ja grillaamiset. Vaikka kuinka oltaisiinkin "aviopari".

Vierailija
3989/18026 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole vieläkään opittu, että tässä sarjassa mies, joka harrastaa golfia, ei tule selviämään sarjan loppuun suhteessa...

Vierailija
3990/18026 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai Tommi olikin tuo "hei kaunotar" kirjeen lähettäjä, ehdin jo tätä miettiäkin kun ei jäänyt ihmiset ja nimet alussa mieleen.

Tuonkaltainen aloitus herättää montaa mieltä ja ajatusta.

Itse hieman ajattelisin, että hmmm.

Onko mielistelevä, hakeeko huomiota, haluaako näyttää fiksummalta kuin on vai eikö vain muuta keksinyt.

Vierailija
3991/18026 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole vieläkään opittu, että tässä sarjassa mies, joka harrastaa golfia, ei tule selviämään sarjan loppuun suhteessa...

Ja sama koiranaisten kanssa, Mari, Aliisa, Miina....

Vierailija
3992/18026 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku oliko Tommin häätanssiesityksen taustalla oikeasti Behmin Hei rakas vai oliko se vain ohjelman tekijöiden laittama biisi?

Mitäpä väliä. Se tanssi oli nolo 🙄

Vierailija
3993/18026 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös minun huomiotani kiinnitti se terassin laatoitus. Matti oli vaivautuneen näköinen, muttei sanonut oikein myöntävää eikä kieltävää asiaan. Jotenkin tuntui siltä, että Mira pitää itsestään selvänä, että toinen alkaa piharemontin tekoon hänelle. Pitäisi aina muistaa, ettei kaikkia ihmisiä kiinnosta samat asiat, tässä tapauksessa puutarhatyöt ja grillaamiset. Vaikka kuinka oltaisiinkin "aviopari".

Näin just, kuinka moni nainen olisi vilpittömän innostunut jos mies ensi töikseen alkaa kaivaa lehtiä esiin ja ilmoittaa, että voit sitten kohtapuoliin ruveta neulomaan minulle tällaista villapaitaa, naisten hommia kun on.

Vierailija
3994/18026 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivusilmällä ole katsellut. Vaikutelmat:

*Kati ja Janne, molemmat ihania ja heissä on ainekset onnistua. Lempparipari.

*Mira ja Matti, jälkimmäinen vaikuttaa siltä ettei ole lukion jälkeen juuri aikuistunut. Mira on valmis suhteeseen ja äidiksi, mutta onko Matista siihen. Tylsä ja mielenkiinnoton pari.

*Tommi ja Juudit, mielenkiintoinen pari, mutta löytyykö kemiaa?

*Emma ja Tommi, hmm. Emmasta tulee hieman samaa vaikutelmaa kuin männäkauden sairaanhoitaja Rosasta. Ei pysty katsomaan silmiin ja jotenkin vaikeana. On sanoittanutkin tätä, että kiva kun toinen ymmärtää kun on vaikeita fiiliksiä. Tommi tarvis ja kunnollinen.

Eihän Emma Tommin kanssa ole.

Vierailija
3995/18026 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommi on mysteeri. Tällä hetkellä näen, että hän on liian keskittynyt omaan persoonalliseen ajatusmaailmaansa ja elämäntapaansa, ettei kykene/ halua tulla vastaan Juuditin avoimempaan elämään... Tommi pitää omaa tapaansa elää niin oikeana, että onko valmis laajentamaan näkemystään uuden puolison myötä?

Juudit vaikuttaa avoimelta ja positiiviselta naiselta.

Vierailija
3996/18026 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPOILER!!! ( tavallaan )

Oon monta vuotta seurannut tätä ketjua ja osallistunut ainoastaan peukuttamalla juttuja ylös tai alas, mutta kerrankin mulla on joku syy kirjoittaa itse jotain tänne myös, koska; TÖRMÄSIN YHTEEN PAREISTA! Alusta asti oon ehkä ollut vähän eri mieltä vallitsevan käsityksen kanssa, koska Emma ja Tuomas  on vaikuttanut mun silmään näistä neljästä jotenkin kaikista eniten mahdolliselta parilta. ( Ja musta Emman tyyli on just hieno, mut oonkin kolmekymppinen Kalliosta, täällä toi on ihan perus, ja luulen et Tuomakselle se on myös ). Muut parit on ollut myös ihan ok, kaikki omalla tavallaan, mutta kaikissa muissa pareissa oli joitain asioita jotka arvelutti enemmän , tai jäi vaivaamaan ( hääjakson perusteella ). Kunnes kävi se odottamaton: törmäsin yhteen pareista, Katiin ja Janneen. Ja ne vaikutti iloisilta ja läheisiltä yhdessä. Ei siis ollut mitään pussailua tai kädestäpitämistä tms, mutta vartalot kosketti monta kertaa luontevasti toisiaan. Sanoisin, että joko ovat edelleen yhdessä, tai sitten heistä on tullut ohjelman myötä todella läheisiä ystäviä. Tuli tosi hyvä mieli. Just tällasten tarinoiden takia mä katson tätä sarjaa. Kiitos ETA. Toivon muillekin pareille kaikkea hyvää.

Vierailija
3997/18026 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidi ja Oskari olivat melkoinen pari kun tämänkin vuoden ketju pitää kyllästää heillä. :D

Voisitteko perustaa eri ketjun, jossa lässyttäisitte aikaisempien kausien tyypeistä!

Emme tietenkään voi koska he liittyvät asiaan ja kaikkia kiinnostaa miten heillä menee nyt ja voiko nykyparit oppia heiltä jotain.

No ei todellakaan kiinnosta! Ja tämän ketjun nimi on Ensitreffit alttarilla 2020, jos et ole ennen sitä huomannut.

Vierailija
3998/18026 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SPOILER!!! ( tavallaan )

Oon monta vuotta seurannut tätä ketjua ja osallistunut ainoastaan peukuttamalla juttuja ylös tai alas, mutta kerrankin mulla on joku syy kirjoittaa itse jotain tänne myös, koska; TÖRMÄSIN YHTEEN PAREISTA! Alusta asti oon ehkä ollut vähän eri mieltä vallitsevan käsityksen kanssa, koska Emma ja Tuomas  on vaikuttanut mun silmään näistä neljästä jotenkin kaikista eniten mahdolliselta parilta. ( Ja musta Emman tyyli on just hieno, mut oonkin kolmekymppinen Kalliosta, täällä toi on ihan perus, ja luulen et Tuomakselle se on myös ). Muut parit on ollut myös ihan ok, kaikki omalla tavallaan, mutta kaikissa muissa pareissa oli joitain asioita jotka arvelutti enemmän , tai jäi vaivaamaan ( hääjakson perusteella ). Kunnes kävi se odottamaton: törmäsin yhteen pareista, Katiin ja Janneen. Ja ne vaikutti iloisilta ja läheisiltä yhdessä. Ei siis ollut mitään pussailua tai kädestäpitämistä tms, mutta vartalot kosketti monta kertaa luontevasti toisiaan. Sanoisin, että joko ovat edelleen yhdessä, tai sitten heistä on tullut ohjelman myötä todella läheisiä ystäviä. Tuli tosi hyvä mieli. Just tällasten tarinoiden takia mä katson tätä sarjaa. Kiitos ETA. Toivon muillekin pareille kaikkea hyvää.

Ae että, nyt minuakin naurattaa

kun ajattelen

miten

Katin morkkaajaa

nyt kiukuttaa

hihhihhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Vierailija
3999/18026 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin just, kuinka moni nainen olisi vilpittömän innostunut jos mies ensi töikseen alkaa kaivaa lehtiä esiin ja ilmoittaa, että voit sitten kohtapuoliin ruveta neulomaan minulle tällaista villapaitaa, naisten hommia kun on.

Ehkä Mira vaan kokeilumielessä heitti tuon terassin laatoituksen. Halusi nähdä miten Matti siihen reagoi. Miehistä ei aina etukäteen tiedä kenellä pysyy vasara kädessä ja kenellä ei.

Vierailija
4000/18026 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Mira vaan kokeilumielessä heitti tuon terassin laatoituksen. Halusi nähdä miten Matti siihen reagoi. Miehistä ei aina etukäteen tiedä kenellä pysyy vasara kädessä ja kenellä ei.

Ja mitä väliä pysyykö vasara kädessä? Ostakoot remppamiehen jos haluaa aidan pätkää tai terassia.

Ketju on lukittu.