****Huhtikuiset 2014****
Hei kaikille :) Ajattelin aloittaa huhtivauvasta haaveileville ketjun..:) Haaveilemme iltatähdestä :) Tai mieheni ei vielä niin innoissaan hypi asiasta,mutta kyllä hänki pikku hiljaa alkaa sopeutumaan ajatukseen.. Meillä viisi lasta,kolme yhteistä ja molemmilla pojat aikaisemmista liitoista..Olen 31 ja tämä olisi meille"iltatähti" ku on sitten viimeinen vauva..nyyh..Mutta odotan niin että saan vielä viimeisen kerran kaikki kokea..:) Nyt menossa kp3/26-28 yk 2
Viime kuussa jätin pillerit pois.Kyllä sen huomaa eron ku on syöny noita pillereitä,heti tunsin ovulaatiokivut ja menkkaoireetki näköjään puski erinlailla esiin.. ja täytyy sanoa ettei sitä ole huomannut ku vasta nyt ku jätti nuo pillerit pois et peiton heiluttaminenki tuntui paljon paremmalta..;)
Mutta ei kait muuta tällä kertaa :) Tän pitää rientää töihin..Toivottavasti saan tänne muitakin ettei tarvi yksin olla..:) Mukavaa Lauantaita kaikille :)
Kommentit (326)
Sanchu kyllä minusta alkuraskaudessa voi olla pientä vuotoa, käsittääkseni rusehtavaa tai vaaleanpunertavaa. Kiinnittymisvuotohan voi alkaa viikon? sisällä ovulaatiosta. Itse en testaisi kuin max 2 päivää ennen menkkojen alkua, jossain testissä kyllä oli, että näyttäisi jopa 4 päivää ennen menkkojen alkua, mutta tiedä sitten.
Zenyh, samanlainen yö oli täällä.. En nukkunu juuri yhtään, mitenkää päin ei voinu nukkua. Alaselkää jomotti, mahaan paino, oli kuuma, jne. Edelleenkään ei oo mitään tissikipuja tms. Maha on ku pallo ja naamassa kokoajan pari finniä. Kutittaa mahaa ja nenä on ollu vähän tukkonen nyt. Mullakin tuo testausajankohta auki, ma piyäis alkaa menkat. Perjantaina jo tekis mieli testata.
Adella, mulla on kans tullu pari finniä ja naama tuntuu rasvaselta vaikka normaalisti on tosi kuiva ja herkkä iho. Mua kutittaa rintakehää ja tissejä, myös vatsaa ja kaulaa. Yritän olla raapimatta mut vaikeeta on. Mun tissikivut rajottuu nännien kipuun, eli kosketusarat on. Muuten tissit ei ole yhtään kipeät eikä edes "kovat" niin kuin ennen menkkoja. Mulla kanssa maha on ihan järkyttävän turvoksissa, housutkin painaa ja ahdistaa, koko ajan pitäisi istua ryhdikkäästi ettei tunnu ikävältä (hehe mahdotonta mulle, kun en osaa istua kunnolla). Aluksi ajattelin, että turvotus johtuisi lievästä ummetuksesta mutta enää siitäkään ei ole ollut mitään merkkejä, päinvastoin. Huvikseen kun kokeilee vetää mahaa sisään niin eipä onnistu, pelottaa et kohta töissä joku huomauttaa mun turvonneesta olemuksesta.. Mun tekis mieli testaa heti, sormet oiken syyhyää. Mutta aattelin et jos testaisin la aamulla ja sitten vielä sunnuntaina. Kattoo mitä ne näyttää ja sen jälkeen voisin testaa ti-ke.
Adella ja zenyh: toivottavasti noi oireet palkitaan plussalla vkolopun aikaan :)
Tänään oli ihan pee päivä töissä.. menkkamaiset kivut on jatkuneet ja tänää huimasi, mutta se mahto johtua kuumuudesta. Päivän pelastuksena tuli uutinen, että ukkelin veljen perheelle syntyi terhakka typy♥ (tämä ei helpota yhtään tätä kuumetta! Voin jo haistaa vastasyntyneen tuoksun :) )
Testailujen suhteen yritän kestää ainakin perjantaihin, jolloi on kp29. Menkkojen pitäis alkaa ens viikon tiistaina..
Sitä minäkin toivon! :)
Vauva-uutiset on kyllä aina niin ihania. :) Ja kyllä varmaan kannattaa odottaa testailujen kanssa sinne perjantaihin tai lauantaihin, pitäisi ainakin aika varmasti näkyä. Toivottavasti tärppäisi! Millä meinasit testata?
Minä ostin yhden clearbluen digitaalisen testin, mutta en varmaan raaski käyttää sitä ennen, kuin olen testannut liuskatestillä. Liuskoissa herkkyys on 10 mlU/ml ja tuossa clearbluessa 25mIU/ml. Näiden lisäksi kaksi muuta testiä, joissa herkkyys 20mIU/ml. Liuskoja taitaa olla joku 8kpl, eli luulisi pärjäävän :D
Zenyh, tuttu tunne tuin mahan kanssa.. Kokoajan tekis mieli syyä jotain. Vessassa saa ravata varsinki tällee illalla. Mua on ruvennu vielä enemmän jännittää Tää koko juttu. Viimeks odotin kolme päivää menkkojen alkamisajan yli, sit tuliki heti Se plussa. Jännittävvää. Vois nytki odottaa toisaalta vaikka sunnuntaihin. Mulla on tommosia liuskatestejä, jos tarttee ni sit haen vielä,semmosen viikkonäytöllisen testin
Piikkitäti, toivotaan kovasti kovasti, että plussaa tulisi meille kaikille!!:) Mä näen jatkuvasti töissä pikkusia ni vauvakuume pysyy tiukasti mielessä. Mun sisko odottaa vauvvaa ni ois ihana olla yhtäaikaa raskaana. Tosin siskolla on jo loppuvuodesta la.
Semmosta mietin, et onko teillä noussu paino tässä vaiheessa? Entä onko särkeny hampaita tai ikeniä? Mulla särkee joka hammasta silleen et sitä kipua ei voi paikantaa yhteenkään hampaaseen. Reikiä ei pitäisi olla ku oon tarkistuttanu hampaat aika vasta. Tätä on nyt pari päivää jatkunu,jospa Se olis ohimenevää.
Adella ja Zenyh: Mullakin mahaa turvottaa ja nälättää kauheesti. Mut täytyy kyllä sanoa, että ne kuuluu mulla oireisiin yleensäkin ennen menkkoja. :( Paino on myös varmasti noussut jo pelkästään tän turvotuksen vuoksi. Vaa'alla en ole uskaltanut käydä... Hampaita ei kyllä särje. Eilen olin tosi ärsyyntynyt. Mulla tosin loppui kesäloma niin saattoi johtua siitä.
Mulla on kyllä nyt niin klassiset pms-oireet, että taitaa ne menkat sieltä viikonloppuna alkaa. Toivotaan kuitenkin vielä parasta - meille kaikille! :)
Aika suorastaan matelee, kun odottaa niin kovasti viikonloppua, jolloin testi jo vois ehkä näyttää jotain.
Johanna, pienet häät joissa vain läheisimmät ihmiset > kuulostaa niiin parhaalta! Onnea! Meillä oli aikoinaan isot häät, joissa itsekään ei tuntenu oloaan kotoisaksi.Jos nyt sais päättää, niin ottaisin ne pienet, intiimit häät.
Masc, Tervetuloa! Mieki aattelin seuraavassa kierrossa kokeilla niitä Gelee Royaleja, tähän kiertoon kun ne ei enää auta. Ne on mulle muutenki ihan uus tuttavuus, vasta nyt heinäkuussa oon keskustelupalstoilta lukenu niistä. Mutta kuulostaa toimivan. :)
Pahoittelut tädistä ja tsemppiä uuteen kiertoon Eviita ja Fiina! <3
Adella, mulla on särkeny hampaita. Sama hammas joka vaivasi kaks vuotta sitten, on ruvennu uudestaan vihloon ja hammaslekurin mielestä siinä ei oo mitään vikaa...
Mulla nyt dpo 9. Mitään isompia oireita ei oo. Valkovuotoo, pienoista päänsärkyä, välillä vihloo oikeaa rintaa. Jotain pientä, muttei mitään sen oloista, et ois tärpänny. Silti elättelen toiveita ja oon jo hätäsenä testannukki, negaa tietenki! :/
viikonloppua varten mulla on yks digitesti, mutta en tee sitä ennen ku saan toisella testillä jonkunkaanlaisen viivan.
Emotar kp 26/28 (dpo 9)
Pahoittelut tipahtaneille :(
Marjamiini, Emotar: Kiitos. Itelläki fiilis on muuttunut kummasti kun päätettiin pitää nopeammalla tahdilla pienemmät häät. Ihanan romanttista <3
Oon nyt testeillut muutaman päivän ovistesteillä ja viivat ovat haalenneet, kunnes tänään näytti ovulaatiota. Nyt kyllä on normi ovisaika, mutta eipä tunnu nippailuja eikä ovislimoja (muuten tullut limaa kyllä jo kolmena pv:nä putkeen).
Onkohan noi Gelee Royalit sekoittaneet jotenki kroppaa??
Johanna81: Mulla meni ovistestien kanssa niin, että viiva vahveni pikkuhiljaa ja sinä päivänä kun oli vahvimmillaan, niin limoja ei enää tullutkaan ja ei myöskään haluttanut. Sitä ennen kyllä limailuja oli muutaman päivän ja halutkin oli korkeimmillaan. Ihmettelin itsekin, kun ohjeissa kuitenkin sanotaan, että tuosta 24-48 tunnin kuluessa on hedelmällisimmillään. Mä en edes syö noita Gelee Royaleita...
Lämpöjä oon mittaillut myös niin, kyllä se ovis tapahtui juuri tuona päivänä, kun testi näytti. Seuraavana päivänä lämmöt nimittäin olivat nousseet. Ihmettelenpä vaan...
Laurina: Voi olla noiden limojen kanssa noinkin, mutta ihmetyttää se kun tähän asti ne limat on ollu oviksen aikaan erilaisia + ollut nipistelyä munasarjassa. Nythän nämä ovis-oireet tapahtuivat jo kp 6 (en tosin silloin päässyt testaamaan enkä lämpöjä mittaamaan). Nyt pikkuhiljaa viimeisen 5pv aikana lämmöt nousseet 35.1-35.9. Nähtäväksi jää pomppaako huomenna yli 36.
Toinen ihmetyksen aihe on se, että kun kp 8 pääsin testaileen ovistikuilla niin siitä lähtien viivat ovat haalenneet, kunnes nyt tänään ykskaks molemmat yhtä vahvat. Ja nyt siis meneillään kp 13.
Miksi tää naisen kropan toiminta pitää olla tällaista epäjohdonmukaista,äääh!!
Niin ja siis en usko että ovis tapahtui tuolloin kp 6 sillä lämmöt eivät ole nousseet tuon ylemmäs. Eli voi olla että ovis tosiaan tapahtuu nyt, mutta outoa että tuntemukset ovat erilaiset kuin aiemmissa kierroissa.
Johanna81:Aika aikaiselta kuulostaa tuo, jos jo kp 6 aikaan olis tapahtunut ovis. Eli uskoisin kanssa, että silloin se ei tapahtunut ja se olis sulla nyt. Ei ne tuntemukset varmaan aina samanlaiset ole. Mittaat huomenna lämmöt niin näkee tapahtuiko se ovis tosiaan. Mulla tosin ei ole mitenkään pitkä historia näiden kiertojen seurailussa. Kaksi kiertoa olen vasta olen seuraillut...
Ei tosiaan ole yksiselitteisiä nämä oireet. Hulluksi tulee kun yrittää seurailla ovis ja raskausoireita ja vielä muka päätellä niitä jotain... :D
Laurina: Niinpä. Tähän pätee varmaan sama kuin menkkoihinkin. Vaikka ois vuosia tulleet just prikulleen samaan aikaan ja samalla "tavalla" niin se eka kerta kun asiat ei mekkäänn "niinkuin pitää", menee maailmankirjat sekaisin :D
Edes tää häiden suunnittelu ei saa ajatuksia pois ovulaatioista ja vauvoista ja...
Voi ei, täältä on väkeä tippunut.... Pahoittelut!
Hitsi kun mä oon huono keskusteleen täälä kun en muista nimiä! Viime sivulla puhuttiin huonosti nukutuista öistä. Tämä on nyt toinen viikko loman jälkeen töitä. Viimesellä lomaviikolla en tahtonut saada öisin nukuttua, pistin loman piikkiin, oonhan saanu nukkua pitkään nii eikai sitä niin aikasin väsytäkkää enää. Ensimmäinen työviikko meni sitten niin että sain jonakin yönä nukuttua ja toisena en. Paras oli pe-la yö kun nukuin korkeintaan 3h vaikka pe olin päässy vasta klo 20.30 töistä. Yleensä oon väsyny jos oon myöhään töis. Oli hirvee väsy muttei saanu unta. La-su yönä helpotti ja nyt onki saanu nukuttua hyvin.
Mä NIIN aattelin etten testaa tänää. Mutta eilen oli niin outo olo että testasin kuitenkin
dpo14:
-aamulla tosi outo tunne alavatsassa, vähä niinku joku puristais. sama toistu illalla
-aamupäivällä ripulia(SORI!!!) ilman minkäänlaista vatsakipua, ei oo koskaan ennen tapahtunut ilman kipua
-töissä pudotin lattialle lähes kaiken mihin koskin
-kun poltin tupakan (joo, tiän... lopetan kyllä, raskaana en polta)
-pakko mennä sängylle makoileen kun pääsin kotiin, oli niin vetämätön olo.
tänään siis testasin davidin testillä, kokemuksia?.... Haamu! Luin keskusteluja, toiset oli sitä mieltä että on näyttäny haamua virheellisesti. Toiset oli sitä mieltä, että vaikka on mukamas herkkä niin näyttää haamua vaikka esim. apteekin omassa jo selkeät viivat. Mä en oo koskaan ennen saanu davidin testiin haamua, aina ennen ollut puhdas nega... Mulla sattuu oleen apteekin testi kaapissa joten testaan sillä huomenna.
Tiinu89 kp31/30 yk6 tai sitten rv 4+0 :)
niin siis kun poltin tupakan niin maistu pahalta.... ^^
Tiinu89: Ei oo kokemusta Davidin testistä, mutta haamu kuulostaa lupaavalta. Varsinkin, kun sulla on ennen tullut sillä puhdas nega. Tuliko sulle se "haamu" viiva näkyviin sen 5min sisällä vai vasta paljon myöhemmin? Suosittelen, että testaan huomenna aamuvirtsasta ja sillä Apteekin testillä. Mä sain mun plussaustuloksen sillä (ja myöhemmin sitten CB:n digitestillä).
Varovasti onnittelisin jo ja jännityksellä odotan huomista tulostasi! :)
Jonsteri: Ohjeessa luki, että negatiivisen tuloksen varmistumiseksi pitää odottaa 5min ja 10 minuutin jälkeen tulos ei ole enää luotettava. Pistin puhelimeen ajastukseksi 5 min ja sitten katsoin mitä näyttää. Oli kyllä todellinen haamu, melkeinpä haamunhaamu :D mutta kuitenkin vaaleanpunainen, ettei vain mikään valkoinen viivanpaikka. Huomenna varmistelen apteekin omalla ja jos näyttää selkeetä negaa tai selkeempää plussaa niin kyllä opin nyt sen, että mielummin maksan kunnon testistä enemmän kuin tilaan halvalla netistä enkä kuitenkaan saa selkeää tulosta.
Nyt alkaa vähä jänskättää :)
Tiinu89: mä olen käyttänyt daividin testejä ja on tullu pelkkää puhdasta negaa. No huomenna saat varmistuksen mut positiiviselta vaikuttaa, onnea :)
Mulla on menossa kp 32/34-40 ja torstaina ajattelin testailla. Ei oikeen mitään oireita ole ilmaantunut niin en oikein usko että olis vieläkään onnistanut.
Nukuin yöllä varmaan 2h, mikään asento ei ollut hyvä. Nänneihin sattui, maha tuntui oudolta, oli kuuma ja millon mitäkin. Mies nukkuin kun tukki, aamulla sanoi ensimmäisenä ettei ole varmaan ikinä nukkunut niin hyvin kuin viime yönä. Sen jälkeen olen ollut koko päivän suht huonolla tuulella :D tukkoisuuskin ottaa päähän.
Tilasin juuri vähän testejä jemmaan, oli jo valmiiksi niitä erittäin herkkiä testiliuskoja. Mies kysyi, että montako testiä oikein tarvitsen.. Mitäs testejä te käytätte? En tiedä millon viitsisi testata, ei millään jaksaisi odottaa vielä viikkoa. Voisikohan ens la tai su jo näkyä? Menkkojen pitäisi siis alkaa ens ma.