Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aivan liian korkeat sosiaalituet ja laiskistuva yhteiskunta - mikä ratkaisuksi?

Vierailija
31.07.2020 |

Yhteiskuntamme laiskistuu ja laiskistuu, mutta vaaditaan silti jatkuvasti käsi ojossa kaiken sosiaalitukia. Marjat mätänee metsään, roikutaan netissä eikä mitään olla valmiita tekemään minkään eteen. Niitä töitä pitää ihan itse hakea. Kukaan ei tuu sua sohvalta sinne hakemaan. Jos ei tärppää, niin katse peiliin ja uutta yritystä kehiin.

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian korkeat sossutuet passivoittaa ja kannustaa makaamaan sohvalla. Pelätään, että vaatteisiin voi tulla vähän likaa ja yhyy. Asenne kuntoon.

Ja paskat. Mä oon ainakin rämpiny metsässä poimien mustikoita paarmalauman keskellä porvareille polvet mustelmilla eikä ne vaatteetkaan puhtaana ole pysynyt.

Tänään 10 h päivä. Mitä sä oot tehnyt?

Sitä kutsutaan yrittäjyydeksi, kun myy poimimansa mustikat. Minäkin toimin toissapäivänä yrittäjänä, kun poimin itselleni mustikoita. Olenko siis porvari? Näin se on varmaan nähtävä.

Vierailija
42/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ufojuttuja tehtaillaan oikeasti hallitusten toimesta. Hallitukset eivät salalile ufoja vaan pikemminkin keksivät tarinoita niistä.

Reptiliaanitaru on Venäjän trollitehtaan keksimä taru Ihmisten harhauttamiseksi. Venäläiset toimijat levittävät niinsanotulla puskaradiomenetelmällä tätä tarinaa tavallisten kansalaisten keskuudessa erilaisissa tilanteissa joskus vaikka kapakan pöydissäkin.

Usein taru myös naamioidaan uskonnollisuuden harsoon, varsinkin satanistien keskuudessa on suosittua uskoa Reptiliaanien olevan saatanallisia olenteja ennemmin kuin avaruusolentoja.

Myös muu hengellinenkin uskonto on tällaisen Venäläisen johdattelun kohteena. Eri kulteissa on näitä Venäläisiä ja Venäjämielisiä henkilöitä jotka ohjailevat kultin jäseniä Venäjämielisiksi. Satanistit ja monet muut pakanallisiksi itsensä mieltävät ryhmittymät ovat usein aatemaailmaltaan äärioikeistolaisia ja myös Putinmielisiä.

Vaikka puhuinkin alkuun Satanisteista ja muista pakanoista ei pidä olla sokea myöskään Kristinuskon suhteen. Ortodoksinen kirkko on myös sisältä hyvin Venäjämyönteinen myös Suomessa ja hyvin todennäköisesti myös Ortodoksismin sisällä on Venäjän myyriä. Tällaisen miesmieheltä luo etenevän toiminnan yhtenä tarkoituksena on tietenkin lamauttaa Suomen reserviin perustuva puolustus sodan alkaessa. Venäläisten suunnitelmiin kuuluu hyökätä Suomeen tietynlaisessa maailmantilanteessa ja tällaisessa tilanteessa he haluavat tietenkin suuren osan kansasta olevan värvätty heidän puolelleen ja eri uskonnot ovat siihen erinomainen ratkaisu.

Ja kun tämä lähtee sopivalla vauhdilla käyntiin Suomalaiset harhautetut hoitavat itse tämän levittämisen näiden ryhmien keskuudessa.

Reptiliaanitaru sopii myös erityisen hyvin Venäläisten suunnitelmiin, Liskoihminen on kenen tahansa sellaisten olemassaoloon uskovan mielestä pelottava ilmestys. Ja mikäli heihin uskova ihminen ajattelee heidän ohjailevan Venäjän hallitusta ja olevan heidän kanssaan yhteistyössä he alistuvat myös tietenkin itse yhteistyöhön Venäläisten kanssa, jos heille uskottelee Reptiliaanien kohtelevan heitä tällöin lempeämmin.

Tietysti tämän kaiken ympärille pitää rakentaa tarina siitä, että hallitukset salailevat avaruusolentojen vierailuja, eihän tarina tavallisestatallaajasta muuten tuntuisi uskottavalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko välillä ap. tehdä vertailu Suomen tuista ja etuuksista muiden Eu-maiden kanssa.

Ja mitä tulee palkansaajiin ja työssäkäymiseen, niin tilastot on karua luettavaa, kun Suomessa palkalla ei enää elä, eikä ole mahdollisuus edes vaurastua.

Suomen palkkataso on alle Eu-maiden keskitason, vaikka Suomessa on maailman kalliimmat elinkustannukset eli suomalaisen palkansaajan ostovoima on todella heikko.

Ja se näkyy myös työvoimasta, muualta maailmasta Suomeen ei ole mitään hinkua tulla töihin, nykyään ei tule edes virolaiset, toisin kuin suomalaiset koulutetut muuttavat ulkomaille töihin ja paremman leivän toivossa ja tänne on jäänyt vain ap. kaltaiset tyypit, jotka kuvittelevat jotenkin Suomen olevan erityinen.

Vierailija
44/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset jotka tla ovat työssä ovat näin katkeroituneita ja jäätävän kateellisia?

Teillä on ihan yhtä lailla oikeus jäädä kotiin ja nauttia niistä huipputuista 😄🤗

Oikeesti nyt pää pois perseestä! Onko teillä huobo ja ahdistava työ vai mistä tämä työttömien mollaus johtuu.

Vierailija
45/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä töitä pitää ihan itse hakea. Kukaan ei tuu sua sohvalta sinne hakemaan.

Ai jaa. Kyllä minua on tultu. Ihan LinkedIn-profiilin perusteella on tultu pyytämään työhaastatteluun.

Tultiin soittamaan ovikelloa ja haettiin sohvalta tyyliin: "No niin Maija, lähdepäs töihin"????

Siihen tapaan osaajia hommataan. Headhunterit hakee työnantajan puolesta työntekijöitä, ja Linkedln nyt sattuu olemaan sellainen, minne ihmitsen osaaminen ja kokemus saadaan samalle alustalle. 

Emme elä amerikkalaisessa tv-sarjassa, joten eipä viitsitä höpistä. Ei työnantajilla ole mielenkiintoa kierrellä kenenkään kodeissa "osaajia" hakemassa. Osaajat osaavat ihan itse hakeutua sinne työhaastatteluun ja sitä kautta töihin. 

Siis et ole kuullut, että headhunterit toimivat myös Suomessa. Jep jep. Ei ne tietenkään kaikille aloille hae, mutta jos haetaan vaikka toimaria johonkin firmaan, otetaan yhteyttä headhunteriin, joka karsii mahdolliset hakijat haastatteluun.

Vierailija
46/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapulaa ei oikeasti ole olemassa. 

Juttelin asiasta viime eduskuntavaalien Kokoomuksen ehdokkaan kanssa, ja hän sanoi, että täällä Tampereella on pulaa oikeastaan vain kahdesta työntekijäryhmästä: Joitakin ihan spesifejä teknologioita hyvin hallitsevista it-alan ammattilaisista, ja sitten lehdenjakajien tuuraajista.

Ymmärrettävästi kuka tahansa ei noita kumpaakaan pysty tekemään. Jälkimmäistä rajoittaa se, että käytännössä pitäisi olla ajokortti ja auto käytettävissä.

Ole tässä sitten ahkera!

Itse voisin kyllä hyväksyä yleisen palkkatason alennuksen. Se vaikuttaisi pian myös hintatasoon, ja samalla voitaisiin sosiaalietuuksienkin tasoa laskea. Ennen vanhaan tuo toteutettiin devalvaatiolla, mikä oli siitä kätevä konsti että vaikutti tasaisesti kaikkiin tulonsaajiin, sai tulonsa sitten mistä tahansa. Nyt euroaikaan ei valitettavasti voi devalvaatiota enää käyttää.

Vierailija
47/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn äiti on taas joutunut soittamaan sosiaaalipäivystykseen apn kourittua häntä märkien vaippojen hauduttamasta jalkovälistä. Surullista.

Vierailija
48/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa. Kyllä minua on tultu. Ihan LinkedIn-profiilin perusteella on tultu pyytämään työhaastatteluun.

Tultiin soittamaan ovikelloa ja haettiin sohvalta tyyliin: "No niin Maija, lähdepäs töihin"????

Siihen tapaan osaajia hommataan. Headhunterit hakee työnantajan puolesta työntekijöitä, ja Linkedln nyt sattuu olemaan sellainen, minne ihmitsen osaaminen ja kokemus saadaan samalle alustalle. 

Emme elä amerikkalaisessa tv-sarjassa, joten eipä viitsitä höpistä. Ei työnantajilla ole mielenkiintoa kierrellä kenenkään kodeissa "osaajia" hakemassa. Osaajat osaavat ihan itse hakeutua sinne työhaastatteluun ja sitä kautta töihin. 

Siis et ole kuullut, että headhunterit toimivat myös Suomessa. Jep jep. Ei ne tietenkään kaikille aloille hae, mutta jos haetaan vaikka toimaria johonkin firmaan, otetaan yhteyttä headhunteriin, joka karsii mahdolliset hakijat haastatteluun.

Mainitse yksikin ala, jolla soitellaan ovikelloa ja tulla kirjaimellisesti kotoa hakemaan töihin. Vaihdan sille heti. Ja nettiprofiili ei nyt ole kotisohvalta hakemista. 

Vierailija
49/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu: Ensi vuonna jokainen tulee toimeen omillaan. Kelasta ei anneta kenellekään mitään!

Okei, miten sen jälkeen ratkaistaan ryöstely ja turvattomuus?

Tuossahan se sanottiin: "Jokainen tulee toimeen omillaan". Eli jos haluaa kotiaan puolustaa, se on tehtävä ihan itse. Saattaisi kermaperseillä tulla tukalat paikat. 

No ne kermap*rseet ovat IHAN ITSE tienanneet rahansa ja ansainneet asemansa tosin kuin ne, jotka ei keksi muuta kuin varastaa. Yrittäjäksi voi ryhtyä aina.

Ai hitto kun en ollut älynnyt, ryhdynkin heti huomenna yrittäjäksi!

Minkähänlaisen liikeidean sitä keksisi, ja mistähän sitä saisi aloituspääomaa? Ja työtilan/liiketilan? Nettisivujen tekijän? Markkinoijan? Kirjanpitäjän?

Vierailija
50/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hyvä idea: tuotetaan lisää konekirurgeja ja aivoinsinöörejä Afrikasta!

Onko vanha äitisi taas kieltäytynyt anaaliseksistä?

Vierailija
51/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian korkeat sossutuet passivoittaa ja kannustaa makaamaan sohvalla. Pelätään, että vaatteisiin voi tulla vähän likaa ja yhyy. Asenne kuntoon.

Ja paskat. Mä oon ainakin rämpiny metsässä poimien mustikoita paarmalauman keskellä porvareille polvet mustelmilla eikä ne vaatteetkaan puhtaana ole pysynyt.

Tänään 10 h päivä. Mitä sä oot tehnyt?

Sitä kutsutaan yrittäjyydeksi, kun myy poimimansa mustikat. Minäkin toimin toissapäivänä yrittäjänä, kun poimin itselleni mustikoita. Olenko siis porvari? Näin se on varmaan nähtävä.

Poimin tänään mustikoita 13litraa ja siihen meni aikaa 7h kun poimin, siivosin marjat ja kilometrejä tuli 30km omalla autolla, vaikka asun maalla. Enpä olisi saanut kummoista tuntipalkkaa, jos möisin mustikat.

Kun poimii marjoja, niin lähes sama aika menee niiden puhdistamiseen, kuin poimiseen, joka näyttää monelta unohtuvan.

Vierailija
52/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu: Ensi vuonna jokainen tulee toimeen omillaan. Kelasta ei anneta kenellekään mitään!

Tuossahan se sanottiin: "Jokainen tulee toimeen omillaan". Eli jos haluaa kotiaan puolustaa, se on tehtävä ihan itse. Saattaisi kermaperseillä tulla tukalat paikat. 

No ne kermap*rseet ovat IHAN ITSE tienanneet rahansa ja ansainneet asemansa tosin kuin ne, jotka ei keksi muuta kuin varastaa. Yrittäjäksi voi ryhtyä aina.

Ai hitto kun en ollut älynnyt, ryhdynkin heti huomenna yrittäjäksi!

Minkähänlaisen liikeidean sitä keksisi, ja mistähän sitä saisi aloituspääomaa? Ja työtilan/liiketilan? Nettisivujen tekijän? Markkinoijan? Kirjanpitäjän?

Nuo kaikki saa, kun vain RYHTYY yrittäjäksi! Kätevää! Ja pelkästään ryhtymällä saa myös palkan, jolla voi elättää itsensä! 

Ja sitten mä heräsin todellisuuteen....

Vierailija
53/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se innostaisi työnantajaa rekrytoimaan yhtään nykyistä hanakammin?

Mulle sopisi työskennellä vaikka keittiöapulaisena, mutta kummasti ei maisteri työnantajille siihen kelpaa. 

Tästä olen kuullut aikoinaan, että ei palkata ylikoulutettuja, koska eivät usko, että alempitasoinen työ motivoisi, eli ei pysyisi kauaa siinä työssä. 

Nyt on toiset ajat, ja voisi ajatella että näkemykset työnantajaleirissäkin alkaisivat muuttua.

Onhan tuossa se perä, että totta kai minäkin siitä keittiöapulaisen hommasta lähtisin heti, jos löytäisin jotain, mikä paremmin vastaa koulutustani ja työkokemustani.

Mutta ennen sitä kyllä ihan intopiukkana pilkkoisin vihanneksia ja hämmentäisin puurokattilaa! Ei se, että olen valmis lähtemään milloin tahansa, sitä tarkoita että tekisin nykyisen homman laiskasti. 

Vierailija
54/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä työnhakijoita oli kesäkuussa 2020 416900, avoimia työpaikkoja 39 834, tukitoimissta työllistettyinä, kurssitettuina ym oli 97473 henkilöä. Nopea laskutoimitus:

416900 - 39834 = 377 066.

Tilastot:

http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/162366/TKAT_Ke...

https://pxnet2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/StatFin/StatFin__tym__tyonv__kk/st...

Ei mulla muuta.

Vierailija
55/118 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainitse yksikin ala, jolla soitellaan ovikelloa ja tulla kirjaimellisesti kotoa hakemaan töihin. Vaihdan sille heti. Ja nettiprofiili ei nyt ole kotisohvalta hakemista. 

Ei haeta konkreettisesti sohvalta. Katsotaan meriitit netistä tuosta Linkedln-sovelluksesta. Etsitään tietyillä kriteereillä sopivia kandidaatteja, ja sitten soitetaan puhelimella. Kyllä sitä kutsutaan nimenomaan siksi, että "haetaan kotisohvalta". Se on metafora. 

Vierailija
56/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Virossakaan mitään ryöstelyaaltoa tullut 90-luvulla. Mummot siellä yritti myydä sinivuokkokimppuja ja vanhoja kattiloita hengen pitimiksi, eikä yksikään virolainen ostanut niiltä mitään kun itsellään ei mennyt kovin hyvin. Niin tulee käymään myös Suomessa paitsi, että naapurimaihin on turha mennä töitä etsimään.

Vierailija
57/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustulo

Perustulo maksaisi 600/kk * 12kk * 5 000 000 ihmistä = 36 mrd/v.

Se raha saadaan valtion budjetista (55 mrd) kun lopetetaan:

- Valtiovarainministeriön menot (17 mrd) sisältäen mm. eläkkeiden maksut ja kuntien tukeminen.

- Sosiaali- ja terveysministeriön menot (15 mrd) sisältäen mm. sairaalat ja sosiaaliturvan.

- Opetus- ja kulttuuriministeriön hallinnonala (6,5 mrd) sisältäen mm. koulut, yliopistot ja museot.

Vierailija
58/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin mielelläni kotiin työmarkkinatuelle. Velaton asunto mahdollistaisi sen.

Nyt olen osapäivätöissä ja elätän itseni ilman tukia.

N57

Vierailija
59/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaaliturvan kokonaisuudistusta on kaivattu jo yli 40v. Mutta liitot eli demarit estää.

Asumistuesta eroon hankkiutiminen ois ekana linjalla.

Vierailija
60/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että ongelma on enemminkin työn kannttamattomuus. Siitä ei saa palkkaa, joka päihittäisi tuilla elämisen.

Jos joku saa vaikka satasen tt-tukea, niin ei sen kannata alkaa osa-aika duuniin, josta saa parisataa, tuki menee.

Jos ei onnistu saamaan oikeaa kokoaikaduunia jolla tulee oikeasti toimeen, niin on aika nalkissa.

Tukiloukko on ihan todellinen, työntekoon ei kannusteta.

Jokaisella on vastuu itsensä elättämisestä. Sosiaalituet ovat vihoviimeinen oljenkorsi. Ei viitsitä mennä töihin, koska saan 200 € palkkaa ja menetän 100 € sosiaalitukia - saat kuitenkin 100 € enemmän käteen, niin jossain on oikeasti mätää ja paljon, jos 100 € lisää ei kiinnosta. Minua ainakin kiinnostaisi.