Olenko ainoa, jota ei kiinnosta rikastuminen ja materian perässä juokseminen ja haaveilee yksinkertaisesta elämästä?
Olen aina ollut lahjakas, ahkera ja tunnollinen koulussa, harrastuksissa ja töissä. Silti minua ei kiinnosta yhtään rikastuminen ja materian perässä juokseminen. Haaveilen yksinkertaisesta ja luonnonläheisestä elämäntavasta pienessä mummonmökissä tai vastaavassa. Voisin tehdä osa-aikatöitä ja sivussa pientä yritystoimintaa ja totta kai vapaaehtoistyötä, koska mulle on sydämen asia tukea heitä, jotka ovat olleet yhtä pohjalla kuin mä. Mulle riittää, että saan kustannettua perustarpeet, maksettua tietyn summan luonnonsuojeluun kuussa ja ehkä pientä ylimääräistäkin. Olen taitava siinä, että saan pienenkin summan riittämään useaksi päivåksi ja hyödynnän paljon luonnon antimia. Teen myös paljon itse. Olen nyt opiskelija ja elän noin 600-700 eurolla kuussa ja se riittää mulle mainiosti. Pystyn säästämäänkin siitä, jos haluan. Olenko ihan sekaisin, kun kaikki toitottaa aina rikastumisesta ja luokkanousuista, mutta kun mua se ei vaan kiinnosta?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko elämän olla monimutkaista vaan siksi, että on rahaa? Minä otan kermat molemmista, yksinkertaisesta ja luksuksesta. Rahaa käytän hoitoihin ja ostan esim. luksuslaukkuja, koska niitä tykkään käyttää. Ostan hintaa katsomatta sen minkä haluan oli mikä vaan kyseessä. Suurin osa arjestani on kuitenkin hyvin yksinkertaista elämää, vaikka asunkin "hienostoalueella". Minulla on pieni omakotitalo, studio ja saunamökki sekä työtila. Kesäisin viljelen ja säilön talvea varten, kasvatan pajuja, joista punon koreja ja teen omat ruukut ja astiat savesta ym. Tykkään tehdä käsillä itselleni asioita. Sillä tavalla elämässä pysyy rauhallisuus ja yhteys luontoon säilyy. Talvella viihdyn kaupungeissa museoissa, hotelleissa ym. Ei elämän tarvitse olla joko tai.
N30
Periaatteessa olen tästä samaa mieltä. Ei tarvitse muuttaa mökkiin tai edes maalle elääkseen yksinkertaisemmin ja luonnonläheisesti, kaupungissakin onnistuu yksinkertaisempi elämä hyvin. Mutta isomman määrän rahan saamiseksi pitää kuitenkin tehdä monesti paljon töitä, varsinkin, jos sitä haluaa enemmän. Olen miettinyt kyllä sijoittamista, mutta se ei tunnu omiin arvoihin jotenkaan sopivalta.
-ap
Tutustu ihmeessä eettiseen sijoittamiseen. Kaikille simppelistä elämästä haaveileville on hyvä vinkki säästää pahan päivän varalle. Esim. jos elää maalla mökissä ja elämä vaatii fyysisyyttä ja sitten sairastuukin vakavasti. Kun on se pesämuna valmiina, selviää helpommin.
Joo tää on oikeasti hyvä vinkki, tutustunpa asiaan enemmän!
-ap
Haluaisin oppia tuollaisen elämäntavan. Siis en ole vakitöistäni matalapalkka-alalla luopumasta mutta haluan juurikin elää rauhallista ja yksinkertaista elämää. Lukea lehtiä ja kirjoja, käydä käppäilyllä, ehkä joskus kahvilla, kirjastossa, hengailla puistossa kesäisin, maata riippumatossa,
treenailla kotiolosuhteissa, kulkea polkupyörällä joka paikkaan.
Tälläkin hetkellä tuijotan liikaa somea, stressaan turhasta, enkä osaa nauttia vapaa-ajastani kuten voisin. Ja haluaisin ostaa sitä ja tätä ja tuota....
genfinland.weebly.com/yhteisoumlt.html
vierailija 17
Tutustu ihmeessä eettiseen sijoittamiseen. Kaikille simppelistä elämästä haaveileville on hyvä vinkki säästää pahan päivän varalle. Esim. jos elää maalla mökissä ja elämä vaatii fyysisyyttä ja sitten sairastuukin vakavasti. Kun on se pesämuna valmiina, selviää helpommin.