Mikä sairaus tämä voisi olla?
Mulla on ollut nyt 8 päivää putkeen 38-38.4 asteen kuumetta ja joku puolitoista viikkoa limaista yskää, nyt parina päivänä/yöllä hengitys on rohissut. Kävin päivystyksessä sunnuntaina (23.3.2025) ja tulehdusarvot olivat 24 mutta minulle vain sanottiin että joillakin nousee tulehdusarvot 100 ja koska olen nuori (20v nainen) ja muuten terve ilman pitkäaikaissairauksia niin ei tarvi asialle mitään tehdä.. Soitan varmaan huomenna uudestaan sinne päivystykseen, mulla on korkeakoulusta harjoittelu käynnissä eikä mulla ole aikaa odottaa että tämä mystinen tauti menisi itsestään ohitse. Onko jollain muulla ollut tämän tapaisia oireita ja saanut jonkun diagnoosin :D
Kommentit (13)
Korona voi olla, minulla kesti oireet yli 2 viikkoa
Veikkasin influenssaa, mutta se paranee vaan sairastamalla
Olisiko influenssa. Olen kuullut että se on pitkäkestoinen.
Keuhkoputkentulehdus ehkä , soita vaan päivystykseen ettei etene keuhkokuumeeksi. Mulla joskus ollu samanlaiset oireet vasta kolmannen kerran lääkäri määräsi keuhkokuume lääkkeen, otti aivoon kun ei aiemmin.
Tee koronatesti.
Voisiko myös olla keuhokuumetta? Sitä on paljon liikkellä.
Kenraali Grievouksen keuhkopieru :D
(Keskustelun aloittaja täällä) oon tehnyt 2 koronatestiä tän sairastelun aikana ja on näyttänyt negatiivista
Minulla oli samat oireet. Parantumisessa meni ainakin 3 viikkoa. Veikkaan influessaa. Voi tietysti olla korona tai mykoplasmakin, mutta ensisijaisesti ehkä influenssa. Viimeksi tosin kun sairastin influessan, olin ihan rätti ja vuoteenoma koko ajan. Tällä kertaa pysyin tolpillani ihan hyvin.
Voi hyvää päivää. Sulla nyt vaan on oltava sitä aikaa kärsiä tauti pois, luuletko todella että joku influenssadiagnoosi tms. nopeuttaa toipumistasi? Kuinkahan paljon tuollaisia pösilöitä on terveydenhuoltoa tukkimassa?
Keuhkoputken tulehdus tai siis mitä yllä joka menee itsestään ohi jos sairastaa sen voisi olla mutta jos tressaa ei mene. Siis onko mitään diagnoosia vai kuuneteliko keukot? Voi mennä keuhkokuumeeksi ja sitten on vaikea tilanne. Älä ainakaan liiku vaan sairasta tauti. Tolpilla pysyminen voi vaihtua tajuttomuudeksi 5 min. Et kai ilman diagnoosia lähtenyt.
Veikkaisin että olet saanut keuhkoputken tulehduksen kun tauti on pitkittynyt. Lepää nyt vaan ja anna ajan parantaa.
Luultavasti tätä kausiflunssaa, se on kuulema iskenyt pahemmin vasta nyt keväällä. Voi kestää viikkojakin. Siksi kannattaa levätä kotona, eikä lähteä liikkeelle liian aikaisin.
Muista aina välillä mitata kuume, koska jos tauti menee keuhkoputkentulehdukseksi tai keuhkokuumeeksi, kuumeesta sen näkee ja osaa hakea antibiootit.
KORONA