Miehen lomailu ottaa päähän ja raskaasti
Olen hoitanut meidän kolme pientä lasta kotona, mies kyllä hyvin kartalla päivärytmistä, lasten tarpeista (atoopin rasvaukset yms) jne. Tekee itse suorittavaa työtä 8-16 eikä ole vastuuta työssänsä, ei myöskään kiirettä juuri koskaan. Nyt hän sitten lomailee, ja todella joo lomailee. Laiska, jos antaa välipalaa niin just sen leivän antaa mutta ei muista juomista jos lapsi ei osaa pyytää. Pastillia tai purkkaa ei koskaan muista antaa ruuan jälkeen (saimme jo hammaslääkäriltä muistusken että kannattaa pitää parempaa huolta hampaista), kaikesta menee niin riman alta kuin voi vaan. Lapset ovat normaalia levottomampia kun mies kotona lomalla, mutta ottaa tosiaan rennosti. Minulle tämä tilanne on todella kurja, paljon rankempaa kuin normaalisti arkena jolloin on yksi aikuinen - nyt pyydän miestä huolehtimaan kunnolla lapset kanssani, mutta hän lomailee ja ottaa rennosti....
Kommentit (59)
AP, miksi olet miehesi valinnut? Mikä siinä veti pitkän korren kun seurustelitte.
Oma silloin epävarmuuteni. Tiedän, että oli järjetöntä aloittaa vakava suhde hänen kanssaan! Hän ei tiennyt mistään mitään, siitä haluaako perhettä, millaisen parisuhteen, mitä tehdä elämässään.... tapasimme yhteisen harrastuksen parissa ja olin innoissani kun oli mies joka oli kiinnostunut samasta harrastuksesta kuin minä ja oleminen oli niin helppoa peruskauraa (takana minulla vaikea suhde). Ihan järjentä, että tuon miehen kanssa silloin jatkoin. Hän valehtelikin minulle moneen otteeseen asioista, oli sellainen hälläväliä. Minä 21v:nä olin naiivi opiskelijanalku :(( ap
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 16:58"]
Se minua harmittaa, kun mies mennyt elämässään suunnittelematta ja riman matalimmasta kohdasta. Arvostaisin kovasti, jos miehellä olisi edes töidensä suhteen kunnianhimoa - hoitaisin sitten lapset tyytyväisenä jos mies tekisi uraa ja toisi rahaa kotiin. Tai jos rakentaisi meille vaikka taloa. Mutta kun hän on suorittavassa pienipalkkaisessa työssä - josta märisee, muttei kiinnosta vaihtaa paikkaa tai opiskella mitään - niin on ikävää että sitten lastenkin suhteen vielä laiska. Tietokoneista tai kännyköistä ei ymmärrä mitään. Autoja kyllä rakastaa, viettäisi varmasti kaiken aikansa autotallissa jos voisi... haluaisin, että olisi mies jota arvostaa, mutta nyt mun pitää yrittää arvostaa sitä että hän ei ryyppää eikä polta, sentään halailee lapsia, laittaa ruokaa välillä. Yritän nähdä hyviä asioita, mutta silti rehellisesti sanottuna tunnen, että tyydyn hänen kohdallaan liian vähään :( ap
[/quote]
Asiaan on ratkaisu, etsi parempi mies. Miehesikin kiittää..
Kotiäitihän on kotona nimenomaan hoitaakseen ne lapset! Joten en tajua miksi väännät. Ja jos jo hampaidenpesu on ylivoimaista, en ihan tajua, miksi lapsia on pitänyt syytää yhtä soittoa jo kolme. Olisit jättänyt kahteen jotka jaksat hoitaa.
Eniten pistää tuossa silmään, että mies ei huolehdi lasten/lapsen sairaudenhoidosta! Totta hitossa lapselle pitää antaa lääkkeet ajallaan ja hoitaa atoopikon ihoa. Ei tällaisessa asiassa voi luistella miten huvittaa. Uskomatonta, kuinka monen mielestä on ihan ok jättää lasten sairaudet hoitamatta vain siksi ettei isiä huvita.
Aika uskaliasta tehdä monta lasta tuollaisen miehen kanssa.....otan osaa miesvalintasijohdosta =(
Kuitenkin lapset rakastavat isiä kovasti, ovat paljon miehen perään: mieshän on kuin kaverilapsi, lapset saavat säätää ja koheltaa, isi antaa periksi, ei pakota mihinkään ja puhuukin lässyttävällä äänellä pehmojuttuja. Haaveilen elämisestä keskenään lasten kanssa, mutta mietin miten lapset siitä kärsivät. Mies ja lapset olisivat tyytyväisiä, kun minä vaan kiltisti olisin huolehtija ja asioiden kantaja enkä valittaisi tai vaatisi. ap
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 17:18"]
Aika uskaliasta tehdä monta lasta tuollaisen miehen kanssa.....otan osaa miesvalintasijohdosta =(
[/quote]
Miten ne isäominaisuudet selviävät ennen lapsia? Voihan sitä suunnitella tekevänsä vaikka mitä lapsen kanssa, tulla hyvin toimeen toisten lasten kanssa ja sitten oman saatuaan mies huomaakin arjen velvollisuuksien menevät hulluttelun edelle. Sitä pyllynpesua, vaipanvaihtoa, rasvausta ja muuta vastaavaa on paljon enemmän kuin pihalla hetken aikaa pallon potkimista.
Paitsi että sen miehen rahoillahan sinä elät.
Minä maksan vastikkeen ja käytän jatkuvasti elämiseen itse keräämiäni säästöjä. Mies maksaa suurimman osan, mutta hänelle kertyy rahaa kuitenkin säästöönkin joka kuukausi, kun taas minulta vähenee. ap
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 16:36"]
Kakkonen tässä vielä: voisin itse hoitaa nuo "elintärkeät" hommat, ei ne niin isoilta vaikuta. En mä ikinä ole olettnut että mies muistaa tuollaiset, hoidan ne itse ilman mitään hammasten kiristelyjä. Näin kaikilla kiva mieli . Miehellä voi olla sitten eri vastuut, vaikka lasten kanssa hassuttelu ja kisailu!
[/quote]
Entäs jos joudut vaikkapa onnettomuuteen ja sairaalaan tajuttomana? Mies ei tiedä mitään niistä tärkeistä asioista. Koulukaverini menehtyi nopeasti nuorena aivokasvaimeen, mies jäi kahden pienen lapsen kanssa kolmestaan. Kyllä lapsilla pitäisi olla kaksi vastuuntuntoista vanhempaa.
Voi hyvää päivää. Eiköhän sen sitten idioottikin osaa huolehtia.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 17:24"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 17:18"]
[/quote]
Miten ne isäominaisuudet selviävät ennen lapsia? Voihan sitä suunnitella tekevänsä vaikka mitä lapsen kanssa, tulla hyvin toimeen toisten lasten kanssa ja sitten oman saatuaan mies huomaakin arjen velvollisuuksien menevät hulluttelun edelle. Sitä pyllynpesua, vaipanvaihtoa, rasvausta ja muuta vastaavaa on paljon enemmän kuin pihalla hetken aikaa pallon potkimista.
[/quote]
AP:lla on kolme lasta. Luulisi isäominaisuuksien selvinneen, ennen kuin levitti reitensä toista tai kolmatta lasta varten. Ei ole kyllä ap:kaan järjen jättiläinen, tuskinpa lapsistakaan sen kummempia tulee.
Oikeasti ap:n ongelma on se, että mies ei tee "uraa" ja hänellä on "alempiarvoinen" koulutus kuin ap:lla. Ap haluaisi, että hänen miehensä olisi paljon rahaa taloon tuova bisnesmies, joka raken(nut)taisi heille ison ja hienon omakotitalon ja rouva voisi sitten miehen rahoilla mällätä ja ostaa itselleen luksustuotteita.
Tämä kaikki paistaa viestistä läpi. Tiedän usempia tällaisia naisia, jotka todella haluaisivat miestensä olevan työelämässä menestyviä ja rikkaita, jotta he saisivat olla kotona ja ottaa rennosti.
Ap on tyytymätön mieheensä kokonaisuudessaan ja pitää häntä laiskana vätyksenä. Oikeasti tämä vaikuttaa ihan sopivan lepposalta ihmiseltä. Nykypäivänä näitä ihmisiä pitäisi arvostaa enempi, jotka eivät juokse rahan ja uran perässä.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 17:44"]
Voi hyvää päivää. Eiköhän sen sitten idioottikin osaa huolehtia.
[/quote]
No miksi ei sitten tee niin jo nyt? Jos se kerran ei ole niin vaativaa. Luulisi ihmisen haluavan huolehtia omasta jälkikasvustaan.
No miksi seN pitäisi, kun sitä varen on jo yksi aikuinen kokonaan kotona??
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 16:55"]
Mutta miehen lomarahat kelpas kuitenkin sullekin?
[/quote]
Oikeuttaako lomarahat lapsen hoidon laiminlyömiseen?
Ja sitten vielä miesaasimiehet täällä vinkuvat, mikseivät saa lapsen huoltajuutta.
[/quote]
Jos nainen elää miehen rahoilla (kuten lähes aina on, koska vaikka nainen olisikin töissä, hän yleensä on julkisen sektorin palveluksessa), on vain kohtuullista odottaa naiselta muutakin kuin leviävän perseensä raapimista sohvalla rivouksia huudellen.
Ja sitten femakot kauhistelee kun miehet hakee vaimon Thaimaasta.
Jo on aikoihin tultu kun äiti ei viitsi omaa lastaan hoitaa. Tuskin löytyy Thaimaasta tällaista naista?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2013 klo 17:05"]
[/quote]
Ja sitten vielä miesaasimiehet täällä vinkuvat, mikseivät saa lapsen huoltajuutta.
[/quote]
Jos nainen elää miehen rahoilla (kuten lähes aina on, koska vaikka nainen olisikin töissä, hän yleensä on julkisen sektorin palveluksessa), on vain kohtuullista odottaa naiselta muutakin kuin leviävän perseensä raapimista sohvalla rivouksia huudellen.
[/quote]
Eli siis lomarahat oikeuttavat lapsen hoidon laiminlyömiseen? Ja sitten vielä jaksetaan vinkua, mikseivät miehet saa lapsen huoltajuutta. Ja mitä helvetin väliä sillä, onko julkisella sektorilla töissä? Ilman sitä julkista sektoria ei se lassukoiden ylistämä yksityinen sektori sai luku-, kirjoitus- tai laskutaitoisia terveitä ihmisiä, ei ajelisi toimari aamulla töihin, ei saisi koulutettua työvoimaa, jne. Ja ai niin, aika helevetin paljon maksetaan tässä maassa yksityiselle sektorille yritystukia yms., jotka ihan maksetaan veronmaksajien rahoista.
MOT.
[/quote]