Vauva vuodelle 2014 / 2015
Onhan tämä vähän aikaista keskustelua, mutta kuumeilu on kovaa! Olemme mieheni kanssa päätyneet alkaa yrittämään ensimmäistä lastamme tämän vuoden loppuun mennessä.
Kovasti on mielessä pelkoja ja kysymyksiä voidaanko saada lasta, ja kuinka nopeasti mahdollinen tärppi tapahtuu.
Onko muilla samanlaisia mietteitä tai odotuksia vauvan suhteen?
Terkuin Cecilia
Kommentit (261)
Rellu_: Jeij! Jännät ajat koittavat siis teilläkin. :)
Täällä on menossa kp2, viimeinen tyhjennysvuoto ja sitten aletaan odotella luomumenkkoja, ellei mies sitten jatka tuota panikointiaan. Siinä tapauksessa otan keskiviikkona vielä yhden renkaan käyttöön ja katsellaan jos mies saisi kasattua itsensä ja yritys voisi alkaa sitten helmikuun puolella. Mikäli kaikki menee kuitenkin minun toiveideni mukaan niin seuraavaksi aletaan ihmetellä kuinka kierto renkaiden jäljiltä oikein tasaantuu ja palautuu. Ennen renkaita kierto heitteli jossain 24-33 päivän välillä ja saa nähdä miten nyt käy. Viimeksi kun lopetin renkaiden käytön mulle räjähti aivan hirvittävä hormoniakne, jonka takia jouduin käymään ihotautilääkärillä ja johon sitten jouduin syömään useamman kuukauden lääkekuurinkin. Pelottaa kieltämättä miten iho tällä kertaa reagoi. Mulla ei ollut edes teininä oikein minkäänlaisia näppyjä naamassa niin todella ikävää, että niistä on joutunut kärsimään nyt sitten päälle parikymppisenä.
Foolihappoa olen nyt syönyt reilun kuukauden verran. Lisäksi syön d-vitamiinia, magnesiumia ja omega-rasvahappoja. Ruokavalion monipuolisuuteenkin olen pyrkinyt kiinnittämään huomiota. Olen ollut aina kovin huono syömään, mutta nyt kun on hyvä syy niin on selvästi paljon helpompi asennoitua syömiseenkin paljon terveemmällä asenteella.
ois yks erittäin innokas kuumeilija :)
jos mukaan mahtuu xD
oon jo ennestään 8 ja 10 vuotiaiden tyttöjen äiti mut nyt uudessa suhteessa päätettiin eilen että yhteistä lasta aletaan yrittämään.
ensiviikolla torstaina kierukan poisto ja sit lapsi tulee kun on sen aika :)
edellisissä raskauksissa olen ollut yksin mut nyt tuntuu et on kiva päästä jakamaan ajatuksia muiden kuumeilijoiden kanssa :)
Mie syön Multi-tabsin raskaus ja imetys -tabletteja sekä kalkkitabletteja. Imetän vieläkin, niin ajattelin, että olis varmaan hyvä täydentää vitamiinivarastoja. Edellisessä raskaudessa söin foolihappoa pari ekaa kuukautta ja puolen välin jälkeen hemoglobiini laski niin alas, että jouduin syömään aika paljonkin lisärautaa. Lisäksi söin kalkkia ja D:tä, mutta muita vitamiineja ei silloin ollut käytössä. Yritän syödä mahollisimman paljon kasviksia, mutta hedelmiä en ole osannut oikein ikinä syödä. Kalaa söin viime raskaudessa melko paljon, mutta tulin sille allergiseksi synnytyksen jälkeen. Myös muut allergiat ja astma paheni synnytyksen jälkeen, mutta toivon, että nyt seuraavankin raskauden aikana astma helpottuisi, viimeksi olin oireeton koko raskausajan. Toisen lapsen saamisessa pelottaakin lähinnä noiden omien allergioiden lisääntyminen ja astman paheneminen... Liikuntaa aloin harrastamaan uudelleen synnytyksen jälkeen ja kävinkin pari kolme kertaa viikossa jumpissa. Tällä hetkellä liikunta on lähinnä rattaiden kanssa kävelyä, sillä rahaa ei ole kalliisiin jumppatunteihin.
Omista haaveista sen verran, että tällä hetkellä haaveilen siitä, että seuraavasta isäkuukaudesta pystyisi viettämään pari kolme viikkoa jossain lämpimässä, esim. Thaimaassa... Tietysti se vaatisi säästämistä, säästämistä ja säästämistä. Mutta mikäli seuraava lapsi syntyisi ennen kuin esikoinen täyttää kolme, niin äitiys- ja vanhempainrahoista olisi mahdollista laittaa osa säästöönkin...
Onko kalkkitabletteja muuna kuin pureskeltavana muotona? Mulla ne viime raskaudessa tökki tosi pahasti.
Gisle. Mulla vähän samantyyppisiä kokemuksia ekan raskauden myötä. Mulle puhkeli hajuste allergia ja rintoihin ihottuma, josta lääkäri ei tiedä mitä se on. Yhteen ihottumaan se passaisi mutta siinä pitäisi olla raskausviikkoja kasassa 20... eikä oo ollu ;( Ihottuma puhkee noin kaksi kertaa vuodessa ja kestää noin viikon. Silloin kutisee niin että pakkaan rinnat elmukelmuun =D
Lisäksi, ilmeisesti, insuliini on muuttunut liian tehokkaaksi mikä aiheuttaa sen että tulee herkästi matalan sokerin oireita. Lääkäri ei siihenkään osannut sanoa mitään syytä kuin että onnitteli ettei voi tulla diabetestä...katsotaan...
Piinaava viikko alkoi. Kierron pitäisi loppua nyt sunnuntaina ja raskausoireitahan mä tietty pongailen jo. Yöllä heräsin pitkät päällä rintojen pakotukseen...mut se ei vielä oo mitään uutta. Pitää malttaa odottaa...eiks nii?
Jee, Rellu_!:) Miten sitä voikaan innostua muiden uutisista, kun itse täytyy vielä odottaa!:D
Ihan selaista lähdin kyselemään, että onko teillä ollu ennen menkkoja sellaista että kohtu tuntuu inhottavalta ja vähän aralta? Kävin eilen salilla ja vatsat jäi tekemättä kun kohdussa, tai kohtu itse, tuntu inhottavalta....ihan ku ylirasittunut lihas joka kohta kramppaa. Hoksaako kukaan?
Rietukka, kyllä mulla ainaki nippaa ja vihloo mahassa pari-kolmekin päivää ennen vuotoa, vaikkei mul ns. luomumenkkoi oo ollu 10een vuoteen. En muista millaisia tuntemuksia silloin koin..
Sellasta jatkuvaa ei lyhyt aikasta? Eli jos vaikka jännität alavatsaa minuutin niin se olo kestää sen minuutin muuttumattomana?
Ei, kyl se minulla on ajoittaista ikäänkuin supistukset
Hei!
Aikani kuluksi kirjasin ylös kaikkien tähän keskusteluun osallistujien yrityksen aloittamisen. Kaikki ei olleet tarkkaa aikaa kertoneet, ja joillekkin jouduin itse päättelemään aloittamisen ajankohdan, mutta ajattelin jos teitä kiinnostaa.
Aika harva oli kirjottanut yrityskertoja ja kiertopäiviä mutta miten jos aktiivisesti keskusteluun osallistuvat ja yrittävät merkkaisivat vähän näitäkin ylös.
Kuumeilijat 2014/2015: NIMI / YRITYKSEN ALOITTAMINEN
Cecilia91: vuoden 2013 lopulla
Nathalie - ?
Berttam - syyskuu 2013
Rima84 - yritys meneillään, aloitettu ?
Soapie - kesä 2014
Viuhtinen - kesä-syksy 2014
Amote - kesä 2014
Jenna Emilia - 2014 alussa
Haaveilija87 - syyskuu 2013
Tsuuper - kesä 2013
JanikaJ7 - helmikuu 2014
Helmiunelma - lokakuu 2013
Ruusukukka - loka-marras 2013
Anniri - tammikuu 2014
Kultapöly - ?
April - syyskuu 2013
Mette Aurora - ?
Neiti Syyskuu - ?
Mymoosa - joulukuu 2013
Vauvahöpinöitä - yritys meneillään, aloitettu ?
Babydreamer - kesäkuu 2013
Nninas - huhtikuu 2013
Haveilijaja - 2013 alussa
Repale - kevät 2014
Pikkuj - helmikuu 2014
Tirppanen88 - 2014 alussa
Virtahepo40l - kesä 2014
Åsa1 - helmi-maaliskuu 2014
Konnis - kesä 2013
Astanga - ?
Reetukka - tammikuu 2014
Rellu_ - tammikuu 2014
Gislie - huhtikuu 2014
Hiliputti - huhtikuu 2014
Taivaanlaiva - kesä 2014
Millimamma - joulu 2013
Rietukka - tammikuu 2014
Pikkupiipero85 - tammikuu 2014
Pahoittelen jos listaan sattui kirjoitus- tai asiavirheitä ja asianomaiset saavat itse korjata tai uudistaa tietoja.
Mun nopeahkon statistiikan mukaan yritys on enemmän tai vähemmän meneillään jo ainakin 16:lla, vuoden alussa alkamassa n. 13:lla ja kesällä alkaa vielä muutaman yrittämiset.
latasin tänään hyvän app'sin samsung appstoresta. Sen nimi on womanlog ja sillä pystyy merkkaamaan kalenteriin kuukautisiaan, jolloin se laskee sun hedelmällisimmät päivät ja ovulaation, lisäksi pystyy merkkaamaan painoaan, lämpöään, mielialoja ja sekstailuita :D
Miten haluat että se tehdään? lainataanko toi alkuperäinen vai tehdäänkö niin että aloitetaan tai lopetetaan oma puheenvuoro kp-merkintään?
Mulla on nyt menossa kp23/27 yk1
varmaan vähiten kuormittaa osallistujien hermoja ja pitkittää palstaa jos ei lainaa tuota mun pitkää tekstiä,vaan että kukin kommentissaan vain mainitsee tietonsa, esim mulla kp2/?, yk 1. Noita tietoja voi sit välillä kerätä taas listaksi sitä mukaa kuin muutosta yrityskerroissa ( ja toivottavasti plussaajissakin ) tapahtuu. Vähä niinkuin esim. Syyskuisten 2014 keskustelussa.
Vau, hieno kuulla Rellu_ ! Nythän meitä on monta yrittäjää jo :) Tsemppiä jokaiselle, plussia plussia! :)
mulla ei minkäänlaisia "poikkeavia" tuntemuksia lievien menkkakipujen lisäksi ainakaan vielä ollut tai tullut.. let's see muuttuuko tilanne nyt kun pilsut ei oo enää käytössä. Suurempia menkkakipuja ei ainakaan kaipasi sekoittamaan arkea :D
Mulla kp 10/(28-?), yk 1..
mistäpäin täällä keskustelevat henkilöt on muuten kotoisin?
omanapailuu sen verran vielä, että pakko ottaa itseään niskasta kiinni ruokailun ja treenin kanssa. Tänään kävin taas ensimmäistä kertaa pariin kuukauteen treenailemassa. Että osaa ihminen olla laiska ja hedonistinen. Mä rakastan syömistä ja onhan niitä kiloja sit taas kertynytkin. Toistaiseksi vielä oma peilikuva miellyttää kun kiloja on tullu lähinnä strategisiin paikkoihin eli tisseihin ja pebaan. Mieskin on innoissaan. Tänään aloitin taas ruokapäiväkirjan, muuten sinne suuhun menee sitä ja tätä ja kolmattakin herkkua.
Menee ehkä vähän yli aiheen mut mulla on kinesioteippaus toiminu hyvin menkkakipuihin. Teippiä saa apteekista ja marketeista. Venytetyllä teipillä muodostetaan navan alle + merkki ylettyen munasarjasta toiseen ja selän puolelle samaan tasoon miinus merkki. Sitä teippiä voi käyttää muutenkin odotusaikana.
Mä olen oulusta. Olen kauneudenhoito ja hieronta alalla. Vähän jänskättää että miten työt onnistuu ison mahan kanssa.
Tänään ollu lämpöä, ja mähän en oo koskaan kipee. Eilen kävin muutaman viikon tauon jälkeen salilla. Munkin pitäs ottaa itteeni taas niskasta kiinni. Sykdun olin massadietillä ja nyt pitäs puottaa ylimääräset pois. Kun vaan nappais :(
voi kuin ihana nähä itsesä listalla jossa kyseedsä vauvanteko <3 tähän asti tottunut äidin rooliin ja nyt on totista totta et koht olen odottava äiti toivon mukaan ;)
Tänään tuli postissa Mies hoitaa vauvaa-kirja. Voin suositella =D Oli ihan huippu ja tosi hauskasti kerrottu vauvan hoidon vaiheita sekä naisen huomioimisesta raskausaikana ja synnytyksessä =)
Itseasias mul on uutisia!! Meilläpä aikaistettiin yritystä eli eilen vika pilsu, mul alkaa ti menkat ja enempää pilsui ei tuu. Otin neuvosta vaarin..työkaveri sano etten tarvii vakkariduunia ja varsinkaan tämän päiväisen eläinlääkäripaltsun jälkeen olen epävarma haluanko edes kys. firmassa jatkaa. Siellä paljastu kaikkea niin epämiellyttävää että mahasta otti... työkaveri kehotti tekee sijaisuuden loppuun ja jäämään siitä äitiyslomalle (tai jos on pitkä väli tai en raskaudu voin aina heittää päivystyskeikkaa).. eli jännät ajat. Mennään kyllä aika rennosti tjot meingilla koska mulla ollu pilsut 10v eikä hajuakaan mikä kiertoni on ja ovuloinko ees. Itsetutkiskelua siis edessä.. mies sanoi vaa et VIHDOIN, hän onkin jo odottanu tätä..