Millainen on unelmiesi elämä?
Jos nyt saisit päättää, millainen olisi elämäsi? Asuisitko yksin vai olisiko sinulla mies-/naisystävä? Olisiko sinulla lapsia, montako? Missä asuisit? Mitä tekisit työksesi? Mitä muuta elämässäsi olisi, mitä nyt ei ole?
Kommentit (505)
Se olisi nykyinen elämäni, mutta minulla olisi sen verran varallisuutta, että ei tarvitsisi käydä töissä (tai vaihtoehtoisesti niin kiva työ, ettei se tuntuisi työltä). Lisäksi olisin terve ja toki lähipiirini myös olisi ja pysyisi terveenä. Jossain vaiheessa tulisi kaksi lasta, poika ja tyttö. Sitten olisi kiva, jos meillä olisi lisäksi mökki lapissa, joten voitaisiin asustella siellä silloin kun huvittaa. Nykyisellä kesämökillä myös kesäaikaan, muutoin nykyisessä kodissamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unelmieni elämässä lapseni olisivat jo omillaan ja minulla olisi lapsenlapsia. Mies olisi ulkokuoreltaan entinen mieheni, mutta käyttäytymiseltään nykyinen mieheni ja asuttaisiin vain osan ajasta yhdessä. Olisin rikas, ei tarvitsisi käydä töissä, vaan saisin harrastaa sekä yksin että miehen kanssa kaikkea mukavaa. Minulla olisi myös palkattuja työntekijöitä pitämässä taloudestani ja omaisuudestani huolta.
Boldasin.
Hieman karua nykyisen miehesi näkökulmasta, mutta ei siinä mitään. Jokaisella on omat unelmansa.
Ei ole yhtään karua, koska ihana rakas mieheni ei tiedä tästä, eikä tule koskaan tietämäänkään, mikäli se minusta on kiinni. Olen itsekin tietoinen, että entisen mieheni ex oli minua kauniimpi, mutta asia ei haitannut minua yhtään, koska mielestäni tärkeintä on olla rakastettu oman itseni takia (ei ulkonäköni). t.sama
Asuisin yksin keskellä ei mitään. Vaikka asuisin metsässä veden lähellä, ei kesällä olisi liikaa hyttysiä tai ampiaisia, eikä muurahaisia. Minulla olisi ajokortti ja auto, että pääsisi käymään kaupalla. Ystävät ja sukulaiset kävisivät vuorollaan sopivan pituisilla vierailuilla, noin kerran kuussa. Talo ei menisi ikinä pahasti rikki ja osaisin nikkaroida niitä pikkuvikoja. Paras ystäväni asuisi siinä kylällä kaupan vieressä, niin kävisin aina kauppareissulla lenkillä ja kahvilla. Ystävän koira ei ikinä kuolisi. Rahaa olisi sen verran, että ei tarvitsisi ikinä mennä töihin. Olisi joku ihana mies, jonka kanssa silloin tällöin olisi sutinaa, mutta ei mitään vakavaa suhdetta.
En taitaisi silti vaihtaa nykyistä elämääni miehen ja hänen lapsesta kanssa tuohon, vaikka onkin unelma ja nykyinen elämä ei todellakaan sellaista mistä haaveilen.
Unelmieni elämässä minulla olisi lapsia, mitä ei nykyelämässä minun ole mahdollista saada.
Unelmaelämässä mieheni olisi jälleen elossa.
Perussuomalaisten ja Jussi Halla-ahon johtama Suomi, jossa olisi vain yksi puolue, koska se on ainoa mahdollisuus turvata elämä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa voisi olla enemmän. Muuten ei kiinnosta sikäli.
Menopuoli ratkaisee, liikaa rahaa viedään väkisin. - Suomi on sairas maa.
Sellainen että aviomies ei stalkkaisi ja viestittelisi instagramissa 16v nuorempien naisten kanssa... tai ainakin keskustelisi asiasta kiinni jäätyään.
Metsästäjä-keräilijänä jossain viidakossa autuaan tietämättömänä siitä, miten nopeaan tahtiin maailmaa tuhotaan ympäriltä.
Jossain Kreikan saarella, jossa ei olisi turismia. Söisin naapurin pyytämiä mereneläviä ja itse kasvatettuja tomaatteja joka päivä. Iltaisin joisin ja tanssisin pienessä tavernassa. Ruokkisin kulkukissoja.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut hyvä ns. realistisissa unelmissa. Kaikki haavekuvani ovat vain täynnä lohikäärmeitä ja taikuutta.
Joten varmaan aikalailla tämä nykyinen elämäni, mitä nyt enemmän rahaa. :D
Ninjat ja virtuaalisoturitar eli gamer-nainen täällä näin. Turvallinen ja hyvinvoitia jakava valtio ja julkinen sektori sitten reaali unelmana olis säilyttämisen arvoinen ja hyvät kaupunkiluontoalueet kun lähtee ulkoilemaan. Oman kotikuntani alueella uudisrakentamisvimma on melkoinen ja luonnosta nauttivana harmittaa kyllä tämä kehitys. Metsiä pitäisi pikemminkin palauttaa ja rakentaa korkeampia asuntoja lähemmäs ydinkeskustaa ja keskusalueita harventaen haja-asutuskantaa, samalla tuoden uudismetsiä ja viheralueita.
Mun unelmissa taikuutta olisi olemassa. Olisin haltiamaagi, joka asuisin taikurin tornissani yksin, tutkisin siellä taikuutta. Välillä kävisin seikkailijaporukan kanssa tutkimusretkillä maailmalla, etsimässä vanhoja taikakirjoja ja maagisia artifakteja.
Mitkään tosielämän jutut ei ole koskaan minua kovasti kiinnostaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin työkseni lastenlääkäri. Aviomies ja lapsia 5. Asuisimme Helsingissä meren rannalla isossa itse rakentamassamme talossa, jossa olisi poreamme, elokuvahuone sekä isot makuuhuoneet. Meillä olisi hieno maasturiauto ja valkoinen avomersu sekä oma iso moottorivene. Matkustelisimme paljon ulkomailla (eikä koronasta olisi tietoakaan). Rahaa olisi sen verran, että ei tarvitsisi miettiä mitä ostaa.
Nämä kaikki ovat vielä mahdollisia, sillä pääsin juuri lääkikseen opiskelemaan, ja poikaystävän kanssa ollaan oltu yhdessä jo 6v, lapsia suunnitteilla muutaman vuoden päästä.
Pinnallinen ajattelutapa tulevaksi lääkäriksi.
Pakko kysyä, millä tavalla pinnallinen ajattelutapa? Itse en nähnyt tuossa mitään pinnallista, saahan lääkäreilläkin olla unelmia.
Itse lääkärinä työskentelevänä olen huomannut, että joidenkin ihmisten mielestä meillä lääkäreillä ei ole tunteita tai muuta elämää kuin hoitaa ihmisiä. Mutta ihan yhtä lailla ihmisiä olemme mekin, kuin muutkin työntekijät.
Oiskohan sitten niin että lääkäreillä on keskimääräistä punnallisimmat unelmat. Kyllä juuri tää lääkröin unelma on tähän mennessä pinnallisin. Tollanen näytetään muillekki että rahaa on ja näytetään isosti.
Omani.
Ihana omakotitalo, 2 lasta, mies jonka seurassa viihdyn ihan mielettömän hyvin vielä yli 10 vuoden jälkeen, meillä on joka päivä hauskaa yhdessä. Taloudellinen tilanne on hyvä. Kaikki olemme terveitä.
Ainoa mikä puuttuu elämästäni tällä hetkellä, on matkustelu. Koronan takia.
Lottovoittajan elämä. Ökyveneitä. Uusia nopeita autoja. Nuoria naisia. Ökytaloja. Ja vaihtaisin kaikkia vähän väliä.
Voisin tehdä 1-vuorotyötä osa-aikaisesti, esim. 4x6h viikossa, siitä maksettaisiin kuitenkin esim. 4000€. :D jotakin sellaista asiantuntijatyötä, jossa voisi hieman halutessaan matkustaa ja olisi etätyömahdollisuus sekä mukavat työkamut. Ehkä 1 lapsi. Sijoitukset tuottaisivat kivasti. Kaikki lähellä olisi tietenkin terveitä ja eläisivät myös unelmaelämäänsä. Harrastaisin juoksua eikä olisi näitä nykyisiä vaivoja sitä estämässä. Matkustaminen ei saastuttaisi eikä olisi koronaa, joten vaikka 4 kertaa vuodessa voisi matkustaa kaupunki- ja vaelluslomille. Silloin tällöin opiskelisin jotakin avoimessa yliopistossa ja lisäksi opettelisin kitaran soittoa. Asuisin pienehkössä omakotitalossa ison kaupungin lähellä.
Nykyisen työpaikkani pitäisin.
Lapsia en tekisi vaan nauttisin itsestäni ja elämästäni.
Valikoisin myös tarkkaan kenen miehen kanssa voisin jakaa mahdollista arkea.
En hyväksyisi ollenkaan itseni pilkkaamista ja alentamista. En halua olla tilivelvollinen normaaleista tekemisistäni.
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaisten ja Jussi Halla-ahon johtama Suomi, jossa olisi vain yksi puolue, koska se on ainoa mahdollisuus turvata elämä Suomessa.
Kova on usko Jussiin. Voi pyhä yksinkertaisuus.
Asun pienessä talossa suuren puutarhan keskellä. Puutarhassa on vanhoja lehtipuita, hedelmäpuita, marjapensaita, perinteisiä perennoja ja kasvihuone.
Minulla on kannattava pieni yritys, ehkä kukkakauppa tai kahvila. Pyöräilen paikalle luonnonkaunista pyörätietä pitkin.
Aikuiset lapseni asuvat lähistöllä (yksi työskentelee yrityksessäni). Olen aina tervetullut lasteni luokse ja lapsenlapsilleni olen tärkeä aikuinen.
Pihaltani pääsee suoraan keittiöön ja ovi on aina auki. Ystäväni käväisevät usein. Tarjoan heille taidokkaasti valmistamiani kahvijuomia (itsejauhetuista pavuista, totta kai) ja herkullisia leivonnaisiani. Keskustelemme taiteista, tieteistä, ajankohtaisista asioista ja toisinaan ongelmistamme.
Naapurissa asuu miesystäväni. Auttelemme toisiamme, käymme elokuvissa ja teatterissa, laitamme toisillemme herkullisia aterioita ja rakastelemme kaikessa rauhassa kynttilän valossa. (Halumme kohtaavat täydellisesti, joten kumpikin on tyytyväinen).
Miesystäväni on rauhallinen ja seurallinen. Hän on erittäin hyvä kuuntelija ja kiinnostunut ihmisistä ja asioista. Lisäksi hän on lojaali ja luotettava.