Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aivan liian korkeat sosiaalituet ja laiskistuva yhteiskunta - mikä ratkaisuksi?

Vierailija
31.07.2020 |

Yhteiskuntamme laiskistuu ja laiskistuu, mutta vaaditaan silti jatkuvasti käsi ojossa kaiken sosiaalitukia. Marjat mätänee metsään, roikutaan netissä eikä mitään olla valmiita tekemään minkään eteen. Niitä töitä pitää ihan itse hakea. Kukaan ei tuu sua sohvalta sinne hakemaan. Jos ei tärppää, niin katse peiliin ja uutta yritystä kehiin.

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Misät tiedät että on noin? Kuuluuko ystäväpiiriisi tai sukulaisiisi paljonkin niitä, jotka eivät tukien takia viitsi mennä töihin? Missä on ne työpaikat, jotka kaipaavat heidän työpanostaan? Tietäisitkö täältä Tampereelta tai lähikunnista jonkun sellaisen paikan, niin voisin hakea?

Tunnen valitettavasti useamman työhaluttoman, jotka eivät mene töihin, koska sossusta kuulemma saa saman. En asu Tampereella, joten en ota kantaa ongelmaasi.

Vierailija
82/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat vaikka 20 viikkotyötunnista eli 80 tunnista kuussa satasen lisää palkkaa. Mätää on ainoastaan siellä päässä, jos tuo on sinusta hyvä diili.

Ymmärtänet, että esimerkkisi on täysin posketon. Millään alalla, jossa mennään työlainsäädännön/työehtosopimuksen mukaan, ei voida maksaa 80 h työstä nettona 200 €. Ei missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu: Ensi vuonna jokainen tulee toimeen omillaan. Kelasta ei anneta kenellekään mitään!

Kela korvasi esim. syöpälääkityksen ohessa tarvitsemiani lääkkeitä. Yksi piikki maksoi melkein 800€, josta maksoin itse 4,5€. Tämän tarvitsin 3:n viikon välein. Muut päälle. Eli tästä lähtien lääkitystä tarvitsevat saavat maksaa ne itse, tai voivat sitten vaan kuolla pois?

Vierailija
84/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
85/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu: Ensi vuonna jokainen tulee toimeen omillaan. Kelasta ei anneta kenellekään mitään!

Kela korvasi esim. syöpälääkityksen ohessa tarvitsemiani lääkkeitä. Yksi piikki maksoi melkein 800€, josta maksoin itse 4,5€. Tämän tarvitsin 3:n viikon välein. Muut päälle. Eli tästä lähtien lääkitystä tarvitsevat saavat maksaa ne itse, tai voivat sitten vaan kuolla pois?

Olisko se Eutanasia kaikista halvin, jos ei oo omaa rahaa hoitoihin ainakaan?

Vierailija
86/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnevikaisille se olisi ainakin suositeltavaa.

Vierailija
87/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa oli yli 400 tuhatta työtöntä työnhakijaa. Työpaikkoja yli 10 kertaa vähemmän, niistäkin suurinosa jotain puhelinmyyntiä millä ei edes elätä itseään. Syksyllä kun tulee koronan uusi aalto ja isketään taas kovat karanteeni-keinot käyttöön niin työttömiä on luultavasti 500 tuhatta vuoden loppuun mennessä.

No, työttömien vika tietysti.

Ratkaisu on tietenkin että noilta 500 tuhannelta katkaistaan kaikki tuet ja sysätään koko yhteiskunta täydelliseen anarkiaan ja kaaokseen kun puoli miljoonaa ihmistä lähtee hakemaan ruokaa kaupoista ilman rahaa. Ai mutta vankilassahan on täysi ylläpito valtion piikkiin. Tulee halvaksi 500 tuhatta ylimääräistä vankia : )

#metienataantällä

Vierailija
88/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetettaisiinko ensin vastikkeettomat sossutuet rikkaille? Satojen tuhansien palkat ja miljoonabonukset valtion yritysten johtajille? Kansanedustajien määränkin voisi pudottaa, samoin avustajien, kun puoluekuri kuitenkin määrää mitä saa äänestää. BF tukia lahjoitettiin hetkessä kyselemättä lähes miljardi jo valmiiksi hyvin toimeentuleville yrityksille, eli rikkaille kavereille. Kaivoslain uudistuksellakin Suomi voisi rikastua. MUTTA EI KUN ONGELMA ON SUOMALAINEN TYÖTÖN JA VEROJA PITÄÄ KIRISTÄÄ KUN RAHAA EI VAIN OLE. NYYH. Verorahat valuu täällä rikkaiden taskuihin, ei köyhän.

Olen keskituloinen ja vakityössä, luojan kiitos.

Vierailija
89/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tukien leikkaaminen kannusta työnhakuun, vaan päin vastoin, voi pahimmillaan passivoida. Jos ihmisen aika ja energia menee siihen, että hän yrittää epätoivoisesti selvitä päivästä toiseen, ei yksinkertaisesti riitä enää jaksamista työnhakuun yms.

Kun tuet ovat sillä tasolla, että katto pysyy pään päällä ja saa ruokaa syödäkseen, jaksaa miettiä elämää ja tavoitteita myös seuraavaa tukienmaksupäivää pitemmälle. Harva ihminen on omasta halustaan ideologisesti työtön, vaan suurin osa haluaisi tienata elantonsa omalla työllä, vaikka nämä kokoomustrollit muuta yrittävätkin väittää.

Vierailija
90/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattehan, että myös työeläke on sosiaalietuus. Kyllä, voi minun puolestani lakkauttaa.

Vierailija
91/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika karu ratkaisu esimerkiksi rintasyövän kohdalla, joka saattaa hyvässä lykyssä aiheuttaa "vain" noin 8kk:n sairasloman ja muutoin henkilö voi olla hyvinkin tuottava yhteiskunnalle ennen ja jälkeen. Noin joka kahdeksas sairastuu siihen ja lisäksi toisilla voi olla muita kalliita hetkellisiä sairauksia. Eli joka viides-kahdeksas tuntemistasi naisista tultaisiin "lopettamaan". Ei taitaisi yhteiskunta oikein pyöriä niin.

Vierailija
92/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet vastikkeellisiksi.

Ennenkin oli ns. lapio- ja piikatöitä niille, joiden taidot tai jaksaminen eivät muuhun riittäneet. Vastaavia kevyen taitotason suorittavia töitä on meidän yhteiskunnassa vaikka miten paljon. Demarit vain halusivat poistaa ne, koska ne ovat kuulemma ihmisarvoa alentavia. Kuitenkin ne antoivat ihmisille mahdollisuuden tulla toimeen omalla työllään. Mielestäni se on aina parempi kuin se, että ihmiset pannaan makaamaan sohvalle ja pyörittämään byrokratiaa.

Vierailija
93/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tukien leikkaaminen kannusta työnhakuun, vaan päin vastoin, voi pahimmillaan passivoida. Jos ihmisen aika ja energia menee siihen, että hän yrittää epätoivoisesti selvitä päivästä toiseen, ei yksinkertaisesti riitä enää jaksamista työnhakuun yms.

Kun tuet ovat sillä tasolla, että katto pysyy pään päällä ja saa ruokaa syödäkseen, jaksaa miettiä elämää ja tavoitteita myös seuraavaa tukienmaksupäivää pitemmälle. Harva ihminen on omasta halustaan ideologisesti työtön, vaan suurin osa haluaisi tienata elantonsa omalla työllä, vaikka nämä kokoomustrollit muuta yrittävätkin väittää.

Minä olen työssäni tavannut aivan liian monta näitä tyyppejä, jotka haluaisivat tehdä töitä vain syksyllä ja talvella, ja lomailla kesäkaudet, jotta uskoisin tämän. Sorry siitä.

Vierailija
94/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistattehan, että myös työeläke on sosiaalietuus. Kyllä, voi minun puolestani lakkauttaa.

Tietueen lähde:

Kuntasanasto (2013), luku G: Kunnan tehtävät, käsite G029

►Kuva: Kuntasanasto (2013), G3 Sosiaaliturva

sosiaaliturvaetuus

Määritelmä:

sosiaaliturvan tarjoama etuus, jonka tarkoituksena on turvata etuuden saajan taloudellinen toimeentulo

Selite:

Sosiaalietuuksia ovat sosiaalivakuutukset, sosiaaliavustukset ja viimesijainen toimeentulotuki. Sosiaalivakuutusten, kuten eläkkeiden, sairausvakuutuksen ja työttömyysturvan, sekä sosiaaliavustusten toimeenpano kuuluu Kansaneläkelaitokselle, yksityisten ja julkisten alojen eläkelaitoksille sekä työttömyyskassoille. Viimesijaisen toimeentulotuen myöntäminen puolestaan kuuluu kuntien tehtäviin. Useat sosiaalietuudet on turvattu lainsäädännössä subjektiivisina oikeuksina.

https://mot.kielikone.fi/mot/valter/netmot.exe?Opt=256&ListWord=%40%40s…

Vierailija
95/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille kantasuomalaisille kaikki tuet pois. Se jättää paljon kelan työntekijöitä vapaaksi, heistä voi tehdä kotouttajia, joilla on paljon aikaa mentoroida tulijoita. Ja kun rahaa on paljon, sillä sitä ei kantiksille anneta, niin sitä voi surutta antaa tulijoille harkinnanvaraisena. 

Suomi nousuun!

Vierailija
96/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole liian korkeat sosiaalituet. Elän nyt tt-tuella koska en ole oikeutettu työttömyysetuuksiin, olen työtön opiskelija jolta loppuivat juuri tukikuukaudet. Opintojen venymisen syitä mm. läheisen kuolema ja siitä lauennut paniikkihäiriö. Tämä summa ei todellakaan laiskista ja saa makaamaan kotona, vaan jatkuvasti ahdistaa ja vtuttaa että on niin tiukkaa. Itse tuista olen kiitollinen, mutta en vaan jaksa tätä budjettia enää ja haluan töihin jo. Ennen koronaa olin siis myös töissä. Todellakin uskon että niillä ihmisillä jotka passivoituvat elämään pelkillä tuilla on paljon muutakin pielessä. Heitä pitäisi auttaa ihan muilla tavoin kuin kiristämällä etuuksia, ja etuuksien kiristys olisi myös väärin niitä kohtaan jotka eivät halua olla työttömiä.

Vierailija
97/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, miten sen jälkeen ratkaistaan ryöstely ja turvattomuus?

Tuossahan se sanottiin: "Jokainen tulee toimeen omillaan". Eli jos haluaa kotiaan puolustaa, se on tehtävä ihan itse. Saattaisi kermaperseillä tulla tukalat paikat. 

No ne kermap*rseet ovat IHAN ITSE tienanneet rahansa ja ansainneet asemansa tosin kuin ne, jotka ei keksi muuta kuin varastaa. Yrittäjäksi voi ryhtyä aina.

Höpöhöpö. Moni kermaperse on perinyt rahaa ja on laiskempi mutta onnekkaampi kuin tuilla elävät. 

Mutta itse asiaan. Tunnistan itsessäni myös mukavaan elämään tottuneen, hieman laiskistuneen ihmisen piirteitä. En ostaisi asuntoa, joka täytyisi kokonaan rempata itse. Nykyään halutaan valmiiksi tehtyjä asuntoja, joista voi tehdä mieleisiä vähän seinän väriä muuttamalla. Tämä sopii myös minulle.

En olisi valmis raatamaan työssä, josta ei jäisi mitään käteen eli koskaan ei pääsisi lomalle ulkomaille tai muuta vastaavaa. 

Töitä olen kuitenkin koko elämäni tehnyt ja pidän tärkeänä, että itsensä pystyy elättämään. Uskon myös, että mukava elintasomme on myös laiskistanut meitä ja etenkin sen punnitseminen kannattaako töitä tehdä kun tuet menettää on todellinen ongelma. Moni myös odottaa sitä unelma työtä ja elelee sen aikaa tuilla. Harva meistä kuitenkaan unelmatyötään tekee, töitä on vain tehtävä. 

T: X-sukupolven edustaja

Vierailija
98/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä porvarit jotka eivät itse ole koskaan tarvinneet tukia eivät myöskään ymmärrä sitä, että hyvä yhteiskunnallinen turvaverkosto (=kelatuet ym) ehkäisevät rikollisuutta. Jos sosiaalitukia ei annettaisi niille kaikista heikoimmassa asemassa oleville, juurikin te porvaripellet olisitte niitä jotka tästä kärsisitte mm. lisääntyneiden asuntomurtojen ja ryöstöjen myötä.

Vierailija
99/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän se olisi tarpeeksi pieni tuki?

Itse saan nettona 800e. T. Perheen äiti

Vierailija
100/118 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!