Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin huomasit tulleesi "vanhaksi"`?

Vierailija
01.08.2020 |

Milloin tai oikeastaan minkä ikäisenä tunsit, ettei kroppasi toimi enää "niinkuin ennen"?
Nivelet kolottaa, noustessa tai kyykkyyn mennessä ähkäiset, jne.. Kertokaa ihmeessä, koska itse koen kärsiväni näistä oireista ja olen vielä "nuori" (27v).

Kommentit (325)

Vierailija
221/325 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemänkymmentä on se raja, ei pääse sohvalta ylös jos ei käsin auta!

Vierailija
222/325 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vauvapalstalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/325 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että olen vanha, kun en enää tykkää uusista suosituista kappaleista, joita radiossa soitetaan. Lisäksi monet nuoruuden kaverit ovat jo kuolleet ja itsellä on leikkausarpia raajoissa ja kehossa. Koko ajan löytyy uusia kohtia, joita särkee.

Aivot vaan eivät tahdo sopeutua ajatukseen, että ei jaksa mitään niin kuin ennen. Pitäisihän se ymmärtää, ettei tämä mummo enää kuntoon tule.

Vierailija
224/325 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

52-vuotiaana, kun tajusi, että ne ihmiset, jotka on pienestä asti ollu siinä ympärillä aina, niin ovat alkaneet muuttaa pilven päälle. Yhtäkkiä huomaa, että onkin ihan yksin. Pitää hoitaa sellaisia aikuisten asioita, joita ei ole ikinä tarvinnu hoitaa: perunkirjoituksia, hautajaisia ym. Sitä miettii, että oonko tyhmä, kun en osaa, miten muut nämä tajuaa ja osaa. Huomaa, että ei kelpaa enää työmarkkinoillekaan. Samaan aikaan jälkikasvu tarvitsee myös enemmän apua niin lasten hoidossa kuin välillä pientä taloudellista tukea, jos lastenlapset tarviikin yhtäkkiä uutta vaatetta tai harrastusvälinettä. Huomaa ja surettaa, kun ei ole varaa auttaa niin paljoa kuin haluaisi. Ei riitä raha eikä jaksaminen. Ennen riitti kun oli hame ja korkkarit ja passi lomalle lähtiessä. Nyt kassit täynnä lääkkeitä ja villaista ja terveyssandaalit eikä jaksa niin pitkälle, että passia tarvisi. Ja ne tenatkin pitää muistaa pakata, ettei mökillä tarvi joka päivä pikkupyykkiä pestä. Ei oo kivaa tää vanheneminen.

Häh, luinko oikein - Tenat 52-vuotiaalla?!? Et taida harrastaa liikuntaa ollenkaan, jos olet jo noin raihnainen. Olen 48 ja elämäni vedossa edelleen, yhtä hyväkuntoinen fyysisesti ja terävämpi jopa psyykkisesti kuin 25-vuotiaana. En ymmärrä tuota, ettei jaksa. Liike on lääke kaikkeen. Toivon sulle kaikkea hyvää, kannattaa aloittaa liikkuminen heti.

Tenat voi olla paljon nuoremmallakin, tiedän 30-vuotiaan joka kärsii virtsankarkailusta, esim. lapsen kanssa pulkkamäessä holahtelee :( on hyväkuntoinen, juoksee paljon, mutta joutui jättämään juoksun tauolle ja harjoittamaan lantionpohjaa. Geenit vaikuttaa niin paljon kaikkeen "raihnaisuuteen". Aina se nuorekkuus ja hyvä kunto/terveys ei ole omista valinnoista kiinni. 

Itse huomasin tulleeni vanhaksi joskus 43-vuotiaana. Näin itseni peilistä puhelimessa puhuessani ja kaikki ilmeet näytti äidiltäni. Ja vaikka kiloja ei ole tullut, niin kasvot on puöristyneet ja on selvästi keski-ikäisen kasvot.

Tuossa iässä huomasin myös ryppyjä tai jotain kurttuja korvalehdissä!

Vierailija
225/325 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä vieläkään tunnu vanhalta tai ruho bragaa. N39

Vierailija
226/325 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppisenä. Kuusikymppisenä on jo huomattava ero viisikymppiseen. En ihmettele, että esmes joillekin lääkkeille on 65 yläikäraja. Paljon muullekin.

Vierailija
227/325 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi tänään, kun istun ennemmin yksin kotisohvalla kuin lähden iltaa viettämään ystävien kanssa. Ei vain jaksa.

Vierailija
228/325 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

52-vuotiaana, kun tajusi, että ne ihmiset, jotka on pienestä asti ollu siinä ympärillä aina, niin ovat alkaneet muuttaa pilven päälle. Yhtäkkiä huomaa, että onkin ihan yksin. Pitää hoitaa sellaisia aikuisten asioita, joita ei ole ikinä tarvinnu hoitaa: perunkirjoituksia, hautajaisia ym. Sitä miettii, että oonko tyhmä, kun en osaa, miten muut nämä tajuaa ja osaa. Huomaa, että ei kelpaa enää työmarkkinoillekaan. Samaan aikaan jälkikasvu tarvitsee myös enemmän apua niin lasten hoidossa kuin välillä pientä taloudellista tukea, jos lastenlapset tarviikin yhtäkkiä uutta vaatetta tai harrastusvälinettä. Huomaa ja surettaa, kun ei ole varaa auttaa niin paljoa kuin haluaisi. Ei riitä raha eikä jaksaminen. Ennen riitti kun oli hame ja korkkarit ja passi lomalle lähtiessä. Nyt kassit täynnä lääkkeitä ja villaista ja terveyssandaalit eikä jaksa niin pitkälle, että passia tarvisi. Ja ne tenatkin pitää muistaa pakata, ettei mökillä tarvi joka päivä pikkupyykkiä pestä. Ei oo kivaa tää vanheneminen.

Häh, luinko oikein - Tenat 52-vuotiaalla?!? Et taida harrastaa liikuntaa ollenkaan, jos olet jo noin raihnainen. Olen 48 ja elämäni vedossa edelleen, yhtä hyväkuntoinen fyysisesti ja terävämpi jopa psyykkisesti kuin 25-vuotiaana. En ymmärrä tuota, ettei jaksa. Liike on lääke kaikkeen. Toivon sulle kaikkea hyvää, kannattaa aloittaa liikkuminen heti.

Sori, mutta tuo on huono neuvo. Jos toinen ei ole harrastanut liikuntaa aikoihin tai ei koskaan, niin ei sitä sitten enää viiskakkosena ruveta tuosta vaan liikkumaan ja harrastamaan.

Mutta kun itse on elämänsä vedossa, keskivertoa paremmassa kuosissa jne., niin sitä on helppo neuvoa muita tekemään samoin. Kaikki eivät ole samalla viivalla kunnon, jaksamisen ym., yleensäkään minkään asian suhteen. Tää kannattaa muistaa.

Vierailija
229/325 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen ajattelin, että noh, voihan tässä aina jatkaa siitä mihin nuorena jäin. Sillon aina sattui ja tapahtui. Mutta ei. Nyt vain sattuu.

Vierailija
230/325 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah ihanaa, kun ilmat viilenee ja voi taas lenkkeillä ,niinkuin kolmikymppisenä. Nyt olen 74v.

Vierailija
231/325 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin reilusti yli 50v , kun nivelissä alkoi tuntua jäykkyyttä aamuisin. Oikeastaan vasta lähempänä 60v alkaa tuntua siltä, että kroppa ei enää toimi kuten pitäisi. Mutta vielä mennään hyvin, ainoastaan nuo niveljäykkyydet on riesana ja se, ettei enää ole seksihaluja .

60v ja seksihalut loppuneet. Estrogeenihormonin loppumisesta täytynyt johtua.

Nuorempana tykkäsin kovasti seksistä. Mieskin on, hyvä sellainen, mutta ei vaan

hotsita enää.

Vierailija
232/325 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onpas täällä vanhaa väkeä! Ei uskoisi palstan keskustelunaloitusten tason perusteella. Olen aina luullut, että vanhuus ja viisaus käyvät käsi kädessä.

Vierailija
233/325 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä viikonloppuna olen huomannut tulleeni vanhaksi, kun hymyilyttää Sanna Marinin bilekohu. Niin mitätön asia, ja media vetää aiheesta juttua päivä toisensa perään. Siis olen seitsenkymppinen ja nähnyt jo niin paljon maailmaa, että tuollasta asiaa voi katsoa laajemmasta perspektiivistä.

Hyvä luonnehdinta tuo mitätön.

Terveisin

Mummo 65v

Vierailija
234/325 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun autolla ajaessani vilkaisin bensa-asemalle jossa mielestäni 8-9-vuotias pikkupoika otti mopoonsa bensaa. Alle 20-vuotiaat näyttää kaikki alaikäisiltä.

Vierailija
235/325 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 48 tuntui että polvia pitää varoa vähän tarkemmin eikä hypätä mistä sattuu. Ja samaan aikaan näkö huononi asteen suunnilleen viikossa.

Vierailija
236/325 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, onpas täällä vanhaa väkeä! Ei uskoisi palstan keskustelunaloitusten tason perusteella. Olen aina luullut, että vanhuus ja viisaus käyvät käsi kädessä.

No, niin ei ole. Lähes kukaan ei ikinä muutu.

Vierailija
237/325 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisikymppisenä. Kuusikymppisenä on jo huomattava ero viisikymppiseen. En ihmettele, että esmes joillekin lääkkeille on 65 yläikäraja. Paljon muullekin.

En ole tiennyt että lääkkeille on yläikäraja? Miksi siis on?

Vierailija
238/325 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä ois huomannutkaan.  Muut huomas ja muistuttaa.

Vierailija
239/325 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin viiskyt kun alkoi luita vihloa! Tai niveliä. Kammottavaa.

Vierailija
240/325 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään. .. olin kaupassa ja näin miesten inkonitenttisuojia....

Miten huomasinkin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä