Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun ovikello soi

Vierailija
06.07.2013 |

Avaatteko aina oven?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 15:26"]

Teille ei kait tule sitten paljon paketteja postissa? Täällä vaihtelee postin tulo todella paljon, kello voi olla 10 tai 16, ja paketin tuojat käyvät ovella ja kipittävät pois pikapikaa jos ei heti paikalla tulla ovea avaamaan...

[/quote]

Meillä on ovisilmä, eikä niitä paketteja kokoajan tupsahtele. 

Vierailija
42/64 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson ovisilmästä kuka oven takana on, tuntemattomille aikuisille en avaa.

Asun alueella jonka jehovatkin kiertävät kaukaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 15:26"]

Teille ei kait tule sitten paljon paketteja postissa? Täällä vaihtelee postin tulo todella paljon, kello voi olla 10 tai 16, ja paketin tuojat käyvät ovella ja kipittävät pois pikapikaa jos ei heti paikalla tulla ovea avaamaan...

[/quote]

Ei meillä posti ovikelloa soita. Soittaisikin: sen sijaan pistävät postiluukusta lapun, että ovat yrittäneet toimittaa lähetystä joka ei mahdu postiluukusta. Voi sitten itse noutaa postista myöhemmin samana päivänä. 

Vierailija
44/64 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska voi olla Jehovat oven takana. Opin tuntemaan ajan koska yleensä kävivät ja laitoin aina tv:n hiljaselle siihen aikaan jotta eivät kuulisi että olen kotona ja en siis avannut ovea.

Vierailija
45/64 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 11:48"]

Vain silloin kun on asiasta sovittu etukäteen, muuten ovi pysyy kiinni

[/quote]

meilläkin on alaovi lukossa kuuden jälkeen, muttapa ovikello soikin kuuden jälkeen, äijän kaveri palautti sen repun... vaikkei oltu etukäteen sovittu asiasta...

Vierailija
46/64 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oven takana on yleensä lasten kavereita, joten useimmiten avataan ovi kun ovikello soi. Joskus jos vaikka lapset on jossain pihalla kavereineen ja ovikello soi, en jaksa mennä avaamaan. Mun kaverit aina soittaa ensin ja kysyy ollaanko kotona, jos ovat tulossa käymään, samoin kun mun vanhemmat.

Taloyhtiö on niin persiistä, että jos on taloyhtiön asialla niin parempi kun ei edes avaa :D Siellä on kuitenkin joku valittamassa kun lapset on kehdanneet leikkiä leikkipaikalla ja ovat mokomat unohtaneet sinne jonkun lelunkin :D

Poliisitkin varmaan osaa soittaa puhelimeen?

Vierailija
47/64 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa, jos en odota vieraita. Naapureita ei kerrostalossa edes tunneta ja yleensä oven takana on jehovat tai muut uskonnontuputtajat, jotka joku on päästänyt rappuun, vaikka meillä on alaovet lukossa ja koodin takana.

Vierailija
48/64 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin en enää avaa. Asun kerrostalossa, jonka alaovi on kiinni vain öisin.

Vuosia sitten (kun vielä avasin oven sen kummempia miettimättä) poliisi soitti ovikelloa, mutta ei siksi, että minä olisin ollut heidän mielenkiintonsa kohde. Naapurissa asui näet vanha mies, jonka luona kävi kotipalvelun väkeä. Yhtenä päivänä mies ei sitten avannutkaan ovea. Kotipalvelun nainen oli sitten ilmeisesti kutsunut paikalle poliisin ja taloyhtiön väkeä. Poliisi soitti minun ovikelloani vain kysyäkseen milloin olen naapurin viimeeksi nähnyt.

Tarinalla oli kuitenkin onnellinen loppu, sillä mies ei ollut ainakaan menehtynyt, ts. näin hänet pari päivää myöhemmin. En tiedä sen tarkemmin, mitä oli tapahtunut.

Eli kun tälläkin palstalla joskus päivitellään tapauksia, joissa yksinäiset kuolevat koteihinsa eikä kukaan kaipaa, niin tässä esimerkki teille, jotka ette avaa edes poliisille. Ei sillä toki loppupeleissä olisi ollut merkitystä avasinko vai en, mutta ainakin sain heti heille kerrottua, milloin olin naapurin viimeeksi nähnyt.

Minä vähän luulen, että ne jotka ovisilmästä näkevät, että poliisi on oven takana, mutta eivät avaa, ovat samoja, jotka eivät vastaa tuntemattomasta numerosta tulevaan soittoonkaan. Tuskin nimittäin tiedätte, että poliisi se siellä soittelee.

Vierailija
49/64 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea analyysi: Oven avaajat ovat rivareissa ja omakotitaloissa asuvia ihmisiä, joilla on lapsia ja tuntevat naapurinsa. Oven avaamattomat asuvat kerrostalossa ja vuokrataloissa, joissa pimputtelijat ovat lähinnä jehovan todistajia tai kaupustelijoita.

Meniks oikein?

Vierailija
50/64 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi soittaa puhelimeen, jos on asiaa nimenomaan sinulle (joku on varastanut autosi tms.) Kotiin pyrkiessään varmaankin ilmaisee, että on poliisi, jos on joku hätä. Ikkunastakin voi katsoa, että jos poliisit on pihalla ja kohta soi ovikello, niin poliisi saattaa siellä pimputtaa.

Eri asia ne, jotka ei avaa, vaikka tietäisivät, että oven takana on poliisi.

Vierailija
51/64 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 18:34"]

Nopea analyysi: Oven avaajat ovat rivareissa ja omakotitaloissa asuvia ihmisiä, joilla on lapsia ja tuntevat naapurinsa. Oven avaamattomat asuvat kerrostalossa ja vuokrataloissa, joissa pimputtelijat ovat lähinnä jehovan todistajia tai kaupustelijoita.

Meniks oikein?

[/quote]

Minä asun vuokrakerrostalossa ja avaan oven.

Vierailija
52/64 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä te pelkäätte? Rehellisiä ei tarvitse pelätä ja epärehellisten on syytä pelätä minua --aina avaan oven. Ja vastaanpa tuntemattomiin numeroihinkin.

Vierailija
53/64 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai avaan. Olen ihan hämmästynyt näistä vastauksista.

Ehkä kerran ovella on ollut jehovantodistaja, kaksi kertaa muistan nähneeni kaupustelijan tässä kymmenen vuoden omillaan asumisen aikana. Mutta oven takana on ollut kavereita, naapureita, seurakunnan työntekijä joka toi lapsellemme muistamisen seurakunnan puolesta - siis silloin kun en ole odottanut ketään.

Oma mieheni on pahamainen hallituksen pj, joten en tavallaan edes voi olla avaamatta ovea jos jollain on hänelle asiaa. Mutta ei se minua haittaa, olen ihmisrakas enkä pelkää poliiseja ;)

Vierailija
54/64 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 11:57"]   en avaa aina. avaan vain sillon kun tiedän että joku on tulossa. harmittaa kyllä kun ei ole sitä ovisilmää! En myöskään paina summeria, jos en tiedä kuka soittaja on. Ja jos jos se sattus olee poliisi niin eiköhän ne nyt soittas ekaks mun kännykkään missä oon :D jos ne pystyy selvittää mun asunnon osotteen niin kyll ne pystyy mun numeronkin selvittämään[/quote]

Eihän Av-mammat vastaa puhelimeenkaan, jos numero on vieras.

Vierailija
55/64 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 18:41"]

Mitä ihmettä te pelkäätte? Rehellisiä ei tarvitse pelätä ja epärehellisten on syytä pelätä minua --aina avaan oven. Ja vastaanpa tuntemattomiin numeroihinkin.

[/quote]

No mä en ainakaan 155 pitkänä ja 47 kg painavana tosiaan kuvittele että pystyisin puolustamaan edes itseäni, saatika sitten lapsiani. Mun ei tarvitse avata ovea ottaakseni selville mitä ne narkkarit ja romanialaiset oikeasti aikoo. Ihan tervettä järkeä.

t. Se, jonka naapurustoon ei edes jehovat uskalla

Vierailija
56/64 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan myös ovikooditalossa,joten sinne ei pitäisi kaupustelijoiden eikä j-hihhuleiden päästä. Mutta jos kenenkään ilmoittamatta tulostaan ovikello kuitenkin soi, käyn varovasti ovisilmästä kurkkaamassa kuka mahtaa olla. Monesti on naapurin yksinäinen rouva,joka tarvii hätäpuhelimensa kanssa apua, taikka viime aikoina haastemies.Pakko sillekkin on avata,ikävä kyllä. Jos joku täysin outo hiippari,en varmasti avaa.

Vierailija
57/64 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ikinä käynyt jehovia.

Vierailija
58/64 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minkä ihmeen takia pitäisi ovi avata joka ikiselle pimputtajalle? Mielestäni on turvallisempaa olla avaamatta, tutut soittaa ja lasten kaverit ilmoittaa kun tulevat. Ehkä jossain maalla pidetään ovet auki yöt pitkät kaikille kulkijoille, Helsingin keskustassa ei oikein voi. Eikä pidä. 

Vierailija
59/64 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan. Ei ole ovisilmää, vaan ovessa on pystysuora kapea ikkuna, niin ei voi oikein kurkata ilman että soittaja tajuaa et oon kotona. Tosin en näe syytä miksi en avaisi. Ei Jehovan todistajat ja muut ei niin toivotut vieraat rimpauttele niin usein että pitäisi olla avaamatta. 

Muutenkin jos jätän avaamatta vaikka sen takia et oon suihkussa, niin ajattelen loppuvuorokauden sitä että jos se oli jotain tärkeetä. Tosin jos se olis tärkeetä niin kyseinen tyyppi varmaan soittas mulle, mutta ei sitä koskaan tiedä..

Vierailija
60/64 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson ovisilmästä ennen kuin avaan. Me asutaan myös ovikoodi-talossa ja vielä hyvällä alueella, että ei ihan kaikkien pitäisi sisälle taloon päästä. Kerran kuitenkin pelästyin todella kun illalla myöhään ovikello soi ja ovisilmästä näkyi tuntematon mies. Huusin oven läpi, että mitä asiaa ja kuka olet, niin ei vastannut mitään. Seisoi pitkän ajan oven takana ja tuijotti ovisilmästä, olin juuri soittamassa poliisille kun lähti kävelemään pois. Katsoin vielä ovisilmästä ja kenenkään muun ovea ei rimputellut... tämän tapauksen jälkeen en ovea tosiaan ole avannut tuntemattomille!