Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lomailu ottaa päähän ja raskaasti

Vierailija
13.07.2013 |

Olen hoitanut meidän kolme pientä lasta kotona, mies kyllä hyvin kartalla päivärytmistä, lasten tarpeista (atoopin rasvaukset yms) jne. Tekee itse suorittavaa työtä 8-16 eikä ole vastuuta työssänsä, ei myöskään kiirettä juuri koskaan. Nyt hän sitten lomailee, ja todella joo lomailee. Laiska, jos antaa välipalaa niin just sen leivän antaa mutta ei muista juomista jos lapsi ei osaa pyytää. Pastillia tai purkkaa ei koskaan muista antaa ruuan jälkeen (saimme jo hammaslääkäriltä muistusken että kannattaa pitää parempaa huolta hampaista), kaikesta menee niin riman alta kuin voi vaan. Lapset ovat normaalia levottomampia kun mies kotona lomalla, mutta ottaa tosiaan rennosti. Minulle tämä tilanne on todella kurja, paljon rankempaa kuin normaalisti arkena jolloin on yksi aikuinen - nyt pyydän miestä huolehtimaan kunnolla lapset kanssani, mutta hän lomailee ja ottaa rennosti....

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 18:20"]

Ja sitten femakot kauhistelee kun miehet hakee vaimon Thaimaasta.

Jo on aikoihin tultu kun äiti ei viitsi omaa lastaan hoitaa. Tuskin löytyy Thaimaasta tällaista naista?

[/quote]

Eikö sitä thai-huoraa tarvitse elättää? Mies tässä tapauksessa on se, jolla ei kapasiteetti riitä oman lapsensa hoitamiseen.

Vierailija
42/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerta kaiKkiaan tajua, miksi niitä lapsia on pitänyt hankkia kolme tuossa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en nyt oikein ymmärrä tuota logiikkaa: miehellä on töistä lomaa, joten naisen pitää saada vapautus lastenhoidosta ja kotitöistä kokonaan. Tottakai miehellä on oikeus lomallaan ottaa rennosti eikä joutua kotiorjuuteen. Se on taas sitten ihan toinen murhe, jos arkisin mies ei hoida lapsia ollenkaan eikä osaa esim. hampaita pestä, mitäs olet antanut päästä niin helpolla. Vaikka toinen olisikin kotivanhempi, kyllä ne kotihommat ja lastenhoito pitää järjestää iltaisin yhdessä ja lomalla otetaan rennommin ja samalla kotivanhemmankin "päivätaakan" pitäisi kevetä kun paikalla on kaksi vanhempaa tekemässä yhdessä.

Vierailija
44/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 18:16"]

No miksi seN pitäisi, kun sitä varen on jo yksi aikuinen kokonaan kotona??

[/quote]

Eli äidillä ei ole koskaan minkäänlaista lomaa, jos mies ei omalla lomallaan edes vähän helpota kotitöiden taakkaa, huolehtimalla OMISTA lapsistaan. Entäs sitten kun molemmat ovat töissä, lapset huolehtivat itsestäään? Onhan se juomalasin muistaminen nyt niin kovin vaativaa...

Vierailija
45/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidon laiminlyönti ei ole "omalla tavalla tekemistä".

Ajattelepa diabeetikko- tai epileptikkolasta. Tuolla tyylillä hoidettuna (hoitamatta jätettynä) voisi olla hengenlähtö jo melko lähellä.

Vierailija
46/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerros nyt että miksi niitä lapsia piti tehdä kolme ja vielä aika putkeen ilmeisesti? Yleensä ihmiset oppii siitä ensimmäisestä ;)

Vierailija
47/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Minä olen kotona. lasten kanssa. Olen sälyttänyt lasten hampaiden pesun miehelle, koska hän on siinä selkeästi parempi kuin minä (jynssää omiaankin niin pedantisti). Jos hän ei jostain syystä sitä tee, saattaa se minulta unohtua, ihan tuosta noin vaan. Se jolla on rutiini jostain, on helpompi muistaa näitä perusasioitakin... eli kyllä, mielestäni sinun pitäisi nyt lomalla kertoa miehellesi vaikka useamminkin, mitä odotat hänen tekevän.

Vierailija
48/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä noi lääkkeet ja rasvaukset on aina olleet enemmän mun vastuulla, mies taas huolehtii monesta muusta asiasta. Jos lapset lomailevat pelkästään isänsä kanssa, niin kyllä mun on pakko muistuttaa aika usein, että muistitko sen ja sen jutun. Toisaalta en itse kiinnitä mitään huomiota vaikka auton huoltoväliin tai katsastuksiin, ihan näin esimerkkinä. Ei se minusta tee miehestä mitenkään huonoa isää ettei ihan just muista rutiineja muistuttamatta. Tottakai atoopikon ihon rasvaus on tärkeää, mutta jos se on yleensä minun vastuullani, huolehdin siitä myös "lomalla", ihan kuten huolehdin tietyistä työasioistakin lomaillessani.

Suosittelen sulle ap Eve Hietamiehen kirjoja Yösyöttö ja Tarhapäivä. Vaikka ovat naisen kirjoittamia, entavat ehkä ihan hyvän ja samalla hauskan kuvan miehen ajatuksista lapsen hoitamiseen :)

Kyllä se mies oppii kun jaksat tarpeeksi kauan toistaa juttuja ja antaa sille myös sen vastuun.

Vierailija
49/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvetin taakkaa?? Pakkoko on vääntää liikaa lapsia?

Vierailija
50/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ongelma ei ole mies, joka ei pysty hoitamaan lapsia. Ap:n ongelma on mies, johon ap on kettuuntunut. Miehellä on huonompi koulutus, huono työpaikka, mies ei ansaitse tarpeeksi, ei etene urallaan eikä halua edetä, mies ei edes rakenna ap:lle taloa. Kaikki tämä inho ja turhautuminen projisoituu siihen, ettei mies pysty hoitamaan lapsia(kaa) oikein.

Ap oliskos sinulla mietinnän paikka.

Vierailija
51/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 16:41"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 16:38"]

Hyvät nsiset, ANTAKAA niiden miestenne hoitaa niitä lapsia!! Ärsyttää tuommoiset ämmät, jotka pilaa miesten elämän lasten kanssa.

[/quote]

Ja että mitä?! Mä olen alusta asti VAATINUT että mies tekee perushoitoa lasten kanssa ja vie puistoihin yms. mutta todella helvetisti olen joutunut tekemään työtä kaiken tämän eteen. Joskus mies vielä yritti ruikuttaa, että joissakin perheissä kyllä naiset hoitavat lapset ihan vaan... minä en haluaisi puuttua mihinkään, mutta mies jättää asioita tekemättä ja syyttää lapsia sitten (se on itse pessyt huonosti hampaansa - 3v lapsi..) kun toimii noin. Miten voin siis olla puuttumatta? ap

[/quote]

Jos olet kotiäiti niin sinun kuuluu hoitaa ne lapset ei miehen.

Vierailija
52/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä monipuolisia kommentteja, kiitos teille. Minullekin mietinnän paikkaa noissa mitä sanoitte, ihan totta, että olen kettuuntunut mieheen monella tapaa ja siinä on minullakin peiliin katsomista. Meillä kaikin puolin erilaiset lähtökohdat, näkemykset, suhtautuminen elämään ja tärkeysjärjestykset. Minä haluaisin, että lapsiin panostetaan, heitä arvostetaan ja kasvatetaan ja hoidetaan hyvin. Mutta on rentoutta ja huumoria, annetaan lasten oivaltaa ja yrittää kuitenkin aikuisen kantaessa vastuun. Mies taas sanoo, ettei hänellä ole mitään ajatuksia lasten tai heidän huolenpidon suhteen. Huolehtii omasta itsestään pedantisti mutta lapset vähän hälläväliä-meiningillä. Toisaalta halailee ja suukottelee, hellii lapsia on siinä mielessä lämminhenkinen. Lyhytpinnainen ja stressiherkkä kuitenkin, esim. suuttuu lasten "mokailuista" ja hyvin herkästi kiroilee ja puhuu rumasti lasten lähettyvillä, esim. äsken kun 2v osoitti mitä pyyhettä käyttää niin mies ärähti "et sä mitään sellasta paskasta pyyhettä käytä!" ja kun sanoin, että se on puhdas pyyhe minkä annoin kaapista niin tokaisi mulle että "saatana näyttää ihan kun olisi lattiarättinä ollut". Tällaista. Ja siinä mulle nousee tunne, että hänen puhetyylinsä suoraan tuolta tehdastyöstään missä on, siellä ukot öykkäröivät keskenään ja mies jatkaa puhetyyliä pikkulasten ja perheensä edessä. ap

Vierailija
53/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kiroilu on kyllä inhottavaa. Minulla on kaverimies, ihan aikuinen ja muuten mukava, mutta koko ajan korostaa puhettaa kirosanoilla, joskus jopa toistaa asian ja lisää vain pari kirosanaa siihen. Pitemmän päälle alkaa kyllästyttää, vaikka itsekin saatan joskus tarpeen vaatiassa kirotakin. Kuulostaa niin keskenkasvuiselta. Samoin rahasta puhuminen, kaikki on niin kallista ja jostain saa sitä ja tätä halvemmalla. Viimeksikin kyse oli yhden euron makkarasta...

Mutta jotenkin en oikein usko, että teidän tarinanne kauaa enää jatkuu. Lasten kasvattamisessa pitäisi olla jokin yhteisymmärrys, ja itsekin akateemisena naisena haluan panostaa lasten henkiseenkin puoleen. Tämä lienee se syy, miksi niin monet naiset haluavat koulutetun miehen. Ongelma ei ole koulutus tai asema, vaan yhteisten arvojen mahdollinen puute.

Vierailija
54/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuit ytimeen vast 53 - näin juuri koen. En tiedä mitä tehdä, hirveä ahdistus päällä. En arvosta miestä riittävästi, toisaalta näen hänen hyvät puolensa: tietynlainen kiltteys ja suoraselkäisyys, mutta jotenkin kun nelikymppisen pitäisi olla jo vähän jämäkämpi ja näkymyksiä mielessä. Haluaisin tunteen, että tässä kasvatetaan yhdessä lapsia, mutta mieheni kanssa sitä ei vaan synny. Hän ei ole halukas puhumaan mistään lapsiin liittyvistä, kaikki on aina vaan en tiiä, tai en jaksa nyt miettiä. Mutta silti aina sitten mietin, ettei tällainen ole riittävä syy hajottaa perhettä!! Että tässä ei ole kyse alkoholismista tms. vakavista syistä, että pitäisi vaan osata tyytytyä tähän..ja samalla mun tyytymättömyys kasvaa vuosi vuodelta. En enää edes erota, onko tämä "hyvä" vai "huono" miesmalli lapsille, että liioittelenko itse vai onko pahalle ololleni oikeasti näin paljon aihetta? ap

Vierailija
55/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla, mutta ei sitten tuulut yhtään haastateltua etukäteen. Tai yhden jälkeen. Tai toisen...

Vierailija
56/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju pAljastaa sen, että ennen kuin pariskunnat hankkii yhtään lasta, heidän pitäisi käydä läpi neuvonta, jossa keskusteltaissiin kaikki tuollainen ensin läpi. Itä kukin odottaa elämältä, mitä mieltää lapsen kasvatukseksi jne.

Vierailija
57/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, kun vastaan lukematta koko ketjua, mutta jossain ekalla sivulla kysyit, hoitaako meidän muiden miehet pastillin antamisen, juoman laittamisen jne. Juu, kyllä pystyy hoitamaan ja harjaa lasten hampaat jne. Joskus sattuu unohtumaan jokin juttu, mutta niin minultakin.

Toisaalta ihmettelen teidän lapsia. Meillä ovat 1,5-vuotiaista muistaneet itse pyytää purkan tai pastillin. Tienneet sen, että hampaat pestään ennen nukkumaanmenoa jne. Eli jos asioista tekee rutiinin, niin lapset muistuttavat niistä itsekin. Heti kun ovat purukumipussin saaneet itse auki, niin lakkasin edes huolehtimasta Xylitol-asioista.

Vierailija
58/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, meillä myös lapset itse huolehtii xylitolista. Ja isompi auttaa pienempää mm just kaatamaan maitoa.

Vierailija
59/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja atoopikko muistuttaa rasvaamisesta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan