En aio käyttää vähiä rahojani mihinkään maskeihin
Ja koska minulla on ostettua kautta HSL:n lipussa, aion sitä myös käyttää. Enkä kyllä muutenkaan lukittaudu kotiini.
Jos kaupoissa, kirjastoissa, liikennevälineissä tai museoissa täytyy maskia pitää, saa kyllä kyseinen vaatija minulle myös maskin maksaa.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Jopa minä työkyvyttömyyseläkkeellä elävä raaskin käyttää 20€ kahteen monikäyttöiseen (pestävään) maskiin suojellakseni itseäni ja muita. Elän yhden viikon sitten makaroonilla ja jollain halvemmalla kastikkeella, mutta koen todellakin (kansan)terveyden sitä pientä rahallista epämukavuutta tärkeämmäksi. Jotenkin oletin, että muilla olisi samat prioriteetit, mutta ei näköjään...
Bää!
Kasvojen peittäminen hunnulla tai rätillä ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Se on alistamista!
Ne Marinin miljardit olisi voinut tunkea suomalaisten maskeihin mutta eipä tietenkään. Syön nyt jo lihapullia ja makaronia päivästä toiseen.
Niitä maskeja myydään myös pienissä erissä. Osta viisi kappaletta, niin pärjäät monta vuotta.
Kysy naapurilta tai ystäviltäsi, ihan varmasti joku lahjoittaa sinulle kerän lankaa ja neulan! Tai laita osoitteeesi tähän, niin laitan tulemaan :-)
Kyllä tatve varautua maskiin. Maski sujaa ainakin muiden kuin suomalaistutkimusten mukaan. Onko se VTT mikään virallinen tutkimuslaitos jos päästelee keskeneräisiä tzloksia julkisuuteen?
On Kanadasta tutkimukset, jotka on parempia ja kattavampia.
Jo nyt on aistittavissa että ne ketkä mahdollisesti käyttävät suojia tälläkin hetkellä tulevat syyllistämään julkisesti niitä ketkä eivät käytä. Sanokaa minun sanoneen, mutta tulemme näkemään tilanteita kaduilla ja toreilla joissa ainakin vanhukset ripittävät sydänkohtauksen partaalla nuorempia aikuisia siitä että miksi et käytä!!! Voin jo kuvitella agressiivisesti mulkoilevat ja käyttäytyvät hikikikkelit ojentamassa niitä jotka toimivat toisin.
Jk, en ottanut kantaa alanko itse käyttää suojamaskia. Tod. Näköisesti kyllä. Vaikka olisikin suositus.
Ei taida maksaa paljoa vaikka puoli metriä lakanakangasta. Siitä saa leikeltyä ja taiteltua monta kangasmaskia.
Intiassa näkyy uutiskuvissa olevan kaikilla jonkinlainen maski, ja siellä sentään on oikeasti köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Kasvojen peittäminen hunnulla tai rätillä ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Se on alistamista!
Mä taas ajattelin, että jos tulisi maskipakko, alkaisin käyttää maskin sijasta niqabia. Oletettavasti kuitenkin miellyttävämpi käyttää kuin maski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ajattelin, että jos tulisi maskipakko, alkaisin käyttää maskin sijasta niqabia. Oletettavasti kuitenkin miellyttävämpi käyttää kuin maski.
Mikäs siinä jos olet muslimi ja tiedät miksi sitä pitää käyttää. Voit myös vetää nunna kaavun jos olet saanut nunnilta suostumuksen kuulua seurakuntaan.
Ostin maskeja jo keväällä Koronan levitessä vasta muualla maailmassa, jolloin niitä vielä sai edullisesti sekä oli saatavilla Ffp3-maskeja myös lapsille.
Toistaiseksi olemme vältelleet julkisia liikennevälineitä ja sisätiloja yms, joten vain pari kertaa on tullut maskeja käytettyä.
Toki nyt syksyn alkaessa ja ihmismäärien lisääntyessä tulemme varmasti itsekin useammin maskeja käyttämään ensisijaisesti suojellaksemme omaa perhettämme/ lähipiirimme ja samalla tietenkin muita kanssaihmisiä.
Onhan siitä ollut juttua, että jos kaikilla on joku maski (vaikka itsetehty) niin tällöin virus ei leviäisi, joten sen puolesta toivoisin ihan maskipakkoa. Valitettavasti Suomessa taitaa tulla vain tuo suositus...
Huomaa miten kapitalistinen maa suomi on. Kuoleman vaarallinen sairaus ja laitetaan hintalappu henkiinjäämiselle. porvarit nauraa kuinka pieni se on ja köyhät miettii eikö ahneudelle ole rajoja.
Suomeen piti tulla hieno maskitehdas, myös maskeja tilailtiin maailmalta. missä ne on? eikö löydy pienituloisten talouksiin lähettää ilmaisia maskeja?
Päättäjien pitäisi alkaa tehdä ratkaisuja sillä alkaa kytemään kapina eli ihmiset menee kaduille jos maskipakko tulee ja köyhille ei maskeja jaeta ilmaiseksi.
Ovatko kaikki suomalaiset sossupummeja, kun valittavat maskien hinnoista?
Tilasimme juuri eilen netistä tosi hyvälaatuisia uudelleenkäytettäviä kangasmaskeja ja kallein oli vajaa 10 euroa kappale. Kaverini on ommellyt tosi hienoja maskeja itse, käy jopa kateeksi, pitäisi varmaan opetella itsekin, kuulemma ei ole vaikeaa.
Syövätkö nuo kertakäyttömaskeista valittavat myös kertakäyttölautasista ja käyttävät kertakäyttövaatteita, en tajua?
Vierailija kirjoitti:
Käytä huivia. Ihan varmasti omistat jonkinlaisen huivin.
Älä naurata! Eihän se huivi mitään auta, kun eivät auta kaikki myynnissä olevat maskitkaan. Maskin pitää täyttää tietyt vaatimukset ollakseen tarkoitukseensa sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko kaikki suomalaiset sossupummeja, kun valittavat maskien hinnoista?
Tilasimme juuri eilen netistä tosi hyvälaatuisia uudelleenkäytettäviä kangasmaskeja ja kallein oli vajaa 10 euroa kappale. Kaverini on ommellyt tosi hienoja maskeja itse, käy jopa kateeksi, pitäisi varmaan opetella itsekin, kuulemma ei ole vaikeaa.
Syövätkö nuo kertakäyttömaskeista valittavat myös kertakäyttölautasista ja käyttävät kertakäyttövaatteita, en tajua?
Melkein kympin?? Älytön hinta tuollaisesta. Vaatteitakin saa halvemmalla.
Minä en vain aio astmaatikkona tukehtua. Korona ei minua tappanut niin yhteiskunta näköjään haluaa tehdä sen. Ihan tarpeeksi haastavaa hapen saanti ilman että sitä yritetään estää.
Ota yhteys johonkin hyväntekeväisyysorganisaatioon, ne varmasti jakavat maskeja huono-osaisille.
Vierailija kirjoitti:
Minä en vain aio astmaatikkona tukehtua. Korona ei minua tappanut niin yhteiskunta näköjään haluaa tehdä sen. Ihan tarpeeksi haastavaa hapen saanti ilman että sitä yritetään estää.
Sinun on varmaan parempi saada koronavirustartunta sitten. Minä en aio hankkia sitä ja käytän maskia, joka ei ahdista muuten yhtään.
T. Astmaatikko
Miten köyhiä te olette, jos ei varaa riitä kahteen monikäyttöiseen maskiin? Menee ehkä se 20€ jättäkää kerran käymättä mäkissä, niin on rahat koossa.
Kuulostaa lähinnä uusavuttomien valtiolta.