Saatan olla raskaana. Häämatkalla mieheni
kaikessa romanttisuudessaan sai mut uskomaan, että on suloinen idea jättää siellä ehkäisy pois. Ei tuntunut enää kotona siltä. Niin että tässä nyt hermoilen, olisiko sattunut niin huono onni kohdalle. Anteeksi vain kaikki, jotka lasta toivovat. Oli pakko purkaa tämä salaisuus johonkin. Salaisuudeksi se myös jää.
Kommentit (229)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 15:59"]
Tuskin naimisissa oleva työssä käyvä nainen saisi aborttia. Joten vaavi tulee taloon jos on napsahtanut.
[/quote]kuka tahansa saa abortin..riippuen taloudellisesta tilanteesta ym mistään. pöllö.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 17:36"]
VOISIKO JOKU KERTOA ETTÄ MIKÄ/KUKA ON MURU?
[/quote]JOS OLET KETJUA L.UKENUT NIIN TÄSSÄ ON JO MURU-SELVITYSVIESTI
Siis haluaako muru vaan tehdä kaikesta ihan hemmetin vaikeeta muuten vaan??? Miks harrastaa seksiä ilman ehkäsyä, jos ei halua tulla raskaaksi? En vaan ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 19:36"]
Siis haluaako muru vaan tehdä kaikesta ihan hemmetin vaikeeta muuten vaan??? Miks harrastaa seksiä ilman ehkäsyä, jos ei halua tulla raskaaksi? En vaan ymmärrä.
[/quote] no mutku hän halus sillä hetkellä, ja sillä hetkellä ei ajatella muuta.
Ihan samaa kun pettää.. kun sillä hetkellä tekee mieli niin mennään fiilispohjalla, murehditaan sitten myöhemmin.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 16:38"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 00:35"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 22:59"]
Jos nyt olet raskaana ja päädyt aborttiin, on pakko sanoa että toivon että et myöhemmin enää raskaudukaan.....Sulle se muksu ois varmaan muutenkin lähinnä asuste, jota muut hoitavat ja sä noukit itelles parhaat palat... ja tekisit aloituksia "minkäikäiselle voi tehdä kauneusleikkauksia" kun lapsen ulkonäkö ei miellyttäisikään.. tai antaisit huosyaan kun iskee eka uhma....
[/quote]
Kiitos. Kirjoittelet niin kauniita sanoja. Sinä varmaan tekstisi perusteella latistat lapsesi ja kerrot heille, mitä muuta he varmaan mokaisivat, kun ovat tehneet virheen. Mun täytyy vain toivoa, että lapseni tulee isäänsä, niin tulee kaunis lapsi.
ap
[/quote] Kun LAPSI tekee virheitä, se harvoim tekee niitä tahallaan, ja vielä harvemmin ymmärtää miksi nyt tuli mokattua. Lapsen kanssa voi sitten keskustella asioista, niin että hänestä kasvaa aikuinen joka osaa otta muita huomioon ja ymmärtää että hänen tekonsa vaikuttaa muihinkin.
Sinä sitten taas... Olet juuttunut 5vuotiaan tasolle, siinä mielessä että et ikinä ajattele mitä teet, meet vain fiiliksen mukaan ja jälkeenpäin tajuat että molasit. Sinä et vaan aikuisenakaan näytä oppivan mitään.
Luulisi että tuo lapsentekokin olisi jo vähän isompi juttu kun jo kertaalleen annoit miehen panna sut paksuksi ja jouduit paniikkiin ja saitkin sitten keskenmenon. Ihan kuin alkaneet raskaudet olisi sinulle kertakäyttökamaa....
Joten kyllä mietityttää miten toimisit jos pääsisit niin pitkälle että synnyttäisit elävän lapsen.
[/quote]
Höh. Raskaudet eivät todellakaan ole mitään kertakäyttökamaa. Omaa "sattumustani" mä en kehtaisi kutsua raskaudeksi ja keskenmenoksi sen kokeneiden läsnäollessa, koska se tuli ja meni, yllättäen ja nopeasti ennen kuin ehdin siihen mitenkään asennoitua. En ole vastuuton, mutta mulla ei ole valmiiksi kirjoitettua elämänkirjaa enkä toisaalta ole tulee jos on tullakseen -ihmisiäkään. Mä mietin ja punnitsen itse tilanteessa, mikä on parhaaksi.
ap
[/quote] Eläät kuin lapsi. Hetkessä. Ja muut kärsivät aikuisen räkänokan tempauksista...
[/quote]
Ahaa. Kukahan se on kärsinyt mun "tempauksistani"? Eipä ole tullut ilmoittautumaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 18:05"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 02:34"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 02:29"]
Mikä estää raskauden? Työesteet, rahatilanne, terveys, vai oletko epävarma parisuhteen tilasta?
[/quote]
Vähän työesteetkin, pieni epävarmuus meistä vanhempina (myöhemmin kylläkin) ja ihan vain tunne. Lapsi vaatisi aika paljon huomiota.
ap
[/quote]
Oletpa saanut kurjia vastauksia - älä välitä niistä:)
Sen verran piti omasta kokemuksesta tulla kertomaan, että vaikka raskaaksi tulo oli yhteinen päätös ja suunniteltu, kyllä silti meni hetkinen kauhun tunnelmissa, kun testi näytti kahta viivaa. Juuri sellainen "mitä helvettiä oikein mentiin tekemään" ja "miten ihmeessä pärjätään" ja "eihän meistä ole vanhemmiksi". No, oli ja on tietenkin, lopullinen elämänmuutos helposti kauhistuttaa mutta parempi käydä ne tunteet läpi raskausaikana, ja olla sitten lapsen tultua valmis kasvamaan äidiksi ja isäksi. Sitähän se on, kasvamista - ei kukaan osaa olla vanhempi ennen kuin on lapsi jolle olla vanhempi. Nyt sitten opetellaan murrosikäisen vanhempana olemista:)
Eli se mitä tarkoitan sanoa on, että tässä vaiheessa kuuluukin kauhistuttaa, se on osa prosessia. Jos nyt on käynyt niin että olisit raskaana, tunteet kyllä vielä muuttuvat:)
[/quote]
Tämä oli mukava viesti :) Kauhu on varmasti oikea sana kuvaamaan tunnetta. Edelleenkään mä en siis tiedä, mikä on tilanne. Ei tunnu miltään, joten tyhjän spekulaatiota taitaa olla hyvinkin. On kuitenkin kivaa lukea vastauksia, joissa todellisia tilanteita kuvataan. Olenhan mä siinä iässä:) Lapsen lopullisuus ja jokapäiväisyys eivät oikein houkuta, valitettavasti juuri nyt. Mies on asiasta varma ja perustelee sitä meidän suhteella ja rakkaudella. Ihmettelen kyllä, miten hän ehtisi kaiken, koska työ vie hänen aikansa eikä vapaa-aika muistuta yhtään perheenisän vapaa-aikaa. Minun hän käskee olla vaivaamatta sillä päätäni.
ap
Taidan ottaa talteen tämän ketjun. Lastensuojeluviranomainen voi sitten tarvittaessa selvittää, mistä ap kirjoittelee noita teinimäisiä tuumintojaan.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 18:17"]
Onko Micke pois kuvioista?
[/quote]
Olen nähnyt hänet, mutta ei hän mun kuvioitani piirtele.
ap
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 20:25"]
Taidan ottaa talteen tämän ketjun. Lastensuojeluviranomainen voi sitten tarvittaessa selvittää, mistä ap kirjoittelee noita teinimäisiä tuumintojaan.
[/quote]
Minkähän takia? Mikä se rikkomus on?
ap
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 20:29"]
[/quote]
ap
[/quote]
Äärimmäinen epäkypsyytesi.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 20:30"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 20:29"]
[/quote]
ap
[/quote]
Äärimmäinen epäkypsyytesi.
[/quote]
Niin että teet ilmoituksen, että jossain joku epäkypsä nainen saattaa saada jonain päivänä lapsen? Eikö pitäisi jo poliisille soittaa?
ap
äh, sano jo ootko raskaana vai ei.. seitsemän sivua jo tätä samaa jauhamista...
Vaietaan jo tämä ketju kuoliaaksi. Todella typerää jauhamista aloittajan puolelta.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 16:38"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 00:35"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 22:59"]
Jos nyt olet raskaana ja päädyt aborttiin, on pakko sanoa että toivon että et myöhemmin enää raskaudukaan.....Sulle se muksu ois varmaan muutenkin lähinnä asuste, jota muut hoitavat ja sä noukit itelles parhaat palat... ja tekisit aloituksia "minkäikäiselle voi tehdä kauneusleikkauksia" kun lapsen ulkonäkö ei miellyttäisikään.. tai antaisit huosyaan kun iskee eka uhma....
[/quote]
Kiitos. Kirjoittelet niin kauniita sanoja. Sinä varmaan tekstisi perusteella latistat lapsesi ja kerrot heille, mitä muuta he varmaan mokaisivat, kun ovat tehneet virheen. Mun täytyy vain toivoa, että lapseni tulee isäänsä, niin tulee kaunis lapsi.
ap
[/quote] Kun LAPSI tekee virheitä, se harvoim tekee niitä tahallaan, ja vielä harvemmin ymmärtää miksi nyt tuli mokattua. Lapsen kanssa voi sitten keskustella asioista, niin että hänestä kasvaa aikuinen joka osaa otta muita huomioon ja ymmärtää että hänen tekonsa vaikuttaa muihinkin.
Sinä sitten taas... Olet juuttunut 5vuotiaan tasolle, siinä mielessä että et ikinä ajattele mitä teet, meet vain fiiliksen mukaan ja jälkeenpäin tajuat että molasit. Sinä et vaan aikuisenakaan näytä oppivan mitään.
Luulisi että tuo lapsentekokin olisi jo vähän isompi juttu kun jo kertaalleen annoit miehen panna sut paksuksi ja jouduit paniikkiin ja saitkin sitten keskenmenon. Ihan kuin alkaneet raskaudet olisi sinulle kertakäyttökamaa....
Joten kyllä mietityttää miten toimisit jos pääsisit niin pitkälle että synnyttäisit elävän lapsen.
[/quote]
Höh. Raskaudet eivät todellakaan ole mitään kertakäyttökamaa. Omaa "sattumustani" mä en kehtaisi kutsua raskaudeksi ja keskenmenoksi sen kokeneiden läsnäollessa, koska se tuli ja meni, yllättäen ja nopeasti ennen kuin ehdin siihen mitenkään asennoitua. En ole vastuuton, mutta mulla ei ole valmiiksi kirjoitettua elämänkirjaa enkä toisaalta ole tulee jos on tullakseen -ihmisiäkään. Mä mietin ja punnitsen itse tilanteessa, mikä on parhaaksi.
ap
[/quote] Eläät kuin lapsi. Hetkessä. Ja muut kärsivät aikuisen räkänokan tempauksista...
[/quote]
Ahaa. Kukahan se on kärsinyt mun "tempauksistani"? Eipä ole tullut ilmoittautumaan.
ap
[/quote] Kihlattusi ei esim ole ollenkaan kärsinyt tempauksistasi*? petit ja jätit ja otit takaisin ja petit taas....
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 21:03"]
äh, sano jo ootko raskaana vai ei.. seitsemän sivua jo tätä samaa jauhamista...
[/quote]
Mistä minä tiedän. Tuskin. Puolukanvarvullako mä sen täällä testaan? Ei mua tarvitse orjallisesti seurata. Mä vain vastailen.
ap
No, kokeile vaikka syödä niitä puolukanvarpuja, hyvällä lykyllä saat aiheutettua keskenmenon mikäli olet raskaana, problem solved =D
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 16:52"]
Joko kerroit miehelle?
[/quote]
Kerroin, toivon, ettei vielä ole muutoksia tiedossa, koska mä tarvitsen aikaa. Miehen mielestä se yhdeksän kuukautta riittää varmasti. Hän ei taida sittenkään ihan kokonaan tuntea mua. Mä en ottanut edes koiriani mukaan, kun muutin omaan asuntoon.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 02:34"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 02:29"]
Mikä estää raskauden? Työesteet, rahatilanne, terveys, vai oletko epävarma parisuhteen tilasta?
[/quote]
Vähän työesteetkin, pieni epävarmuus meistä vanhempina (myöhemmin kylläkin) ja ihan vain tunne. Lapsi vaatisi aika paljon huomiota.
ap
[/quote]
Oletpa saanut kurjia vastauksia - älä välitä niistä:)
Sen verran piti omasta kokemuksesta tulla kertomaan, että vaikka raskaaksi tulo oli yhteinen päätös ja suunniteltu, kyllä silti meni hetkinen kauhun tunnelmissa, kun testi näytti kahta viivaa. Juuri sellainen "mitä helvettiä oikein mentiin tekemään" ja "miten ihmeessä pärjätään" ja "eihän meistä ole vanhemmiksi". No, oli ja on tietenkin, lopullinen elämänmuutos helposti kauhistuttaa mutta parempi käydä ne tunteet läpi raskausaikana, ja olla sitten lapsen tultua valmis kasvamaan äidiksi ja isäksi. Sitähän se on, kasvamista - ei kukaan osaa olla vanhempi ennen kuin on lapsi jolle olla vanhempi. Nyt sitten opetellaan murrosikäisen vanhempana olemista:)
Eli se mitä tarkoitan sanoa on, että tässä vaiheessa kuuluukin kauhistuttaa, se on osa prosessia. Jos nyt on käynyt niin että olisit raskaana, tunteet kyllä vielä muuttuvat:)