Kun ovikello soi
Kommentit (64)
En aina. Omakotitalosta huomaa, että ollaan kotona mutta mitä välii.
Miksi helvetissä ette avaisi ovea? Kyseessähän voi olla taloyhtiön asia, poliisi, tms.
En avaa.
Meillä on alaovi lukossa, ja kaikki ystävät ja sukulaiset tietävät tämän. Jos siis joku soittaa ovikelloa eikä puhelintani, hän ei ole kukaan ystävistäni tai sukulaisistani vaan todennäköisesti joku kaupustelija, jonka joku muu talon asukas on päästänyt rappukäytävään.
Tietenkin. Outoahan se olisi olla avaamatta.
Vain silloin kun on asiasta sovittu etukäteen, muuten ovi pysyy kiinni
En avaa, miksi avaisin ovea korttikauppiaille, taulukauppiaille ja ties mille hoono soomi myyjille. Asutaan omakotitalossa ja oven vieressä olevasta ikkunasta näen onko siellä tuttu vai tuntematon.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 11:44"]
Miksi helvetissä ette avaisi ovea? Kyseessähän voi olla taloyhtiön asia, poliisi, tms.
[/quote]
Mitä poliisi tekisi ovellani :D ja taloyhtiön asia EVVK
Tietysti avaan. Todennäköisesti joku tulee hakemaan kerhohuoneen avainta tai siellä on joku lasten kaveri.
Olen myös sanonut lapsille etteivät avaa ovea tuntemattomille. Mielestäni talonpoikaisjärkeä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 11:44"]
[/quote]
Miksi helvetissä pitäisi avata jos ei halua, olkoon vaikka presidentti oven takana ? Sehän on asukkaan oma asia jos ei halua just sillon ovea avata.
En ensimmäisellä pimpautuksella. Vasta toisella. Meilläpäin lapset etsii jännitystä ovikelloja soittamalla. Se loppuu nopeasti, kun ovea ei avatakaan. Kaikki tulijat soittavat kaksikertaa.
En avaa. Jos en odota ketään käymään, en keksi yhtäkään syytä, miksi ovi pitäisi avata. Pari kertaa on käynyt niin, että ovikello soi ja samantien taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja avaa omilla avaimilla oven. Harmikseen hän juuttuu välioveen, jossa on turvalukko ihan siksi, että meille ei ilman lupaa tulla edes taloyhtiön asioissa.
en avaa aina. avaan vain sillon kun tiedän että joku on tulossa. harmittaa kyllä kun ei ole sitä ovisilmää! En myöskään paina summeria, jos en tiedä kuka soittaja on. Ja jos jos se sattus olee poliisi niin eiköhän ne nyt soittas ekaks mun kännykkään missä oon :D jos ne pystyy selvittää mun asunnon osotteen niin kyll ne pystyy mun numeronkin selvittämään
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 11:55"]
En avaa. Jos en odota ketään käymään, en keksi yhtäkään syytä, miksi ovi pitäisi avata. Pari kertaa on käynyt niin, että ovikello soi ja samantien taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja avaa omilla avaimilla oven. Harmikseen hän juuttuu välioveen, jossa on turvalukko ihan siksi, että meille ei ilman lupaa tulla edes taloyhtiön asioissa.
[/quote
Eikö tuo nyt ole todella outoa että omilla avaimella tulee sisään?
Ovikellossa ei ole pattereita joten se ei soi koskaan.
Katson ainakin ovisilmästä ja saatan kysyä kuka siellä.
En avaa, jos näen ovisilmästä esim. jehovantodistajia. Erehdyin kerran avaamaan oven ja vaikka jutustelivat vain rapussa, en meinannut millään päästä naikkosista eroon. En kehdannut lyödä ovea nenän edestä kiinni. Brosyyrin lisäksi piti vielä kuunnella joku jae jostakin testamentista, joka toisen todistajan mukaan sopi niin hyvin siihen tilanteeseen (wtf?). Henk.koht. ei mitään eri uskontojen edustajia vastaan, mutta en halua heitä kotiini tai edes kotiovelle.
En avaa, enkä käy edes katsomassa ovisilmästä. Siis jos en odota ketään.
En, jos en odota ketään. Käyn kylläkin vilkaisemassa ovisilmästä:)