Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään miehiä.

Vierailija
02.08.2020 |

Ensiksi tarkennan, että minulla oli aivan tavallinen ja hyvä lapsuus, isäni oli aina läsnä meidän lasten elämässä ja lämminsydäminen ihminen. En ole koskaan kokenut fyysistä väkivaltaa miesten osalta tms. En ole parisuhteessa tällä hetkellä eikä entisessä suhteessani tapahtunut mitään traumatisoivaa.

Joten miksi pelkään miehiä? Tuntuu, että varsinkin tänä päivänä pelkään heitä ja olen koko ajan varautunut missä sitten ikinä kuljenkin.

Asun kaupungissa ja joskus olen oikeasti aivan pelosta jäykkänä, jos joudun menemään esimerkiksi kauppaan myöhään illalla pimeän tultua ja kävelen yksin kauppaan ja takaisin. Katson koko ajan vainoharhaisesti olkani ylitse ja tarkkailen ympäristöäni. Lenkilläkään metsäpoluilla en voi laittaa musiikkia kuulokkeistani, koska alkaa ahdistamaan ajatus siitä, etten kuulisi ympäristöäni tarkasti. Tämä on todella stressaavaa. Haluaisin edes joskus huoletta mennä edes lenkille ja uppoutua omiin ajatuksiin, mutta tämä on mahdotonta, koska mieleni ja kehoni on koko ajan pakenemis valmiudessa.

Tulee mieleen eräskin esimerkki, kun tulin piemeällä kaupasta ulos ja lähdin kävelemään tuttua reittiä kotiini, huomasin, että vastaan oli kauempana tulossa mies porukka. En kertakaikkiaan uskaltanut yksin kävellä heitä vastaan vaan luikin sivureittejä pitkin kotiini. Tuolloin kaupunginosa jossa asuin oli jo hiljainen eikä ristinsielua missään lukuunottamatta tuota porukkaa. Kerran matkustin yöjunalla takaisin kotikaupunkiini ja, kun pääsin pois asemalta minua huhuili mies ja olin melkein itku kurkussa etsimässä pakenemisväylää, mutta kyseinen mies oli vain reittiohjeita vailla ja tietenkin autoin häntä. Mutta tuo ensiajatus, että nyt minulle tapahtuu jotain pahaa.
Pelkään jatkuvasti raiskatuksi joutumista tai jollain muulla tavalla joutuvani väkivallan uhriksi.

Mistä tämä kumpuaa? En oikeasti tiedä. Se vain on niin. Onko kohtalontovereita?

Kommentit (242)

Vierailija
81/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman yhdysvammatrollin uusin. Ei ap muuta pelkää kuin yhdyssanoja.

Vierailija
82/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin kilpailuksihan tämä taas meni, kumpaa raiskataan ja hakataan pahemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin pelottaa ja ahdistaa. Tuntuu, että kaikilla hyvilläkin miehillä on jokin sairas "pimeä puoli".

Semmoinen pelottava ja julma. Liian monta kertaa käynyt niin, että kivankin miehen taustoista tai luonteesta paljastuu jotain kamalaa.

Vierailija
84/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muakin pelottaa ja ahdistaa. Tuntuu, että kaikilla hyvilläkin miehillä on jokin sairas "pimeä puoli".

Semmoinen pelottava ja julma. Liian monta kertaa käynyt niin, että kivankin miehen taustoista tai luonteesta paljastuu jotain kamalaa.

Onneksi naisilla ei ole yhtään minkäänlaisia pimeitä puolia, loistavat pimeässä pyhää valoa kuin enkelit.

Vierailija
85/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minullakin miehenä käy mielessä, kun vastaan tulee mieslauma tai isompikokoisempi mies, että saakohan tässä nyt turpaansa.

Vierailija
86/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pelkään naisia. Ei uskalla edes vilkaista kun tulee jo syyte seksuaalisesta ahdistelusta.

Ei tässä ole mitään trollailun aihetta, koska pelko on ihan aiheellista ja on tervettä omata hyvä itsesuojeluvaisto. Mitä minä pienehkö 160 cm nainen voin siinä tilanteessa, jos joku minua paljon isompi mies haluaa käydä päälle?

Mitä pienehkö 160cm mies voi siinä tilanteessa, että häntä paljon isompi mies haluaa käydä päälle?

Tai minkään pituinen mies. Ei tuolla ulkona sinkoile satunnaisia hyökkäjiä kenenkään kimppuun. Se hyökkääjä on aina arvioinut uhrin itseään heikommaksi ennen kuin hyökkää. Vaikka mies olisi 190-senttinen ja satakiloinen, se hyökkäjä on isompi ja vahvempi.

Vierailija
87/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi naisilla ei ole yhtään minkäänlaisia pimeitä puolia, loistavat pimeässä pyhää valoa kuin enkelit.

Juu ymmärrä vaan tahallasi väärin.

Vierailija
88/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa oudolta. Voitko antaa esimerkkejä? Vai laitatko vain alanuolen?

Vierailija
89/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös sen 15-vuotiaan hen ki hieveriin pahoin pidel leestä porukasta ne kaikkein raaimmat, jotka ehdotti ta p pamistakin, olleet naisia?

Ihan randomina ottivat bussipykäkiltä uhrin? Entä se yhtäkkiä puuk otteleva nainen vähän aikaa sitten?

Onko tämä aloitus joku mi es v ihaprovo taas? Uutisista saadaan jatkuvasti lukea raakaa naisten tekemää vä kivaltaa, mut jostain syystä jokainen vastaantuleva mies on syypää kaikkeen ap;n pelkoihin.

Kyllä, naisetkin tappavat, pahoinpitelevät, raiskaavat, ahdistelevat ja voivat olla julmia. Kukaan ei kiellä. Fakta kuitenkin on, että henkirikostilastoissa ja pahoinpitelyissä tekijän roolissa loistaa useimmiten mies. Tämän ketjun nimi on ”Pelkään miehiä”, eli tässä keskustellaan kyseisetsä aiheesta. Voit halutessasi tehdä ketjun, jossa keskustellaan naisten tekemistä väkivaltarikoksista ja syistä pelätä naisia. Älä kuitenkaan tee sitä täällä, koska ainoa päämääräsi on harhauttaa keskustelu muualle sinua kiusaannuttavasta aiheesta. Kiitos.

Vierailija
90/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestelmällistä pettämistä, kaksoiselämää, lehtolapsia, valehtelua, pikkutytöistä tykkäämistä,  lisää valehtelua, väkivaltaisuutta (henkinen+fyysinen)... Näin alkajaisiksi. Ja nämä asiat on paljastuneet täysin normaaleista miehistä.

Vierailija
91/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestelmällistä pettämistä, kaksoiselämää, lehtolapsia, valehtelua, pikkutytöistä tykkäämistä,  lisää valehtelua, väkivaltaisuutta (henkinen+fyysinen)... Näin alkajaisiksi. Ja nämä asiat on paljastuneet täysin normaaleista miehistä.

Tai tavallisen oloisista, miten sen nyt haluaa ilmaista.

Vierailija
92/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis > Miehille alan olla jo iäkäs (Olen realisti), mutta tunnen olevani nuori muuten.

Pelkoja ikä ei kuitenkaan yhtään vähennä. Saattaahan joku luulla vaikka takaa katsottuna nuoreksi.

Raiskauksella ei ole mitään tekemistä seksin kanssa. Siksi uhriksi kelpaa vaikka vanha muori. Ei kannata ajatella noin. Sitäpaitsi 43v ei ole todellakaan millään mittarilla iäkäs muutenkaan.

Vierailija
93/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuollaiset miehet ovat mielestäsi normaaleja, millaiset sitten ovat epänormaaleja? Miten lähipiiristäsi löytyy noin paljon tuollaista? Vai otitko lehtiotsikoista?

Vierailija
94/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen mies ei ole kuin salakyttä.

Vierailija
95/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät naiset opetetaan pelkäämään, miehiä taas ei opeteta samalla tavalla varomaan, vaikka ihan yhtä lailla heidätkin voi joku hakata kanveesiin yöllä kävellessä. Meille kerrotaan jo pienenä, että mikä on soveliasta ja mikä ei, missä saa kulkea ja mitä kauheuksia voi tapahtua. Lisäksi uutiset tuo oman lisänsä tähän.

Itse olen yrittänyt kasvattaa tyttäreni siten, ettei hän pelkäisi. Pelottelu ei pelasta ketään vaan saa noh .. pelkäämään asioita, joita ei todennäköisesti kuitenkaan tapahdu. Lisäksi tuohon pelotteluun liittyy myös samalla se syyllistäminen, koska jos kerran teet niin tai näin vaikka kerrottiin ettei niin kannata tehdä niin sittenhän se on vähän oma vikasi. Tyttäreni on kyllä tosi järkevä, vaikka en ole häntä pelotellut ”miesten pahuudella”. Suurin osa ihmisistä kun on oikeasti hyviä, ei pahoja.

Vierailija
96/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ymmärrä vaan tahallasi väärin.

Ymmärsin, että mielestäsi kaikki miehet on perseestä ja jotenkin pimeitä ja sairaita. Tai niin sinusta ainakin tuntuu. Alkaa olemaan jo hoitoa vaativa tila tuokin.

Vierailija
97/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuollaiset miehet ovat mielestäsi normaaleja, millaiset sitten ovat epänormaaleja? Miten lähipiiristäsi löytyy noin paljon tuollaista? Vai otitko lehtiotsikoista?

Kirjoitin siihen alas korjaukseksi että tavallisen oloisista. Eikai tuolla kukaan leima otsassa kulje. Nää on paljastunut lähipiiristä, kavereista, kavereiden poikaystävistä/aviomiehistä, miehistä työpaikalla, työkavereiden miehistä... Eli aika iso otanta kuitenkin.

Kerropa mulle mikä menee vikaan, kun olen tavallinen suomalainen keskiluokkainen nainen, tavallisessa ammatissa, en mikään uskovainen ja kaikinpuolin niin keskinkertainen kun olla voi ja silti tää on tämmöistä?

Vierailija
98/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidät naiset opetetaan pelkäämään, miehiä taas ei opeteta samalla tavalla varomaan, vaikka ihan yhtä lailla heidätkin voi joku hakata kanveesiin yöllä kävellessä. Meille kerrotaan jo pienenä, että mikä on soveliasta ja mikä ei, missä saa kulkea ja mitä kauheuksia voi tapahtua. Lisäksi uutiset tuo oman lisänsä tähän.

Itse olen yrittänyt kasvattaa tyttäreni siten, ettei hän pelkäisi. Pelottelu ei pelasta ketään vaan saa noh .. pelkäämään asioita, joita ei todennäköisesti kuitenkaan tapahdu. Lisäksi tuohon pelotteluun liittyy myös samalla se syyllistäminen, koska jos kerran teet niin tai näin vaikka kerrottiin ettei niin kannata tehdä niin sittenhän se on vähän oma vikasi. Tyttäreni on kyllä tosi järkevä, vaikka en ole häntä pelotellut ”miesten pahuudella”. Suurin osa ihmisistä kun on oikeasti hyviä, ei pahoja.

Juuri tuo on se syy, miksi tämä naisten pelolla hekumointi-ketju sai minut näkemään punaista. Jotkut nauttivat kun saavat tuntea itsensä potentiaaliseksi uhriksi. Ehkä siksi että uskovat saavansa myötätuntoa?

Vierailija
99/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin siihen alas korjaukseksi että tavallisen oloisista. Eikai tuolla kukaan leima otsassa kulje. Nää on paljastunut lähipiiristä, kavereista, kavereiden poikaystävistä/aviomiehistä, miehistä työpaikalla, työkavereiden miehistä... Eli aika iso otanta kuitenkin.

Kerropa mulle mikä menee vikaan, kun olen tavallinen suomalainen keskiluokkainen nainen, tavallisessa ammatissa, en mikään uskovainen ja kaikinpuolin niin keskinkertainen kun olla voi ja silti tää on tämmöistä?

Miten minä osaisin korjata lähipiirisi ongelmat kun et itsekään osaa? Jotain on kuitenkin pielessä.

Tosin minä en tulkitse että valehtelu tai pettäminen on osoitus koko miessukupuolen demonisesta luonteesta.

Vierailija
100/242 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten minä osaisin korjata lähipiirisi ongelmat kun et itsekään osaa? Jotain on kuitenkin pielessä.

Tosin minä en tulkitse että valehtelu tai pettäminen on osoitus koko miessukupuolen demonisesta luonteesta.

Et itsekään osaa???!

Eli kaadat syyn miesten käytöksestä yhdelle naiselle? :D Vau.