HULLU NAAPURI (aloitin tuon oudoin valitus ketjun)
En viitsinyt siihen kirjoittaa kun kaikilla on niin hyviä juttuja mutta siis tilanne on se että naapurin rouva kävi aamupäivällä valittamassa kuivaustelineen sijainnista joka pilaa heidän terassi näkymän.
Jokin aika sitten ukko karjui pyykkiä viedessäni että "älä saatana laita niitä sinne" Tässä vaiheessa mua alkoi todella ottaa aivoon mutta en sanonut mitään vaan ripustin pyykit.
Nyt he kävivät molemmat valittamassa ja pyysivät siirtämään telinettä ennen kuin ryhtyvät toiminpiteisiin. Kysyin että mihin toimenpiteisiin niin sanoivat ettei kannata kokeilla tai näet sitten.
Minusta tuo oli jo uhkailua, soitin miehelle joka lupaisi asentaa kameran kuvaamaan naapurin puoleista rajaa ja telinettä.. missä vaiheessa kannattaisi soittaa poliisille?
ap
Kommentit (171)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 09:51"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 20:44"]
Juu kuivausteline on tosiaan siinä koska siihen paistaa parhaiten aurinko ja kodinhoitohuoneen ovesta pääsee ulos kätevästi viemään pyykit.
Ihan sama millä nurkalla se teline on niin aina se on jonkun näköpiirissä. Mä olen tästä talosta ja tontista maksanut helkkaristi joten todellakin kuivaan pyykit siellä missä haluan ja en kanniskele pyykkikoria ympäri taloa vain siksi että naapuri ei halua nähdä pyykkejämme.
ap
[/quote]
Mä olen siis ainoa, joka on edes vähän naapurin puolella.
Me asuttiin rivitalossa, jossa naapuri poltti ketjussa. Muutimme taloon sen takia että saimme vähän pihaa ja vauvan päiväuni kävi loistavasti aidatulla takapihalla. Naapuri oli vielä vähän ehkä pelottavan näköinen mieshenkilö. Kävin kysymässä olisiko mahdollista että hän kävisi etupihalla tupakalla klo x - ? aikana, kun silloin meillä nukutaan takapihalla, naapuri murisi ja siirtyi.
Pyykki kuivuu ihan yhtä hyvin vaikka on vähän varjossakin, koska lämpötila sitä suurimmalta osalta kuivattaa. Aurinko auttaa likatahrojen haalistumiseen.
Tälläinen uhkailu ja kostaminen on niin vierasta minulle etten voi kumpaakaan osapuolta ymmärtää. Kaikkihan sen tajuaa ettei pyykit ole kauniita ja jos ne naapureita häiritsee, miksi et voi siirtää telinettä, jos kerran on siirrettävissä.
Mieti jos lapsesi saa vaikka kohtauksen ja sinulla ei ole autoa. Ei naapuri lähde lastasi kuljettamaan sairaalaan. Näemmä ambulanssin tulo kestää teillä yhtä kauan kuin poliisinkin.
Ei aina tarvi ajatella minun tontti, minä määrään. Vähän jos ottaa toista huomioon, voi lopputulos olla siedettävä.
[/quote]
Pyykkien kuivatusko on jotenkin rinnastettavissa tupakointiin? Onko pyykkien kuivatus jotenkin hengenvaarallista pikkulapsille?
Miksi ihmeessä pitäisi omalla tontillaan siirtää yhtään mitään? Samalla tavalla AP voisi ruveta valittamaan lehtipuhaltimesta. Se jopa pitää enemmän ääntä kuin pyykinkuivatus.
Ja kohtauksista: Varmaan muitakin naapureita on lähettyvillä kuin tämä yksi.
Voi juma....ta. On poliisilla tärkeämpääkin tekemistä, kuin ap sun typerä pyykkitelineriitasi. Nauravat sulle ap jos ylipäätään jotain tekevät. Viepä juttu oikeuteen - sitten nauravat harakatkin poliisien lisäksi.
Jos ap sulla on yhtään järkeä, siirrät telinettä. Jos sinä itsekään et sitä terassisi eteen halua, niin miksi naapurinkaan pitäisi sitä katsella? Ai, että kätevästi kodinhoitohuoneen lähellä? Etkö siis jaksa/viitsi muutamaa metriäkään kävellä?
Jos sulla kerta on ok-talotontti, niin kyllä se johonkin parempaan paikkaan takuulla mahtuu. Joo, olet oikeutettu pihallasi laittamaan telineen, mihin haluat, mutta onko se moisen riidan väärtti?
Nyt ap sä olet vaan päästänyt tilanteen niin pitkälle, ettet voi enää perääntyä. Ja suhteet naapuriin menneet lopullisesti poikki.
Nyt kun videoit tilannetta, oletko tyytyväinen? Kannattiko moisen takia mieletön mekkala?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 10:08"]
Voi juma....ta. On poliisilla tärkeämpääkin tekemistä, kuin ap sun typerä pyykkitelineriitasi. Nauravat sulle ap jos ylipäätään jotain tekevät. Viepä juttu oikeuteen - sitten nauravat harakatkin poliisien lisäksi.
Jos ap sulla on yhtään järkeä, siirrät telinettä. Jos sinä itsekään et sitä terassisi eteen halua, niin miksi naapurinkaan pitäisi sitä katsella? Ai, että kätevästi kodinhoitohuoneen lähellä? Etkö siis jaksa/viitsi muutamaa metriäkään kävellä?
Jos sulla kerta on ok-talotontti, niin kyllä se johonkin parempaan paikkaan takuulla mahtuu. Joo, olet oikeutettu pihallasi laittamaan telineen, mihin haluat, mutta onko se moisen riidan väärtti?
Nyt ap sä olet vaan päästänyt tilanteen niin pitkälle, ettet voi enää perääntyä. Ja suhteet naapuriin menneet lopullisesti poikki.
Nyt kun videoit tilannetta, oletko tyytyväinen? Kannattiko moisen takia mieletön mekkala?
[/quote]
Miksi minusta tuntuu että olet samanlainen kuin ap:n kuvaama naapuri?
Mitä kohtaa et ymmärrä siitä että tuo ap:n naapuri uhkaili ap:ta? Ei ap siitä pyykinkuivaustelineestä poliiseille valita vaan siitä uhkailusta. Ne "toimenpiteet" voivat olla oikeasti mitä tahansa, vahingonteosta fyysiseen väkivaltaan asti. Näistä uhkailijoista kun ei ikinä tiedä.
Jos ap asuu samanlaisella alueella kuin minä, on se pyykinkuivaustelina aina jonkun näkyvillä, joten se on oikeasti yksi ja sama että missä se on.
Kaikkien tontit eivät ole suojaisia (me asumme uudella alueella ja täällä kaikki ulkona olevat tavarat näkyvät naapureille), eivätkä myöskään niin isoja että sen telineen voisi oikeasti sijoittaa mihin tahansa.
Ja mitä minä olen tässä lukenut tätä tarinaa, niin se naapuri tässä riitelee, ei ap.
"Viepä juttu oikeuteen - sitten nauravat harakatkin poliisien lisäksi." -Niin, ap:n naapurille.
Ap:n naapurit vaikuttavat juuri niiltä ihmisiltä, joiden kanssa ei voi eikä kannata mitään kompromissejä tehdä, ei ainakaan enää tuon ilkivallan jälkeen. Saisivat kyllä pian taas uuden syyn valittaa jostain kun huomaavat voivansa hallita, ja käyttää taas laittomia keinoja; kuka tietää mihin asti ovat valmiita nämä hullut menemään.
En kertakaikkiaan käsitä, ketä voi toisen pyykit noin kovasti häiritä. Pakkoko on sinne naapurin tontille kyylätä aamukahviaan juodessaan? Kuka edes rakentaa terassinsa päin naapurin taloa ilman näkösuojaa!? Jos kuitenkin jossain mielenhäiriössä itse vastaavasta häiriintyisin, osaisin hoitaa asian kohteliaasti ja aikuismaisesti naapurini kanssa; en todellakaan noin, miten ap:n rahvaanomaiset wt-naapurit.
Minä minä minä ja minun minun minun.
Jos AP lähtee tässä vaiheessa tekemään sovintoa, niin se on karhunpalvelus tulevaisuutta ajatellen. Naapuri tajuaa, että uhkailulla ja pelottelulla hänellä on valta AP:n perheen yli. Kun pyykkitelinejupakka on saatu pois alta ei kestä kuin hetki niin naapuri kyllä löytää uuden asian, joka sitä haittaa.
Kun tilanne on kärjistynyt tuohon pisteeseen niin ainoa järkevä tapa on raportoida naapurin toimet poliisille, mutta jättää muuten itse kostamatta tai reagoimatta asiaan mitenkään.
Etkö vois pyytää heitä siirtämään parvekettaan toiseen suuntaan niin ettei sun tarvitse katsoa niiden lärvejä samalla kun ripustat pyykkejä :)
Kokemusta on paskoista naapureista ja nobelin rauhanpalkinto sille kuka keksii tonttienrajalle helposti saatavan näköesteen. Mekin jos istutettaisiin jotain puskaa niin naapuri varmaan ehtii hautaan ennen kuin puskat saavuttavat sellaisen korkeuden että on näkösuojaa.
No, itsellenikin tuli mökkinaapurilta viestiä että heille paistaa pihalle nyt liikaa aurinko kun kaadoin omalta pihaltani pari mäntyä pois ja kun istutin hyötypuutarhaani kirsikkapuun, nin nyt tulee liikaa ampiaisia ja ötököitä. Että näillä mennään...
Järkevä naapuri ottaa mahdollisuuksien mukaan huomioon naapureidensa toiveet - vastavuoroisesti, tilanteiden mukaan. Hyvä naapurisopu on tärkeä asia.
En olisi lähtenyt vänkäämään kuivaustelineen paikasta. Onpa pikkiriikkinen tontti, jos ei mahdu muualle kuin yhteen paikkaan...
Kysy naapurilta, että mikä on heidän lempivärinsä? Sanot, että voit laittaa näköesteeksi aina sen värisen lakanan :-) ulkokehälle. Kalsarit etc, laitat sisänaruille, niin ei paista pahasti naapurille.
Jos häiritsee heidän aamukahviaan, niin tuskin sulla joka päivä on klo 6 pyykit narulla?
Noilla riidoilla huono lopputulos. Jos olisin teidän naapuri niin laittaisin itsekkin kuivausteluneen niin että se näkyisi teille tai istuttaisin puun niin että kuivausteline ei näkyisi meille. Ap ei itsekkään halua nähdä pyykkejä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 10:58"]
Järkevä naapuri ottaa mahdollisuuksien mukaan huomioon naapureidensa toiveet - vastavuoroisesti, tilanteiden mukaan. Hyvä naapurisopu on tärkeä asia.
En olisi lähtenyt vänkäämään kuivaustelineen paikasta. Onpa pikkiriikkinen tontti, jos ei mahdu muualle kuin yhteen paikkaan...
[/quote]
Yleensä pyykkinarut ovat sivupihoilla.
Ja jos et ymmärtänyt että toisella sivupihalla on marjapuskia. Ja ainahan voi toisenpuolen naapuritkin käydä valittamaan jos narun sinne siirtäisi. Eli kun jokapuolella on naapureita niin voi-voi se on nyt sillä puolella millä on.
Jos siirrät pyykkinarun pois sieltä niin tuollaiset naapurit kyllä keksii valitettavaa sitten jostain muusta.
Entä jos naapurit laittaisi oman telineen teidän viereen niin mitä AP tykkäisit asiasta? Meidän naapurin lapsi potki palloa pihallaan seinään. Teki näin päivittäin. Jumalaton rytke. Mies teki saman niin johan oli naapurin ukko ovella seisomassa ja tuijottelemassa.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:22"]
Entä jos naapurit laittaisi oman telineen teidän viereen niin mitä AP tykkäisit asiasta? Meidän naapurin lapsi potki palloa pihallaan seinään. Teki näin päivittäin. Jumalaton rytke. Mies teki saman niin johan oli naapurin ukko ovella seisomassa ja tuijottelemassa.
[/quote]
Ja toisen katseesta vedit johtopäätökset?
Itseänikin uhkailut olisivat häirinneet ja sanoista tekoihin meneminen olisi johtanut poliisille soittoon. Vaikka olisin saattanut miettiä siirtomahdollisuutta, olisi pyykit jäänyt ainakin odottamaan, että ovat kuivat. Ap:lle jaksamisia.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 11:22"]
[/quote]
Tää on muuten jännä juttu. Kun meille valitettiin pergolasta, kysyivät valittavat naapurit että "mitäs jos me laitettaisiin samanlainen samaan kohtaan omalle pihalle" niin vastasin että ei haittaisi meidän elämäämme. Minua henk. koht. ei kiinnosta mitä naapurit tekevät omalle pihalleen eikä naapureitä pitäisi kiinnostaa se, mitä teemme omallemme. Ei nimittäin ihan oikeasti kuulu heille.
Naapurin poliisi on nauranut sitä että voi kun ihmiset keskittyisivät omiin elämiinsä. Heille nimittäin valitettiin tramboliinistä sekä pihakeittiöstä. Poliisi tokaisi että kun luvat on kunnossa, ei naapureilla ole asiaa valittaa siitä mitä omalle tontilleen tekee.
AP on itse kummallinen tai oikeastaan epäilen koko jutun keksityksi. Meidän alueella eräs iso perhe laittoi etupihalle ison pyykkitelineen, vaikka takapihalla olisi roimasti tilaa.
En tiedä häritsikö ketään, mutta huvitti. Nimitimme ystäväni kanssa sen tien pyykkitieksi. Joskus ohi kävellessä perheen äiti kiljui ovelta pääpunaisena, kun miehensä ripusteli pyykkejä. Joten tie sai etuliitteen kiljuvan naisen ja pyykkientie:D
Voin vain kuvitella tämän AP: n härvelitelineen... Vielä naurettavemmaksi asia menee, kun aikoo laittaa pyykeille kameravalvonnan. Ihmiset osaa olla sairaita!
Seuraavan kerran kun tulevat puhuttelemaan kaivat kännykän esiin ja sanot että kertokaa tähän nyt teitä painavat asiat niin ei tarvitse yhtenään juosta.
Itse tekisin seuraavaa:
- hirveimmän värisiä alusvaatteita yötä päivää riippumaan pariksi päiväksi. Ei niitä tarvitse kuin muutaman kun kääntää telineen oikeaan suuntaa. Osta miesten kalsarit tai t-paita jossa lukee joku "sopiva" teksti.
- kun näkisin heillä olevan vieraita tai muuten vain terassilla päiväs aikaan niin eikun moottorisahalla sahaamaan puita tai ruohonleikkurilla leikkaamaan nurmikkoa tai trimmerillä trimmaamaan nurmikkoa.
- aamukahvin aikaan hirveässä tuulipuvussa menette vuorotellen jumppaamaan. Venyttelette vielä niin että takapuoli on heille päin.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:27"]
AP on itse kummallinen tai oikeastaan epäilen koko jutun keksityksi. Meidän alueella eräs iso perhe laittoi etupihalle ison pyykkitelineen, vaikka takapihalla olisi roimasti tilaa.
En tiedä häritsikö ketään, mutta huvitti. Nimitimme ystäväni kanssa sen tien pyykkitieksi. Joskus ohi kävellessä perheen äiti kiljui ovelta pääpunaisena, kun miehensä ripusteli pyykkejä. Joten tie sai etuliitteen kiljuvan naisen ja pyykkientie:D
Voin vain kuvitella tämän AP: n härvelitelineen... Vielä naurettavemmaksi asia menee, kun aikoo laittaa pyykeille kameravalvonnan. Ihmiset osaa olla sairaita!
[/quote]
Opettele lukemaan, pälli!
Oletko todella niin saatanan tyhmä että mielestäsi pyykkien tahallinen likaaminen lehtipuhaltimella on ok?
Ja jos näin joku tekee niin miten asiassa edetään? Jos poliisille soitetaan niin varmaan pitäisi olla jotain todistetta puheiden lisäksi. kerropa nyt kulta pieni meille miten ne todisteet hankitaan jos ei kuvaamalla. Naapuria kiduttamalla vai?
On sinulla hiukan oppimista vielä, ei voi muuta sanoa.
Pidä pääsi kiinni, jookosta! :D
Voi hyvänen aika, että aikuiset ihmiset viitsii riidellä jostain kuivaustelineestä. Sekä ap että naapurinsa molemmat täysiä idiootteja.
Vielä tyhmempiä täällä palstalla noi "kostokommentit", siis että aikuinen viitsisi lähteä vartavasten kiusaamaan joillain mummokalsareilla.
Eikö ole mitään muuta tekemistä kuin käyttää aikaansa tällaiseen "sotaan"?
[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 20:44"]
Juu kuivausteline on tosiaan siinä koska siihen paistaa parhaiten aurinko ja kodinhoitohuoneen ovesta pääsee ulos kätevästi viemään pyykit.
Ihan sama millä nurkalla se teline on niin aina se on jonkun näköpiirissä. Mä olen tästä talosta ja tontista maksanut helkkaristi joten todellakin kuivaan pyykit siellä missä haluan ja en kanniskele pyykkikoria ympäri taloa vain siksi että naapuri ei halua nähdä pyykkejämme.
ap
[/quote]
Mä olen siis ainoa, joka on edes vähän naapurin puolella.
Me asuttiin rivitalossa, jossa naapuri poltti ketjussa. Muutimme taloon sen takia että saimme vähän pihaa ja vauvan päiväuni kävi loistavasti aidatulla takapihalla. Naapuri oli vielä vähän ehkä pelottavan näköinen mieshenkilö. Kävin kysymässä olisiko mahdollista että hän kävisi etupihalla tupakalla klo x - ? aikana, kun silloin meillä nukutaan takapihalla, naapuri murisi ja siirtyi.
Pyykki kuivuu ihan yhtä hyvin vaikka on vähän varjossakin, koska lämpötila sitä suurimmalta osalta kuivattaa. Aurinko auttaa likatahrojen haalistumiseen.
Tälläinen uhkailu ja kostaminen on niin vierasta minulle etten voi kumpaakaan osapuolta ymmärtää. Kaikkihan sen tajuaa ettei pyykit ole kauniita ja jos ne naapureita häiritsee, miksi et voi siirtää telinettä, jos kerran on siirrettävissä.
Mieti jos lapsesi saa vaikka kohtauksen ja sinulla ei ole autoa. Ei naapuri lähde lastasi kuljettamaan sairaalaan. Näemmä ambulanssin tulo kestää teillä yhtä kauan kuin poliisinkin.
Ei aina tarvi ajatella minun tontti, minä määrään. Vähän jos ottaa toista huomioon, voi lopputulos olla siedettävä.