Millainen on unelmiesi elämä?
Jos nyt saisit päättää, millainen olisi elämäsi? Asuisitko yksin vai olisiko sinulla mies-/naisystävä? Olisiko sinulla lapsia, montako? Missä asuisit? Mitä tekisit työksesi? Mitä muuta elämässäsi olisi, mitä nyt ei ole?
Kommentit (505)
Asuttaisiin puolison kanssa pysyvämmässä ja väljemmässä kodissa, olisi hyvä parisuhdetilanne, ehkä toinenkin lapsi. Ehkä mökki miehen suvun kanssa. Harrastaisin taas luovaa kirjoittamista ja saisin jotain julkaistua. Harrastaisin myös jotain yhdessä miehen kanssa. Kukoistaisin työssäni ja jaksaisin tehdä myös vapaaehtoistyötä, ehkä meillä olisi esim tuki- tai sijoituslapsi. Unelmaelämässä mulla olisi hyvät suhteet myös omiin vanhempiini.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin työkseni lastenlääkäri. Aviomies ja lapsia 5. Asuisimme Helsingissä meren rannalla isossa itse rakentamassamme talossa, jossa olisi poreamme, elokuvahuone sekä isot makuuhuoneet. Meillä olisi hieno maasturiauto ja valkoinen avomersu sekä oma iso moottorivene. Matkustelisimme paljon ulkomailla (eikä koronasta olisi tietoakaan). Rahaa olisi sen verran, että ei tarvitsisi miettiä mitä ostaa.
Nämä kaikki ovat vielä mahdollisia, sillä pääsin juuri lääkikseen opiskelemaan, ja poikaystävän kanssa ollaan oltu yhdessä jo 6v, lapsia suunnitteilla muutaman vuoden päästä.
Lääkikseen hyvän palkan vuoksi? Sinne pitää mennä intohimon, ei rahan vuoksi. Kyllä te lääkärit muuten olettekin ammattikuntana umpikorruptoituneita lääketehtaiden lieassa, kuten muuallakin maailmassa. Ei enää itseltä heru arvostusta lääkäreitä kohtaan, kun on vuosien aikana käynyt ilmi, että he ovat lääketehtaiden asialla.
Unelmien elämä olisi sellaista, että se ei olisi yhtään riippuvainen mistään ulkoisten materialististen juttujen toteutumisesta, vaan mieli olisi täysin vapaa sellaisista. Sellainenkin on täysin mahdollista.
Maalla, järven rannalla ihanan miehen kanssa. Tekisin töitä kotona. Eläimiä olisi jonkin verran , ehkä jokin eläinten eläkekoti. Ehkä jotakin majoitus- tai leirikoulutoimintaa. Omat lapseni kävisivät usein, ovat jo aikuisia.
Todellisuus: asun vuokralla kerrostalossa, joka on täynnä meluavia muukalaisia. Ei ole vakituista työpaikkaa, ei miesystävää, eikä paljon muitakaan ystäviä. Köyhyys piinaa. Saahan köyhäkin unelmoida, onneksi.
Osaisin lentää ja hengittää veden alla. Ihmiset olisivat hyväntahtoisia ja mukavia. Adoptoisin kaikki orvot lapset ja eläimet ja pelastaisin maailman. Eläisimme vaihtotaloudessa ja ilmastonmuutos olisi hidastunut niin paljon, ettei siitä olisi vaaraa. Iltaisin auringonlasku värjäisi taivaan vaaleanpunaiseksi ja ohitse lentelisi yksisarvisia.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oma lapsuuden/nuoruuden unelma on jo toteutunut. Asumme Los Angelesissa, minä, aviomieheni ja 4 lasta. Meillä on hyvä ja hieno koti sekä paljon ystäviä. Molemmilla hyvät palkat, itsellä oma yritys, jonka perustamisesta haaveilin pitkään. Mieheni työn ansiosta pääsemme matkustelemaan ympäri maailmaa, ja monta uutta maata on tullut nähtyä (tai ainakin ennen koronaa).
En olisi vielä 15v sitten teini-ikäisenä uskonut, että kaikki unelmani toteutuvat! Oma mottoni on, että unelmat on aina mahdollista toteuttaa, välillä se vaan on isomman työn takana.
Los Angeles, vastenmielinen autoilukaupunki, kuten joka ikinen muukin Usan kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Suurin toiveeni on, että lapseni pahanlaatuinen syöpä parantuisi. Lapsi on 5v. Syöpä ilmeni hänen ollessaan 2v ja nyt se on uusiutunut jo kahdesti.
Muistan teidät iltarukouksessani
Voimia, yrittäkää jaksaa
Olen surullinen pikkuisesi puolesta, sinun puolestasi myös
Silitä häntä hiljaa
Kuiskaa korvaan iltaisin
Olen tässä rakas
Ei mitään hätää
Anna jokaisen päivän olla uusi ihme
Minulla se ei liity mihinkään materialistisiin haaveisiin, koska tiedän ja tunnen ettei iso ja hieno talo tms. lisäisi onneani tippaakaan. Sen sijaan unelmien elämäni liittyy jollain tapaa täyteen vapauteen, lähinnä siten ainakin, ettei tarvitse olla riippuvainen työstä, olla sitoutunut samaan asuinpaikkaan. Tuntisin onnea, jos voisin milloin tahansa halutessani matkustaa aivan päämäärättömästi minne tahansa haluaisin ja asettua sinne joksikin aikaa.
Minulla ei ole oikeastaan muuta unelmaa kuin, että voisin ostaa halvan pienen talon itselleni rauhallisesta paikasta johon voisin laittaa puutarhaakin. Samalla se, että tulisin edes jotenkin toimeen ja löytäisin vihdoin sellaisen ammatin, jossa viihdyn sekä pärjään muutenkin. Toisaalta haluaisin myös päästä opiskelemaan joskus, mutta silti talo maalla saisi kuitenkin olla missä viettää aikaa ja jopa asua vakituisesti edullisesti myöhemmin, koska kuitenkin maaseutu ja luonto minulle rakkaita. Samalla haluaisin kyllä ystäviä ja tavata muutenkin mukavia ihmisiä ja viettää heidän kanssaan aikaa ja ehkä viimeinen kuulua johonkin porukkaan sekä olla sellaisten ihmisten kanssa, jotka arvostavat sinua sellaisenaan kuin olet. Samalla tahtoisin olla ihmisenä onnellisempi ja rohkeampi sekä toipua ikävistä kokemuksista. Voisin myös kokeilla erilaisia harrastuksia ja tehdä joitakin matkoja ulkomaille. Eläisin sellaista omanlaista aika vaatimatonta ja luonnonläheistä elämää.
Parisuhde olisi myös ihan kiva asia jos löytäisin ihmisen jonka kanssa olisi hyvä olla yhdessä. Lapsia en kuitenkaan haluaisi. Toisaalta voisin elää varmaan yksinkin jos edes joitakin läheisiä kuitenkin olisi. Vanhemmilleni toivoisin pitkää ikää ja sitä, että viimeinkin pääsivät veloistaan. Lemmikin ottamista voisin myös harkita, koska kuitenkin kaipaan niitä ja olen tottunut elämään eläinten kanssa. Tärkeintä on se, että olisin onnellinen ja tyytyväinen itseeni sekä vähän itsevarmempi. Toivon, että eläisin omanlaisen ja minulle sopivan elämän sekä pysyisin terveenä. En todellakaan liikaa ja haluaisi edes mitään liian rikasta yms elämää.
Vierailija kirjoitti:
Suurin toiveeni on, että lapseni pahanlaatuinen syöpä parantuisi. Lapsi on 5v. Syöpä ilmeni hänen ollessaan 2v ja nyt se on uusiutunut jo kahdesti.
Tsemppiä teille, täällä myös 3v tyttö taistelee syöpää vastaan. Tällä hetkellä näyttää että sytot auttavat, mutta hoidot vasta puolivälissä. Sama toive täälläkin.
Olis paljon rahaa ja "unelmien nainen" jonka kanssa tekisin perinteisiä käsitöitä, maalausta ym.. ja tietokoneella jotain taidejuttuja ja pelaamista. Mahdollisesti lapsia jos onnistaa.. päasiassa yhdessä oloa kotona.
M34
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin työkseni lastenlääkäri. Aviomies ja lapsia 5. Asuisimme Helsingissä meren rannalla isossa itse rakentamassamme talossa, jossa olisi poreamme, elokuvahuone sekä isot makuuhuoneet. Meillä olisi hieno maasturiauto ja valkoinen avomersu sekä oma iso moottorivene. Matkustelisimme paljon ulkomailla (eikä koronasta olisi tietoakaan). Rahaa olisi sen verran, että ei tarvitsisi miettiä mitä ostaa.
Nämä kaikki ovat vielä mahdollisia, sillä pääsin juuri lääkikseen opiskelemaan, ja poikaystävän kanssa ollaan oltu yhdessä jo 6v, lapsia suunnitteilla muutaman vuoden päästä.
Hienot puitteet. Ehkä vähän kliseiset.
Mutta millaista olisi se elämäsi?
Pitkälti samaa kuin nykyinen elämäni. Paljon yhteisiä hetkiä puolisoni kanssa joka joka on paras kaverini ja rakkain läheiseni. Paljon tuttuja ihmisiä, sukulaisia, ystäviä. Kotoilua, harrastuksia, matkustelua sopivassa suhteessa. Liikuntaa ja terveellisiä elämäntapoja, terveyttä. Sivistystä, kulttuuria ja uusien asioiden oppimista. Mielenkiintoinen työ jossa voin hyödyntää osaamistani ja kyvykkyyttäni. Elintaso joka mahdollistaa mukavan ja huolettoman elämisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkikseen hyvän palkan vuoksi? Sinne pitää mennä intohimon, ei rahan vuoksi. Kyllä te lääkärit muuten olettekin ammattikuntana umpikorruptoituneita lääketehtaiden lieassa, kuten muuallakin maailmassa. Ei enää itseltä heru arvostusta lääkäreitä kohtaan, kun on vuosien aikana käynyt ilmi, että he ovat lääketehtaiden asialla.
En mielestäni sanonut, että menen lääkikseen hyvän palkan takia. Ihan menen sen takia, että olen kiinnostunut alasta ja ihmisten auttamisesta.
Unelmani olisi olla niin rikas ettei tarvitsisi tehdä töitä vaan voisin (ideaalitilanteessa) matkustella talvisin ympäri maailmaa rakkaani kanssa ja viettää kesät Suomessa.
Realistisempi unelmani on löytää omalta alalta töitä tai edes omaa alaani jotenkin sivuavia töitä. Haluaisin myös vierelleni sellaisen ihmisen jota rakastan niin paljon, että tuntuu että sydän tulisi ulos rinnasta. Meillä olisi kissoja. Ehkä koirakin. Harrastaisimme liikuntaa ja tekisimme yhdessä hyvää ruokaa. Paljon seksiä.
Haluaisin olla onnellinen ja rakastaa elämää.
Nyt kaikki tuntuu vaikealta ja synkältä, mutta yritän jaksaa kohti huomista.
Toivottavasti jokainen teistä löytää onnen.
Olen ollut hieman tyytymätön, joten pakko jakaa ajatukset.
Meillä on terveyttä, pitkä hyvä parisuhde ja 7kk ikäinen paljon toivottu lapsi!
Asumme Helsingissä arvoalueella modernissa remontoidussa omassa jugend-asunnossa meren äärellä.
Meillä on purjevene ja veneilemme paljon.
Meillä on maatila kesäasuntona. Siellä on sienestystä, marjastusta, sisustusprojektia todella jylhän luonnon keskellä muutaman tunnin matkan päässä Helsingistä.
Meillä on hyvät ja mielenkiintoiset työt, joiden kautta on ollut mahdollista työskennellä ulkomailla, nähdä vieraita kulttuureita ja maita🙏
Meillä on useita hyviä ja viisaita ystäviä, ja muutamia läheisiä sukulaisia.
Meillä on 4 sijoitusasuntoa. Elämme tiukasti, mutta emme kädestä suuhun.
Tämän ketjun myötä tajusin, että meillä on itse hankittuna juuri ne asiat, joista niin moni täällä haaveilee 🧐 Tämän ketjun myötä muistan olla kiitollinen ja nöyrä elämälle!
Omakotitalo isolla pihalla. Asuisin siskoni kanssa ja meillä on omat uudet sähköautot. Koiralle ostaisin kaverin. :)
Olisin naimisissa rakkaan aviomieheni kanssa ja meillä olisi 2 tai 3 lasta, mielellään jo kouluikäisiä. Asuisimme isossa, vähintään 100-neliöisessä jugend-asunnossa Helsingin Ullanlinnassa ja meillä olisi taloyhtiössä parkkihalli kahdelle autollemme.
Työskentelisin asianajajana menestyneen lakifirman osakkaana, mutta olisin jo niin menestynyt etten enää joutuisi juurikaan paiskimaan hommia vaan lähinnä auttelisin vaativimmissa caseissa. Ajelisin silloin pienellä sähäkällä urheiluautollani Pohjois-espan toimistolle ja kotimatkalla hakisin Stockalta kasvisruokaherkut perheelleni.
Iltaisin kävisimme ystäväperheillä kylässä tai he tulisivat meille ja kokkailisimme jännittäviä ruokia. Matkustelisimme myös paljon sekä ystävien ja perheen kanssa, mutta myös mieheni kanssa kahdestaan.
Vapaa-ajalla urheilisin paljon, harrastaisin kuvataidetta ja viettäisin aikaa lasten ja miehen kanssa mökillä ja purjehtien.
Osa haaveista on toteutunutkin, minulla on ihana aviomies ja yksi pieni lapsi. Asumme kyllä Helsingin keskustassa, mutta asuntomme on pieni eikä meillä ole autopaikkaa. Lisäksi raadamme töissä niska limassa ja sapuskat haemme väsyneinä lähialepasta. Laitamme paljon ruokaa ja matkustelemme kyllä, mutta useimmiten vain oman perheen kesken.
Tiivistetysti: haluaisin vähän lisää rahaa, rutkasti lisää aikaa ja hieman enemmän aikaa ystävien kanssa.
Olisin kuuluisa amerikkalainen tanssija, esiintyisin Broadwaylla ja elokuvissa ja minulla olisi iso asunto Bewerly Hillsissä.
Ja sitten se realistisempi versio:
Pääsisin parempipalkkaiseen työhön, mies olisi useammin kotona (lentäjä, lentää Atlantin yli usein) ja että lapseni olisivat onnellisia ja pärjäisivät elämässä.