Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En aio käyttää vähiä rahojani mihinkään maskeihin

Vierailija
02.08.2020 |

Ja koska minulla on ostettua kautta HSL:n lipussa, aion sitä myös käyttää. Enkä kyllä muutenkaan lukittaudu kotiini.
Jos kaupoissa, kirjastoissa, liikennevälineissä tai museoissa täytyy maskia pitää, saa kyllä kyseinen vaatija minulle myös maskin maksaa.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä huivia tai teet osaamasi maskin kankaasta. silitä se steriiliksi usein. 

No steriiliksi et sitä maskia saa vaikka kuinka silität ja peset. Se vaan ei ole kotioloissa mahdollista. Toki maskia pitää kuumentaa jotta siihen tulleet bakteerit ja virukset saadaan sillä hetkellä tapettua.

Vierailija
62/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sanoi, että maski tulee halvemmaksi kuin sairaalalaskut. Ei ainakaan minulle, joka on toimeentulotuen asiakas, jolle jää aivan sama summa käteen riippumatta siitä, paljonko ravaan sairaalassa ja syö lääkkeitä.

Ja vaikka en olisi toimeentulotuella, maksaisin silti itse vähemmän hoidostani kuin muut veronmaksajat. Kun opiskelin ja työskentelin, ihmiset tulivat jatkuvasti sairaana töihin tai luennoille ja tartuttivat muita. Perussairaana ärsytti pitkään tämä touhu, kun itse tekee kaikkensa pysyäkseen terveenä, mutta sitten totesin, että mitä väliä. Kyllä se minunkin sairastaminen näkyy näiden verotuksessa ja työpaikalla nämä tartuttajat joutuivat tekemään viikkokausia myös minunkin työt. Ihan reilu peli minusta.

Jos olet toimeentulotuella eli kotona työttömänä, niin et tarvitse maskia. Pysyt vain poissa julkisista liikennevälineistä ja ruuhkaisista sisätiloista. Me pk-seudulla työssä käyvät joudumme kulkemaan ruuhkissa ja täällä kasvosuojain on tarpeen. Itse tehtynä hinta nolla euroa, kun tekee vanhasta t-paidasta tai tyynyliinasta. Yhdestä t-paidasta/tyynyliinasta saa useamman maskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

huivi riittää maskiksi

Vierailija
64/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä huivia tai teet osaamasi maskin kankaasta. silitä se steriiliksi usein. 

No steriiliksi et sitä maskia saa vaikka kuinka silität ja peset. Se vaan ei ole kotioloissa mahdollista. Toki maskia pitää kuumentaa jotta siihen tulleet bakteerit ja virukset saadaan sillä hetkellä tapettua.

Kangasmaski pestään pesukoneessa muun pyykin joukossa, kuivataan kuivausrummussa ja silitetään kuumalla raudalla. Näin siitä kuolevat koronavirukset ja muut pöpöt. Myös kuivaaminen ulkona auringonpaisteessa tapaa pöpöt.

Vierailija
65/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä huivia. Ihan varmasti omistat jonkinlaisen huivin.

Korkeat kaulukset voi nostaa myös pystyyn. Itse aion tehdä näin kun viileämmät ilmat tulevat. Toppatakin korkea kaulus pystyyn ja hupun nauhat tiukalle. Sieltä välistä voi sitten hengitellä raittiimpaa ilmaa.

Vierailija
66/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä siellä Suomessa ollaan köyhiä! Meillä täällä Espanjassa jopa kadulla asuvat, katukaupustelijat yms. käyttävät maskeja. En ymmärtänytkään, että Suomessa NOIN huonosti ovat asiat.

Vierailija
67/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tulee "suositus"joka kääntyy sosiaaliseksi vahvaksi painostukseksi/pakoksi, niin jakakoot kauppojen auloissa/edessä kuten muissakin maissa tehdään, ei niitä itse tarvitse muuallakaan maksaa itse! Kertakäyttöisiä siis.

Vierailija
68/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvojen peittäminen hunnulla tai rätillä ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Se on alistamista!

Mä taas ajattelin, että jos tulisi maskipakko, alkaisin käyttää maskin sijasta niqabia. Oletettavasti kuitenkin miellyttävämpi käyttää kuin maski. 

Mikäs siinä jos olet muslimi ja tiedät miksi sitä pitää käyttää. Voit myös vetää nunna kaavun jos olet saanut nunnilta suostumuksen kuulua seurakuntaan.

En ole muslimi, mutta niqab ajaa ihan saman asian kuin kangasmaskikin. 

Vierailija
69/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä siellä Suomessa ollaan köyhiä! Meillä täällä Espanjassa jopa kadulla asuvat, katukaupustelijat yms. käyttävät maskeja. En ymmärtänytkään, että Suomessa NOIN huonosti ovat asiat.

Mutta meilläpä riittää runsaasti rahaa lahjoittaa Etelän köyhille maille. Mitäs siihen sanot?

Vierailija
70/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee itse vanhasta teepaidasta kolminkertainen maski. Ei maksa mitaan ja voi pestakin.

Kylla on suomalaisilla vaikeata, maksaako joku alushoususikin?

Miten tehdään maski ilman ompelukonetta, kaavoja, ompelulankaa ja neuloja?

Tässä video-opas, miten tehdä maski ilman ompelemista:

https://fi.pinterest.com/pin/190558627972468683/sent/?invite_code=40669…

Vierailija
71/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä raukka luulet,että vaihtavat aina uuden maskin ohjeiden mukaan. Eivätkä varmasti käytä samaa useampaa kertaa. Tai pesevät kangasmaskin huolella ennen uudestaan käyttöä.

Vierailija
72/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskipakottajilla on jonkinlainen seksifetissi.

Vierailija
73/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.demilked.com/funny-coronavirus-diy-masks/

Sieltä malleja kotitekoisiin maskeihin....

Vierailija
74/74 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä raukka luulet,että vaihtavat aina uuden maskin ohjeiden mukaan. Eivätkä varmasti käytä samaa useampaa kertaa. Tai pesevät kangasmaskin huolella ennen uudestaan käyttöä.

En luule. Mutta eivätpähän pärski suoraan ilmaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme