En aio käyttää vähiä rahojani mihinkään maskeihin
Ja koska minulla on ostettua kautta HSL:n lipussa, aion sitä myös käyttää. Enkä kyllä muutenkaan lukittaudu kotiini.
Jos kaupoissa, kirjastoissa, liikennevälineissä tai museoissa täytyy maskia pitää, saa kyllä kyseinen vaatija minulle myös maskin maksaa.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee itse vanhasta teepaidasta kolminkertainen maski. Ei maksa mitaan ja voi pestakin.
Kylla on suomalaisilla vaikeata, maksaako joku alushoususikin?
Olen ostanut alusvaatteita viimeksi joskus 15 vuotta sitten. T-paidat on pidettävä paitoina. Ei ole rahaa hömpötyksiin.
Veda kalsarit naamaan jos et muuhun pysty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee itse vanhasta teepaidasta kolminkertainen maski. Ei maksa mitaan ja voi pestakin.
Olen ostanut alusvaatteita viimeksi joskus 15 vuotta sitten. T-paidat on pidettävä paitoina. Ei ole rahaa hömpötyksiin.
Kinuat varmaan puhtaat alushousut sossusta
Joku sanoi, että maski tulee halvemmaksi kuin sairaalalaskut. Ei ainakaan minulle, joka on toimeentulotuen asiakas, jolle jää aivan sama summa käteen riippumatta siitä, paljonko ravaan sairaalassa ja syö lääkkeitä.
Ja vaikka en olisi toimeentulotuella, maksaisin silti itse vähemmän hoidostani kuin muut veronmaksajat. Kun opiskelin ja työskentelin, ihmiset tulivat jatkuvasti sairaana töihin tai luennoille ja tartuttivat muita. Perussairaana ärsytti pitkään tämä touhu, kun itse tekee kaikkensa pysyäkseen terveenä, mutta sitten totesin, että mitä väliä. Kyllä se minunkin sairastaminen näkyy näiden verotuksessa ja työpaikalla nämä tartuttajat joutuivat tekemään viikkokausia myös minunkin työt. Ihan reilu peli minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten köyhiä te olette, jos ei varaa riitä kahteen monikäyttöiseen maskiin? Menee ehkä se 20€ jättäkää kerran käymättä mäkissä, niin on rahat koossa.
Nuo jotka valittavat, ettei ole rahaa edes yhteen kangasmaskiin, taatusti polttavat tupakkaa ja juovat kaljaa. Niihin riittää rahaa kyllä.
Maksan tuistani useamman satasen opintolainan lyhennyksiä. Tupakkaan ja kaljaan menee kuussa 0 euroa, koska lyhennysten jälkeen ei ole varaa kuin ruokaan ja satunnaisiin vaateostoksiin kirpparilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tehdään maski ilman ompelukonetta, kaavoja, ompelulankaa ja neuloja?
Monissa kirjastoissa on ompelukoneet. Myös printterit, jolla saa tulostettua kaavat. Somen roskalava/annetaan ryhmistä saa imaiseksi tilkkuja, ompelulankaa ja kuminauhaa.
Mikä on valmiissa maailmassa niin vaikeata???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en vain aio astmaatikkona tukehtua. Korona ei minua tappanut niin yhteiskunta näköjään haluaa tehdä sen. Ihan tarpeeksi haastavaa hapen saanti ilman että sitä yritetään estää.
Sinun on varmaan parempi saada koronavirustartunta sitten. Minä en aio hankkia sitä ja käytän maskia, joka ei ahdista muuten yhtään.
T. Astmaatikko
Kuten sanoin, olen sen jo sairastanut. Voin sairastaa uusiksi. Ei se ole muuta kuin tavallista ikävämpi keuhkoinfektio josta toipuminen tietysti kestää kuukausia. Silti otan mielelläni uusiksi immuniteetin kuin maskin jota on verrattu vaikutuksiltaan pakotettuun uniapneaan ja joka olisi minulle oikeasti vaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Miten köyhiä te olette, jos ei varaa riitä kahteen monikäyttöiseen maskiin? Menee ehkä se 20€ jättäkää kerran käymättä mäkissä, niin on rahat koossa.
Emme me oikeasti köyhät todellakaan käy missään mäkissä. 20 euroa on valtava raha, ei tulisi mielenkään käyttää sitä yhteen ateriaan tai kahteen pikkuiseen kankaanpalaan.
Luonto tuhoutuu tämän koronan kanssa, suosituksen jälkeen näitä maskeja tulee lojumaan pitkin pusikoita, linnut ja muut eläimet takertuu niihin kiinni, niitä päätyy meriin joissa myös eläimet juuttuu niihin kiinni ja kuolee.
Jos nämä sisältää yhtään muovia, niin muovin määrä luonnossa tulee kasvamaan räjähdysmäisesti.
En vielä tiedä tulenko itse käyttämään maskia suosituksista huolimatta, jotenkin hirvittää sellainen kertakäyttökulttuuri, täytyisi olla joku muu ratkaisu ongelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo jotka valittavat, ettei ole rahaa edes yhteen kangasmaskiin, taatusti polttavat tupakkaa ja juovat kaljaa. Niihin riittää rahaa kyllä.
Mitä se yksi kangasmaski auttaa, kun maski pitäisi vaihtaa jokaisen käytön jälkeen, eikä sitä saisi laittaa enää takaisin suun eteen, jos sen on kerran ottanut pois?
T: Hoitoalan ihminen.
Tästäkin ketjusta näkee, ettei ihmiset edes osaa käyttää näitä maskeja oikein.
Vierailija kirjoitti:
Luonto tuhoutuu tämän koronan kanssa, suosituksen jälkeen näitä maskeja tulee lojumaan pitkin pusikoita, linnut ja muut eläimet takertuu niihin kiinni, niitä päätyy meriin joissa myös eläimet juuttuu niihin kiinni ja kuolee.
Jos nämä sisältää yhtään muovia, niin muovin määrä luonnossa tulee kasvamaan räjähdysmäisesti.
En vielä tiedä tulenko itse käyttämään maskia suosituksista huolimatta, jotenkin hirvittää sellainen kertakäyttökulttuuri, täytyisi olla joku muu ratkaisu ongelmaan.
Kertakäyttömaskit pitäisi kieltää tavan kansalaisilta. Tai ainakin hinnoitella niihin niiden aiheuttama ympäristöhaitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en vain aio astmaatikkona tukehtua. Korona ei minua tappanut niin yhteiskunta näköjään haluaa tehdä sen. Ihan tarpeeksi haastavaa hapen saanti ilman että sitä yritetään estää.
Sinun on varmaan parempi saada koronavirustartunta sitten. Minä en aio hankkia sitä ja käytän maskia, joka ei ahdista muuten yhtään.
T. Astmaatikko
Minullakin on keuhkoissa ongelma ja muutenkin vaikea hengittää. En voi käyttää kangasmaskia, enkä maskia joissa ei ole venttiiliä. Olen yrittänyt hankkia FFp2 suojaimia, joissa on venttiili, mutta vaikuttavat olevan joka nettikaupasta loppu. Asun pienessä kaupungissa. Ei täältä saa noita suoraan ostaa kuin apteekista ja maksaa siellä niin paljon, että yksinkertaisesti ei ole varaa......
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä osa ihmisistä ei osta vauvalleen kertakäyttövaippoja vaan pestäviä kestovaippoja. Osta yksi tai kaksi kankaista (tai ompele itse), niin suojelet samalla kertaa ihmisiä ja ympäristöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä osa ihmisistä ei osta vauvalleen kertakäyttövaippoja vaan pestäviä kestovaippoja. Osta yksi tai kaksi kankaista (tai ompele itse), niin suojelet samalla kertaa ihmisiä ja ympäristöä.
Samaan kategoriaan menee myös kuukupin käyttö muovisten kuukautissiteiden sijaan. Mikään pakko ei ole ostaa kertakäyttöisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se yksi kangasmaski auttaa, kun maski pitäisi vaihtaa jokaisen käytön jälkeen, eikä sitä saisi laittaa enää takaisin suun eteen, jos sen on kerran ottanut pois?
Voi hyvänen aika! Kangasmaski pestään. Et varmaan pikkuhousujakaan käytä pesemättä päiväkausia. Uusavuttomuus huipussaan.
Vierailija kirjoitti:
Tätä maskihommaa on jauhettu maaliskuusta asti ja Suomessa on asiat erittäin hyvin vaikka maskeja ei ole käytetty.
Ja miksiköhän asiat ovat hyvin? Olisikohan syynä aika isot rajoitukset, joita on ollut maaliskuun puolivälistä lähtien? Nyt yritetään pitää yhteiskunta auki, siksi maskit.
Ihan oikeasti ihmettelen, eivätkö ihmiset tajua yksinkertaisia syy-seuraussuhteita.
Suosituksia voi noudattaa tai olla noudattamatta. Turha on kuitenkaan sitten vinkua, jos rajoitteita tulee. Itse aion käyttää maskia jatkossa, tilasimme jo muutaman paketin. Koen sen järkeväksi nyt, kun rajoitukset päättyvät, ihmiset palaavat lomilta ja tartuntamäärät ovat hiukan kasvaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ennemmin rahat tupakkaan ja kaljaan tai ihan mihin tahansa kuin johonkin tanan maskiin.
HIILIDIOKSIDIN HENGITTÄMINEN ON EPÄTERVEELLISTÄ!
Ihminen on kone, joka käyttää polttoainetta ja hengittää hiilidioksidipäästöt ulos. On epäinhimillistä pakottaa naamalle koppa, joka saa sisäänhengittämään ne päästöt.