Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tajua tosi lihavia perheen äitejä,

Vierailija
14.07.2013 |

jotka ei edes yritä tehdä asialle mitään. Minkä esimerkin lapsillenne annatte! 

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 01:00"]

Mulla on asiat hyvin. Korkeapalkkainen työ, mies, jonka kanssa olen ollut 20 v. ja rakastamme yhä toisiamme. Selvisin syövästä.Hän tuki minua, kun tukka tippui pois ja oksensin 24/7 virttyneissä verkkareissa. Siltti päätäni ja lupasi, että paranen. Se on rakkautta.

Meillä on myös 3 tervettä lasta. En juo, en polta. Mutta olen lihava. Ap vaikuttaa niin pinnalliselta, ettei mitään rajaa. 

[/quote]

Tämä on kyllä ketjun hienoin kirjoitus. Kirkas timantti, joka häikäisee tämän ketjun alhaisen saastan ja paskan.

Vierailija
82/109 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 01:15"]

Mie en voi ymmärtää että mitä vikaa on siinä että istuskellee parvekkeella ja sattuu nyt siinä samassa näkemään mitä ympärillä tapahtuu? Sammaan tappaanhan sitä naapurikki tullee tutuksi, ne sattuu tosi ussein siitä sun ohi kulkemaan jne niin eikös rtuo ole vähä sama asia? Näi asiasta poiketen........

[/quote]

Samaa mietin minäkin. En istu parvekkeella juuri sen takia että odotan tiettyjen ihmisten kävelevän siitä ohi vaan otan aurinkoa ja tietenkin jos kuuluu meteliä pihalta niin vilkaisen että mitä sielä tapahtuu ja jotkin perheet vain sattuvat olemaan niitä hyvin kova äänisiä

[/quote]

Tämä kyseinen ihminen oli nähnyt viikon ajan perheen pitkän aikaa ja aina samaan aikaan. Kertoo pitkäkestoisesta kyyläämisestä. Mun mielestä. Mutta ihan sama, jokainen saa kyylätä niin paljon kuin huvittaa. Mulle on ihan sama, millaisia ihmisiä kulkee mun ikkunan ohi, kaikki ne ovat ihmisiä ja yhtä arvokkaita(poissulkien rikolliset) En jaksa murehtia muiden ihmisten ulkonäköä, koska olen itse elämääni ja ulkonäköön tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 01:25"]

Syömishäiriöt lisääntyneet myös paljon, joten äidin ja isän on hyvä miettiä jatkuvia dieettipuheita ja olla arvostelematta muita. Oma äitini paasasi aina kiloista, oli tosi hoikka. Minua nimitteli punkeroksi ja nauroi lihavia ihmisiä. Olin 170/60 18v. ja äitini sukujuhlissa juopuneena huuteli kaikille, että katsokaa kuinka lihava olen, enkä koskaan saa miestä. Käyn edelleen terapiassa. Omia lapsiani en ole päästänyt äitini lähelle. Isäni kuoli, kun olin 4 v. Tunnistan äitini tapaiset tyypit tältäkin palstalta. 

[/quote]

Samanlainen kokemus mulla, paitsi että mut otettiin huostaan, koska olin jo liian laiha, ja koulu puuttui asiaan. En ole tavannut äitiäni 5 vuoteen. Enkä aio tavata. Tunnistan myös nämä äitini kaltaiset palstalta ja tästäkin ketjusta. Minä en väitä, etteikö ylipaino ole ongelma. Toki se on. Mutta se ei poistu sillä, että äidit ilkeästi täällä asiasta vittuilevat ja pitävät lihavuutta maailman pahimpana asiana, kun se ei sitä ole. Samaan aikaan moni näistä äideistä voi olla tupakoitsija, juoppo, empatiakyvytön, mikä on todella haitallista lapselle. Mutta tämä lihavuusfobia ampuu jo yli. Ja tällainen aggressio ei asioita korjaa. Mitään asioita ei auta se, että naureskellaan, vittuillaan jne. Miettikääpä hiukan. Puhutteko kotonakin noin lasten kuullen? Se kyllä lisää riskiä lasten sairastua syömishäiriöihin.

Entinen anorektikko, jolla bmi nyt 22(av:n mukaan olen varmaan lihava)

Vierailija
84/109 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään muuhun keskusteluun osaa ottamatta; ei se omena kauas puusta putoa. Kenenkään kohdalla.

Vierailija
85/109 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n mielestä kaikkien 'liikakiloisten vanhempien' pitäis riuduttaa ittensä kokopäiväisellä kilometrijuoksulla ja olla kokoa 0:sta alaspäin. Syödään vaan jääpaloja, eikä anneta tilaa yöunille saatika muille tauoille. Riittää vaan että näyttää täydelliseltä ruumiilta arkussaan... 

Vierailija
86/109 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 14:45"]

Mihinkään muuhun keskusteluun osaa ottamatta; ei se omena kauas puusta putoa. Kenenkään kohdalla.

[/quote]

Minä kirjoitin hullusta laihasta äidistäni, ja jos minulle oli viestisi tarkoitus, voin kertoa, että olen äitini vastakohta. En arvostele ihmisiä, en puhu dieeteistä lasteni kuullen. Olen empaattinen. Minä ainakin pyrin kaikessa olemaan erilainen, kuin äitini oli.

Vierailija
87/109 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 14:45"]

[/quote]

No jaa. Minänkin olen varsin liikunnallisessa perheessä kasvanut, mutten koskaan liikuntaa rakastanut. Sohvaperuna minusta tuli. Muu perhe (vanhemmat n 70-vuotiata, lapset nelikymppisiä) urheilee edelleen. Minä taas vieläkin suunnittelen aloittavani.

Vierailija
88/109 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 22:46"]

No paremman esimerkin kuin narkkariäidit, alkkariäidit, äidit jotka eivät huolehdi lapsistaan, äidit joille baarit ja biletys on aina vaan mielessä jne.

Olen itse se pullantuoksuinen, hyvää kotiruokaa tekevä (teen myös terveellistä ruokaa, koska lihon syömällä herkkuja, en ruuasta) perhekeskeinen, rakastava ja turvallinen äiti. Jos minun paheeni on oma lihavuuteni,  niin eipä tuo lapsille traumoja synnytä. Hyvin moni tuttuni ovat sanoneet, että olen äidillisin äiti mitä ovat tavanneet. Rakastan lapsiani, ja tykkään ylipäätään lapsista ja perhe-elämästä. Meillä on mieheni kanssa onnellinen avioliitto ja lapset voivat hyvin. Mieheni usein sanookin, että parasta elämässä on meidän ihana arki! Kapakoissa ei jakseta istua, tykätään puuhastella perheen kanssa kaikkea yhdessä. Ulkoillaan, retkeillään, mökkeillään ja vietetään yhdessä aikaa koko perheen kesken. Olen aina ollut lihava, ja tulen varmasti olemaan, en aio tästä vetää itseäni jojoon.

[/quote]

Voi että, ihan kuin meillä, mutta olen itse hoikka ja tykkään olla hyvässä kunnossa. En kyllä ymmärrä, miten läski liittyy äidillisyyteen tms. Sehän on vain läskiä, ihan sama olisi ajatella, että tupakointi olisi jotenkin äidillisyyteen liittyvä ominaisuus. Mutta toki kukin voi selitellä ennenaikaiseen kuolemaan johtavat elintapansa miten lystäävät.

Vierailija
89/109 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 15:54"]

No paremman esimerkin kuin narkkariäidit, alkkariäidit, äidit jotka eivät huolehdi lapsistaan, äidit joille baarit ja biletys on aina vaan mielessä jne.

Olen itse se pullantuoksuinen, hyvää kotiruokaa tekevä (teen myös terveellistä ruokaa, koska lihon syömällä herkkuja, en ruuasta) perhekeskeinen, rakastava ja turvallinen äiti. Jos minun paheeni on oma lihavuuteni,  niin eipä tuo lapsille traumoja synnytä. Hyvin moni tuttuni ovat sanoneet, että olen äidillisin äiti mitä ovat tavanneet. Rakastan lapsiani, ja tykkään ylipäätään lapsista ja perhe-elämästä. Meillä on mieheni kanssa onnellinen avioliitto ja lapset voivat hyvin. Mieheni usein sanookin, että parasta elämässä on meidän ihana arki! Kapakoissa ei jakseta istua, tykätään puuhastella perheen kanssa kaikkea yhdessä. Ulkoillaan, retkeillään, mökkeillään ja vietetään yhdessä aikaa koko perheen kesken. Olen aina ollut lihava, ja tulen varmasti olemaan, en aio tästä vetää itseäni jojoon.

[/quote]

Voi että, ihan kuin meillä, mutta olen itse hoikka ja tykkään olla hyvässä kunnossa. En kyllä ymmärrä, miten läski liittyy äidillisyyteen tms. Sehän on vain läskiä, ihan sama olisi ajatella, että tupakointi olisi jotenkin äidillisyyteen liittyvä ominaisuus. Mutta toki kukin voi selitellä ennenaikaiseen kuolemaan johtavat elintapansa miten lystäävät.

[/quote]

Pulskat vanhukset elävät pidempään. Tästä julkaistu ihan tieteellinen artikkeli. Tuskin tämä pullantuoksuinen äiti painaa mitään 150-200 kg, silloin toki asia eri.

Vierailija
90/109 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 15:54"]

[/quote]

[/quote]

Pulskat vanhukset elävät pidempään. Tästä julkaistu ihan tieteellinen artikkeli. Tuskin tämä pullantuoksuinen äiti painaa mitään 150-200 kg, silloin toki asia eri.

Vierailija
91/109 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikiös A Auerilla ollut sellainen, joku mammadieetti, siinä olisi nyt vapaa sauma jollekin besserwisserille, kun Auerin dieettiohjelmaan ei oteta uusia asiakkaita.

Vierailija
93/109 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä..

Tuli taasen nähtyä, että lihavilla on kauhee tarve luetella missä he ovat hyviä ja kuinka heitä rakastetaan. Kysyinkö minä sitä? Kyse oli just siitä, että jos sitä itšekuria löytyy työn yms saralla niin näinkin simppeli asia kuin painonhallinta ei onnistu. Ei h******ssä onnistu, ei. Sitä ihmettelin, kuten aloitukšessa sanoin EN TAJUA. Jos sitä mielenhallintaa ei löydy näin yksinkertaisessa asiasa niin väistämättä sellainen ihminen näyttäytyy muiden silmissä saamattomia.

ja mitä tulee dieettipuheisiin ja vääristyneeseen kehonkuvaan. Tämä asiakin nostetaan aina esille kun ylipainoiset haukkuvat normaalipainoisia. Kaikki kommentit vedetään niin yli.  Kuten toin esiin, puhuin terveellisistä elintavoista en jatkuvasta peiliin tuijottamisesta. Itse en omista puntaria enkä kokovartalopeiliä, en ole koskaan laihduttanut koska en päästä tilannetta siihen pisteeseen. Ja ei, en ole syntymähoikka. Katson vähän mitä syön, syön säännöllisesti ja nautin liikunnasta ja haluan olla täällä maan päällä osana lasteni elämää mahdollisimman pitkään, ja haluan antaa heille terveyttä arvostavan mallin. 

Meille on annettu tämä yksi keho ja yksi elämä maan päällä, miksi emme arvosta sitä!!!! Tähän turha sanoa, että no kun minä arvostan vähän syvällisempiä juttuja. Mitä styvällisempiä kuin terveelliset elintavat ja pitkä ja onnellinen elämä, itsellämme ja lapsillamme.

Ja itšeni sivistämisestä. En viitsi ammattini edes mainita, mutta sivistänyt itseäni olen ja erikoistun parhaillaan.  Ja kyllä, tiedän ketkä tosi lihavat yrittävät tehdä asian eteen jotain ja ketkä eivät, kiitos ammattini. Olen puhunut, kiitos!

ap

Vierailija
94/109 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Simppeli asia kuin painonhallinta" Juuh... Älä jatka, kun olet noin idiootti!

Vierailija
95/109 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lukaisepas tämä aloitus. Ja lue vielä toiseen kertaan.

Terv. Hoikka, mutta silti empaattinen ja elämä kunnossa.

http://www.vauva.fi/keskustelu/3837303/ketju/olen_hoikka_ihminen_ja_minua_kuvottaa

Vierailija
96/109 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nautit päivän aikana 2500kcal ja kulutat siitä 1500kcal niin miten käy? Matikkaahan painonhallinta on. Plus- ja miinunlaskut on simppeliä. Tai, ei kai ehkä kaikille sittenkään...

äap

Vierailija
97/109 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Äidillisin äiti? Ja sen määrittää mikä? Se, että olet pullantuoksuinen? 

Ylipaino lyhentää elinikää, joten et voi olla kovinkaan "perhekeskeinen". Enkä ole tavannut ikinä yhtäkään lihavaa joka jaksaa touhuta lasten kanssa, ainakaan kovin montaa vuotta. Retkeillä... Juu, niin varmaan. Niin kauan kuin nivelet kestävät, eli ei kovinkaan pitkään.

Vierailija
98/109 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 23:40"]

Jos nautit päivän aikana 2500kcal ja kulutat siitä 1500kcal niin miten käy? Matikkaahan painonhallinta on. Plus- ja miinunlaskut on simppeliä. Tai, ei kai ehkä kaikille sittenkään...

äap

[/quote] Ravitsemus ei ole ihan noin matemaattista kun annat ymmärtää, mutta taisit itsekin sanoa olevas ääliöap.

Vierailija
99/109 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, luin jo tuon. Ai miksi kulutan energiaani tähän? Koska minua surettaa niiden lasten kohtalo, joille annetaan malliksi se huono elämäntapa. Sanoinko, että mihäiritsemiseksi se, miltä tosi lihava ihminen näyttää, en. Se kuka sen sanoi, voi nyt katsoa peiliin. Ulkonäöstä ei ollut kyse, muuta kuin sillä joka halusi asian niin tulkita. Oliko kenties arka paikka?

eikö meistä jokainen halua lapselleen terveellisen tulevaisuuden? Ja terveen kehonkuvan? Miksemme näytä mallia? 

Äap

Vierailija
100/109 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 01:09"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2013 klo 01:00"]

Mulla on asiat hyvin. Korkeapalkkainen työ, mies, jonka kanssa olen ollut 20 v. ja rakastamme yhä toisiamme. Selvisin syövästä.Hän tuki minua, kun tukka tippui pois ja oksensin 24/7 virttyneissä verkkareissa. Siltti päätäni ja lupasi, että paranen. Se on rakkautta.

Meillä on myös 3 tervettä lasta. En juo, en polta. Mutta olen lihava. Ap vaikuttaa niin pinnalliselta, ettei mitään rajaa. 

[/quote]

Ihana kirjoitus. 

[/quote]

Paitsi että miten voi olla lihava jos on oksentanut 24/7?