Lasten UV-suojavaatteiden saatavuus Suomessa?
Onko Suomesta hyvin saatavilla lasten UV-suojattuja vaatteita (paitoja, shortseja, uima-asuja)? Tarkoitan, että myydäänkö niitä vähän joka tavaratalossa ja ruotsalaisketjussa, vai pitääkö etsiytyä erikoisliikkeisiin? Millaisissa hinnoissa nuo vaatekappaleet pyörivät?
Mietin vaan, että kannattaako niitä USAsta roudata vai saako samat vermeet sieltäkin samaan hintaan..
Kommentit (8)
Myydään melkein joka paikassa, mistä nyt lastenvaatteita ylipäätään saa. Hintahaitari on aika suuri, löytyy halpiksia ja kalliimpaa.
Ok, kiitos vastanneille. Meinasin siis sukulaislapsille tuliaisiksi, täällä paidan, shortsit tai uikkarin saa esim. GAPista n. 15 eurolla. Mutta jos halpiksia (tuo Polarn&Pyret kai on vähän arvostetumpi merkki...?) saa Suomestakin joka paikasta, ehkä sukulaislasten kaapit on jo pullollaan varustettu kesään :) Täytynee miettiä jotain muuta amerikanihmettä...
t. ap
Olisiko ihan vaan Gapin tavalliset vaatteet hyviä. Nehän on laadukkaita ja Suomessa paljon kalliimpia ja arvostettuja. Jotkut Gapin hupparit esimerkiksi.
Jotkut nätit, siistimmät vaatteet, jonka merkkisiä ei Suomesta ehkä saa? Esim. kesäjuhliin joku mekko tai kauluspaita. Itse ainakin olisin iloinen saadessani lapsille jotain nättiä, vähän erikoisempaa vaatetta lahjaksi.
GAPia olenkin vienyt tosi paljon kun se on täällä se edullinen jokajannun merkki, ja meillä on kyseinen kauppa omalla kylällä. Huppareita ovat saaneet jo useamman :) Ja tytöille olen vienyt mielettömän ihania juhlamekkoja.. (joiden hankkimisesta nautin erityisen paljon kun itsellä poikia :)). Mutta ehkä siirryn johonkin toiseen, vastaavaan merkkiin joka on täällä edullinen, Suomessa ei. Olisikohan Gymboree, OshKosh, Carter's tai Children's Place mitään...? Tommy Hilfigerkin tietty, mutta se on jo vähän hinnakkaampi ellei tee alennuslöytöjä.
Olisi tietty helpointa kysyä lasten äideiltä, mutta mun mielestä on aina niin kivaa yllättää heidätkin :)
Lasten ulkoiluvaatteet ostan puolestani itse aina Suomesta. Järkeviä säänkestäviä vaatteita, joissa kuosit paljon iloisempia kuin täällä!
Täällä ei uv-suoja-asujen käyttö ole ehkä niin yleistä, vaikka syytä olisi, aika moni lapsi viilettää tavallisilla uikkareilla rannalla. Itse toisin niitä, jos tuolla hinnalla saa. Täällä halpiksia löytää esim. viime vuonna Lidlistä ja miellän GAPin kuitenkin huomattavasti laadukkaammaksi. Reiman uv-paitaa katselin keväällä ja hintaa oli 25€, samoin Lindexissä muistelen viime kesänä uikkarin olleen n.30€ (lisäksi ne Lindexin viime kesäiset oli ihan hirveän näköisiä...).
Ainakin uima-asuja saa melkeinpä jokaisesta lastenvaateliikkeestä ja urheilukaupasta. Itse ostin Polarn o. Pyretistä hyvät pitkähihaiset ja -lahkeiset, UV-suoja oli joku 50 tai 80 muistaakseni. Muita UV-suojattuja asuja kuin uima-asuja en ole huomannut, tosin en ole niitä etsinytkään.