Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aivan liian korkeat sosiaalituet ja laiskistuva yhteiskunta - mikä ratkaisuksi?

Vierailija
31.07.2020 |

Yhteiskuntamme laiskistuu ja laiskistuu, mutta vaaditaan silti jatkuvasti käsi ojossa kaiken sosiaalitukia. Marjat mätänee metsään, roikutaan netissä eikä mitään olla valmiita tekemään minkään eteen. Niitä töitä pitää ihan itse hakea. Kukaan ei tuu sua sohvalta sinne hakemaan. Jos ei tärppää, niin katse peiliin ja uutta yritystä kehiin.

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian korkeat sossutuet passivoittaa ja kannustaa makaamaan sohvalla. Pelätään, että vaatteisiin voi tulla vähän likaa ja yhyy. Asenne kuntoon.

Ja paskat. Mä oon ainakin rämpiny metsässä poimien mustikoita paarmalauman keskellä porvareille polvet mustelmilla eikä ne vaatteetkaan puhtaana ole pysynyt.

Tänään 10 h päivä. Mitä sä oot tehnyt?

Vierailija
22/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu: Ensi vuonna jokainen tulee toimeen omillaan. Kelasta ei anneta kenellekään mitään!

Okei, miten sen jälkeen ratkaistaan ryöstely ja turvattomuus?

Sit ne palautetaan kotimaahansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian korkeat sossutuet passivoittaa ja kannustaa makaamaan sohvalla. Pelätään, että vaatteisiin voi tulla vähän likaa ja yhyy. Asenne kuntoon.

Miten se innostaisi työnantajaa rekrytoimaan yhtään nykyistä hanakammin?

Mulle sopisi työskennellä vaikka keittiöapulaisena, mutta kummasti ei maisteri työnantajille siihen kelpaa. 

Vierailija
24/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paskat. Mä oon ainakin rämpiny metsässä poimien mustikoita paarmalauman keskellä porvareille polvet mustelmilla eikä ne vaatteetkaan puhtaana ole pysynyt.

Tänään 10 h päivä. Mitä sä oot tehnyt?

Kuka ihmeen mamma vielä puhuu porvareista, Marinin lisäksi tietty. Sehän käyttää tätä samaa retoriikkaa, vaikka on ite rikas.

Vierailija
25/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu: Ensi vuonna jokainen tulee toimeen omillaan. Kelasta ei anneta kenellekään mitään!

Tuossahan se sanottiin: "Jokainen tulee toimeen omillaan". Eli jos haluaa kotiaan puolustaa, se on tehtävä ihan itse. Saattaisi kermaperseillä tulla tukalat paikat. 

No ne kermap*rseet ovat IHAN ITSE tienanneet rahansa ja ansainneet asemansa tosin kuin ne, jotka ei keksi muuta kuin varastaa. Yrittäjäksi voi ryhtyä aina.

Eipä kiinnosta paskaakaan millä ne rahat on ansaittu. Jos ajetaan tarpeeksi ahtaalle, pitää ottaa oikeus omiin käsiin. Eli eiköhän ihan suosiolla pidetä ne sosiaalituet niin ei tarvitse varastelemaan ryhtyä. Yrittäjäksi voi toki ryhtyä, mutta pelkällä ryhtymisellä ei ikävä kyllä tienaa elantoa. Kannattavan yrityksen pyörittäminen on jo ihan eri tarina. Eikä aina edes halusta ja taidosta kiinni, onnistuuko siinä. Esim. sellainen pikkujuttu kuin pandemia voi vaikuttaa asiaan paljonkin. 

Vierailija
26/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea! Tulen toimeen omillani eli ryhdyn ammattivarkaaksi. Sinun osoitteesi on ensimmäisenä listalla. 

Tervetuloa. Hälytyslaitteet löytyy ja aseessani on äänenvaimennin. Alentaa käyttöönottokynnystä.

Heh, ai että oikein aseessa :)  Haluat sitten vankilaan muutamaksi vuodeksi täyshoitoon.

Vierailija
27/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että ongelma on enemminkin työn kannttamattomuus. Siitä ei saa palkkaa, joka päihittäisi tuilla elämisen.

Jos joku saa vaikka satasen tt-tukea, niin ei sen kannata alkaa osa-aika duuniin, josta saa parisataa, tuki menee.

Jos ei onnistu saamaan oikeaa kokoaikaduunia jolla tulee oikeasti toimeen, niin on aika nalkissa.

Tukiloukko on ihan todellinen, työntekoon ei kannusteta.

Markkinat myös määräävät palkan. Jos palkka olisi "liian" korkea, niin työnantajilla ei olisi mahdollisuutta palkata nykyistä määrää ihmisiä, vaan pitäisi pärjätä vähäisemmällä määräl työntekijöitä ja automatisoida työtä lisää. Eli siis robotit ja aamuata iltaan työtä paahtavat tekisivät vain työt jatkossa. Firmat nimittäin kilpailevat globaaleilla työmarkkinoilla ja globaalilla tasolla sijoituksista ja sijoittajista. Epärealistisella konseptilla toimiva firma ei pärjää, jolloin se menee konkurssiin.

Vierailija
28/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea! Tulen toimeen omillani eli ryhdyn ammattivarkaaksi. Sinun osoitteesi on ensimmäisenä listalla. 

Tervetuloa. Hälytyslaitteet löytyy ja aseessani on äänenvaimennin. Alentaa käyttöönottokynnystä.

En minä niin tyhmä ole, että silloin tulen, kun olet kotona :D

Vierailija
29/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se innostaisi työnantajaa rekrytoimaan yhtään nykyistä hanakammin?

Mulle sopisi työskennellä vaikka keittiöapulaisena, mutta kummasti ei maisteri työnantajille siihen kelpaa. 

Tästä olen kuullut aikoinaan, että ei palkata ylikoulutettuja, koska eivät usko, että alempitasoinen työ motivoisi, eli ei pysyisi kauaa siinä työssä. 

Nyt on toiset ajat, ja voisi ajatella että näkemykset työnantajaleirissäkin alkaisivat muuttua.

Vierailija
30/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulo

Vierailija
31/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit ne palautetaan kotimaahansa. 

Suomessa asuvia suomalaisia hankalampi palauttaa Suomeen. Ei ole ulkolaisten yksinoikeus tuo ryöstely, jos rahahanat laitetaan kiinni. 

Vierailija
32/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä töitä pitää ihan itse hakea. Kukaan ei tuu sua sohvalta sinne hakemaan.

Ai jaa. Kyllä minua on tultu. Ihan LinkedIn-profiilin perusteella on tultu pyytämään työhaastatteluun.

Tultiin soittamaan ovikelloa ja haettiin sohvalta tyyliin: "No niin Maija, lähdepäs töihin"????

Siihen tapaan osaajia hommataan. Headhunterit hakee työnantajan puolesta työntekijöitä, ja Linkedln nyt sattuu olemaan sellainen, minne ihmitsen osaaminen ja kokemus saadaan samalle alustalle. 

Vierailija
33/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian alhainen sosiaaliturva on se mikä "laiskistaa" eli toisinsanoen johtaa loukkuun josta on yhä vaikeampi ja vaikeampi työllistyä. Jatkuva rahapula leikkaa ihmisestä parhaan terän, vie järjen, terveyden ja ulkonäön. Mitä kauemmin tätä kestää, sitä pienempi on todennäköisyys että kukaan palkkaa töihin.

Vierailija
34/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ennen pitkää loppuu, rahat eivät nykyiseen menoon riitä. Nyt on jo velkaa joka iikalla. Veroja ei voi loputtomasti nostaa, työtähän on tarjolla muissakin maissa.

Vierailija
35/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa. Kyllä minua on tultu. Ihan LinkedIn-profiilin perusteella on tultu pyytämään työhaastatteluun.

Tultiin soittamaan ovikelloa ja haettiin sohvalta tyyliin: "No niin Maija, lähdepäs töihin"????

Siihen tapaan osaajia hommataan. Headhunterit hakee työnantajan puolesta työntekijöitä, ja Linkedln nyt sattuu olemaan sellainen, minne ihmitsen osaaminen ja kokemus saadaan samalle alustalle. 

Emme elä amerikkalaisessa tv-sarjassa, joten eipä viitsitä höpistä. Ei työnantajilla ole mielenkiintoa kierrellä kenenkään kodeissa "osaajia" hakemassa. Osaajat osaavat ihan itse hakeutua sinne työhaastatteluun ja sitä kautta töihin. 

Vierailija
36/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lisäisimme rahan, joka nyt menee vieraan kulttuurin ihmisten tukiin omalle kansallemme; kotimaan ihmisten etuudet olisivat niin korkeat, että työttömyys kasvaisi valtavasti.

Ainoa ratkaisu on tuoda rajan yli ihmisiä, joiden elämistä tuemme leikkaamalla kantaväestön tukia.

Suomalaiset töihin, loput hillukoon rahoineen ostoskeskuksissa

Vierailija
37/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ennen pitkää loppuu, rahat eivät nykyiseen menoon riitä. Nyt on jo velkaa joka iikalla. Veroja ei voi loputtomasti nostaa, työtähän on tarjolla muissakin maissa.

Näen oikein mielelläni sen päivän, kun maailmasta raha loppuu. Siitä tulee taatusti viihdyttävää. Harmi, ettei oikeasti ole mahdollista. 

Vierailija
38/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sä et varmaan muutenkaan makaile kotona. Ei mitään duunareita tai perustoimistotyöntekijöistä mihinkään pyydetä.

Vierailija
39/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvä idea: tuotetaan lisää konekirurgeja ja aivoinsinöörejä Afrikasta!

Vierailija
40/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian alhainen sosiaaliturva on se mikä "laiskistaa" eli toisinsanoen johtaa loukkuun josta on yhä vaikeampi ja vaikeampi työllistyä. Jatkuva rahapula leikkaa ihmisestä parhaan terän, vie järjen, terveyden ja ulkonäön. Mitä kauemmin tätä kestää, sitä pienempi on todennäköisyys että kukaan palkkaa töihin.

Erittäin hyvin sanottu. Tätä ei hyväosaiset tajua, koska alistamisfantasia on liian kiihottava.