Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HULLU NAAPURI (aloitin tuon oudoin valitus ketjun)

Vierailija
15.07.2013 |

En viitsinyt siihen kirjoittaa kun kaikilla on niin hyviä juttuja mutta siis tilanne on se että naapurin rouva kävi aamupäivällä valittamassa kuivaustelineen sijainnista joka pilaa heidän terassi näkymän.

Jokin aika sitten ukko karjui pyykkiä viedessäni että "älä saatana laita niitä sinne" Tässä vaiheessa mua alkoi todella ottaa aivoon mutta en sanonut mitään vaan ripustin pyykit.

Nyt he kävivät molemmat valittamassa ja pyysivät siirtämään telinettä ennen kuin ryhtyvät toiminpiteisiin. Kysyin että mihin toimenpiteisiin niin sanoivat ettei kannata kokeilla tai näet sitten.

Minusta tuo oli jo uhkailua, soitin miehelle joka lupaisi asentaa kameran kuvaamaan naapurin puoleista rajaa ja telinettä.. missä vaiheessa kannattaisi soittaa poliisille?

ap

Kommentit (171)

Vierailija
41/171 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 13:07"]

Voi hyvänen aika, että aikuiset ihmiset viitsii riidellä jostain kuivaustelineestä. Sekä ap että naapurinsa molemmat täysiä idiootteja.

Vielä tyhmempiä täällä palstalla noi "kostokommentit", siis että aikuinen viitsisi lähteä vartavasten kiusaamaan joillain mummokalsareilla.

Eikö ole mitään muuta tekemistä kuin käyttää aikaansa tällaiseen "sotaan"?

[/quote] samaa mieltä! On olemassa niin noloa porukkaa. Jos AP:n kertoma tarina on tosi, jota siis epäilen, niin on kyllä osuneet naapurit oikein. En voisi itse nukkua öitäni hyvin, jos vaatteemme saisivat aikaan poliisioperaation. AP on itse jokseenkin törppö. Nykyihminen käyttää kuivausrumpua ja muutenkin kolme konetta päivässä pesevänä tiedän, että homma ei ole tuon arvoista.

Vierailija
42/171 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:27"] AP on itse kummallinen tai oikeastaan epäilen koko jutun keksityksi. Meidän alueella eräs iso perhe laittoi etupihalle ison pyykkitelineen, vaikka takapihalla olisi roimasti tilaa.   En tiedä häritsikö ketään, mutta huvitti. Nimitimme ystäväni kanssa sen tien pyykkitieksi. Joskus ohi kävellessä perheen äiti kiljui ovelta pääpunaisena, kun miehensä ripusteli pyykkejä. Joten tie sai etuliitteen kiljuvan naisen ja pyykkientie:D   Voin vain kuvitella tämän AP: n härvelitelineen... Vielä naurettavemmaksi asia menee, kun aikoo laittaa pyykeille kameravalvonnan. Ihmiset osaa olla sairaita! [/quote] Opettele lukemaan, pälli! Oletko todella niin saatanan tyhmä että mielestäsi pyykkien tahallinen likaaminen lehtipuhaltimella on ok? Ja jos näin joku tekee niin miten asiassa edetään? Jos poliisille soitetaan niin varmaan pitäisi olla jotain todistetta puheiden lisäksi. kerropa nyt kulta pieni meille miten ne todisteet hankitaan jos ei kuvaamalla. Naapuria kiduttamalla vai? On sinulla hiukan oppimista vielä, ei voi muuta sanoa. Pidä pääsi kiinni, jookosta! :D[/quote]

Jos sä AP vastauksesi perusteella olet noinkin helposti kuumuva, niin naapurienhan tässä tulisi pelätä:) kasva jo isoksi. Ei tietenkään toisten pyykkien sotkeminen ole ok, mutta telineesi taitaa oikeasti olla oudossa paikkaa. Toivottavasti et ole kovalla äänellä varustettu, sillä sehän olisikin jo älytön sattuma aiempaan kertomaani rinnastaen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/171 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole kuivausrumpua ja sitäpaitsi kesällä pyykkiin tulee ihana tuoksu ulkona ja kuivausrummun käyttäminen on epäekologista.

Jokainen saa tehdä omalla tontillaan mitä tahtoo kunhan pysyy lakien puitteissa. Eikä mitään rakennelmia voi rakentaa tontille ilman lupia. Rakennettu aita ei saa olla kuin tietyn korkuinen (melko matala). Pensasaidalle/puskalle taas ei ole rajoituksia, mutta ne taas ei hetkessä kasva.

AP:n naapuri tässä on todella törppö. Voihan hänkin istuttaa pensaan jos naapurin näkymät eivät miellytä. JA AP:n nappurihan tässä lähtee uhkailu- ja kostolinjalle. Itse en ainakaan antaisi perkisi moisille tolloille.

Vierailija
44/171 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 12:27"] AP on itse kummallinen tai oikeastaan epäilen koko jutun keksityksi. Meidän alueella eräs iso perhe laittoi etupihalle ison pyykkitelineen, vaikka takapihalla olisi roimasti tilaa.   En tiedä häritsikö ketään, mutta huvitti. Nimitimme ystäväni kanssa sen tien pyykkitieksi. Joskus ohi kävellessä perheen äiti kiljui ovelta pääpunaisena, kun miehensä ripusteli pyykkejä. Joten tie sai etuliitteen kiljuvan naisen ja pyykkientie:D   Voin vain kuvitella tämän AP: n härvelitelineen... Vielä naurettavemmaksi asia menee, kun aikoo laittaa pyykeille kameravalvonnan. Ihmiset osaa olla sairaita! [/quote] Opettele lukemaan, pälli! Oletko todella niin saatanan tyhmä että mielestäsi pyykkien tahallinen likaaminen lehtipuhaltimella on ok? Ja jos näin joku tekee niin miten asiassa edetään? Jos poliisille soitetaan niin varmaan pitäisi olla jotain todistetta puheiden lisäksi. kerropa nyt kulta pieni meille miten ne todisteet hankitaan jos ei kuvaamalla. Naapuria kiduttamalla vai? On sinulla hiukan oppimista vielä, ei voi muuta sanoa. Pidä pääsi kiinni, jookosta! :D[/quote]

Jos sä AP vastauksesi perusteella olet noinkin helposti kuumuva, niin naapurienhan tässä tulisi pelätä:) kasva jo isoksi. Ei tietenkään toisten pyykkien sotkeminen ole ok, mutta telineesi taitaa oikeasti olla oudossa paikkaa. Toivottavasti et ole kovalla äänellä varustettu, sillä sehän olisikin jo älytön sattuma aiempaan kertomaani rinnastaen...

[/quote]

Täällä on monta muutakin vastaajaa kuin ap...

Typeryys -sinä siis- vaan saa aikaan reipasta kielenkäyttöä.

Vastaapa nyt noihin esittämiini kysymyksiin niin jatketaan siitä.

Vierailija
45/171 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 13:13"]

samaa mieltä! On olemassa niin noloa porukkaa. Jos AP:n kertoma tarina on tosi, jota siis epäilen, niin on kyllä osuneet naapurit oikein. En voisi itse nukkua öitäni hyvin, jos vaatteemme saisivat aikaan poliisioperaation. AP on itse jokseenkin törppö. Nykyihminen käyttää kuivausrumpua ja muutenkin kolme konetta päivässä pesevänä tiedän, että homma ei ole tuon arvoista.

[/quote]

Kaikilla ei ole kuivausrumpua, eikä kaikki pese kolmea koneellista päivässä. Katsos, meitä on muitakin täällä pallolla tallustelemassa! :D Ja ap:n naapurit vaikuttavat uhkailun ja toimenpiteidensä perusteella kyllä ihmisiltä, jotka vaan ovat sitä hankalaa sorttia eivätkä muuksi muutu. Jos ei olisi pyykinkuivaustelinettä, olisi joku muu asia josta olisivat valmiita sytyttämään sen kolmannen maailmansodan. Ja btw; kuivausrumpua en kyllä käyttäisi vaatteiden kuivaamiseen, kuluttaa kuituja niin paljon, että menevät äkkiä huonoiksi.

Vierailija
46/171 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä naapurit ovat tänän tehneet? Pesikö AP pyykkinsä uudelleen?

Vierailija
47/171 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä naapurit ovat tänän tehneet? Pesikö AP pyykkinsä uudelleen?

Vierailija
48/171 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ois kiva saada kuva tästä tilanteesta. On olemassa tilanteita, joissa naapurin vekotinhärveli häiritsee aika ratkaisevastikin. Omat vanhempani sijoittivat mahdollisimman katveseen oman pyykinkuivaustelineensä. Ja sinnekin ripustelevat vaatteet kuivumaan mahdollisimman nätisti, alusvaatteet yleensä sisälle. Ihan vain siksi, että itsekin mieluummin katsovat telinettä, jossa pyykit nätisti. 

Minusta on ollut aina aika outo ajatus, että sen, mitä ei itse halua nähdä, voi kipata naapurin "ihasteltavaksi". Esimerkiksi autotallin taakse/sivulle kasataan kaiken maailman roskaa ja epämääräistä. Tai trampoliini kiikutetaan ison omakotitalon tontin rajalle naapurin makuuhuoneen ikkunan lähelle. Kiva illalla nukahtaa kviik-kviik-kviiik-kikatikikati-kiljaisu-kviik -ääniin. Tai siis yrittää.

Mutta ilman kuvaa pihoista en osaa ottaa ap:n tilanteeseen kantaa. On minullakin trampoliini pihalla. Varmasti häiritsee naapureita. Näen sen itsekin terassiltani, keittiöstä ja olohuoneesta. Mutta kun se nyt on vain niin pieni tuo piha. 

Vierailija
49/171 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisten ihmisten kanssa

- ei voi neuvotella

- ei voi antaa periksikään - keksivät aina jotain uutta sitten

Muuta vaihtoehtoa ei ole, kuin olla jämäkkänä asiassa, ja tosiaan virkavalta on ainoa jota saattavat kunnioittaa (mikäli eivät saa sitä valjastettua ensin omalle puolelleen jollain kieroutuneilla tarinoilla).

Ja kun olette jämäkkänä, on välit ehkä valmiiksi hajalla.

PIdemmän päälle, kannattaisi harkita muuttoa oikeasti... se vaan menee niin, että häiriintyneiden naapureiden kanssa ei elosta tule mitään. Itse kitkutimme sellaisessa tilanteessa vuosikaupalla, se ei siitä selviä. Olisi pitänyt lähteä jo aiemmin. 

Vierailija
50/171 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, että aikuiset ihmiset viitsii riidellä jostain kuivaustelineestä. Sekä ap että naapurinsa molemmat täysiä idiootteja.

Vielä tyhmempiä täällä palstalla noi "kostokommentit", siis että aikuinen viitsisi lähteä vartavasten kiusaamaan joillain mummokalsareilla.

[/quote] samaa mieltä! On olemassa niin noloa porukkaa. Jos AP:n kertoma tarina on tosi, jota siis epäilen, niin on kyllä osuneet naapurit oikein. En voisi itse nukkua öitäni hyvin, jos vaatteemme saisivat aikaan poliisioperaation. AP on itse jokseenkin törppö. Nykyihminen käyttää kuivausrumpua ja muutenkin kolme konetta päivässä pesevänä tiedän, että homma ei ole tuon arvoista.

[/quote]

Peset kolme konetta päivässä? Oolraits.

Vierailija
51/171 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 18:57"]

En viitsinyt siihen kirjoittaa kun kaikilla on niin hyviä juttuja mutta siis tilanne on se että naapurin rouva kävi aamupäivällä valittamassa kuivaustelineen sijainnista joka pilaa heidän terassi näkymän.

[/quote]

Terassinäkymä on yhdyssana.

Vierailija
52/171 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, pitääpä lähteä viemään pyykit kuivumaan pihalle :)

On kyllä alistuvaa porukkaa. Mieluummin kuivaavat kesällä lakanatkin kuivurilla, ettei naapurin aamukahvimaisema mene pilalle :)

Suomalaiset on niin ihanan nöyriä ja nössöjä.

Vierailija
53/171 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 14:16"]

[/quote]

[/quote] keskimäärin kyllä. Minä en pyykkiä niin että joudun jalalla avittamaan luukun kiinni. Pesen pienempiä määriä miniohjelmalla. Pyykki on muutamassa tunnissa jo takaisin hyllyssä. Ja sillä siisti. En laittaisi sitä sähkövatkaimen näköistä hässäkkää tontilleni.

Vierailija
54/171 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote] keskimäärin kyllä. Minä en pyykkiä niin että joudun jalalla avittamaan luukun kiinni. Pesen pienempiä määriä miniohjelmalla. Pyykki on muutamassa tunnissa jo takaisin hyllyssä. Ja sillä siisti. En laittaisi sitä sähkövatkaimen näköistä hässäkkää tontilleni.

Vierailija
55/171 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 14:31"]

[/quote]

[/quote]

Huoh... =DDD 

Väännetään vähän:

Miten koneiden peseminen liittyy pyykinpesuun?

Vierailija
56/171 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä(kin) ketju kertoo eniten suomalaisen kaavoituskäytännön järjettömyydestä. Tälle kyttäävälle ja kaikesta ärsyyntyvälle kansalle kaavoitetaan postimerkin kokoisia tontteja, joihin on pakko rakentaa kerrostalon kokoinen mökki. Sitten tuijotellaan naapureita pahalla silmällä. Noita uusia asuinalueita myydään ihan valheellisesti omakotitaloalueina, kun kyse on pikemminkin rivitaloista, joissa on seinän tilalla metrin ilmatila välissä.

Vierailija
57/171 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap:n aloitukseen liittyy pyykkien pesu noin yleensä? Joillain on kuivausrumpu ja joillain ei, tämän varmasti ymmärtää ne rummussa pyykkinsä kuivaavat myös. Toisen mielestä se teline voi olla ihan saatanan ruma, toiselle on pääasia että se ajaa asiansa, omalla pihallaan sitä saa joka tapuksessa jokainen pitää jon tarpeelliseksi kokee. Naapurin pyykkien turmeleminen tahallaan ei ole missään yhteydessä asiallista, eikä sitä pidä mielestäni vain sietää.

Vierailija
58/171 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

mitään ei ole tapahtunut sen jälkeen kun soitin poliisille, mies tuli kotiin ja haki likaiset pyykit narulta ja laitoin sitten sisälle kuivumaan pikkuhiljaa.

toivottavasti tuo yksi vastaaja ei tosissaan ehdottanut minulle kuivurin ostamista sen vuoksi että naapurit ei tykkää meidän kuivaustelineestä? Mitä jos naapurit ei seuraavaksi tykkää rajalla olevasta männystä, osaanko koivun? Mitä jos auton väri ottaa silmään, käynkö maalaamassa? 

meillä on tosiaan kodinhoitohuoneesta suoraan käynti ulos juuri sitä varten tehty että pyykit saa vietyä helposti ulos kutilasin, naapuri saa siirtää terassin toiselle sivulle tai rakentaa aidan tai istuttaa puskan tai mitä nyt keksiikin, mutta ei käy heille... 

Mies menee kohta ripustamaan pyykit ja jää siivoamaan sivupihan varastoa että näkee jos yrittävät ilkivaltaa, itse taidan kastella kukkia letkan kanssa nurkalla:)

ap

Vierailija
59/171 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kameravalvonnasta, vaikka oliskin omalla tontilla, on ilmoitettava kyltillä. Eli laita oikeussuojaasi ajatellen myös sellainen tontin rajalle. Saattaa jo se kyltti rajoittaa tyhmyyksiä jos naapurit sellaisia suunnittelevat.

Vierailija
60/171 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla kirjoittaa huomionhakuinen hölmö, joka keksii tarinoita miten muka toiset lapset kiusaavat puistossa ja käyttäytyvät huonosti tai miten naapurin lapset juoksevat tekemässä pahuutta toisten pihoissa, ja nyt muka naapurista sataa paskaa.

Kirjoittaja nauttii kun joku on eri mieltä ja saa haukkua eri mieltä olijat. Millainen kasvatus tuottaa ihmisiä, joiden elämän tärkein tehtävät on valita joku ja tuottaa hänelle pahaa mieltä tahallisesti? Puhua pahaa palstalla ja tosi elämässä. 

Minkälainen olio olet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi