HULLU NAAPURI (aloitin tuon oudoin valitus ketjun)
En viitsinyt siihen kirjoittaa kun kaikilla on niin hyviä juttuja mutta siis tilanne on se että naapurin rouva kävi aamupäivällä valittamassa kuivaustelineen sijainnista joka pilaa heidän terassi näkymän.
Jokin aika sitten ukko karjui pyykkiä viedessäni että "älä saatana laita niitä sinne" Tässä vaiheessa mua alkoi todella ottaa aivoon mutta en sanonut mitään vaan ripustin pyykit.
Nyt he kävivät molemmat valittamassa ja pyysivät siirtämään telinettä ennen kuin ryhtyvät toiminpiteisiin. Kysyin että mihin toimenpiteisiin niin sanoivat ettei kannata kokeilla tai näet sitten.
Minusta tuo oli jo uhkailua, soitin miehelle joka lupaisi asentaa kameran kuvaamaan naapurin puoleista rajaa ja telinettä.. missä vaiheessa kannattaisi soittaa poliisille?
ap
Kommentit (171)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 16:24"]
Tuolle yhdelle sanoisin, että pergola on yleensä kaunis. Pyykin kuivausteline on ruma ja hallitseva. Siinäpä se ero. Kyllä näitä ihmisiä on jotka aiheuttaa muille meteliä ja haittaa, eivät huomaa sitä. Se kyllä huomataan, jos heille päin tulee jonkinmoista meteliä tai haittaa. Sitä kutsutaan itsekkyydeksi tai tyhmyydeksi. Miettikää nyt sitäkin, kun asutaan rivarissa ja naapurissa potkitaan palloa seinään ja meidän ovien ero n. 2 metriä niin joka aamu se rytke herätti mut ja kyllä minä naapureiden reagoinnin olen oppinut vuosien saatossa. Perheen isä reagoi pieneenkin ääneen, paitsi jos se ääni tulee heiltä niin on kuuro. Toinen naapurimme onkin hyvä naapuri. Ei tuossa toisessakaan vikaa ole, mutta ne ei vaan tajua asioita.
[/quote]
Jaa-a. Mutta minä kun en usko että ap:ta häiritsisi jos naapuri laittaisi omalle tontilleen pyykinkuivaustelineen. Ei ketään järjissään olevaa tuollainen haittaa. OIkeasti.
Jos naapureiden piharatkaisut ärsyttävät, suosittelen muuttaamaan pohjanmaalle peltojen keskelle. Ei muttakun sittenhän sitä voisi valittaa vaikkapa siitä kun viljapelto on liian viljan värinen tai kun naapurin isäntä tulee kaksi-kolme kertaa vuodessa traktorilla pellolle. Ja jos muuttaa metsän keskelle, niin sitten sille viereisen metsän omistajalle pitäisi mennä valittamaan kun niillä on kuusimetsää. Pitäis olla koivua kun se on nätimpää..
P.s. Meidän naapurilla on pyykinkuivausteline/matonpiiskausteline yhdistelmä pihallaan ja vaikka sen näkee meidän terassilta, niin arvatkaa mitä?
Ei haittaa minun elämääni ollenkaan.
t: se jonka naapuri valitti meille mm. pergolasta ja lasten hiekkalaatikosta.
No itse en alkaisi väkisin esitellä rintaliivejäni naapurille.
Ap saa toki niin tehdä ja tekeekin.
Mielestäni kaava-alueella pitäisi yrittää elää kultaisen säännön mukaan. Itse ainakin kierrän kaukaa minun mielestä moukat ihmiset, jotka helposti erottaa:
tramppa tai pelipaikka naapurin terassia lähempänä kuin omaa, lapset saavat pitää älämölöä koko päivän, ei pieniä hetkiä, jotain kuuluu koko ajan naapureille,
esiinnytään vähissä pukeissa postilaatikolle,
haetaan omaa arvoa leventämällä omaa tonttia kunnan maalle
ei oteta mitään toiveita vastaan vaan nostetaan sota
vaikka laki rajoittaa esim. vain tontin rajaan rakentamista, niin käytöstavat taas ovat sitten toinen asia.
Kaikki eivät vain halua ottaa huomioon muita. Yleensä kyseessä on henkinen laiskuus. On kaikin tavoin helpompaa kun ottaa vain itsensä huomioon. Tyhmyys ja itsekkyys.
Keski-Euroopassa lienee pienet tontit ja pihat ja silti osataan elää. Pitempi perinne kai.
Ap on jo jotenkin itsekin huomannut liioittelevansa tilannetta aika lailla, kun kielenkäyttö on yhtä vit...uilua ja "häivy" -kehoituksia.
Ap:n kanssa ei nyt vaan saa olla eri mieltä, koska hän on mielestään 100 % oikeassa tässä asiassa.
Ja jos naapurit eivät muusta ole aiemmin valittaneet, niin kuinka ap voi tietää, että jatkossa valittaisivat aina jostakin...
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 17:48"]
Tuolle yhdelle sanoisin, että pergola on yleensä kaunis. Pyykin kuivausteline on ruma ja hallitseva. Siinäpä se ero. Kyllä näitä ihmisiä on jotka aiheuttaa muille meteliä ja haittaa, eivät huomaa sitä. Se kyllä huomataan, jos heille päin tulee jonkinmoista meteliä tai haittaa. Sitä kutsutaan itsekkyydeksi tai tyhmyydeksi. Miettikää nyt sitäkin, kun asutaan rivarissa ja naapurissa potkitaan palloa seinään ja meidän ovien ero n. 2 metriä niin joka aamu se rytke herätti mut ja kyllä minä naapureiden reagoinnin olen oppinut vuosien saatossa. Perheen isä reagoi pieneenkin ääneen, paitsi jos se ääni tulee heiltä niin on kuuro. Toinen naapurimme onkin hyvä naapuri. Ei tuossa toisessakaan vikaa ole, mutta ne ei vaan tajua asioita.
[/quote]
Jaa-a. Mutta minä kun en usko että ap:ta häiritsisi jos naapuri laittaisi omalle tontilleen pyykinkuivaustelineen. Ei ketään järjissään olevaa tuollainen haittaa. OIkeasti.
Jos naapureiden piharatkaisut ärsyttävät, suosittelen muuttaamaan pohjanmaalle peltojen keskelle. Ei muttakun sittenhän sitä voisi valittaa vaikkapa siitä kun viljapelto on liian viljan värinen tai kun naapurin isäntä tulee kaksi-kolme kertaa vuodessa traktorilla pellolle. Ja jos muuttaa metsän keskelle, niin sitten sille viereisen metsän omistajalle pitäisi mennä valittamaan kun niillä on kuusimetsää. Pitäis olla koivua kun se on nätimpää..
P.s. Meidän naapurilla on pyykinkuivausteline/matonpiiskausteline yhdistelmä pihallaan ja vaikka sen näkee meidän terassilta, niin arvatkaa mitä?
[/quote]
Ei minuakaan haittaisi naapurin pyykit yhtään.
Mutta kunnioitan meidän ihmisten erilaisuutta ja jos naapuriani häiritsisi mahdottomasti, en vetäisi hernettä nenään ja haukkuisi häntä hulluksi ja haukkuisi kaikkia eri mieltä olevia hulluksi.
Voi luoja kuinka naurettavaa porukkaa osa täällä on :D "Etkö nyt millään vois hei siirtää sitä telinettä, niin sopu säilyis?" SIIS OIKEESTI!?!? Tämän ohjeen antamat mammat varmaan vaikka kynsilakalla maalaisivat autonsa, jos se "häiritsisi naapurin silmää.." AHAHAHHA..
Eiköhän ap saa pitää telineensä just siinä kohtaa kuin haluaa, OMALLA TONTILLAAN. Naapurit voivat vaikka kääntää tuolinsa ja katsoa toiseen suuntaan tai vaikka sitä oman talonsa seinää.
Älä alistu ap naapureittesi tahtoon, pöhlöjähän ne näköjään on. Sotkea nyt tahallaan toisten pyykit. Kiva jos aiheuttaa sellaista vahinkoa puhaltimensa kanssa, että menee pyykit lopullisesti pilalle..
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 17:53"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 17:48"]
[/quote]
[/quote]
Ei minuakaan haittaisi naapurin pyykit yhtään.
Mutta kunnioitan meidän ihmisten erilaisuutta ja jos naapuriani häiritsisi mahdottomasti, en vetäisi hernettä nenään ja haukkuisi häntä hulluksi ja haukkuisi kaikkia eri mieltä olevia hulluksi.
[/quote]
et vetäisi hernettä nenään jos naapuri kävisi klo 13 sanomassa että siirrä telineet ja puhaltaisi muutaman tunnin päästä hiekkaa pyykkeihisi kun et ole siirtänyt telinettä..
Juu kyllä mä sanon että ihminen on hullu jos menee naapuriin valittamaan pyykkitelineestä ja uhkailee ja kun telinettä ei ole sinä päivänä siirretty niin pilaa pyykit.
vähän vaikee kunnioittaa naapuria ja ymmärtää puolustelijoita. Juu kyllä olen vihainen ja vittuuntunut, myönnän mutta naapurille en ole sanonut sanaakaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 18:24"]
Voi luoja kuinka naurettavaa porukkaa osa täällä on :D "Etkö nyt millään vois hei siirtää sitä telinettä, niin sopu säilyis?" SIIS OIKEESTI!?!? Tämän ohjeen antamat mammat varmaan vaikka kynsilakalla maalaisivat autonsa, jos se "häiritsisi naapurin silmää.." AHAHAHHA..
Eiköhän ap saa pitää telineensä just siinä kohtaa kuin haluaa, OMALLA TONTILLAAN. Naapurit voivat vaikka kääntää tuolinsa ja katsoa toiseen suuntaan tai vaikka sitä oman talonsa seinää.
Älä alistu ap naapureittesi tahtoon, pöhlöjähän ne näköjään on. Sotkea nyt tahallaan toisten pyykit. Kiva jos aiheuttaa sellaista vahinkoa puhaltimensa kanssa, että menee pyykit lopullisesti pilalle..
[/quote]
Oon kyllä ihan samaa mieltä. Varsinkin kun nämä naapurit vaikuttaa "ikivalittajilta", aina löytyy jotain napisemista. Jos siihen rumbaan lähtee, niin se ei lopu koskaan. Pikku-kiusaajia.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 17:52"]
Ap on jo jotenkin itsekin huomannut liioittelevansa tilannetta aika lailla, kun kielenkäyttö on yhtä vit...uilua ja "häivy" -kehoituksia.
Ap:n kanssa ei nyt vaan saa olla eri mieltä, koska hän on mielestään 100 % oikeassa tässä asiassa.
Ja jos naapurit eivät muusta ole aiemmin valittaneet, niin kuinka ap voi tietää, että jatkossa valittaisivat aina jostakin...
[/quote]
ap on halunnut kuivattaa pyykkinsä ja naapuri on uhkaillut ja pilannut pyykit hiekkapuhaltimella.
naapuri on antanut ap:lle varoitusajaksi muutaman tunnin siIrtää telinettä omalla pihallaan.
miten sä voit puolustaa naapuria tai kukaan ylipäätään voi?
ihan naurettavaa touhua taas täällä.
mäkin ymmärtäisin pyynnön jos olisi naapurille jotain todellista haittaa mutta tässä tapauksessa naapurin tulisi tehdä itse näkemälle jotain.
ap on 100% oikeassa eikä ole tehnyt mitään väärää vaan naapuri on!
No niin, joka kerta kun tuo naapuri tekee ilkivaltaa, uhkailee ym, ap:n pitaa dokumentoida se. Jatka elamaasi kuten tavallista, laita pyykit ulos kuivumaan vaikka paivittain, ja filmaa jokaikinen ilkityo, jos noita nauhoitteita tulee paljon, niin se on hyva. Nauhoita puhelinkeskustelut, tai niinkuin aiemmin sanottiin, kommunikoi tekstareilla. Kun on kertynyt tarpaaksi todisteita, haet lahestymiskieltoa. Se on ainoa tehokas keino tuota naapuria vastaan, jos oikein hyvin kay, joutuvat muuttamaan.
En kyllä ymmärrä minkään näitä paria kirjoittajaa. Omalla pihalla saa lakien puitteissa tehdä mitä haluaa. Ei naapurilla ole oikeutta määräillä toisten pihoista vaikka kuinka ottaisi päähän. Naapuri voi istuttaa omalle puolelleen pensaita jos naapurin näköalat harmittavat.
Tsemppiä ap:lle. Kerro jos tekevät tihutöitä.
Sitten vasta poliisille voi soittaa jos tekevät jotain.
Mutta minua alkoi kiinnostaa ihan oikeasti, millaisella autolla nuo sekopäät ajavat? Onko Toyota Avensis tai Kia? Tai ikivanha Mersu?
Haluaisin tosiaan tietää.
Tsemppiä, mutta sun viesteistä ei ihan hahmotu koko tilanne: miksi sun täytyy kuivata pyykit täsmälleen siinä kohtaa missä kuivaat, miksi just se paikka riepoo naapuria niin paljon, ja onko täysin mahdotonta siirtää sitä kuivauspaikkaa hiukkasen? Millainen tontti, miten rajautuu naapuriin? OKT?
En syytä sua, vaan ihan mielenkiinnosta kysyn, jotta voisin ymmärtää ongelmatiikan molempien osapuolten kannalta.
Soittaa poliisille mistä? Aikovat todennäköisesti ottaa talonyhtiöön(jo teillä sellainen on) tai kunnan virkamieheen yhteyttä.
vasta sitten soitat kytille kun ongelmaiset naapurisi tyminö tekevät omaisuudellesi jotain. kandee koittaa tallentaa uhkailut myös. esim. puhelimella.
Tuo kamera on hyvä idea. Kannattaa vaan varmistaa, että kameran kuva rajautuu juuri tontin rajaan, etteivät voi salakatseluun tms. vedota. Ja liiketunnistimella varustettu valo kannattaa laittaa, että näkyy myös yöllä.
Millainset pihat, millaiset tontit, millainen pyykin kuivausteline. Niitä kaikkia kun ei todellakaan saa pitää kaikkialla...
Naapuria risoo siis kuivauspaikka sen vuoksi koska heidän terasiltaan näkee meidän talon toisen sivun ja näin ollen pyykkitelineen. Ja se pilaa heidän maiseman, ei kuulemma ole kiva katsella toisten pyykkejä aamukahvilta.
Kuivaustelineen paikka on juuri siinä hyvä auringon kannalta ja meillä takapihalla terassi ja toisella sivulla marjapensaita.
Naapuri ajaa saabilla:) Joku sitä kysyi:) ap
Asumme siis omakotitalossa, omalla tontilla:) ap
AP, kaivaisitko sen pään jo pois pyllystäsi? Taidat vain tylsän elämäsi keskellä rakastaa tätä draamaa, jonka pyykinkuivauksesi saa aikaiseksi. Riidanpoikanen saa mukavasti veren kohisemaan suonissa. Suomessa riittää lääniä, joten miksi et muuttaisi alueelle, jossa naapureita ei ole lähietäisyydellä, jos et kerran halua yhtään joustaa? Naapurisi toimivat väärin, mutta omakin käytöksesi on todella konfliktihakuista ja säälittävää.
[/quote]