Millainen on unelmiesi elämä?
Jos nyt saisit päättää, millainen olisi elämäsi? Asuisitko yksin vai olisiko sinulla mies-/naisystävä? Olisiko sinulla lapsia, montako? Missä asuisit? Mitä tekisit työksesi? Mitä muuta elämässäsi olisi, mitä nyt ei ole?
Kommentit (505)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuisin jossain pienessä rannikkokaupungissa omakotitalossa jossa olisi isohko puutarha, olisin naimisissa ensirakkauteni kanssa ja meillä olisi nyt jo liki aikuiset lapset. Kummallakin olisi melko hyvin palkattu vakityö eli elämä olisi taloudellisesti turvattua eikä jokaista senttiä tarvitsisi olla laskemassa.
Tämän sijaan olen lapseton ja pätkätyötön ikisinkku vailla kunnon koulutusta ja joka on vissiin loppuikänsä jumissa pk-seudulla vuokra-asunnossa. En voi enää sietää tätä kerrostaloasumista enkä koko pk-seutua. Aaaaaargh!!!
Muuta pois, sulla ei oo mitään menetettävää, jos kerran sulla on vaan pätkätöitä. Niitä varmaan löytyy pk-seudun ulkopuoleltakin.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/04/27/perhekoti-uudenlainen-ratkaisu…
Aika lailla se, mitä elän nyt. Kaipaan parisuhteeltani vähän enemmän, mutta uskon senkin olevan mahdollista. Asiat ovat aika hyvin.
Hei 247!
Minulla kirjaimellisesti sama toive! <3
T. YH-äiti aivan ihanalla talolla lähellä metsää ja merenrantaa (+lähellä keskustaa, jotta lapset pystyvät liikkumaan itsenäisesti minun ollessa töissä)
Haluaisin kiertää ympäri maailmaa, sillä itseäni kiinnostaa erilaiset kulttuurit ja paikat.
Ulkomaille muutto on suurin toiveeni / tavoitteeni. Ehkä joku päivä elämäntilanne sen vielä sallii...
Ikuinen haaveeni on jo toteutunut, eli se, että lapset ovat onnellisia ja pärjäävät hyvin elämässä. Nimimerkillä oma poika hakemassa juuri Suomelle u20-mestaruutta♡.
Aviomies lopettaisi pettämisen.
Vierailija kirjoitti:
Ikuinen haaveeni on jo toteutunut, eli se, että lapset ovat onnellisia ja pärjäävät hyvin elämässä. Nimimerkillä oma poika hakemassa juuri Suomelle u20-mestaruutta♡.
Juuri laitoin herätyksen peliä varten. Toivottavasti poikasi ja koko joukkue pärjää peleissä, olisi hienoa saada mestaruus tämän niin poikkeuksellisen vuoden jälkeen.
Asuisin jossain lämpimässä meren rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Unohtui aloituksesta: Onko sinulla toteutunut jo joku elämäsi unelma?
On toteutunut, oma elämäni, mitään ei siitä puutu, on sellaisenaan minulle täydellinen. Parempaa en olisi voinut saada.
Taidanpa olla harvoja elämäänsä tyytyväisiä.
Unelmaelämäni on satua. Saisin riittävästi rahaa kirjoittamalla fiktiota, jonka kirjoittamisesta itse nauttisin ja joka myisi hyvin. Minulla olisi kaksi menestyvää, ihanaa, tervettä lasta ja myöhemmin ainakin yksi lapsenlapsi. Asunnossani olisi tarpeeksi tilaa myös vaikka tanssia ja juosta ja ikkunasta rentouttava, kaunis maisema. Olisin tyytyväinen elämääni enkä jatkuvasti huolestunut.
Unelmieni elämä olisi eläinfarmi, eläinten keskellä ja parissa työtä tehden niiden hyväksi. Ehkä en pärjäisi yksin kaikkien töiden ja vastuun kanssa, unelmaan pitäisi kuulua siis sellainen ystävä, jolle myös eläimet ja luonto olisivat rakkaita. Kanssani saisi tehdä työtä, huolehtia eläimistä ja rakastaa niitä. Kesäisin meillä olisi niin paljon kauneutta ympärillämme, eläimet nauttisivat ulkona olostaan, kuuntelisivat kanssamme lintujen laulun ja kesätuulen huminan. Auttaisimme joka päivä ensin aurinkoa nousemaan, sitten hoitaisimme luontoa ja eläimiä tarkalla kädellä ja korvalla, kuunnellen sen tarpeita ja toiveita. Se kiittäisi meitä joka päivä. Talvisin pitäisimme huolen siitä, että kaikilla eläimillämme olisi lämpöä ja turvaa ja ruokaa. Niitten talvisuojissa saisimme kuulla niiden tyytyväistä hönkäilyä ja rauhallista hengitystä, kun ne käyvät yöpuulle. Menisimme omaan torppaamme takkatulen ääreen, kissat ja koirat kääriytyisivät jalkojemme juureen ja kainaloihimme lämpiminä ja kiitollisina. Nukkuisimme ja katselisimme kauniita unia, ellemme sitten katselisi vain toisiamme nähdäksemme toistemme silmissä unelmiemme kuvan.
Asuisin järven tai meren rannalla ja tekisin taidetta kaikki päivät ilman huolta rahasta. Pari tonnia kuukaudessa, jos saisin, niin se riittäisi. Ei miestä, ei lapsia. Olen haaveillut tästä jo vuosia.
Todellisuudessa elän ihan toisin ja moni varmaan kuvittelee, että olen hyvinkin urakeskeinen lisäopintoineni ym.
Minun unelmien elämä:
Omakotitalo jonka mies itse on rakentanut vastaamaan meidän toiveitamme. Hirsinen, avara talo järven rannalla. Oma tontti. Miehellä pihapiirissä oma talli jossa hän saa nikkaroida ja fiksailla autoja.
Kaksi koiraa joita ulkoiluttaa lähimaastossa.
Yksi tai kaksi ulkomaan matkaa vuodessa.
Lapset olisivat jo aikuisia, asuisivat omillaan, olisivat onnellisia. Kävisivät meillä tasaisin väliajoin kylässä ja toisinaan reissaisimme heidänkin kanssaan ulkomailla.
Minä tekisin töitä kotoa käsin, sisarukseni perheineen asuisivat lähellä meitä.
Rahaa olisi niin, ettei siitä tarvitsisi kantaa huolta, eli tulisi hyvin toimeen.
Perheemme olisi terve, ja kaikki tulisivat toimeen keskenään. Erityislapseni löytäisi paikkansa maailmassa ja saisi toteuttaa itseään. Hän olisi onnellinen ja osaisi olla ylpeä itsestään.
Mieheni saisi tehdä unelmiensa työtä ja harrastaa verstaallaan.
Minä saisin työni lisäksi kirjoittaa kirjaa ja nauttia luonnosta ja koirien kanssa olemisesta.
Se olisi onnea se.
Melkeinpä elän unelmien elämää. Oikeastaan asunto pitäisi päivittää, mutta muuten. Hyvä työ, hyvä palkka, hyvä puoliso, aikaa myös nauttia elämästä, koska ei lapsia.
Pariskunta 36-38 v.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin työkseni lastenlääkäri. Aviomies ja lapsia 5. Asuisimme Helsingissä meren rannalla isossa itse rakentamassamme talossa, jossa olisi poreamme, elokuvahuone sekä isot makuuhuoneet. Meillä olisi hieno maasturiauto ja valkoinen avomersu sekä oma iso moottorivene. Matkustelisimme paljon ulkomailla (eikä koronasta olisi tietoakaan). Rahaa olisi sen verran, että ei tarvitsisi miettiä mitä ostaa.
Nämä kaikki ovat vielä mahdollisia, sillä pääsin juuri lääkikseen opiskelemaan, ja poikaystävän kanssa ollaan oltu yhdessä jo 6v, lapsia suunnitteilla muutaman vuoden päästä.
Kun jäät äitiyslomalle, voit heittää haaveet urallasi etenemisestä. Lapsettomat naiset ja perheelliset miehet menevät ohi sinusta, kun hoidat vauvaa kotona. Jos teet viisi lasta, niin silloin on äitiyslomia viisi. Vai jääkö mies hoitamaan lapsia kotiin? Laitatko äitiyslomien jälkeen lapset hoitoon, ja luot uraa? Silloin et näe viittä lastasi juuri koskaan, lapset kasvavat isän kanssa tai hoitajan helmoissa, joka on heille läheisempi, mitä sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin työkseni lastenlääkäri. Aviomies ja lapsia 5. Asuisimme Helsingissä meren rannalla isossa itse rakentamassamme talossa, jossa olisi poreamme, elokuvahuone sekä isot makuuhuoneet. Meillä olisi hieno maasturiauto ja valkoinen avomersu sekä oma iso moottorivene. Matkustelisimme paljon ulkomailla (eikä koronasta olisi tietoakaan). Rahaa olisi sen verran, että ei tarvitsisi miettiä mitä ostaa.
Nämä kaikki ovat vielä mahdollisia, sillä pääsin juuri lääkikseen opiskelemaan, ja poikaystävän kanssa ollaan oltu yhdessä jo 6v, lapsia suunnitteilla muutaman vuoden päästä.
Kun jäät äitiyslomalle, voit heittää haaveet urallasi etenemisestä. Lapsettomat naiset ja perheelliset miehet menevät ohi sinusta, kun hoidat vauvaa kotona. Jos teet viisi lasta, niin silloin on äitiyslomia viisi. Vai jääkö mies hoitamaan lapsia kotiin? Laitatko äitiyslomien jälkeen lapset hoitoon, ja luot uraa? Silloin et näe viittä lastasi juuri koskaan, lapset kasvavat isän kanssa tai hoitajan helmoissa, joka on heille läheisempi, mitä sinä.
Lääkäreillä ei ole usein aikaa omistautua perheelle, ovat hyvin urakeskeisiä. Jos nyt yhden lapsen teette ensin, ja katsokaa, onko sillekään aikaa töiltä...
Asuisin ulkomailla suurkaupungissa miehen kanssa. Olisin valmistunut unelma-ammattiini. Työskenneltäisiin ja elettäisiin siellä. Oltaisiin hyvin toimeentulevia. Näkisin Suomessa asuvia perhettäni ja ystäviäni aina kun mahdollista.
Minä elän unelmieni elämää, kaikki on hyvin.
Minulla on pitkä onnellinen avioliitto ja lapset ovat jo pitkään olleet aikuisia ja he menestyvät elämässään hienosti. Mieheni osoittaa edelleen kaikin tavoin rakastavansa minua yli kaiken ja minä vastaan parhaani mukaan.
Meillä on tilava, hieno talo ja vielä hienompi talo Espanjassa kaikilla kuviteltavissa olevilla herkuilla. Molemmilla on uudet autot ja avoauto loma-asunnolla. Rahaa on riittävästi toteuttaa kaikki mielihalumme.
Kunhan koronasta selvitään, niin nautimme elämästä kaikin tavoin edelleen, etenkin matkailusta yhdessä lastemme ja heidän puolisoidensa kanssa.