Saatan olla raskaana. Häämatkalla mieheni
kaikessa romanttisuudessaan sai mut uskomaan, että on suloinen idea jättää siellä ehkäisy pois. Ei tuntunut enää kotona siltä. Niin että tässä nyt hermoilen, olisiko sattunut niin huono onni kohdalle. Anteeksi vain kaikki, jotka lasta toivovat. Oli pakko purkaa tämä salaisuus johonkin. Salaisuudeksi se myös jää.
Kommentit (229)
Eiköhän sun elämäntapaasi jo muutenkin kuulu öisin valvominen.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 12:43"]Onneksi mulla ei kuitenkaan ole riskiä saada rumaa lasta; mun mieheni ei yksinkertaisesti pysty sellaisia tuottamaan.
ap
[/quote]
Jäikö biologian tunnit koulussa väliin?
Koiran kanssa tuli muutoksia matkaan. En viitsi kuvailla kovin tarkasti. Me luovuttiin siitä, koska se olisi vaatinut suurempaa sitoutumista kuin pystymme nyt. Meillä on ollut useita koiria molemmilla, joten mistään vastuuttomuudesta ei ollut kyse.
ap
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 12:43"]Onneksi mulla ei kuitenkaan ole riskiä saada rumaa lasta; mun mieheni ei yksinkertaisesti pysty sellaisia tuottamaan.
ap
[/quote]
Jäikö biologian tunnit koulussa väliin?
[/quote]
Jäikö sulla äikäntunnit, kun opiskeltiin tekstin tyylejä? Ironiaa, katsos.
ap
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 22:15"]
Eiköhän sun elämäntapaasi jo muutenkin kuulu öisin valvominen.
[/quote]
Haluatko perustella?
ap
Siis apua. Voitteko kertoa tampiolle, että mistä te keksitte/arvasitte ap:n Muruksi?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 22:29"]
Siis apua. Voitteko kertoa tampiolle, että mistä te keksitte/arvasitte ap:n Muruksi?
[/quote] Kyllähän otsikko jo paljasti =D
Muru, ihan oikeasti nyt. Etkö ole koskaan kuullut imetyksestä ja siitä, miten tärkeää ja ylivoimaista ravintoa äidinmaito on vauvalle? Ja että vauvoissa ei todellakaan ole ajastinta tai kelloa vaan ne etenkin ensimmäisten kuukausien aikana syövät aika lailla koko ajan?
Ja muutenkin tuo vihjailusi siihen, että sinulla on varaa palkata teille ilmeisesti jonkinlainen ympärivuorokautinen lastenhoitaja on ihan absurdia (ja paljastaa, kuten moni muukin yksityiskohta, sinut trolliksi). Minulla on muutama ns "vanhaa rahaa" nainut äitikaveri. Löytyy lukaalit ja purjeveneet ja hienot autot ja kesähuvilat. Silti kukaan heistä ei ole uneksinutkaan lastenhoitajan palkkaamisesta, se on sosiaalisestikin aika ei-hyväksyttyä Suomessa. Ja muutenkin, normaalilla äidinvaistolla varustettu nainen haluaa hoitaa vauvansa yhdessä sen isän kanssa ilman jotain ulkopuolista. Ja sekin on tutkittu fakta, että vauvan turvallisuudentunne ja sitä mukaa kiintymyssuhde voi häiriintyä, jos sen hoitoon osallistuu joku ulkopuolinen ihminen huomattavan paljon.
Toivon todella koko sydämestäni ettet ole raskaana. Ja toivon todella, että olet trolli. Koska jos olet oikea ja raskaana, säälin tulevaa vauvaasi ja sinuakin, paljon.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 22:21"]
Koiran kanssa tuli muutoksia matkaan. En viitsi kuvailla kovin tarkasti. Me luovuttiin siitä, koska se olisi vaatinut suurempaa sitoutumista kuin pystymme nyt. Meillä on ollut useita koiria molemmilla, joten mistään vastuuttomuudesta ei ollut kyse.
ap
[/quote] Öh, molemmilla ollut koiria.. ettekä sitten osannu aavistaa että pentu olisi liian vaativa!?
Voihan pyhä vatipäisyys.....
Älä hanki lapsia!!!!!!!!!!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 22:29"]
[/quote]
Kirjoitustyylistä ja sanavalinnoista. Aika helppo arvata jo otsikon ja aloitusviestin perusteella. :D
Ihan ystävällinen kysymys, mikä nyt luultavasti kuitenkin sinua loukkaa, mutta:
Miksi et käytä ehkäisyä kun vähän väliä pelkäät olevasi raskaana ja joka kerta sanot että et sitä lasta nyt tähän väliin halua jne?
Vastuullinen ihminen hoitaa ehkäisyn jos ei lasta halua.
Toisekseen:
Luuletko ihan oikeasti että avioliitto muutti teidän tilanteen kokonaan? Joo, alussa voi olla ns. seesteinen aika, mutta kunhan kuherruskuukausi menee ohi, ne vanhat tavat palaavat. Useimmiten ensimmäisen vuoden jälkeen tuoreet avioliitot ovat kriisissä, koska tajutaan ettei se renttu muuttunutkaan..
Kyllä, tottakai pitää olla luottoa puolisoon, mutta jos te oikeasti vain päätitte puhumatta ongelmistanne, että se avioliitto on "tasuri", kuten itse asian ilmaisit, on liittonne tuhoon tuomittu.
Hoitakaa ehkäisy kuntoon, puhukaa ongelmanne läpi ja jos suhde toimii oikeasti vielä asioista puhumisen ja ongelmien hoitamisen jälkeen, voi sen ehkäisyn jättää pois ja harkita lapsen saamista. Jos synnytät lapsen toimimattomaan liittoon, käy hyvin helposti niin, että kohta se mies vetää taas niitä huumeita ja sinä olet toisen miehen sylissä.
Näitä on nähty, usko pois.
Miksi näitä ei saa miettiä etukäteen? Pitääkö kaikkien olla passiivisia ja valittaa sitten netissä, kun kukaan ei auta eikä ole saanut nukkua ja käydä suihkussa kolmeentoista vuoteen?
Nimenomaan saa, ja pitää, miettiä näitä asioita etukäteen. Jo ENNEN sitä yötä, kun antaa miehen vetää paljaalla ja ottaa riskin, että hedelmöittyminen tapahtuu.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 18:46"]
mitään uutta?
[/quote]
Ei ilmeisesti mitään tarpeeksi dramaattista Murulle. =D
Olisiko lapsi molemmille ensimmäinen ja siksikö sua pelottaa?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 18:39"]
No miten häät sujui ? Entä saiko isäsi sulhasen kirjoittamaan avioehdon ? No tämänhetkinen käänne oli niin odotettavissa. Kyllähän sinua varoiteltiin niissä edellisissä ketjussakin....
[/quote]
Meillä oli ihanat häät, ihan täydelliset :) Asioista on sovittu asiallisesti. Lapsiasia ei mielestäni ole mikään käänne vaan elämäntilanne. En nyt oikein ymmärrä, mitä tarkoitat varoittamisella.
ap
[/quote]
Minä ainakin varoitin että älä hommaa lapsia lähiaikoina koska miehesi käyttää kiellettyjä aineita kun stressaa, sinä petit miestäsi vain vähän ennen häitänne, olet ailahtelevainen ja parisuhteenne ei kuulosta olevan terveellä pohjalla päätellen kirjoituksistasi. Mitä jos olisitte vuoden tai pari yhdessä ennen vauvaa ja jos sujuu hyvin niin sitten vasta vauva ? Sano miehellesi että vauvaa aloitettaisiin huomaamaan vasta vuoden kuluttua.
Nauttikaa ensin toisistanne kaikessa rauhassa.
Jo otsikosta tietää, kenen avaus kyseessä...
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 22:35"]
Olisiko lapsi molemmille ensimmäinen ja siksikö sua pelottaa?
[/quote]
Olisi joo, enkä mä ole koskaan huolehtinut kenestäkään muusta kuin itsestäni enkä itsestänikään ihan yksin, vaikka aikuinen olenkin. Kun ei sitä voi sitten perua, kun sdon maailmassa, niin kuin muut asiat voi.
ap
Se on, piti kirjoittaa äskeiseen. Olen puhelimella ja täällä pätkii nettikin nyt.
ap
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 21:52"]
En. En näissä olosuhteissa. Mulla on koulutus, työ, asunto, elämä suht turvattua, aviomies, vanhemmat x 2, suku ja terveys. Elämä menisi sitten niin, vaikka se ei ykkösvaihtoehto olisikaan. Mutta se voisi tulla sellaiseksi. Ja pakko myöntää, mun ei tarvitse itseäni lasten takia uuvuttaa. Saako täällä sanoa niin?
ap
[/quote]
Kai niin saa sanoa mutta kun se oma lapsi syntyy, niin aika monelle äidille tulee sellainen fiilis, että itse osaa lastaan parhaiten hoitaa, eikä sitä vastuuta välttämättä mielellään anna kenellekään vieraalle. Se symbioosi vauvan kanssa syntyy ihan luonnostaan, niinhän sen luonto on tarkoittanut. Ensimmäistä äitiyttään lähtee helposti suorittamaan, sitä luo vauvalle rytmin jota voi alkaa pakonomaisestikin seurata ja se jos mikä uuvuttaa tuoreen äidin. Kun pitää yrittää olla virheetön, ihan kuin lapsi menisi rikki jos ei nuku tiettynä aikana tai syö tietyllä kellonlyömällä. Nämä on niitä sudenkuoppia mihin itse aikoinani sorruin. Toisen lapsen kanssa sitä osasi ottaa jo paljon rennommin, kaiken ei tarvinnut olla niin justiinsa. Tai en mä tiedä. Ehkä vain minä olen tällainen, eikä muut suinkaan. Hirveä nipottaja jo kakarasta asti.
[/quote]
Rehellisesti, jos joku olisi valvonut sun puolestasi yöt, etkö olisi ottanut avun ilolla vastaan? Mulla ei sitten ole minkäänlaista kokemusta lastenhoidosta, kunhan ihmettelen. Ei kun on, yksi päivä ;)
ap
[/quote]
Minä en pystynyt. En usko että olen ainoa. Yritettiin yksi yö että minä nukun sohvalla ja mies hoita vauvaa, mutta enhän minä osannut ollenkaan sitten nukkua. Kyllä sitä kuvittelee että rintojensa kanssa on vauvalla se kaikesta tärkein eikä osaa rentoutua jos ei ole lapsen lähellä valmiina huolhtimaan hänestä.