Vauva vuodelle 2014 / 2015
Onhan tämä vähän aikaista keskustelua, mutta kuumeilu on kovaa! Olemme mieheni kanssa päätyneet alkaa yrittämään ensimmäistä lastamme tämän vuoden loppuun mennessä.
Kovasti on mielessä pelkoja ja kysymyksiä voidaanko saada lasta, ja kuinka nopeasti mahdollinen tärppi tapahtuu.
Onko muilla samanlaisia mietteitä tai odotuksia vauvan suhteen?
Terkuin Cecilia
Kommentit (261)
Tervetuloa uusille munkin puolesta! :)
täällä syvä pettymys vallannut mielen, näyttää meinaan siltä, että mies on saanut jonkin sortin paniikkikohtauksen kun alotettiin tää yrittäminen :/ nyt pitää itekkin rauhottua hetkeks ja tyytyä jonkinasteiseen tjottailuun, vaikka itellä hinku oliskin astetta suurempi. Mies ei varsinaisesti halua lopettaa yrittämistä, eli ilman pillereitä edelleen mennään, mut on alkanu pohtia, onko tää sittenkään oikea hetki, kun haluttais alkaa myös rakentamaan omakotitaloa keväällä jne jne.. Ja painostaminenhan tässä kohtaa olis lopullinen turmio koko yrittämiselle! Joten mitä tässä nyt muuta voi tehä ku oottaa ja toivoa et toinen rauhoittuu!? selitin oman kantani, mm. että ei se lapsi välttämättä tuu edes tänä vuonna ja kertonut kyllä aikaisemminkin että lapsen/lapset haluaisin alle 30v.. täytän tänä vuonna 27 siis. Aikaisemmin on ollu samaa mieltä ja yhdessä sovittiin alotusajankohdaksi tää tammikuu. Huoh.
Luulin tunteneeni oviksenikin tossa vkolpn aikana, mutta eipä se tullut mitenkään loistokkaasti hyödynnettyä.. Oviksenkin perusteella mun kierto siis vois pysyä siinä 28pv paikkeilla. Musta tuntuu et ilman pillereitä oon tullu paljo herkemmäksi, itku/liikutus tulee tosi helposti, vaik ennen en oo herkistyny ku ihan ääritapauksissa. Tänään juuri keskustelu päätty miehen kaa siihen, että tirahdin itkemään niin etten voinu jatkaa keskustelua vaik olisin halunnuki,ärsytti itteeki, että wtf?! :D onko teillä muilla samoja fiiliksiä ollu Kun ootte ehkäsyn lopettanu?
meni nyt ihan itsestä puhumiseks, mut tuo miehen yllättävä empiminen kolautti ja kovaa..
Kp 17/28?, yk 1
Reetukka: Meillä meni yli vuosi intensiivistä keskustelua siitä koska on sopiva aika aloittaa. Joka kertä siirrettiin aloitusta seuraavaan vuodenaikaan. Loppujen lopuksi tultiin siihen tulokseen, että odotusaikakin on niin pitkä aika, että siinä ajassa voi elämässä tapahtua vaikka mitä, odottamatontakin. Vaikka olisi esim. vakityöpaikka, ei sitä välttämättä ole puolen vuoden päästä jne. Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarmuus.
Toivotaan, että teillä nykyinen tilanne on ns. jäävuorenhuippu ja pääsette nyt ammentamaan koko "epävarmuuden ja jahkaamisen" vuoren esiin ja ajamaan siitä ohi kohti vakaampaa varmuutta siitä mitä haluatte yhdessä. :) Ja kun epävarmuus on saatu käsiteltyä niin veikkaan että sitten te osaatte nauttia ihan eritavalla siitä odottamisesta. (?)
Ymmärrän kyllä, että miehen empiminen kolauttaa, olen kokenut sen monesti itsekin. Painostamaan ei varmaan kannata lähteä, olen siitä sun kanssa samaa mieltä. Eiköhän se sun into vielä tartu mieheenkin uudemman kerran :)
Reetukka: Ite en ole syönyt ikinä pillereitä, mutta itsestäni huomaan, että olen aina ennen menkkoja herkällä tuulella. Tai ensin saatan huutaa ja sitten itkeä. Edellinen raskausaika oli seesteistä, mutta sitten synnytyksen jälkeen olin tosi herkillä, kaikki vaan itketti, mutta hyvällä tavalla :D Muutama kuukausi synnytyksen jälkeen se tasoittui ja olin sitten hyvällä tuulella melkein koko ajan. Sitten kun hormonitoiminta lähti taas uudelleen käyntiin, niin alkoi taas suututtaa ja itkettää ennen menkkoja. Tykkäsin itestäni paljon enemmän raskausaikana, nyt tulee taas huudettua miehelle ihan turhasta...
Kirjoitin äsken vaikka kuinka pitkän jutun ja sit oli mut heittäny sivulta ennen kun olin valmis...kiva...no siis pääpoinnttini oli siinä se että tosiaan aina voi jotain tapahtua, sairaus, työttömyys, muuttoa ym...meiltä paljon tiivailtu just tätä että ootteko nyt aivan varmoja kolmannesta (kun mies oli juuri lopettanut syöpähoidot noin ½ vuotta aikasemmin)....itse vaan mietin et oisko sit muiden mielestä pitänyt odottaa vuosi, 2, 3 tai ikuisesti? Niin ja silloin kun päätimme aloittaa niin mun mies oli ihan samanlainen tai siis lykkäsi sitä lastenhankintaa..esim sillä että just oltiin omakotitalo hankittu (öh no miks me se hankittiin...? Juu jotta ois mukava paikka "täyttää" lapsilla), jälkeenpäin kiittänyt että hieman painostin, sanoi itte ettei varmaan ikinä ois sanonut että no nyt käy...vanhemmuus pelotti ;) ja ihan ymmärrettävästi vikka se ihanaa onkin!...en jaksa nyt koko juttuu kirjottaa, mut tässä nyt siis pääpointit...
Me käytiin noin puoli vuotta keskustelua miehen kanssa koska olisi sopiva hetki. Tämän toinen olisi miehen puolesta saanut tulla heti perään, itse jouduin hieman jarruttelemaan tällä kertaa. Voih, olisi jo tuloillaan. Huomenna viisaampi siinä asiassa.
huh, tos aiemmin oli puhetta urheilusta. Mä oon nyt ottamassa itseäni niskasta kiinni. Olen siinä mielessä välineurheilija, että mua motivoi sykemittarit. Nyt oon ostanut Polar loop aktiivisusrannekkeen sykemittareineen ja tää on AIVAN loistava kapine.
RELLU kerto siitä vähän enemmän. Mäkin oon sitä kuolannu.
Rietukka: No sehän on sellaisenaan aavistuksen fiksumpi askelmittari, joka ei laske pelkkiä askeleita vaan myös muuta liikettä ja nukkumista, istumista, seisomista, kävelyä. Siinä on päivittäinen tavoite, joka lasketaan ilmeisesti sun iän, painon ja pituuden yms mukaan. Ranneke mittaa aktiivisuuttasi ja valikossa on sellainen palkki mihin kertyy sitten väriä aktiivisuuden kertyessä. Se sanoo myös, mikäli sinulla uupuu päivittäisestä tavoitteesta vielä aktiivisuutta että millä lailla urheilemalla saat sen täyteen esim. JOG (eli korkea intensiteetti esim 5min putkeen juoksua, WALK x min putkeen ja UP eli seisomista tai kevyttä kotiaskarretta x määrä minuutteja). Valikko itsessään on tosi helppo, siinä on vain "time" "activity" "cals" "step".
Mikäli käytät iphonea, saat syncattua tämän laitteen suoraan siihen. Mulla on androidi, joten käytän netissä olevaa polar flow palvelua. Eli kelloa ladataan ja synkataan koneelle usb-piuhalla.
Sit jos ostaa sykemittarin, niin täähän muuttuukin aivan loistokkaaksi sykemittariksi. Valikko on helppokäyttönen ja se mittaa entistä tarkemmin MITÄ sä teet. Flow palvelussa on sitten päiväkirja, jossa sykekäyrää, kaloreita, askelia ja aktiivisuusdiagrammi (nukkuminen, istuminen, seisominen, kävely ja fit-urheilu).
Pidän tätä kellona ranteessa kaikkina muina hetkinä paitsi saunassa ja leikkaussalissa, koska tää on sen verta tyylikäs että koruksikin luultu.
tässä yhden äijän tekemä vähän pidempi video review:
Tykkään eniten, että kellon voi lataa koneella eikä ole enää paristokäyttönen. Se on myös vedenkestävä.
Ed. polari oli jatkuvasti jossain oikosulussa niin että rannekellon paristot tyhjenivät parissa kuukaudessa ja uusiminen..no sehän maksaa ihan törkeästi.
Tänään kokeilen, miten se toimii vedessä, uidessa.
PS. Se tunnisti 24h aktiivisuuskaaviossa myös aamuseksin intensiiviseksi urheiluksi vaikkei sykemittari ollut kytketty. Mua nauratti.
Suosittelen, toistaiseksi olen ollut hyvin tyytyväinen.
kierukka poistettu ja nyt voi alkaa oottelee plussa päiviä :) onko kellää tietoo kauan kierukan pois ottamisen jälkee alkaa menkat ja kauan menny et tullu raskaaks??mulla ollu milena 5vuot :)
Mä oon vähän huono vastaamaan kun mulla olu kupari. Se vuosi vähäsen yhden päivän ja menkat tuli aikalailla silloin kun pitikin.
Ei kuulu kuukautisia täälä :/ vaikka jo muutama päivä poistosta.. Mahakivut on kyllä sellaset et vois jo alkaa ja sanoin miehelleniki et tällastako tämä vauvanteko onki et jotuu kestää hirveitä mahakipuja ja jo pelkkä kierukan poisto sai naamani kalpenemaan ku langat oli vetäytynyt jonnekin näkymättömiin ja jouduttii tekemää hirveä työ et saatii kierukka pois :) noh josko ne menkat sieltä ja toivottavasti pieni nyyttikin jossain vaiheessa ni palkitsee nämä kivut ja säryt :)
Hei onks teistä kukaa Facebookissa missää omassa ryhmässä ku sieltä löytyy ryhmiä jo odottaville äideille mut ei äideille ketkä yrittää :) tai jos on sellanen ryhmä ni vinkatkaa kitsan :)
Ja ihan ku mul ois tylsää mut loin ryhmän facee nimel <3 vauva haaveita 2014-2015 <3
Mä en löydä kys ryhmää haulla joten se taitaa olla sulla asetuksissa yksityinen tms. Taiehkä kutsulla. Vauvahaaveita on yhdyssana, pisti silmään :)
Korjattu kirjoitusvirhe :) ja laitettu julkiseks ryhmä xD haluatko linkittää sen ryhmän sivun tänne ku en kännykällä saa ku laitan sen sit salasana ku en halua et koko kaveripiiri tietää haaveista vielä :) kiitos :)
https://www.facebook.com/groups/368243479981989/?ref=notif¬if_t=group_name_change
pääsetkö tot kautta sinne??
liittymispyyntö fb-ryhmään laitettu =)
ON: Miestä väsyttää jo jatkuva sekstailu eli alkaa olla jo "väkisin tekemisen" makua. Täytyy ottaa iisisti, jottei toinen ottais jäätävää painetta koko projektista.
Polar Loop ei toiminut kloorivedessä ollenkaan, mikä oli yllätys mutta toisaalta ohjekirjassa oli sanottu että kloori- ja suolavesi voivat aiheuttaa rintavyössä oikosulun mistä johtuen se ei pysty laskemaan tarkkaa sykettä. Luovutin suosiolla kun se sekoili urakalla.
Pyysin kaverii tuomaan Virosta 10kpl raskaustestejä 2e/kpl kun täällä testit on tyylii joku 20e?
Voisko joku kertoo "blondille" miten tätä ketjua vois seurata niin että ilmoitus tulee sähköpostiin? :)
Mulla ois vielä pari viikkoa pillereitä jäljellä. Joo mä tiedän et voisin lopettaa ne jo vaikka nyt. Mutta en halua, itsekkäästi en halua olla meidän heinäkuun lopun loman aikaa vielö ihan hirveen isomahainen :/ siksi syön tuon levyn loppuun ja sit saa lapsi tulla jos haluaa. :)
Heippa!
Voinen liittyä tähän ryhmään :)
Olen 36 vuotias 2 lapsen äiti. Ollaan päätetty yrittää sitä kolmatta lasta :) vähän jänskättää miten sitä jaksaa
Mutta päivä kerrallaan...vielä ei olla siis mitään alettu yrittämään. Mini pillereitä syön ja ne olis tarkotus lopettaa tämän levyn jälkeen. Saa nähdä miten nopeesti sitä tulee, vai tuleeko ollenkaan raskkaksi. 2 ensmmäistä on tulleet heti vaan kun lupa on annettu ;)