Pelkään miehiä.
Ensiksi tarkennan, että minulla oli aivan tavallinen ja hyvä lapsuus, isäni oli aina läsnä meidän lasten elämässä ja lämminsydäminen ihminen. En ole koskaan kokenut fyysistä väkivaltaa miesten osalta tms. En ole parisuhteessa tällä hetkellä eikä entisessä suhteessani tapahtunut mitään traumatisoivaa.
Joten miksi pelkään miehiä? Tuntuu, että varsinkin tänä päivänä pelkään heitä ja olen koko ajan varautunut missä sitten ikinä kuljenkin.
Asun kaupungissa ja joskus olen oikeasti aivan pelosta jäykkänä, jos joudun menemään esimerkiksi kauppaan myöhään illalla pimeän tultua ja kävelen yksin kauppaan ja takaisin. Katson koko ajan vainoharhaisesti olkani ylitse ja tarkkailen ympäristöäni. Lenkilläkään metsäpoluilla en voi laittaa musiikkia kuulokkeistani, koska alkaa ahdistamaan ajatus siitä, etten kuulisi ympäristöäni tarkasti. Tämä on todella stressaavaa. Haluaisin edes joskus huoletta mennä edes lenkille ja uppoutua omiin ajatuksiin, mutta tämä on mahdotonta, koska mieleni ja kehoni on koko ajan pakenemis valmiudessa.
Tulee mieleen eräskin esimerkki, kun tulin piemeällä kaupasta ulos ja lähdin kävelemään tuttua reittiä kotiini, huomasin, että vastaan oli kauempana tulossa mies porukka. En kertakaikkiaan uskaltanut yksin kävellä heitä vastaan vaan luikin sivureittejä pitkin kotiini. Tuolloin kaupunginosa jossa asuin oli jo hiljainen eikä ristinsielua missään lukuunottamatta tuota porukkaa. Kerran matkustin yöjunalla takaisin kotikaupunkiini ja, kun pääsin pois asemalta minua huhuili mies ja olin melkein itku kurkussa etsimässä pakenemisväylää, mutta kyseinen mies oli vain reittiohjeita vailla ja tietenkin autoin häntä. Mutta tuo ensiajatus, että nyt minulle tapahtuu jotain pahaa.
Pelkään jatkuvasti raiskatuksi joutumista tai jollain muulla tavalla joutuvani väkivallan uhriksi. 
Mistä tämä kumpuaa? En oikeasti tiedä. Se vain on niin. Onko kohtalontovereita?
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä täytyy sanoa että pelkosi on ainakin osittain realistinen. Minut on raiskattu, pahoinpidelty ja muuta kivaa, vaikka olen järjen ihminen ja ns "kiltti tyttö" joka pitää huolen itsestään. Miehiin tulee suhtautua varauksella, mutta pelko joka hallitsee elämää on todella arkea haittaava asia. Voi kun voisin jotenkin välittää sinulle sen tasapainon minkä olen löytänyt tämän asian kanssa. Suhtaudun ehdottoman varovasti miehiin etenkin ulkona liikkuessani, mutta olen psyykannut itseni ajattelemaan että se ei ole pelkoa vaan itsevarmuutta jos heitä väistää. On oikeutettua itsesuojelua mennä omia reittejään, ja kukaan ei ole sanomaan siihen mitään. Oli pelkoon aihetta tai ei, oman tilan ottaminen on tunne joka saa sinut kokemaan itsesi voimakkaaksi sen sijaan että olisit pelokas pupu joka luikkii karkuun.
Seuraavan kerran kun väistät miehiä kadulla, ajattele tyyliin "p*skat teistä, minähän menen nyt tänne". Se antaa hallinnan tunteen sen sijaan että koet olevasi hiiri kissoja paossa.
Ihan hemmetin monta halipotkua ja usko omiin vaistoihisi. Äläkä pyytele anteeksi.
(Niin ja ignooraa toi luuseri miestrolli jonka mielestä on sama asia et hän ei voi vongata naisilta koska pelottaa. Ihan malliesimerkki miehisestä mielisairaudesta.)
En ole ap, mutta tarkoitatko esimerkiksi tällaista, joka minulle tapahtui puolisen vuotta sitten, eli siis olin juurikin menossa 24/7 kaupasta kotiin hiljaisena yönä Helsingissä, kun minulle tuli kumma tunne, että eräs kaupasta samaan aikaan lähtenyt mieshenkilö olisi lähtenyt seuraamaan minua tahallaan. Aloin mutkittelemaan kiertoteitä kotiin ja eksytin miehen. Mut valtasi sellainen ihmeellinen itsevarmuuden tunne ja sellainen, että ”Hähähää olin sua ovelampi senkin typerys”- fiilis.
Nainen voi treenata ittensä tosi vahvaksi. Syö vaan paljon proteiinia ja treenaa vaikka kehopainollansa.
Se on vaan omasta laiskuudesta kiinni jos tarvii pelätä.
Jos joku jahtaaja pelottaa niin sen voi pelotella myös itse pois, eikä olla pelkuri.
tai häätää
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Olen iäkäs nainen, 43 vuotta, mutta melko pieni. Pelkään lenkillä illalla, pelkään kulkea kaupungilta kotiin illalla, pelkään humalaisia miesjoukkoja keskellä päivääkin ja vaihdan paikkaa, jos sellainen mölisevä joukko on lähellä.
Suhtaudun hieman varauksella jopa tuttuihin miehiin. Lähelleni on päässyt aidosti yksi ainoa mies. Tämän asian takia en koskaan ole harrastanut irtosuhteitakaan, koska olen vain niin maksimaalisen arka ja varautunut.
Silti uskon, että hyviä miehiä on paljon. Olen useita sellaisia elämässäni tuntenutkin, sukulaisia ym.
Minusta on viisasta olla varuillaan, liekö tuo joku ikivanha vaistokin.
43 -vuotias iäkäs? Mitäh? -ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin ollaan muka suvaitsevaisia ja äänestetään lisää miehiä tänne. Sitten kun suvaitsevaisuus tulee liian lähelle niin ei enää tykätäkään =/
Älä viitsi. Minun kimppuuni ei ole yksikään ulkomaan elätti käynyt. Kyllä se on aina suomalainen noin 20-65v mies kun käy päälle.
Nro. 10Miten se voi olla AINA suomalainen mies, jos kerta oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen tilaston mukaan Afrikassa ja Lähi-Idässä syntyneiden suhteellinen osuus raiskauksista on 17-kertainen suomalaisiin verrattuna?
En tiedä. Ehkä minä olen suomimiehen makuun enempi. Tai sitten ne intuitiivisesti tunnistaa, että olen arabi muutaman prosentin verran ja myös osittain savolainen geeniperimältäni. Kumpikin tajuaa tämän. Niin idän tietäjät ja suomimiehet. Ne vaan katsoo asioita eri kulmista. Toiset jättää rauhaan ja toiset haluaa kiskoa turpaan.
Eikös sen 15-vuotiaan henkihieveriin pahoinpidelleestä porukasta ne kaikkein raaimmat, jotka ehdotti tappamistakin, olleet naisia?
Ihan randomina ottivat bussipykäkiltä uhrin? Entä se yhtäkkiä puukotteleva nainen vähän aikaa sitten?
Onko tämä aloitus joku miesvihaprovo taas? Uutisista saadaan jatkuvasti lukea raakaa naisten tekemää väkivaltaa, mut jostain syystä jokainen vastaantuleva mies on syypää kaikkeen ap;n pelkoihin.
Eikös sen 15-vuotiaan hen ki hieveriin pahoin pidel leestä porukasta ne kaikkein raaimmat, jotka ehdotti ta p pamistakin, olleet naisia?
Ihan randomina ottivat bussipykäkiltä uhrin? Entä se yhtäkkiä puuk otteleva nainen vähän aikaa sitten?
Onko tämä aloitus joku mi es v ihaprovo taas? Uutisista saadaan jatkuvasti lukea raakaa naisten tekemää vä kivaltaa, mut jostain syystä jokainen vastaantuleva mies on syypää kaikkeen ap;n pelkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Nainen voi treenata ittensä tosi vahvaksi. Syö vaan paljon proteiinia ja treenaa vaikka kehopainollansa.
Se on vaan omasta laiskuudesta kiinni jos tarvii pelätä.
Jos joku jahtaaja pelottaa niin sen voi pelotella myös itse pois, eikä olla pelkuri.
tai häätää
Kehonpaino treeni opettaa vain lihaksen toistamaan liikettä mahdollisimman vähällä vaivalla. Se ei kasvata lihasta. Lihaksen kasvamiseen tarvitaan aina raskaampi kuorma ja lihaksen rikkoutuminen.
Eli jos näät mölyävän ja arvaamattomasti käyttäytyvän naislauman et pelkää heitä? Pelkkä miessukupuoli on paha ja syyllinen?
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin. Etenkin lenkillä käyminen on ahdistavaa. Minä pelkään kyllä myös päivällä, jos olen paikassa, jossa ei ole muita. Noloa, mutta jos joku tulee vastaan /kävelee takanani, niin soitan jollekin ja jos kukaan ei vastaa, esitän puhuvani puhelimessa.
Niin minäkin! Ihan kamalaa olis jos joku mies hakisi kontaktia jossain pururadalla metsän keskellä missä ei ole muita ihmisiä. Tämän vuoksi asun vilkkaassa paikassa ja käyn lenkillä sellaisissa paikoissa ja sellaiseen aikaan että aina on ihmisiä. Illalla liikun omalla autolla, jolloin koen olevani turvassa.
En ikinä pystyisi asumaan yksin maan tasossa jossain pikkupaikkakunnalla. Muiden ihmisten läsnäolo ja kerrostalossa asuminen tuovat turvaa.
Tämä ketju on helpottava, en ollut tajunnut että muutkin naiset oikeasti pelkää samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin ollaan muka suvaitsevaisia ja äänestetään lisää miehiä tänne. Sitten kun suvaitsevaisuus tulee liian lähelle niin ei enää tykätäkään =/
Älä viitsi. Minun kimppuuni ei ole yksikään ulkomaan elätti käynyt. Kyllä se on aina suomalainen noin 20-65v mies kun käy päälle.
Nro. 10Miten se voi olla AINA suomalainen mies, jos kerta oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen tilaston mukaan Afrikassa ja Lähi-Idässä syntyneiden suhteellinen osuus raiskauksista on 17-kertainen suomalaisiin verrattuna?
En tiedä. Ehkä minä olen suomimiehen makuun enempi. Tai sitten ne intuitiivisesti tunnistaa, että olen arabi muutaman prosentin verran ja myös osittain savolainen geeniperimältäni. Kumpikin tajuaa tämän. Niin idän tietäjät ja suomimiehet. Ne vaan katsoo asioita eri kulmista. Toiset jättää rauhaan ja toiset haluaa kiskoa turpaan.
No niin, eiköhän tästä tullutkin ilmi, mikä tuon kirjoittajan motiivit olivatkin. En usko pätkääkään enää tämän uhriutujan kokemuksia.
N34
Ai mitä uhriutumista ja missä? Ei tässä ole kukaan mitään uhriutunut. Henkilö ilmoitti että vain ulkomaalaiset olisi ongelma. Minä ilmoitin että ikinä ei ole minulle ollut. Hän vänkäsi vastaan, että miten ei voi olla kun ne lukumäärällisesti suorittaa enemmän rikoksia. Minä selitin huumorilla asian takaisin. Luultavammin kuitenkin syy on se miksi en joudu ulkomaalaisten kohteeksi on se, että nämä ulkomaan tulijaiset on yleensä toistakymmentä senttiä lyhyempiä kuin minä. Ei minua lyhyet suomi miehetkään ole ahdistelleet tai päälle käyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pelkään naisia. Ei uskalla edes vilkaista kun tulee jo syyte seksuaalisesta ahdistelusta.
Ei tässä ole mitään trollailun aihetta, koska pelko on ihan aiheellista ja on tervettä omata hyvä itsesuojeluvaisto. Mitä minä pienehkö 160 cm nainen voin siinä tilanteessa, jos joku minua paljon isompi mies haluaa käydä päälle?
Ilman trollailua, ja naisena: mieti millaisen vastaanoton joku naisia pelkäävä mies saa? Halveksuntaa ja pilkkaa.
Sinä yleistyksinesi voisit miettiä, missä vika, ap? Tänne tullaan haukkumaan miehiä sinun aloituksen vuoksi.
Pelkää naisille puhumista...
Vierailija kirjoitti:
Olipa rasistinen aloitus. Eli epäsuorasti kerrotaan se että maahan muuttajia pelkäät.
Miksi et pelkää kantasuomalaisia miehiä?
Vai olisiko niin, että tähän ketjuun ilmestyneet ulkomaalaisista vaahtoajat haluaa trollata alas ketjun joka käsittelee naisten pelkoja KAIKKIA miehiä kohtaan? Eikö niin että sitä sinäkin olet tässä nyt yrittänyt monen viestin voimin jo eri tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pelkään naisia. Ei uskalla edes vilkaista kun tulee jo syyte seksuaalisesta ahdistelusta.
Ei tässä ole mitään trollailun aihetta, koska pelko on ihan aiheellista ja on tervettä omata hyvä itsesuojeluvaisto. Mitä minä pienehkö 160 cm nainen voin siinä tilanteessa, jos joku minua paljon isompi mies haluaa käydä päälle?
Ilman trollailua, ja naisena: mieti millaisen vastaanoton joku naisia pelkäävä mies saa? Halveksuntaa ja pilkkaa.
Sinä yleistyksinesi voisit miettiä, missä vika, ap? Tänne tullaan haukkumaan miehiä sinun aloituksen vuoksi.
Meillä on täälläkin Naispelko27 vai onko 28 jo. Hänestä pidetään kovasti eikä kukaan pilkkaa. Pelkoja voi olla myös miehillä naisia kohtaan. Moni nainen pelkää itsekin naisia. Kyllä ymmärretään. Keskustelun estävää ja sitä yrittävä trollia taas ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan normaalia olla nykypäivänä vähän varuillaan ja seurata mitä ympärillä tapahtuu... Kyllä itsekin välttelen humalaisia miesporukoita (tai miesporukoita ylipäänsä), yritän kiertää kaikki vähänkin epäilyttävän näköiset kulkijat ja lenkillä seuraan kyllä mitä sivuilla ja takanakin tapahtuu - jopa koiran kanssa. En koskaan lähde yksin esimerkiksi baarista kotiin. Ei se ole mitään typerää, vaan ihan aiheellista ottaen huomioon nykypäivän meiningin...
No eikä ole normaalia. Tuollainen ajattelutapa rajoittaa elämää. Ei ole tervettä.
Ja tiedoksi sinulle nykypäivän meiningistä: rikollisuus on laskussa, ollut jo pitkään. Uutisointi vain on lisääntynyt räjähdysmäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, eiköhän tästä tullutkin ilmi, mikä tuon kirjoittajan motiivit olivatkin. En usko pätkääkään enää tämän uhriutujan kokemuksia.
N34
Ai mitä uhriutumista ja missä? Ei tässä ole kukaan mitään uhriutunut. Henkilö ilmoitti että vain ulkomaalaiset olisi ongelma. Minä ilmoitin että ikinä ei ole minulle ollut. Hän vänkäsi vastaan, että miten ei voi olla kun ne lukumäärällisesti suorittaa enemmän rikoksia. Minä selitin huumorilla asian takaisin. Luultavammin kuitenkin syy on se miksi en joudu ulkomaalaisten kohteeksi on se, että nämä ulkomaan tulijaiset on yleensä toistakymmentä senttiä lyhyempiä kuin minä. Ei minua lyhyet suomi miehetkään ole ahdistelleet tai päälle käyneet.
Missä kohtaa väitin VAIN ulkomaalaisten olevan ongelma? Miksi vääristelet sanomisiani ja manipuloit keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on täälläkin Naispelko27 vai onko 28 jo. Hänestä pidetään kovasti eikä kukaan pilkkaa. Pelkoja voi olla myös miehillä naisia kohtaan. Moni nainen pelkää itsekin naisia. Kyllä ymmärretään. Keskustelun estävää ja sitä yrittävä trollia taas ei ymmärrä.
Minä en pidä eikä kukaan muukaan, joka on lukenut tyypin tekstejä muutaman vuoden takaa. Nykyään se osaa pitää naisvihansa salassa ja täydestä menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan normaalia olla nykypäivänä vähän varuillaan ja seurata mitä ympärillä tapahtuu... Kyllä itsekin välttelen humalaisia miesporukoita (tai miesporukoita ylipäänsä), yritän kiertää kaikki vähänkin epäilyttävän näköiset kulkijat ja lenkillä seuraan kyllä mitä sivuilla ja takanakin tapahtuu - jopa koiran kanssa. En koskaan lähde yksin esimerkiksi baarista kotiin. Ei se ole mitään typerää, vaan ihan aiheellista ottaen huomioon nykypäivän meiningin...
No eikä ole normaalia. Tuollainen ajattelutapa rajoittaa elämää. Ei ole tervettä.
Ja tiedoksi sinulle nykypäivän meiningistä: rikollisuus on laskussa, ollut jo pitkään. Uutisointi vain on lisääntynyt räjähdysmäisesti.
Varmasti on laskussa nyt BLM-mellakka aikana. Ketä yrität sumuttaa?
"Nyt ollaan taas nuorison rappion ytimessä. Somalityttö kertoo, miten mustilla on oikeus rikkoa taloja, koska he ovat rakentaneet ne ilmaiseksi. Meikällä meni historiasta ohi se pätkä, että somalit olivat orjina Suomessa rakentamassa taloja."
https://twitter.com/keronen/status/1273605110204170241
Joo joo, on laskussa joo. Vastahan ne tapppoivat suomalaisen joku lauma.
"Rikollisuus on laskussa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, miksiköhän tuolla lähes joka kadunkulmalla on aina jotain huutelijoita ja hörhöjä? En minä halua sellaisten ohi kulkea oman turvallisuuteni vuoksi. Varsinkin viikonloppuyöt on sekavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pienehkö 160cm mies voi siinä tilanteessa, että häntä paljon isompi mies haluaa käydä päälle?
En avannut iltap askon linkkiä, mutta oletettavasti noin moralisoiva uutinen oli saatu suoraan Amerikan Yhdysvalloista.
Sen mantelitumakkeella pätemisesi voit tunkea sinne minne ei päivä paista.