ABC.n ateriat
myönnän olevani niin wt-sakkia, että olen joskus sortunut syömään "a la carte" -annoksen kyseisellä asemalla. Muutama vuosi sitten sainkin ihan hyvää ruokaa, esimerkiki vuohenjuustopasta oli maukasta. Nyt taso on selvästi laskenut. Onkohan mikrokantakin huonontunut useissa paikoissa, kun ruoka tarjoillaan osin kylmänä? Salaatitkin huonontuneet.
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 14:35"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 13:47"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 13:40"]
Ai, miten ne pihvit paistetaan uunissa? Ja miten peruna selviää pakastamisessa, kertokaas nyt, kun oman kokemukseni mukaan peruna menee mössöksi pakastimessa...?
Oikeasti, yhdeksikkö puhuu paskaa. Totta kai ABC:t käyttävät puolivalmisteita yms. mutta aivotonta uskotella, että "kaikki tulee valmiina pakkasesta ja heitetään vaan uuniin". NO EI TULE.
[/quote]
Öö, oletko jotenkin yksinkertainen vai etkö osaa laittaa ruokaa? se peruna on pakastimessa valmiina ranskiksena, muusina, lohkona tai kermaperunana, ei kokonaisena pottuna. Annos valmistetaan esimerkiksi näin: Raskalaiset ja pihvi rasvakeittimeen, lisukevihannekset ja purkkikastike mikroon, kaikki lautaselle läjään, aikaa mennyt 5min.
Toinen vaihtoehto on, että se pihvikin on valmiiksi kypsennettynä pakasteessa, eli koko paska suoraan mikroon, jonka jälkeen päälle heitetään herneenverso annoksen tuoreutta esittämään. Tähän perustuu lähes kaikki ketjuravintolat kuten Pancho Villa, Amarillo jne, harmi jos olet kuvitellut jotain muuta...
[/quote]
No ei kyllä pidä paikkaansa. Pihvejä ei pakasteta paistettuna jo siksikään, että sellainen näkyy pihvistä heti. Ei valu medium-pihvi verta, jos on lämmitetty mikrossa.
Ja likimainkaan kaikissa annoksissa ei ole ranskiksia tai muuta prosessoitua perunaa lisukkeena.
Ja sitä paitsi: yhdeksikkö väitti, että KAIKKI on valmiina, ainoastaan uuniin heitetään. Mikä ei pidä paikkaansa, jos osaset lämmitetään erikseen ja annos kootaan niistä ja mukana on tuoreesta tehtyjä osasia kuten vaikkapa keitetyt potut ja paistettu pihvi.
PS: mun mies on ammattikokki laaturavintolassa, joten en todellakaan ole "tyhmä" tässä asiassa, kiitos vaan. Ainoastaan tarkempi, enkä erityisen innostunut mollaamaan av-lammaslauman mukana ABC-ravintoloita. Niillä on tärkeä funktio, ja todellakin haluaisin, että pikkuisen yrittäisitte muistella, millaista huoltamoiden ruokatarjonta oli ennen ABC-huoltamoita. Shell-simpukoiden paneerattu kengänpohja ranskalaispedillä, sekö muka on parempi, hä?
Joten haloo idiootit: verratkaa ABC-ravintoloita muihin huoltamoihin, ei laaturavintoloihin.
[/quote]
Ihme kiihtyminen. Ainakin minun pointtini tässä aloituksessa oli vain verrata ABC:n aiemmin tajoamia ruokia nykyhetkeen. Kuinka taso laskenut. En halunnut verrata muihin ravintoloihin suinkaan. Surullista että näin on tapahtunut sillä ABC tarjosi kuitenkin hyvää huoltamoruokaa ennen.
[/quote]
Ja sä olit tuo, jolle vastasin, niinkö?
[/quote]
En. Mä olin ap eli siis kiinnitin huomioni siihen että abc:lla tärkeä funktio jne. Olen samaa mieltä, mutta toivoisin että pitäisivät saavutetun tason. HUomannut huononnusta riippumatta ajankohdasta tai ravintolasta.
[/quote]
No älä sekaannu sitten sivusta kommenttiin, jota ei ole suunnattu sinulle. Vaan tuolle "Öö, oletko jotenkin yksinkertainen vai etkö osaa laittaa ruokaa?" tyypille ja yhdeksikölle.
Ainakin hinnat on tasoon nähden kohtuuttomat, luulisi suuren ketjun pystyvän tarjoamaan edes nykyisen tason paljon halvemmallakin. Ei tarvitse edes olla kovin köyhä, että harmittaa maksaa esimerkiksi abc:n sämpylöistä riistohintaa. Huonolaatuiset,heikosti täytetyt sämpylät ja leivät maksaa 4-7e, siihen vielä kahvi tai muu juoma niin ollaan heti kympin köyhempiä.
Hinnat on kyllä muuallakin samaa luokkaa, mutta sillä hinnalla saa muualla parempaa. Esimerkiksi viimeksi maksoin 4,5e kuivuneesta voisarvesta, jonka välissä oli juustosiivu ja kaksi siivua kurkkua ja huom. tämä oli halvin mahdollinen eväs tiskissä.
ABC:n siika on paskaa. Tekisivät seitä, niin huonokin kokki voi onnistua. Siis ABC:n siika on järjettömän pahaa, niin pahaa, että tulee syötyä vain lautasen reunalta kylmät perunat. Siikafileet ovat jättimäisen kokoisia (siis kasvatettua siikaa) ja sisältävät paljon ihraa. Hmpf, oli viimeinen ABC:n siika annos.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 14:38"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 14:33"]
Teille ketkä sanotte, ettei vaihtoehtoja abseille ole: oletteko koskaan kuulleet Shellistä, Teboilista tai Nesteestä? Niistä jokaiselta saa ihan oikeita ruoka-annoksia, eikä vain pelkkiä sämpylöitä...
Mammat paasaa siitä, kuinka vaihtoehtoja ei ole, mutta tosiasiassa käyvät pelkästään abseilla, että saavat bonukset kerättyä...
[/quote]
Mun mielestä noilla on kyllä lähes poikkeuksetta pienempi valikoima kuin ABC:llä, ABC:ltä on saanut kasvisruokaakin (en tiedä saako enää, ainakaan Viitasaarelta ei saanut). Ja kyllä mä ainakin käyn muillakin huoltoasemilla, erityisesti Nesteellä (niillä on usein Kotipizza).
[/quote]
Kyllä noissa kaikissa on kasvisvaihtoehto, jopa Viitasaaren ABC:ltä saa kahta erilaista kasvispastaa, toinen tomaattipohjainen ja toinen vuohenjuusto. Onkohan ollut raaka-aineet loppu, kun ei niitä sinulle ole tarjottu.
Shellin Helmen kasvis uppoaa ainakin muhun. Nesteen kasvispihvit ei ole suurinta herkkuani, mutta nälkäisenä menee. Ja yleensä jos huoltoasemalle syömään eksyn, olen nälkäinen.
Valikoimat voi kilpailijoilla olla suppeammat kuin abc:llä, mutta eikö niissä voisi vaikka vaihteen vuoksi käydäkin? Varsinkin jos absien ruoka ei miellytä.
[/quote]
Jos Viitasaaren ABC:lla olisi ollut valikoimassa kasvisaterioita joko hampurilaispuolella tai muuten, siellä olisi varmasti ollut maininta ruokalistassa tai henkilökunta olisi osannut niistä kertoa (tai edes pahoitellut, että nyt on loppu), mutta mulle kerrottiin, että kasvisvaihtoehtoa ei ole, paitsi broileri-vuohenjuustopastaa (joka ei varmaan kenenkään mielestä ole kasvisruoka).
Miten tuore on sun edellinen käyntisi kys. paikassa? Mulla on viime viikonlopulta. Aiempina vuosina siellä on ollut kasvisruokaa. En tiedä, miten on muissa ABC:issä, toivottavasti kasvisruoka ei kokonaan ole poistunut.
Mä taisin tuossa viestissäni sanoakin, että käyn kyllä muillakin huoltoasemilla, joten ilmeisesti kommenttisi ei ollut siltä osin mulle.