Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En aio käyttää vähiä rahojani mihinkään maskeihin

Vierailija
02.08.2020 |

Ja koska minulla on ostettua kautta HSL:n lipussa, aion sitä myös käyttää. Enkä kyllä muutenkaan lukittaudu kotiini.
Jos kaupoissa, kirjastoissa, liikennevälineissä tai museoissa täytyy maskia pitää, saa kyllä kyseinen vaatija minulle myös maskin maksaa.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko lukea, tai ymmärrätkö, mitä kuulet? Se maskijuttu on SUOSITUS, ei pakko.

Vierailija
2/74 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, että suositus kasvaa pakoksi, vähintään sosiaalisen paineen pakottamaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itse vanhasta teepaidasta kolminkertainen maski. Ei maksa mitaan ja voi pestakin.

Kylla on suomalaisilla vaikeata, maksaako joku alushoususikin?

Olen ostanut alusvaatteita viimeksi joskus 15 vuotta sitten. T-paidat on pidettävä paitoina. Ei ole rahaa hömpötyksiin.

Vierailija
4/74 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä maskihommaa on jauhettu maaliskuusta asti ja Suomessa on asiat erittäin hyvin vaikka maskeja ei ole käytetty.

Vierailija
5/74 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itse vanhasta teepaidasta kolminkertainen maski. Ei maksa mitaan ja voi pestakin.

Miten tehdään maski ilman ompelukonetta, kaavoja, ompelulankaa ja neuloja?

Vierailija
6/74 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä huivia. Ihan varmasti omistat jonkinlaisen huivin.

Vierailija
7/74 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niin köyhä, etten syöpähoitojeni jälkeen uskalla kulkea ilman maskia. 

Maskit maksavat vähemmän kuin sairaalalaskut. 

Vierailija
8/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään, että suositus kasvaa pakoksi, vähintään sosiaalisen paineen pakottamaksi.

Ei tule tapahtumaan. Onhan se nähty että ihmiset ei noudata suosituksia. Ainoastaan pakkoja. Joten kaikki jatkuu kuten tähänkin asti. Osa käyttää maskia, osa ei.

Vierailija
9/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä huivia tai teet osaamasi maskin kankaasta. silitä se steriiliksi usein. 

Vierailija
10/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on juuri se syy miksei maskipakkoa Suomessa voida antaakaan. Valtion pitäisi meidänlaisessa maassa sitten maksaa kaikille ne maskit. Hyvinvointivaltio on tässä tapauksessa epähyvinvointivaltio.

Vierailija
11/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menisin ratikkaan jossa oisi ihan täyttä, mikäli saisin ilmaisen maskin käyttäisin. Jos taas menen prismaan ja kassat ja henkilökunta ei saa maskia käyttää, homma on jo vesittynyt.

Jos menen Tk,n ja henkilökunta ei käytä työssään maskia.  Jos työpaikalla puolet käyttää ja puolet ei=vesittynyt yritys.

Eli köyhän en ole ensimmäisen edes itse kyhäämässämaskeja vaikkakin kokeeksi tein yhden tiskirätistä (puhtaasta!) semmoisesta tiheästä ja paksuhkosta, leikkasin aukot korvien paikoiksi ja muotoiln niittarin avulla nenän kohdalta tiiviiksi. Toimiihan se ja halpa on. Noin 20centtiä kpl, joten jos ihan pakoksi menee malli minulla jo on:).

Vierailija
12/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys: Mua voi sitten kutsua luvan kanssa; rättinaamaksi.

Vierailija
13/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tehdään maski ilman ompelukonetta, kaavoja, ompelulankaa ja neuloja?

Toimiiko netti kuitenkin? Katso ohjeita Youtubesta. Siellä on kasapöin näitäkin, joissa ei tarvitse varsinaisesti ommella. Itse ompelin, hyvä tuli.

Vierailija
14/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio minäkään käyttää. Paikkakunnallani tai naapurikunnissa ei ole ollut yhtään tapausta koko korona-aikana. Palataan asiaan sitten kun niitä on. On mulla jemmassa ppf3 luokan suojaimia, kun niitä saa töistä ilmaiseksi, mutta käytän niitä vasta kun on ihan pakko.

Vierailija
15/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hyvä niin!

Vierailija
16/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavia nämä suomalaisten maskiuhoamiset. Koko muu maailma käyttää maskeja.

Mutta kyllä joka maassa löytyy ne piittaamattomat myös. Tulevat lähelle köhimään.

Vierailija
17/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on vaikeata palstan u leille tämä maskiasia.

Vierailija
18/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kyllä joka maassa löytyy ne piittaamattomat myös. Tulevat lähelle köhimään.

Huvittavaa on myös se, että vaikka Suomessa on lähestulkoon parempi koronatilanne, kuin siellä muualla maailmassa, jossa ne niitä maskeja käyttää, vaikka täällä maskeja käyttää aniharva.

Vierailija
19/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa on myös se, että vaikka Suomessa on lähestulkoon parempi koronatilanne, kuin siellä muualla maailmassa, jossa ne niitä maskeja käyttää, vaikka täällä maskeja käyttää aniharva.

... Ja noissa maissa koronatilanne olisi moninkertaisesti huonompi, jos maskeja ei käytettäisi. Kyllä se täälläkin pahenee, ei huolta - yhteiskunnalla ei ole enää varaa totaalisulkeutumiseen, maskeissa on helppo ratkaisu.

Vierailija
20/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa minä työkyvyttömyyseläkkeellä elävä raaskin käyttää 20€ kahteen monikäyttöiseen (pestävään) maskiin suojellakseni itseäni ja muita. Elän yhden viikon sitten makaroonilla ja jollain halvemmalla kastikkeella, mutta koen todellakin (kansan)terveyden sitä pientä rahallista epämukavuutta tärkeämmäksi. Jotenkin oletin, että muilla olisi samat prioriteetit, mutta ei näköjään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi