Kun puhutaan "aikuisesta naisesta" niin minkäikäinen tulee mieleen?
Esim "aikuisen naisen rinnat" tai "se on sellainen aikuinen nainen"?
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 13:30"]
No kyllähän synnyttäneen rinnat on kamalat aina.
[/quote]
Pitäisikö laittaa kuva todisteeksi rinnoistani, olen päälle 3-kymppinen, synnyttänyt ja imettänyt nainen ja rintani ovat oikein hyvät :)
Mun mies sanoi mulle että mulla on aikuisen naisen rinnat, olen 29v....Eikä hän ole minua nuorempi, vaan useita vuosia vanhempi. Enkä tiedä mitä sillä tarkoitti, enpä kohteliaisuutenakaan osannut ottaa.
Jos itse puhun niin "aikuinen nainen" on noin 30 - 60, nuoremmat on nuorisoa ja vanhemmat ikäihmisiä. Asiayhteys on tärkeä tässä.
t. 38 vee
Riippuu siitä, kuka puhuu. Mutta aikuisen naisen rinnat (ja muutkin ruumiinosat) tarkoittavat synnyttänyttä naista. Ennen synnytystä ollaan tyttöjä, sen jälkeen aikuisia naisia.
Yleisessä kielenkäytössä tarkoittaa kuitenkin keski-ikäistä naista, 45+. Joskus jopa 60+. Nämäkin naiset toki enimmäkseen ovat synnyttäneitä.
Eli synnyttäneellä 20v on aikuisen naisen rinnat, mutta synnyttämättömällä 35+ ei ole?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 12:50"]
Riippuu siitä, kuka puhuu. Mutta aikuisen naisen rinnat (ja muutkin ruumiinosat) tarkoittavat synnyttänyttä naista. Ennen synnytystä ollaan tyttöjä, sen jälkeen aikuisia naisia.
Yleisessä kielenkäytössä tarkoittaa kuitenkin keski-ikäistä naista, 45+. Joskus jopa 60+. Nämäkin naiset toki enimmäkseen ovat synnyttäneitä.
[/quote]
Itse olen 40 ja sanoisin, että tästä se alkaa. Aikuinen naiseus.
Mun mielikuvissa "aikuinen nainen" alkaa olla noin neljästäkympistä eteenpäin... pikkuhiljaa. Nelivitosta voi jo varsin hyvin aikuiseksi naiseksi kuvailla, itse viisikymppisenä näin sanoisin.
Neli-viisikymppinen joka tykkää Paula Koivuniemestä ja jolla on lyhyehkö hyvin tummaksi tai punaiseksi värjätty tukka, vähän tanakka muttei läski.
40-50 naiset on tosi hotteja!
M40
Höpsistä!
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 13:30"]
[/quote]
Mua kiinnostaa tämä termi "aikuisen naisen rinnat".. Jos vaikka 25v synnyttäneellä on tällaiset "aikuisen naisen rinnat" niin mitäs sitten 50v? Vanhuksen rinnat? Vai pysyykö ne sitten samanlaisena 25 vuotta?
Eli minkälaiset ne on?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 11:47"]
Eiköhän kolmekymppisellä ole aikuisen naisen rinnat. Toisaalta sanontaa voisi käyttää myös teini-ikäisen suurista rinnoista.
[/quote]
Keski-ikäinen eli +50.
kakskymppinen on lähempänä lasta kuin keski-ikää.
Heh. Minkäikäinen itse olet? Kaikkien pitäisi lisäksi laittaa oma ikä perään. Koska varmaan 15v mielestä 25+ todella on aikuinen nainen.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2013 klo 11:51"]
Keski-ikäinen, eli +25
[/quote]
25 on jo vanha kurppa, eihän sille mitään voi.
Veikkaan, että puhuja tarkoittaa aina oman ikäistään puhuessaan aikuisista. Eli kun 50-vuotias puhuu aikuisista, hän haluaa ilmaista että 30-vuotiaat ovat lapsellisia ja itsekkäitä, ja sitten oppivat häpeämään 50-vuotiaana.
Rinnoista puhuminen on mielestäni tahditonta, mikäli et sattumoisin ole gynekologi ammatiltasi.