Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lomailu ottaa päähän ja raskaasti

Vierailija
13.07.2013 |

Olen hoitanut meidän kolme pientä lasta kotona, mies kyllä hyvin kartalla päivärytmistä, lasten tarpeista (atoopin rasvaukset yms) jne. Tekee itse suorittavaa työtä 8-16 eikä ole vastuuta työssänsä, ei myöskään kiirettä juuri koskaan. Nyt hän sitten lomailee, ja todella joo lomailee. Laiska, jos antaa välipalaa niin just sen leivän antaa mutta ei muista juomista jos lapsi ei osaa pyytää. Pastillia tai purkkaa ei koskaan muista antaa ruuan jälkeen (saimme jo hammaslääkäriltä muistusken että kannattaa pitää parempaa huolta hampaista), kaikesta menee niin riman alta kuin voi vaan. Lapset ovat normaalia levottomampia kun mies kotona lomalla, mutta ottaa tosiaan rennosti. Minulle tämä tilanne on todella kurja, paljon rankempaa kuin normaalisti arkena jolloin on yksi aikuinen - nyt pyydän miestä huolehtimaan kunnolla lapset kanssani, mutta hän lomailee ja ottaa rennosti....

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erittäin terveelllistä ottaa välillä rennosti, ei ne lapset siihen kuole. Relaa ja nauti ja anna miehesi tehdä omalla tavalla- ei sun tapa ole ainoa oikea, usko pois.

Vierailija
2/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tuo ruikuttaminen. Mies hoitaa omalla tyylillään ja sun on vaan totuttava siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 16:28"]

On erittäin terveelllistä ottaa välillä rennosti, ei ne lapset siihen kuole. Relaa ja nauti ja anna miehesi tehdä omalla tavalla- ei sun tapa ole ainoa oikea, usko pois.

[/quote]

Eli vaikka unohdetaan antaa lääkkeet lapselle, ei välitä syömisistä tai hampaitten hoidosta, ei rasvata atoopikkoa jne niin ei se ole huonompi tapa? Enhän minäkään noita huvikseni tee. Rennosti voi ottaa ja olla iloinen meno, vaikka perusasiat tekisi kunnolla. ap

Vierailija
4/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen tässä vielä: voisin itse hoitaa nuo "elintärkeät" hommat, ei ne niin isoilta vaikuta. En mä ikinä ole olettnut että mies muistaa tuollaiset, hoidan ne itse ilman mitään hammasten kiristelyjä. Näin kaikilla kiva mieli . Miehellä voi olla sitten eri vastuut, vaikka lasten kanssa hassuttelu ja kisailu!

Vierailija
5/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos töissä on tottunut menemään riman ali siitä missä aita on matalin, samoin tulee toimittua kotonakin.

Vierailija
6/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät nsiset, ANTAKAA niiden miestenne hoitaa niitä lapsia!! Ärsyttää tuommoiset ämmät, jotka pilaa miesten elämän lasten kanssa.

Vierailija
7/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset itse huolehdi niistä? En tajua miksi se nyt miehen vuoro olisi. Ei se ihon rasvaaminen, lääkkeen muistaminen ja hampaista huolehtiminen vie kuin muutaman minuutin päivöässä... Nytkin tod näk sama aika menee siihen että jauhat asiaa täällä.

Vierailija
8/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kertoa miehen työpaikan. Kiitos

Vierailija
9/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 16:38"]

Hyvät nsiset, ANTAKAA niiden miestenne hoitaa niitä lapsia!! Ärsyttää tuommoiset ämmät, jotka pilaa miesten elämän lasten kanssa.

[/quote]

Ja että mitä?! Mä olen alusta asti VAATINUT että mies tekee perushoitoa lasten kanssa ja vie puistoihin yms. mutta todella helvetisti olen joutunut tekemään työtä kaiken tämän eteen. Joskus mies vielä yritti ruikuttaa, että joissakin perheissä kyllä naiset hoitavat lapset ihan vaan... minä en haluaisi puuttua mihinkään, mutta mies jättää asioita tekemättä ja syyttää lapsia sitten (se on itse pessyt huonosti hampaansa - 3v lapsi..) kun toimii noin. Miten voin siis olla puuttumatta? ap

Vierailija
10/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut paljon kritiikkiä huonosta vanhemmudestani,ja huomannut sen johtuvan pitkälti sukupuolestani.Olen vähän huolimaton enkä noudata säännöllisiä ruoka-aikoja.Lapsiperheissä lomailu taitaa olla lähinnä vitsi,ja miehesi pitäisi tietää tämä.

Vierailija
11/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti naiset, onko homma tosiaan niin, että nainen tekee ne perushommat 24/7 ja 365 ja miehen tarvii vaan lomailla ja pitää hauskaa? 

Minusta miehet osaa ja voi tehdä ne perushommatkin, toki omalla tavallaan, mutta se oma tapa ei ole se että jättää ne tekemättä. Jos naiselta niiden tekeminen vie vain muutaman minuutin, niin tuskin se mieskään niitä tuntikaupalla tekee. Joten aikaa jää hyvinkin siihen hassutteluun ja hauskanpitoon sekä lomailuun. Tietyt asiat pitää tehdä, lapset pitää ruokkia, pestä ja antaa lääkkeet. Mutta näköjään miehen ei niitä tarvi tehdä, mies kun saa vaan lomailla ja pitää hauskaa.

Vierailija
12/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellistä miestä ei ole. No, meillä on aika lähelle kun katsoo vähän kieroon... Joissakin asioissa on sitten taas paljon parempi kuin minä. Esimerkiksi tarkistaa lasten hampaat harjauksen jälkeen, hoitaa tietsikkahommat, kaikki tekniset vempaimet ja lelut. Kokkailee omanlaistaan ruokaa - joskus tosi hyvää ja joskus ollaan kohteliaita. Korjailee autot tai ainakin tietää mikä on vikana. 

Lomalla tosiaan röllähtää sohvaan ja katsoo telkkaria tai lukee kirjaa ja kaikki muu maailman meno unohtuu. Tilanne on mun kannalta ollut tukala kun lapset oli pieniä, nyt helpottaa jo kun lapset osaavat paremmin huolehtia omista tarpeistaan.

Miestä valitessa mulla kävi satumainen tuuri. En kaikkea edes ymmärtänyt. En kovasti arvostanut tekniikkaa ym. Tärkeintä on katsoa kumppani, joka ei vedä lonkkaa niin työssä kuin lomalla, vähän pitää olla vastuuntuntoa ja kunnianhimoa. 

Vierailija
13/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 16:41"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 16:38"]

[/quote]

Ja että mitä?! Mä olen alusta asti VAATINUT että mies tekee perushoitoa lasten kanssa ja vie puistoihin yms. mutta todella helvetisti olen joutunut tekemään työtä kaiken tämän eteen. Joskus mies vielä yritti ruikuttaa, että joissakin perheissä kyllä naiset hoitavat lapset ihan vaan... minä en haluaisi puuttua mihinkään, mutta mies jättää asioita tekemättä ja syyttää lapsia sitten (se on itse pessyt huonosti hampaansa - 3v lapsi..) kun toimii noin. Miten voin siis olla puuttumatta? ap

[/quote] Jos unohtaa antaa juotavaa leivän kanssa, sen oppii kyllä, jos ei kukaan muukaan sitä juotavaa anna. Nainen vaan menee väliin ja alkaa paapomaan miestä. Lapselle pitää opettaa, että myös isukilta voi pyytää juotavaa. Joten älkää menkö väliin vaikka kuinka mieli tekisi. En usko, että lapsi kuolee nälkään...ei Suomessa.

Vierailija
14/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miehen lomarahat kelpas kuitenkin sullekin?

Vierailija
15/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se minua harmittaa, kun mies mennyt elämässään suunnittelematta ja riman matalimmasta kohdasta. Arvostaisin kovasti, jos miehellä olisi edes töidensä suhteen kunnianhimoa - hoitaisin sitten lapset tyytyväisenä jos mies tekisi uraa ja toisi rahaa kotiin. Tai jos rakentaisi meille vaikka taloa. Mutta kun hän on suorittavassa pienipalkkaisessa työssä - josta märisee, muttei kiinnosta vaihtaa paikkaa tai opiskella mitään - niin on ikävää että sitten lastenkin suhteen vielä laiska. Tietokoneista tai kännyköistä ei ymmärrä mitään. Autoja kyllä rakastaa, viettäisi varmasti kaiken aikansa autotallissa jos voisi... haluaisin, että olisi mies jota arvostaa, mutta nyt mun pitää yrittää arvostaa sitä että hän ei ryyppää eikä polta, sentään halailee lapsia, laittaa ruokaa välillä. Yritän nähdä hyviä asioita, mutta silti rehellisesti sanottuna tunnen, että tyydyn hänen kohdallaan liian vähään :( ap

Vierailija
16/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vauva annetaan miehelle ja siitä se lähtee. Kyllä ne oppii, opithan sinäkin.

Vierailija
17/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa täällä vastanneista naisista on selvästi niitä, joiden ukot eivät tee mitään, ja sitten ollaan niin helvetin kiitollisia jokaisesta pienestäkin "teosta" minkä mies tekee, ettei uskalleta sanoa mitään. Ja sitten esitetään, että "tää on miehen tapa tehdä, mä annan tehdä omalla tavallaan enkä puutu". Hoh hoijaa.

Kyllä ne ukot kykenee ihan tasan huolehtimaan lasten hampaiden huollon, pesut, rasvaukset, pyykit, ruuat, ihan kaiken. On vain vaadittava - ei kai kukaan järkevä elä miehen kanssa, joka on itsekin lapsen asemassa ja vaatii vahtimista eikä pärjää arkisissa asioissa??

Minä olen antanut mieheni alusta asti hoitaa lapsia, joskus joutuu jotain "ohjeistamaan", mutta kun molemmat ollaan vanhempia, molemmat osataan tehdä perushoito (eikä vain sinnepäin). Meillä mies on aina huolehtinut esim. D-vitamiinit ja niiden hankinnan, koska tietää että ne ovat tarpeen. Pitää kiinni rytmistä kuten minäkin, huolehtii että on ravitsemuksellisesti täysipainoista ruokaa, kylvettää lapsia ihan omatoimisesti kun on kylvyn aika jne. Ei mun tartte käskeä tai pyytää tai tivata että pesittekö hampaat, pesittekö kädet, vaihdoitteko alkkarit, ethän pidä lapsia auringossa, juotathan tarpeeksi tms. Miehelläni on onneksi aivot. Jos jonkun mieheltä puuttuu ajattelukykyä, potkikaa vaan perseelle tarpeeksi napakasti, eihän kukaan voi oikeasti minkään holhottavan kakaran kanssa perhettä perustaa tai edes harrastaa seksiä. Jaiks.

Vierailija
18/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen korkeakoulutettu ja palaan työelämään kunhan nuorimmainen vajaa 2v. Eli kiirehdin kyllä ansaitsemisen pariin, mutta haluan ettei lapset joudu hoitoon ihan pieninä. Mieshän odottaakin, että mä alan edetä uralla ja tuoda rutkasti rahaa kotiin.. ap

Vierailija
19/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaako teidän miehenne pastillit tai purkat syönnin jälkeen? Muistaako vitamiinit? Meillä mies on d-vitamiineista sanonut, että eihän hänkään niitä koskaan syö niin tuskin lapsetkaan sellasia tarvitsee.. eli ihan perusasioista joudun vääntämään, päivästä toiseen. ap

Vierailija
20/59 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 16:30"]

Lopeta tuo ruikuttaminen. Mies hoitaa omalla tyylillään ja sun on vaan totuttava siihen.

[/quote]

Eli on ok jättää lapsen hampaat ja iho hoitamatta, vain koska mies saa tehdä asian omalla tyylillään?

Hienosti on miesaasimiehet saaneet "oma tyyli" -propangandallaan läpi lasten hoitamistapansa, joka on käytännössä lapsen heittellejättöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi