En tajua tosi lihavia perheen äitejä,
jotka ei edes yritä tehdä asialle mitään. Minkä esimerkin lapsillenne annatte!
Kommentit (109)
Toivottavasti lapseni eivät sairastu ja joudu rankoille kortisonikuureille kuten minä.
Älä sit ymmärrä. "Maailmassa monta, on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa.."
Ainakin osaan alkeelliset kielioppisäännöt...
Hienoa, kyllä sinä teet! Vielä kun alat liikkumaan!
Ap
Ehkäpä sen, että elämässä voi menestyä ja olla onnellinen, vaikkei olekaan hoikka ja kaunis!
niin että menestyä kannattaa muttei pitää itsestään huolta, ts. Missä on itsearvostus? Tärkein asia joka lapselle tulisi minusta opettaa!
Ap
No paremman esimerkin kuin narkkariäidit, alkkariäidit, äidit jotka eivät huolehdi lapsistaan, äidit joille baarit ja biletys on aina vaan mielessä jne.
Olen itse se pullantuoksuinen, hyvää kotiruokaa tekevä (teen myös terveellistä ruokaa, koska lihon syömällä herkkuja, en ruuasta) perhekeskeinen, rakastava ja turvallinen äiti. Jos minun paheeni on oma lihavuuteni, niin eipä tuo lapsille traumoja synnytä. Hyvin moni tuttuni ovat sanoneet, että olen äidillisin äiti mitä ovat tavanneet. Rakastan lapsiani, ja tykkään ylipäätään lapsista ja perhe-elämästä. Meillä on mieheni kanssa onnellinen avioliitto ja lapset voivat hyvin. Mieheni usein sanookin, että parasta elämässä on meidän ihana arki! Kapakoissa ei jakseta istua, tykätään puuhastella perheen kanssa kaikkea yhdessä. Ulkoillaan, retkeillään, mökkeillään ja vietetään yhdessä aikaa koko perheen kesken. Olen aina ollut lihava, ja tulen varmasti olemaan, en aio tästä vetää itseäni jojoon.
Lihava voi aina laihduttaa, mutta typerä ei viisaaksi muutu.
Typerän on siis täysin mahdotonta opettaa myös lapsiaan ymmärtämään elämän monimuotoisuutta.
Toivottavasti ap ymmärtää edes sen, että hänen kannattaa lapset jättää kokonaan tekemättä, ettei anna tyhmää esimerkkiä tulevalle sukupolvelle.
Ikää tulee lisää niin ei sitä noin vain hoikkana pysy. Meillä hyvä äiti voi olla myös lihava. Laihuus ei tee susta edes sitä hyvää esimerkkiä. Kuvottavia noi läskien vihaajat. Kyllä minäkin olin hoikka 40v.asti. Syön muutenkin todella vähän, sen mikä on pakko.
Ap on lapsensa, 3kpl, tehnyt. Ja kyllä, äitikin voi menestyä, olla pullantuoksuinen kotirouvana tekijä ja syöjä. Mutta liikkumaan ehtii, se on ihan tekosyy ettei muka ehdi. Rakastan lapsiani ja vietän heidän kanssaan aikaa, myös liikkuen. Terveelliset elintavat opitaan pienestä. Meillä eno raitis, reipas ja ihana perhe.
Ap
Siis ON raitis jne....... iPad arvailee sanojani hassusti.
ap
Nii in, mitähän esimerkkiä ne isitkin oikein näyttävät kun paisuvat kuin pullataikinat?
Että jaksaa ärsyttää nämä aina ja ikuisesti äitejä koskevat aloitukset. Aina äiti on se, joka tekee kaiken päin perseelleen.
Ja ei, en ole lihava vaan ihan normaalipainoinen mutta kai minua silti saa ketuttaa.
Tämä on vain oma kokemukseni.. Olin yli 100 kiloinen väsynyt, haluton mihinkään, voimaton vaikka päälle päin se ei varmasti näkynytkään. Sitten laihdutin 45 kiloa. Jaksa ihan eri tavalla, lapset on omaksuneet liikunnan itselleenkin tärkeäksi. Mies on huonokuntoinen ja myöntää kadehtivansa meidän Energisyyttä ja hyvinvointia.
Ja lisättäköön, että valitettavasti työssäni ( joo en ole mikään baarimikko tms!!) olen useasti kuullut miehiltä, kollegat, miten upeaa on kun perheen äiti antaa lapsilleen tämmöisen esimerkin. Heillä kotonaan on laiska vaimo, jota he rakastavat, mutta pitävät ulkoisesti ällöttävänä, mutteivät ikimaailmassa voisi heille painosta sanoa.
Ap
Voi AP Kyllä Sä nyt olet vaan niin paaaaaljon parempi ihminen ja äiti, kuin ne lihavat äidit. Tsemppi ja jaxuhalit!! Pidä kiinni arvoistasi ja opeta ne lapsillesi. Että on niitä A luokan äitejä ja B luokan äitejä.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 23:03"]
Ja lisättäköön, että valitettavasti työssäni ( joo en ole mikään baarimikko tms!!) olen useasti kuullut miehiltä, kollegat, miten upeaa on kun perheen äiti antaa lapsilleen tämmöisen esimerkin. Heillä kotonaan on laiska vaimo, jota he rakastavat, mutta pitävät ulkoisesti ällöttävänä, mutteivät ikimaailmassa voisi heille painosta sanoa.
Ap
[/quote]
Hehe, ja varmaan itse ovat aikamoisia adoniksia...not.
Ylipainoisista edelleen suurin osa miehiä.
Niin, isät ovat oma ongelmansa. Koska olen nainen, aloitin keskustelun naisen näkökulmasta, pistää niin silmään nämä suu väärinpäin lastensa kanssa kulkevat väsyneet ylipainoiset mietit. Eikö mitään itsekuria??!!
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 22:23"]
jotka ei edes yritä tehdä asialle mitään. Minkä esimerkin lapsillenne annatte!
[/quote]
Varmaan ihan tavallisen ihmisen esimerkin. Itse annan työtätekevän, urallaan menestyvän ja silti lapsille aina aikaa löytävän ihmisen esimerkin. Hyväksyn lapseni sellaisina kuin ovat ja rakastan ehdoitta.
Lapsille tarjoan myös hyvää ja terveellistä ruokaa pääsääntöisesti, mutta ei meillä syömisestä nipoteta suuntaan eikä toiseen. Kolme lasta on, ja kaikki ihan normaalipainoisia, sikäli kun se tähän kuuluu.
Mun oma syömiseni on mun oma ongelmani ja osa isompaa ongelmakokonaisuutta, jota olen nyt alkanut lääkärin kanssa selvitellä. Mutta en siis laihduta, koska ahmimishäiriöisen ei pidä laihduttaa. En siis tiedä teenkö nyt sinun kriteereilläsi siis "mitään", mutta sehän nyt on mulle aivan se ja sama.