HULLU NAAPURI (aloitin tuon oudoin valitus ketjun)
En viitsinyt siihen kirjoittaa kun kaikilla on niin hyviä juttuja mutta siis tilanne on se että naapurin rouva kävi aamupäivällä valittamassa kuivaustelineen sijainnista joka pilaa heidän terassi näkymän.
Jokin aika sitten ukko karjui pyykkiä viedessäni että "älä saatana laita niitä sinne" Tässä vaiheessa mua alkoi todella ottaa aivoon mutta en sanonut mitään vaan ripustin pyykit.
Nyt he kävivät molemmat valittamassa ja pyysivät siirtämään telinettä ennen kuin ryhtyvät toiminpiteisiin. Kysyin että mihin toimenpiteisiin niin sanoivat ettei kannata kokeilla tai näet sitten.
Minusta tuo oli jo uhkailua, soitin miehelle joka lupaisi asentaa kameran kuvaamaan naapurin puoleista rajaa ja telinettä.. missä vaiheessa kannattaisi soittaa poliisille?
ap
Kommentit (171)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 14:57"]
Hei.
mitään ei ole tapahtunut sen jälkeen kun soitin poliisille, mies tuli kotiin ja haki likaiset pyykit narulta ja laitoin sitten sisälle kuivumaan pikkuhiljaa.
toivottavasti tuo yksi vastaaja ei tosissaan ehdottanut minulle kuivurin ostamista sen vuoksi että naapurit ei tykkää meidän kuivaustelineestä? Mitä jos naapurit ei seuraavaksi tykkää rajalla olevasta männystä, osaanko koivun? Mitä jos auton väri ottaa silmään, käynkö maalaamassa?
meillä on tosiaan kodinhoitohuoneesta suoraan käynti ulos juuri sitä varten tehty että pyykit saa vietyä helposti ulos kutilasin, naapuri saa siirtää terassin toiselle sivulle tai rakentaa aidan tai istuttaa puskan tai mitä nyt keksiikin, mutta ei käy heille...
Mies menee kohta ripustamaan pyykit ja jää siivoamaan sivupihan varastoa että näkee jos yrittävät ilkivaltaa, itse taidan kastella kukkia letkan kanssa nurkalla:)
ap
[/quote]
Vain täysin paha ja sairas ihminen kuvittelee aikuisen ihmisen sortuvan ilkivaltaan. Joka tähän kuvittelee toisen pystyvän, harrastaa sitä itse.
Hanki ap apua. Ole niin hyvä.
[/quote]
täh? Miten niin kuvittelen? mihin mun pitäs apua hankkia?
ap
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 15:08"]
Hei.
mitään ei ole tapahtunut sen jälkeen kun soitin poliisille, mies tuli kotiin ja haki likaiset pyykit narulta ja laitoin sitten sisälle kuivumaan pikkuhiljaa.
toivottavasti tuo yksi vastaaja ei tosissaan ehdottanut minulle kuivurin ostamista sen vuoksi että naapurit ei tykkää meidän kuivaustelineestä? Mitä jos naapurit ei seuraavaksi tykkää rajalla olevasta männystä, osaanko koivun? Mitä jos auton väri ottaa silmään, käynkö maalaamassa?
meillä on tosiaan kodinhoitohuoneesta suoraan käynti ulos juuri sitä varten tehty että pyykit saa vietyä helposti ulos kutilasin, naapuri saa siirtää terassin toiselle sivulle tai rakentaa aidan tai istuttaa puskan tai mitä nyt keksiikin, mutta ei käy heille...
Mies menee kohta ripustamaan pyykit ja jää siivoamaan sivupihan varastoa että näkee jos yrittävät ilkivaltaa, itse taidan kastella kukkia letkan kanssa nurkalla:)
ap
[/quote]
Vain täysin paha ja sairas ihminen kuvittelee aikuisen ihmisen sortuvan ilkivaltaan. Joka tähän kuvittelee toisen pystyvän, harrastaa sitä itse.
[/quote]
ap
[/quote]
Hanki apua itsellesi. Miksi haluat olla sotatilassa jotain vastaan? Miksi värväät miehesi pikkumaisuuksiin tuottamaan pahaa mieltä naapurille? Miksi et voi siirtää telinettä jos kalsarisi iso asia heille? Miksi nautit siitä että saat tällaista äksöniä? Miksi tarvitset tällaista äksöniä elämääsi? Etkö pääse toteuttamaan itseäsi harrastuksissa tai töissä?
Miksi 2 aikuista ihmistä, sinä ja miehesi, seisotte kuppaamassa talon nurkilla (letkun kanssa sanoit meneväsi, miehesi menee varaston nurkille) vaikka naapuri on ilmeisesti asiallisesti kysynyt voitko siirtää telineen. Millainen kasvatus sinulla on ollut? entä miehelläsi?
Hei.
ap
[/quote]
[/quote]
mikä sekopää siellä taas kirjoittaa?? Jos ei ymmärrä lukemaansa onko pakko kommentoida??
hanki ihan itsellesi apua, ensin vaikka luetun ymmärtämiseen...
Kuvitelkaa tuo episodi omalle kohdallenne ja miettikää miten toimisitte. Ihan oikeastiko päättäisitte mukisematta siirtää sen (ehkäpä betoniin valetun) pyykkitelineen itsellenne hankalaan paikkaan naapurin mieliksi? Kysehän on tässä naapurin kannalta vain maisemasta kun ap:lla kyseessä pihan ja kodinhoitohuoneen toimivuus. Minä en ihan oikeasti usko, että kovitaan moni lähtisi tosissaan siirtämään omaa pyykkitelinettään vai, joska naapuri keksii sitä pyytää.
Sotatilassa? Mä olen ole mitään muuta halunnut kuin kuivattaa pyykkini omalla tontillani.
mitä pahaa mun mies naapurille tekee jos ripustaa pyykit ja siivoaa samalla varaston?
Ilmeiseti joku hullu linjoilla taas, pakko päästä vittuilemaan ja keksimään omiaan.
ap
Hei.
ap
[/quote]
[/quote]
Taas sinä provoilet tutulla tyylilläsi. Olet siis NIIN helppo tunnistaa täältä muiden joukosta!!!
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 15:18"]
Sotatilassa? Mä olen ole mitään muuta halunnut kuin kuivattaa pyykkini omalla tontillani.
mitä pahaa mun mies naapurille tekee jos ripustaa pyykit ja siivoaa samalla varaston?
Ilmeiseti joku hullu linjoilla taas, pakko päästä vittuilemaan ja keksimään omiaan.
ap
[/quote]Millainen kasvatus on ihmisellä, jonka tärkein päämäärä elämässä on saada näyttää muille ja uhmata pieniä pyyntöjä? Haluaisin oikeasti tietää. Millainen perhetausta ja lapsuus.
Onko kyse jostain pätemisestä tai huomiosta? etkö saanut lapsena vai saitko liikaa, jolloin et voi olla ilman?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 15:08"]
Hei.
ap
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
Hanki apua itsellesi. Miksi haluat olla sotatilassa jotain vastaan? Miksi värväät miehesi pikkumaisuuksiin tuottamaan pahaa mieltä naapurille? Miksi et voi siirtää telinettä jos kalsarisi iso asia heille? Miksi nautit siitä että saat tällaista äksöniä? Miksi tarvitset tällaista äksöniä elämääsi? Etkö pääse toteuttamaan itseäsi harrastuksissa tai töissä?
Miksi 2 aikuista ihmistä, sinä ja miehesi, seisotte kuppaamassa talon nurkilla (letkun kanssa sanoit meneväsi, miehesi menee varaston nurkille) vaikka naapuri on ilmeisesti asiallisesti kysynyt voitko siirtää telineen. Millainen kasvatus sinulla on ollut? entä miehelläsi?
[/quote]
kuppaamassa oman talonsa nurkilla, sun mielestä siis omalla pihalla ei saisi olla ettei naapuri häiriinny, pitäiskö ap:n rakentaa joku maanalainen käytävä omaan varastoonsa ettei naapuri vain näe heitä.
nyt oikeesti valot päälle, sä oot ihan seko akka.
ap
[/quote]
Selvä. Olen hullu, naapurisi on hullu, kaikki ovat hulluja, jotka ovat eri mieltä. Sinä olet ihastuttava ja sivistynyt ihminen, hyväntahtoinen ja rehellinen ja haluat vain kuivata pyykit.
Lopetan tähän.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 15:24"]
ap
[/quote]
Selvä. Olen hullu, naapurisi on hullu, kaikki ovat hulluja, jotka ovat eri mieltä. Sinä olet ihastuttava ja sivistynyt ihminen, hyväntahtoinen ja rehellinen ja haluat vain kuivata pyykit.
Lopetan tähän.
[/quote]
Hyvä että lopetat, ei sekoilujasi kukaan järkevä jaksa lukea.
Häivy!
Lopetan tähän.
[/quote]
No mutta huomaat varmaan jo tästäkin keskustelusta, ettei teitä hulluja ole kuin pieni osa - valitettavasti se tekin olette kyllä liikaa kun omalle kohdalle sattuu. Suurin osahan täällä on ap:n kanssa samaa mieltä ;)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 15:31"]
Lopetan tähän.
[/quote]
No mutta huomaat varmaan jo tästäkin keskustelusta, ettei teitä hulluja ole kuin pieni osa - valitettavasti se tekin olette kyllä liikaa kun omalle kohdalle sattuu. Suurin osahan täällä on ap:n kanssa samaa mieltä ;)
[/quote]
Kun et ole ap niin vastaan vielä. Mielestäni oma tontti on oma tontti, en alkaisi itse kenenkään pyykeistä valittaa eikä kiinnosta mitä naapurin pihalla tehdään.
Mutta jos taas minun liikuteltava pyykkitelineeni häiritsisi kovasti toisen mielenrauhaa niin voisin sen siirtää - ei ole niin iso asia, enkä ymmärrä tuollaista sodan lietsomista.
Se, mikä minua häiritsee on ap:n asenne ja uskon, että ap on sairas ja keksii tällaisia tarinoita alvariinsa tänne. Joskus puistossa, joskus pihoissa.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 15:21"]
ap
[/quote]Millainen kasvatus on ihmisellä, jonka tärkein päämäärä elämässä on saada näyttää muille ja uhmata pieniä pyyntöjä? Haluaisin oikeasti tietää. Millainen perhetausta ja lapsuus.
Onko kyse jostain pätemisestä tai huomiosta? etkö saanut lapsena vai saitko liikaa, jolloin et voi olla ilman?
[/quote]
Oletko sinä tuo sairas naapuri? Ihmettelen todella, miten kenellekään tulee edes mieleen vaatia naapureita järjestämään pihansa hänelle mieluisaksi saatikka sitten ymmärtämään tällaisia "pieniä" pyyntöjä. Pyykkitelineet on valettu betoniin eikä niitä ilman suuria kustannuksia siirrellä tuosta vaan. Lisäksi pidän pyyntöä kohtuuttomana. Miksi ihmeessä pitäisi kantaa pyykkejä ympäri taloa vain siksi, että naapuri saisi juoda aamukahvinsa haluamassaan maisemassa? En näe minkäänlaista kohtuullisuutta tuossa pyynnössä.
Valitettavasti ap:n naapuri on riitaisa ja ilkeä. Hän ei halua sovintoa vaan päinvastoin tekee kohtuuttomia vaatimuksia niin kauan kunnes saa uuden uhrin. Ikinä näihin ei kannata mennä mukaan. Neuvon ap:lle, että ei edes yritä kommunikoida naapurin kanssa ja että myös mieskään ei tekisi niin. Pidätte pyykkitelineen siinä, missä se on, kuivatatte pyykit ja kuvaatte naapurin ilkityöt. Ilmoitatte jokaisesta ilkityöstä poliisille todisteiden kera. Kirjaatte päivämäärät ja teot ylös ja kommunikoitte naapureiden kanssa kirjallisesti esim. tekstiviesteillä, jolloin saatte uhkauksista todisteet. Kommunikointi kuitenkin vain yllyttää naapuria, parasta, kun ei reagoi mitenkään näkyvästi, niin saattaa kyllästyä tai lopettaa viimeistään silloin, kun poliisi tulee jututtamaan. Kyseessä on sairas ihmistyyppi, joten viranomaistie on ainoa väylä edetä. Istuttaisin omalle puolelle tonttia jotain nopeasti kasvavaa pensasta, niin myöhemmin ei tarvitse kuunnella lisää valituksia ja uhkauksia. Tilanne tulee kaikesta huolimatta vain pahenemaan vuosien mittaan.
Näille ap:n arvostelijoille kysyn täysin ihmeissäni: ihanko oikeasti teistä on kohtuullista määrätä naapurin pihasta ja esittää pyyntöjä saadaksenne haluamanne maiseman? Ymmärrän pyynnön, jos naapuri on pystyttämässä rajalle rakennustelineitä, kompostia tai jotain todellista näköhaittaa, mutta silloinkin kyllä olen vahvasti sitä mieltä, että vain omaa tonttia hallitaan ja näköesteeksi voi istuttaa pensaita, puita tai vaikkapa rakentaa vajan. Vaatimukset ja uhkailut ovat asiattomia ja osoitus täydellisestä moukkamaisuudesta.
Jos ap yleensäkin käyttää tuollaista kieltä, mitä täällä kirjoituksissaan, niin kannattaisi kyllä katsoa peiliin. Käyttäytyminenkin naapurinsa tahallista ärsyttämistä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 15:21"]
ap
[/quote]
Oletko sinä tuo sairas naapuri? Ihmettelen todella, miten kenellekään tulee edes mieleen vaatia naapureita järjestämään pihansa hänelle mieluisaksi saatikka sitten ymmärtämään tällaisia "pieniä" pyyntöjä. Pyykkitelineet on valettu betoniin eikä niitä ilman suuria kustannuksia siirrellä tuosta vaan. Lisäksi pidän pyyntöä kohtuuttomana. Miksi ihmeessä pitäisi kantaa pyykkejä ympäri taloa vain siksi, että naapuri saisi juoda aamukahvinsa haluamassaan maisemassa? En näe minkäänlaista kohtuullisuutta tuossa pyynnössä.
Valitettavasti ap:n naapuri on riitaisa ja ilkeä. Hän ei halua sovintoa vaan päinvastoin tekee kohtuuttomia vaatimuksia niin kauan kunnes saa uuden uhrin. Ikinä näihin ei kannata mennä mukaan. Neuvon ap:lle, että ei edes yritä kommunikoida naapurin kanssa ja että myös mieskään ei tekisi niin. Pidätte pyykkitelineen siinä, missä se on, kuivatatte pyykit ja kuvaatte naapurin ilkityöt. Ilmoitatte jokaisesta ilkityöstä poliisille todisteiden kera. Kirjaatte päivämäärät ja teot ylös ja kommunikoitte naapureiden kanssa kirjallisesti esim. tekstiviesteillä, jolloin saatte uhkauksista todisteet. Kommunikointi kuitenkin vain yllyttää naapuria, parasta, kun ei reagoi mitenkään näkyvästi, niin saattaa kyllästyä tai lopettaa viimeistään silloin, kun poliisi tulee jututtamaan. Kyseessä on sairas ihmistyyppi, joten viranomaistie on ainoa väylä edetä. Istuttaisin omalle puolelle tonttia jotain nopeasti kasvavaa pensasta, niin myöhemmin ei tarvitse kuunnella lisää valituksia ja uhkauksia. Tilanne tulee kaikesta huolimatta vain pahenemaan vuosien mittaan.
Näille ap:n arvostelijoille kysyn täysin ihmeissäni: ihanko oikeasti teistä on kohtuullista määrätä naapurin pihasta ja esittää pyyntöjä saadaksenne haluamanne maiseman? Ymmärrän pyynnön, jos naapuri on pystyttämässä rajalle rakennustelineitä, kompostia tai jotain todellista näköhaittaa, mutta silloinkin kyllä olen vahvasti sitä mieltä, että vain omaa tonttia hallitaan ja näköesteeksi voi istuttaa pensaita, puita tai vaikkapa rakentaa vajan. Vaatimukset ja uhkailut ovat asiattomia ja osoitus täydellisestä moukkamaisuudesta.
[/quote]Täsmälleen samaa mieltä. Vain moukka katselee naapurin pihaan puhumattakaan että tekisi vaatimuksia sen suhteen.
Kuitenkin muistelen että joskus ollut aloituksia joissa valitettu naapurin pihan tai talon hoidosta ja aloittaja saanut kovasti sympatioita, että kyllä pitää hoitaa pihaa ja taloa.
Eli onko niin, että jos aloittaja on tarpeeksi röyhkeä ja ilkeä ja kovasanainen ja haukkuu eri mieltä olijat tarpeeksi röyhkeästi hulluksi, samaa mieltä ollaan?
Tuolle yhdelle sanoisin, että pergola on yleensä kaunis. Pyykin kuivausteline on ruma ja hallitseva. Siinäpä se ero. Kyllä näitä ihmisiä on jotka aiheuttaa muille meteliä ja haittaa, eivät huomaa sitä. Se kyllä huomataan, jos heille päin tulee jonkinmoista meteliä tai haittaa. Sitä kutsutaan itsekkyydeksi tai tyhmyydeksi. Miettikää nyt sitäkin, kun asutaan rivarissa ja naapurissa potkitaan palloa seinään ja meidän ovien ero n. 2 metriä niin joka aamu se rytke herätti mut ja kyllä minä naapureiden reagoinnin olen oppinut vuosien saatossa. Perheen isä reagoi pieneenkin ääneen, paitsi jos se ääni tulee heiltä niin on kuuro. Toinen naapurimme onkin hyvä naapuri. Ei tuossa toisessakaan vikaa ole, mutta ne ei vaan tajua asioita.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 15:31"]
Lopetan tähän.
[/quote]
[/quote]
Kun et ole ap niin vastaan vielä. Mielestäni oma tontti on oma tontti, en alkaisi itse kenenkään pyykeistä valittaa eikä kiinnosta mitä naapurin pihalla tehdään.
Mutta jos taas minun liikuteltava pyykkitelineeni häiritsisi kovasti toisen mielenrauhaa niin voisin sen siirtää - ei ole niin iso asia, enkä ymmärrä tuollaista sodan lietsomista.
Se, mikä minua häiritsee on ap:n asenne ja uskon, että ap on sairas ja keksii tällaisia tarinoita alvariinsa tänne. Joskus puistossa, joskus pihoissa.
[/quote]
mä en kyllä tajua näitä muutamaa kirjoittajaa. Ostamme tontin ja suunnittelema siihen meille sopivan talon. Kaikki piirrettyjen valmiiksi kuten mihin tulee terassi, ovet yms. Kodinhoitohuoneen tarkoitus oli juuri se että pääsen siitä kätevästi laittamaan pyykit narulle yms.
nyt minun siis pitäisi naapurin takia siis roudata pyykkejä ympäri pihaa varjoon kuivumaan koska naapuria häiritsee Pyykkiteline siis toistan PYYKKITELINE! Jos ihan oikeesti pyykkiteline naapurin hänen omalla pihalla niin suosittelisin jotain hoitolaitosta.
Kun asuin kerrostalo yhtiössä näin parvekkeelta pyykkitelineen sekä mattotelineen, ei kyllä koskaan käynyt mielessä soittaa isännöitsijälle että tilaappas kuivurin ja siirrä nuo telineet kun ole ottaa aivoon kun juon aamukahvia..
Meitä tosiaan on moneen junaan mutta te muutama olette elävä todiste siitä että hulluja on olemassa. Kiitos siitä
ap
Naapurilla on oikeus puhaltaa hiekat ja sorat pyykkeihisi, koska pyykit pilaavat hänen näköalansa.
Mutta kun ap sun asenne on tosi töykeä. Ja vieläkin haluaisin niitä tonttien kuvan/"pohjapiirroksen" nähtäväksi. Ehkä teidän talonne suunnittelija sijoitti sen pyykkitelineen huonoon kohtaan. Sun kirjoituksten tyylin takia olet saanut tätä lokaa. Puhut nin rumasti naapureistasi. Puhuisit ihmetellen etkä haukkuen. Oikeasti.
Kuinka lähellä se naapurin terassi on teidän pyykkitelinettä? Onko heillä muuta nähtävää sieltä? Peittääkö pyykkitelineenne näkymän johkin kauniiseen paikkaan. Esim. joelle, pellolle, metsään, tms. Miksi se pyykkiteline häiritsee naapuria? Kuivatatko alushousujasi siellä? Ehkä naapurin mies katselee niitä ja emäntä vetelee herneitä nenään. :D
Hei.
ap
[/quote]