Rasittavimmat hokemat tai umpikuluneet ilmaisut
Joita et enää välittäisi lukea esim. facesta tai muualtakaan.
-- partyt, dinnerit, mätsää, rueta, totanoin, LOL, kato kato, nähellään, palataan astiaan, niinku, brändi, toimari, drinksu, jihhuu, aivan ihana, brousku, reenata...
näitä riittää ja päivästä toiseen samaa!
Kommentit (99)
Kun halutaan esim. somessa lytätä joku ja kapasiteetti ei enää yllä antamaan vastinetta omin sanoin, niin nämä klassikot: -Onko lääkkeet jääny ottamatta? -Ei taida olla kaikki inkkarit kanootissa.
Sana "lohturuoka" saa mulla karvat pystyyn. Tulee mielikuva TODELLA lihavasta ihmisestä, joka ahmii lusikalla kokonaista täytekakkua samalla kun vollottaa hysteerisesti. Välissä tietysti nieleskelytauot, joiden ajaksi vollotus lakkaa ja kuuluu "klumps" -ääni, jonka jälkeen kauhea vollotus jatkuu.
"Minä se en puhu muuta ku suomia ja savvoo, hilijaa ja kovvoo."
Aivan ihania hokemia löysit! palataan astialle :D
Sanotaanko että enemmän puhekielessä ärsyttää kuin esim. facessa: hillitön sivistyssanojen viljely.
Yksi joka tuli mieleen, joka välissä särähti koko ajan korville: konsepti.
"Siis tässä takissa on hyvä konsepti!".
"Mä pidän tämän villapaidan konseptista."
Keskustelun kuittaaminen sillä, että "taidat olla vaan kateellinen". Tai ylipäätään tuo saatanan kulunut ja rasittava kateus-kortti.
"Vain mielkuvitus on rajana" - tätä hoetaan kaikissa tee se itse-jutuissa tuolin korjaamisesta meikkaamiseen. Kiinnittäkääpä huomionne, tämä on todella kulunut sanonta. Mun tekee mieli ärähtää, että on niitä nyt perkele muitakin rajoja, jotka tuleva ennen vastaan kuin mielikuvituksen puute.
Kustannustehokas, vuosikvartaali. Sitten kaikenlainen lollottelu on vastenmielistä ihkuiluineen ja muine nykyaikaisine sanontoineen.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 15:10"]
"Vain mielkuvitus on rajana" - tätä hoetaan kaikissa tee se itse-jutuissa tuolin korjaamisesta meikkaamiseen. Kiinnittäkääpä huomionne, tämä on todella kulunut sanonta. Mun tekee mieli ärähtää, että on niitä nyt perkele muitakin rajoja, jotka tuleva ennen vastaan kuin mielikuvituksen puute.
[/quote]
Tää on muuten terävä huomio!
Kun alotetaan lause: "Se tunne kun...." Kuulostaa van niin nololta.
Tai kun joku on niiiiin "Parhautta!" Mikä hiton sana toi on? Niin ällöpylly sana kun vaan olla voi.
Pitkässä juoksussa. Loppuviimeksi.
KETÄ -sana silloin, kun pitäisi olla KUKA
masuasukki, äippäliini
Kassalla, myyjä kysyy: saisko olla muuta.
ja asiakas vastaa: ilman muuta.
- niin junttia!
Selostetaan koko päivän, viikonlopun, kesän tms tapahtumat ja ympätään koko juttu toteamalla "näistä on hyvät päivät/viikonloput/kesät/kissanristiäiset tehty!"
poliitikot hokee että meillä "hallituksessa/eduskunnassa on tahtotila tämän ja tämän asian hoitamiseen"... Jyrki Katainen varsinkin hoki tota ihan loputtomiin , nyt on vissiin hiukan himmannut sitä. Onneksi!
"Mitä se kenenkään persettä kutittaa". Aargh!