Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2014 / 2015

11.07.2013 |

Onhan tämä vähän aikaista keskustelua, mutta kuumeilu on kovaa! Olemme mieheni kanssa päätyneet alkaa yrittämään ensimmäistä lastamme tämän vuoden loppuun mennessä.

Kovasti on mielessä pelkoja ja kysymyksiä voidaanko saada lasta, ja kuinka nopeasti mahdollinen tärppi tapahtuu.

Onko muilla samanlaisia mietteitä tai odotuksia vauvan suhteen?

Terkuin Cecilia

Kommentit (261)

61/261 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Kevättypy!

Täällä pidetään peukkuja ja muista, että jos tulee negatiivinen, niin okei, toki harmittaa, potuttaa jne.mutta sitten uutta matoa koukkkuun, peliä ei ole menetetty :)

Mukavaa viikon jatkoa!

t. Heidi

62/261 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kp 29/ ?, dpo 14, eka kierto pilsujen jälkeen. Menkkoja odotetaan koska testit negoja. Vihloo lupaavasti alavatsaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/261 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään peukkuja kevättypy!

Täällä on jotain matkalla jotain joko lapsi tai täti koska alavatsaa kyllä sen verran aristaa ja turvottaa...jotenkin toivois et ois se lapsi kyseessä kun tuntuu ettei keuhkoihin riitä ilma ja on tosi vilunen ja hormoonit heittää niin et tänään sanoin mihelleni että tuntuu et oon menettämässä järkeni! Houh!

64/261 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Pääsen nyt kunnolla (vihdoinkin) mukaan, nimittäin mies antoi suostumuksensa kolmanteen! Oon niin innoissani :D hänen täytyy kuites sulatella vielä asiaa, niin yritys alkaa viikonloppuna ;) kp 9/26-28.

Kevättypy ja Millimamma peukut pystyyn!

65/261 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

täällä tuli täti tänään kylään ja olo on (kerrankin!) helpottunut. :) Eli kroppa kuitenkin toimii jotenkin pillereiden jälkeen. Eilen oli siis kp 39 ja tänään kp 1 pärähti käyntiin. Tässä kierrossa koetan sitten kalastella ovulaatiota parhaani mukaan. ;)

Pöntiäinen: Tosi kiva saada mukaan keskusteluun teitä, joilla on jo kokemusta äitiydestä, raskaudesta ja synnytyksestä. :)

Tsemppiä kaikille, toivottavasti saadaan tässä ketjussa pian positiivisia uutisia monessakin mielessä!

66/261 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sellaista, että eilen alkoi menkat. Oon nyt yrittänyt viimeiset kierrot tarkkailla itseäni ja tuntemuksia, että tietää sitten parin kuukauden päästä, kun aletaan yrittämään, milloin olisi ovulaatio, onko tärpännyt ym. Tosin aika samoja tuntemuksia nää menkkoja edeltävät on, kuin mitä oli ennen esikoisen plussaakin. Viimeksi en käyttänyt ollenkaan ovulaatiotestejä, mutta nyt voisin testailla ihan mielenkiinnosta :D Mikäs on teidän mielestä hyvä merkki? Ja mielellään vielä joku suht halpa, kun en raaskisi useita kymppejä niihin tuhlata.

67/261 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Gislie,

minä olen käyttänyt nyt muutaman kierron ajan One Step -ovulaatioliuskoja, jotka on varmasti yksi halvimpia mitä on. Netissä ne ei saa käyttäjiltä kovinkaan hyviä suosituksia.Minäkin olen niitä pari kertaa epäillyt, mutta omalla kohdallani syy on ollut siinä, että en ole nöyrästi noudattanut ohjeita.

Nyt olen parissa kierrossa ovulaation bongannut, mutta vaatii seuraavaa:

- testaus joka päivä kutakuinkin samaan aikaan (ainakin minulla), max 1-2 h heitto

- ei runsasta juomista viimeisenä 2 tuntina (minä vältin viimeisenä 4 tuntina

- ei pissalla viimeisenä 2 tuntina (minä pidätin 4 tuntia, mikä teki ajoittain tiukkaa)

- testasin aina klo 16-17 aikaan

- pissan pitää jäähtyä astiassa 10-20 min huoneenlämpöiseksi

Minä testasin 1,5 viikon ajan nyt viimeksi ja tein siten, että vältin runsasta juomista koko päivän (siis ennen testausta aamusta lähtien, koska muuten pissattaa niin pirusti) ja pidätin pissaa viimeiset 4 tuntia, jotta pissa on tarpeeksi vahvaa. Muuten juon kevyesti 1-2 litraa vettä perusruokajuomien lisäksi, joten tiukkaa teki ajoittain odotella.

Tällä tekniikalla löysin pari kertaa ovulaation.

Ilmeisesti paljon helpompiakin testejä on, mutta ovat sitten kalliimpia.

Mielenkiinnolla kuuntelen muiden kokemuksia eri merkeistä.

Niin ja osa tikuttaa kaksi kertaa päivässä, minä olen tyytynyt yhteen paitsi viime lauantaina, kun en ollut uskoa silmiäni että löysin ovulaation :)

68/261 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Nuo ovistikut on kyllä niin outo asia! :D joku täällä tais puhua pillereiden lopetuksesta ja sen jälkeisestä ajasta, niin kyllä itse huomaan eron!

Pillereiden aikaan ei mitään hajua oviksesta sun muusta ja nyt kun on pitkään ollut syömättä, oviksen bongaa joka kuukausi ja tähän tietenkin vaikuttaa tuo säännöllinen kiertokin myös :) on tullut tietoisemmaksi omasta kropasta ja mitä siinä tapahtuu :D

69/261 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

dpo12 ja tänä aamuna testiin haalee plussa. Ei oikeen oo raskausoireita muuten kuin kipeät rinnan sivut. Maltillisesti odotetaan huomiseen ja testaillaan lisää.

70/261 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevättypy: Onpas siellä jännät ajat! :) Peukut pystyyn, että tuut kohta kertomaan plussauutisia tänne. 

Rietukka: Toivotaan, että plussa lähtee siitä vahvistumaan! :)

Täällä on menossa kp 6 ja menkat ovat vihdoin ohi, eli pääsee houkuttelemaan miestä peiton heilutteluun. Mulla on vain jostain syystä jo valmiiksi täysin pessimistinen asenne tätä kiertoa kohtaan, sillä en jaksa mitenkään uskoa, että heti ekasta kierrosta tärppäisi. Olen yrittänyt ottaa mahdollisimman rennosta, mutta se ei ole ihan niin helppoa, sillä aivot tuntuvat jumittuneen hokemaan jotain "vauvavauvavauvavauva"-mantraa. :D

71/261 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan tänne!

Tein testin ja seuraavana päivänä alkoi menkat.. joten plääh!

Noh, uusia odotuksia kohti ehkäpä keväällä jos onni sua.. Turhauttavaa :/

On se kyllä ihme kun toiset tulee raskaaksi sillee et naps hetki kun on jättänyt pillerit ja toiset sit ei.. :/

Mutta toivotaan että ees kesään menessä ois onnistunut tämä (:

Kuinkas muilla sujuu? (:

72/261 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Repale: eihän sitä voi tietää, jos vaikka tärppäiskin heti ensimmäisestä kierrosta ;)

Kevättypy: se on kyllä jännä, miten jotkut tulee helposti raskaaksi ja toisilla vain kestää ja kestää.

Meillä on nyt tilanne, että ollaan pupuiltu ahkerasti koko vkloppu ja sama homma jatkuu varmaankin vielä ens viikon, niin katsotaan miten käy! :) yritetään olla stressaamatta!

73/261 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp1/ 33, yk 2 vihdoin :) onneks ei tarvinnu kauaa oottaa ekaa luomukiertoa!

74/261 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli kunnon plussa =) Nyt toivotaan, että tätä kestää 9kuukautta. <3

Yrityskierto kakkonen tuotti tulosta. Ekalla kierroksella olin ehkä liian hygieninen. Kävin heti heiluttelujen jälkeen perusteellisella pesulla, et en kyllä ihmettele vaikkei silloi tärpännätkään ja lisäksi söin hulluja määriä c-vitamiinia kun kuulu diettiin.

75/261 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rietukka: Onneks olkoon! Mahtavaa :) pidetään peukut ja varpaat pystyssä, että pikkuinen pysyy tiukasti kyydissä sen 9kk!

76/261 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi uusi pariskunta vauvasuunnitelmineen!

Itse olen 20 ja mieheni 25 ja vauva haaveita kovasti ilmassa..

Söin pillereitä n.4 vuotta ja viime kuukautisista päätettiin jättää pillerit hakematta.. Parin päivän päästä pitäisi taas kuukautiset alkaa, mutta kyllähän sitä vaan toivoo ettei ne alkaisikaan ja pääsisi jännittämään josko mitenkään testissä näkyisi jo kaksi viivaa.. :P Tosin myös jännittää kuinka tuo pillereiden syöminen on vaikuttanut omaan kroppaan. 

Ihania uutisia sinulta Rietukka, onneksi olkoon!

77/261 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Rietukka: Onneksi olkoon!! Hienoja uutisia :)

Pidetään peukkuja, että pysyy seuraavat 9 kk massussa, mutta älä liikaa huolehdi, jookosta joo.

Kevättypy;

Voi kuinka harmi, kun menkat alkoi. Koita tsempata ajatuksella, että ei ollut nyt meidän kerta, mutta se on vasta tulossa ja koita suunnata ajatuksia ajoittain muihinkin asioihin. Ei tietty aina niin helppo toteuttaa käytännössä, mutta odottavan aika on pitkä, joten yritän itse keskittää huomiota muihin asioihin jos vain mitenkään pystyn. Tällä hetkellä töitä on ihan hemmetisti, joten töiden jälkeen keskityn lataamaan akkuja, urheilemaan jne.

78/261 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rietukka: Onnea ja paljon tarrasukkia matkaan! :)

Kevättypy: Voi harmi. :( Nyt toivotaan vaan sitten kovasti, että seuraavasta kierrosta tärppää ja sitä tärppiä toivon tietenkin kovasti ihan meille kaikille.

Täällä on meneillään kp 10/?. Kroppa on sekaisin renkaiden jäljiltä. Päivittäin tulee ihan hennon punertavaa valkovuotoa. Normaalistihan mulla kestää menkat aina sen kuusi päivää, mutta renkaiden aikaan vuoto lyheni neljään päivään. Nytkin viimeinen tyhjennysvuoto kesti neljää päivää, mutta kuudentena päivänä alkoi yhtäkkiä tulla runsaasti vuotoa ja veren mukana oli myös paljon hyytyneitä klönttejä. (Anteeks, ällöä). Vuoto loppui kuitenkin illan aikana. Nyt sitten odottelen mihin tämä tästä kehittyy. Ollaan pupuiltu aika ahkeraan, mutta erityisesti seksin jälkeen tulee tuota punertavaa vuotoa. Huoh, tulisivat nyt sitten ne ekat luomumenkat edes suht ajallaan ja jos nämä oireet jatkuvat vielä ekassa luomukierrossakin niin kai se on pakko olla yhteydessä gyneen. Toivon vaan, että tämä on nyt vain jotain harmitonta renkaiden lopetuksesta johtuvaa, sillä en muista tällaista olleen koskaan aiemmin.

79/261 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut sinulle Rietukka!

Tänne ei kuulu mitään uutta. Kp 6 meneillään. Tuntuu, että kaikki tulevat raskaaksi ympärillä. Taas tänään kuulin, että yksi kaveri odottaa vauvaa. Vaikka toki olen iloinen heidän puolestaan, niin jotenkin se on samalla ahdistavaa. Etenkin kun lähipiirissä on alettu kyselemään, että "Koskas teille tulee vauva?", vaikka en ole kenellekään läheiselle pahemmin näistä vauvahaaveista kertonut. Tällä hetkellä olo on jotenkin epätoivoinen, vaikka vasta yk 3. Kun ihmiset  vaan tajuaisivat, että kaikki eivät yksinkertaisesti tule raskaaksi heti kun niin päättävät haluta. Yritän olla ottamatta paineita asiasta, mutta välillä se on näiden ulkoisten tekijöiden takia vaikeaa..

80/261 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

täällä menkat alkoivat hieman yllättäen tänään. En niitä vielä odottanut saapuvaksi.

Kierto olisi tämän mukaan tasan 28 päivää kuten aikaisemminkin, mutta ovulaatiotesti näytti ovulaation tässä kierrossa kp 19, eli sen mukaan olisi liian aikaista, mutta ei tämä mitään pikkutuhrua ole. *Huokaus*, tylsää. Kp 14 paikkeilla ei testi värähtänytkään. Kp 19 ennen ja jälkeen yritettiin tosissaan.

No, ei kait se auta laittaa kuin uutta matoa koukkuun.