ABC.n ateriat
myönnän olevani niin wt-sakkia, että olen joskus sortunut syömään "a la carte" -annoksen kyseisellä asemalla. Muutama vuosi sitten sainkin ihan hyvää ruokaa, esimerkiki vuohenjuustopasta oli maukasta. Nyt taso on selvästi laskenut. Onkohan mikrokantakin huonontunut useissa paikoissa, kun ruoka tarjoillaan osin kylmänä? Salaatitkin huonontuneet.
Kommentit (44)
Landella noissa kai joidenkin on muka pakko käydä. Tosin tuotakaan en ihan purematta niele, kun kaikkialla missä minä olen liikkunut on muitakin vaihtoehtoja ollut tarjolla. Siis ihan jossain Jämsässäkin, isommista kaupungeista nyt puhumattakaan.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 14:03"]
Landella noissa kai joidenkin on muka pakko käydä. Tosin tuotakaan en ihan purematta niele, kun kaikkialla missä minä olen liikkunut on muitakin vaihtoehtoja ollut tarjolla. Siis ihan jossain Jämsässäkin, isommista kaupungeista nyt puhumattakaan.
[/quote]
LAndella ja landella... jos on matkalla tien päällä, on huomattavasti helpompi mennä sinne huoltoasemalla syömään kuin suhailla edes takaisin etsimässä kelvollista ruokapaikkaa ja vielä tankkipaikkaa erikseen.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 13:47"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 13:40"]
Ai, miten ne pihvit paistetaan uunissa? Ja miten peruna selviää pakastamisessa, kertokaas nyt, kun oman kokemukseni mukaan peruna menee mössöksi pakastimessa...?
Oikeasti, yhdeksikkö puhuu paskaa. Totta kai ABC:t käyttävät puolivalmisteita yms. mutta aivotonta uskotella, että "kaikki tulee valmiina pakkasesta ja heitetään vaan uuniin". NO EI TULE.
[/quote]
Öö, oletko jotenkin yksinkertainen vai etkö osaa laittaa ruokaa? se peruna on pakastimessa valmiina ranskiksena, muusina, lohkona tai kermaperunana, ei kokonaisena pottuna. Annos valmistetaan esimerkiksi näin: Raskalaiset ja pihvi rasvakeittimeen, lisukevihannekset ja purkkikastike mikroon, kaikki lautaselle läjään, aikaa mennyt 5min.
Toinen vaihtoehto on, että se pihvikin on valmiiksi kypsennettynä pakasteessa, eli koko paska suoraan mikroon, jonka jälkeen päälle heitetään herneenverso annoksen tuoreutta esittämään. Tähän perustuu lähes kaikki ketjuravintolat kuten Pancho Villa, Amarillo jne, harmi jos olet kuvitellut jotain muuta...
[/quote]
No ei kyllä pidä paikkaansa. Pihvejä ei pakasteta paistettuna jo siksikään, että sellainen näkyy pihvistä heti. Ei valu medium-pihvi verta, jos on lämmitetty mikrossa.
Ja likimainkaan kaikissa annoksissa ei ole ranskiksia tai muuta prosessoitua perunaa lisukkeena.
Ja sitä paitsi: yhdeksikkö väitti, että KAIKKI on valmiina, ainoastaan uuniin heitetään. Mikä ei pidä paikkaansa, jos osaset lämmitetään erikseen ja annos kootaan niistä ja mukana on tuoreesta tehtyjä osasia kuten vaikkapa keitetyt potut ja paistettu pihvi.
PS: mun mies on ammattikokki laaturavintolassa, joten en todellakaan ole "tyhmä" tässä asiassa, kiitos vaan. Ainoastaan tarkempi, enkä erityisen innostunut mollaamaan av-lammaslauman mukana ABC-ravintoloita. Niillä on tärkeä funktio, ja todellakin haluaisin, että pikkuisen yrittäisitte muistella, millaista huoltamoiden ruokatarjonta oli ennen ABC-huoltamoita. Shell-simpukoiden paneerattu kengänpohja ranskalaispedillä, sekö muka on parempi, hä?
Joten haloo idiootit: verratkaa ABC-ravintoloita muihin huoltamoihin, ei laaturavintoloihin.
Minä myön viittasin autolla liikkumiseen tuon valintaongelman kanssa, enkä asu landella vaan Tampereella. Tästä kun lähtee autolla liikkeelle tai saapuu reissusta kotiinpäin, on moottoritien varrella joka suuntaan pirun monta ABC:ta, hyvin vähän vaihtoehtoja. Päiväsaikaan voi vielä valita, mutta olepas tulossa vaikka lentokentältä yöllä kotiin, kas kummaa se ABC on ainoa vaihtoehto moottoritien varressa. Tässä nyt yksi esimerkki, jos ei ole aikomusta poiketa kovin paljon tieltä ruokaillakseen nopeasti tms.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 14:09"]
[/quote]
[/quote]
Niillä on tärkeä funktio, ja todellakin haluaisin, että pikkuisen yrittäisitte muistella, millaista huoltamoiden ruokatarjonta oli ennen ABC-huoltamoita. Shell-simpukoiden paneerattu kengänpohja ranskalaispedillä, sekö muka on parempi, hä?
Joten haloo idiootit: verratkaa ABC-ravintoloita muihin huoltamoihin, ei laaturavintoloihin.
[/quote]
Nimenomaan!
Olen sen verran vanha, että muistan hyvin ajat ennen abseja. Voin kertoa, että huoltamoiden muonavalikoima on absien myötä parantunut 300 %...
Tottahan noista on se haitta, että tappavat pienillä paikkakunnalla independettejä pienravintoloita ja kauppoja. Palvelut keskittyy valtatien varteen abseihin.
Mutta jos miettii, mitä kiireinen matkailija ehtii hakea ruuaksi, se on aika usein juuri huoltamoiden tarjonnan varassa. Ja sen vuoksi tykkään abseista enempi kuin jostain nesteen kolmioleivästä muovissa!
Näin on. muuta huoltistarjontaa ei ole, ja minäkin syön mieluummin ABCllä kuin jonkun hodarin tai kolmioleivän kilpailijalla.
Mutta kun av-mammeroilla on aina tietty vakiintunut kanta asioihin, ja tämän kohdalla kuuluu paheksua ABC-ruokaa ja katsoa nenänvartta pitkin siellä syöviä, kun itse mukamas ollaan niin fiinejä... mutta hei: ei se, että syö matkan päällä ollessaan lounaan ABC:ssä sulje millään tavalla pois sitä, että muissa tilanteissa ruokailee toisenlaisissa paikoissa.
Väitän jopa, että oikeasti ravintoloissa paljon käyvät ja ruuanlaitosta jotain tietävät ymmärtävät, että eri paikoilla on erilaiset tehtävät. Pikaruokapaikoilla tietty, huoltamoilla toinen, keskihintaisilla paikoilla kolmas, gourmet-ravintoloilla neljäs...
En ole huomannut, että taso ois laskenut. Käydään mummolareissuilla aina matkalla ABC:llä syömässä, ei ole muita yhtä hyviä matkan varrella eikä viitsi käyttää puolta tuntia poikkeamiseen valtatieltä.
Teille ketkä sanotte, ettei vaihtoehtoja abseille ole: oletteko koskaan kuulleet Shellistä, Teboilista tai Nesteestä? Niistä jokaiselta saa ihan oikeita ruoka-annoksia, eikä vain pelkkiä sämpylöitä...
Mammat paasaa siitä, kuinka vaihtoehtoja ei ole, mutta tosiasiassa käyvät pelkästään abseilla, että saavat bonukset kerättyä...
En ymmärrä, että miten huonontuneen laadun kritisointi on jonkun yleisen mielipiteen mukaan menemistä. Minä käytän abc:ta säänöllisesti ja syönkin siellä silloin tällöin. En ole myöskään snobi,ruokailen ravintoloissa mäkkäristä gourmeehen, riippuen mitä mieli tekee. Kaikissa käymissäni apseissa nyt vaan sattuu se taso huonontuneen, ja itseä harmittaa maksaa törkyhintaa laaduttomasta palvelusta, sekä ruuasta. Samaa ovat sanoneet useat tutut, osalle abc on se lähin lounaspaikka, jolloin huonosta ruuasta maksaminen harmittaa todella.
Ai, miten ne pihvit paistetaan uunissa? Ja miten peruna selviää pakastamisessa, kertokaas nyt, kun oman kokemukseni mukaan peruna menee mössöksi pakastimessa...?
Oikeasti, yhdeksikkö puhuu paskaa. Totta kai ABC:t käyttävät puolivalmisteita yms. mutta aivotonta uskotella, että "kaikki tulee valmiina pakkasesta ja heitetään vaan uuniin". NO EI TULE.
[/quote]
Öö, oletko jotenkin yksinkertainen vai etkö osaa laittaa ruokaa? se peruna on pakastimessa valmiina ranskiksena, muusina, lohkona tai kermaperunana, ei kokonaisena pottuna. Annos valmistetaan esimerkiksi näin: Raskalaiset ja pihvi rasvakeittimeen, lisukevihannekset ja purkkikastike mikroon, kaikki lautaselle läjään, aikaa mennyt 5min.
Toinen vaihtoehto on, että se pihvikin on valmiiksi kypsennettynä pakasteessa, eli koko paska suoraan mikroon, jonka jälkeen päälle heitetään herneenverso annoksen tuoreutta esittämään. Tähän perustuu lähes kaikki ketjuravintolat kuten Pancho Villa, Amarillo jne, harmi jos olet kuvitellut jotain muuta...
[/quote]
No ei kyllä pidä paikkaansa. Pihvejä ei pakasteta paistettuna jo siksikään, että sellainen näkyy pihvistä heti. Ei valu medium-pihvi verta, jos on lämmitetty mikrossa.
Ja likimainkaan kaikissa annoksissa ei ole ranskiksia tai muuta prosessoitua perunaa lisukkeena.
Ja sitä paitsi: yhdeksikkö väitti, että KAIKKI on valmiina, ainoastaan uuniin heitetään. Mikä ei pidä paikkaansa, jos osaset lämmitetään erikseen ja annos kootaan niistä ja mukana on tuoreesta tehtyjä osasia kuten vaikkapa keitetyt potut ja paistettu pihvi.
PS: mun mies on ammattikokki laaturavintolassa, joten en todellakaan ole "tyhmä" tässä asiassa, kiitos vaan. Ainoastaan tarkempi, enkä erityisen innostunut mollaamaan av-lammaslauman mukana ABC-ravintoloita. Niillä on tärkeä funktio, ja todellakin haluaisin, että pikkuisen yrittäisitte muistella, millaista huoltamoiden ruokatarjonta oli ennen ABC-huoltamoita. Shell-simpukoiden paneerattu kengänpohja ranskalaispedillä, sekö muka on parempi, hä?
[/quote]
Ihme kiihtyminen. Ainakin minun pointtini tässä aloituksessa oli vain verrata ABC:n aiemmin tajoamia ruokia nykyhetkeen. Kuinka taso laskenut. En halunnut verrata muihin ravintoloihin suinkaan. Surullista että näin on tapahtunut sillä ABC tarjosi kuitenkin hyvää huoltamoruokaa ennen.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 14:34"]
En ymmärrä, että miten huonontuneen laadun kritisointi on jonkun yleisen mielipiteen mukaan menemistä. Minä käytän abc:ta säänöllisesti ja syönkin siellä silloin tällöin. En ole myöskään snobi,ruokailen ravintoloissa mäkkäristä gourmeehen, riippuen mitä mieli tekee. Kaikissa käymissäni apseissa nyt vaan sattuu se taso huonontuneen, ja itseä harmittaa maksaa törkyhintaa laaduttomasta palvelusta, sekä ruuasta. Samaa ovat sanoneet useat tutut, osalle abc on se lähin lounaspaikka, jolloin huonosta ruuasta maksaminen harmittaa todella.
[/quote]
Juuri näin. Tätä siis ajoin takaa kuten tuossa kirjoitinkin. En morkkaa paikan ruokia, harmitteleen vain sitä, että hyvin pienessä ajassa taso selvästi laskenut entisestä.
Minä tuolla aiemmin sanoin, että tavallaan valinnanvaraa on juu, mutta olepas liikkeellä yöllä tai pyhänä, ja yllättäen muuta ei ole. Abc:lle on usein pakko mennä siksi, että se on ainoa mikä on auki, tai ainoa missä on pienehkö kauppa eli mahdollisuus ostaa jotain sillä hetkellä välttätöntä. Päiväsaikaan ja illalla vaihtoehtoja onkin enemmän, tosin se saattaa sittenkin vaatia hieman reitin suunnittelua etukäteen.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 14:33"]
Teille ketkä sanotte, ettei vaihtoehtoja abseille ole: oletteko koskaan kuulleet Shellistä, Teboilista tai Nesteestä? Niistä jokaiselta saa ihan oikeita ruoka-annoksia, eikä vain pelkkiä sämpylöitä...
Mammat paasaa siitä, kuinka vaihtoehtoja ei ole, mutta tosiasiassa käyvät pelkästään abseilla, että saavat bonukset kerättyä...
[/quote]
Mun mielestä noilla on kyllä lähes poikkeuksetta pienempi valikoima kuin ABC:llä, ABC:ltä on saanut kasvisruokaakin (en tiedä saako enää, ainakaan Viitasaarelta ei saanut). Ja kyllä mä ainakin käyn muillakin huoltoasemilla, erityisesti Nesteellä (niillä on usein Kotipizza).
[/quote]
Totta kai olen. Niissä muissa on vieläkin huonompi tarjonta.
terveisin linja-autokuski
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 14:34"]
[/quote]
No osa tämän ketjun kommenteista on silkkaa määkimistä lauman mukana ja paskapuhetta.
Mulla muuten ei tosiaan ole ollut samanlaisia kokemuksia. Yhdessä absissa on huonontunut ruoka, kahdessa ei ja yhdessä parantunut. Se ruuan taso riippuu niin ajankohdasta (ruuhka-aika vai ei) ja keittiön työvoiman tasosta.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 14:35"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ihme kiihtyminen. Ainakin minun pointtini tässä aloituksessa oli vain verrata ABC:n aiemmin tajoamia ruokia nykyhetkeen. Kuinka taso laskenut. En halunnut verrata muihin ravintoloihin suinkaan. Surullista että näin on tapahtunut sillä ABC tarjosi kuitenkin hyvää huoltamoruokaa ennen.
[/quote]
Ja sä olit tuo, jolle vastasin, niinkö?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 14:38"]
[/quote]
Mun mielestä noilla on kyllä lähes poikkeuksetta pienempi valikoima kuin ABC:llä, ABC:ltä on saanut kasvisruokaakin (en tiedä saako enää, ainakaan Viitasaarelta ei saanut). Ja kyllä mä ainakin käyn muillakin huoltoasemilla, erityisesti Nesteellä (niillä on usein Kotipizza).
[/quote]
Kyllä noissa kaikissa on kasvisvaihtoehto, jopa Viitasaaren ABC:ltä saa kahta erilaista kasvispastaa, toinen tomaattipohjainen ja toinen vuohenjuusto. Onkohan ollut raaka-aineet loppu, kun ei niitä sinulle ole tarjottu.
Shellin Helmen kasvis uppoaa ainakin muhun. Nesteen kasvispihvit ei ole suurinta herkkuani, mutta nälkäisenä menee. Ja yleensä jos huoltoasemalle syömään eksyn, olen nälkäinen.
Valikoimat voi kilpailijoilla olla suppeammat kuin abc:llä, mutta eikö niissä voisi vaikka vaihteen vuoksi käydäkin? Varsinkin jos absien ruoka ei miellytä.
39, voi ilman muuta. Eipä sen jälkeen tee mieli narista enempää ABC:sta.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2013 klo 14:35"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ja sä olit tuo, jolle vastasin, niinkö?
[/quote]
En. Mä olin ap eli siis kiinnitin huomioni siihen että abc:lla tärkeä funktio jne. Olen samaa mieltä, mutta toivoisin että pitäisivät saavutetun tason. HUomannut huononnusta riippumatta ajankohdasta tai ravintolasta.
Kävin tuossa viikonloppuna Viitasaaren ABC:lla syömässä ja sieltä oli poistuneet kasvisruuat valikoimasta kokonaan pizzaa lukuun ottamatta. Ennen oli kasvishampurilainen ja ainakin 1 annos ala cartessa, nyt ei mitään.
Mä oon varmaankin juntti, kun tykkään matkailla kotimaassakin eikä mun käsitys matkailusta rajoitu siihen, että lennetään jonnekin Keski-Eurooppaan kaupunkilomalle,