Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****Huhtikuiset 2014****

06.07.2013 |

Hei kaikille :) Ajattelin aloittaa huhtivauvasta haaveileville ketjun..:) Haaveilemme iltatähdestä :) Tai mieheni ei vielä niin innoissaan hypi asiasta,mutta kyllä hänki pikku hiljaa alkaa sopeutumaan ajatukseen.. Meillä viisi lasta,kolme yhteistä ja molemmilla pojat aikaisemmista liitoista..Olen 31 ja tämä olisi meille"iltatähti" ku on sitten viimeinen vauva..nyyh..Mutta odotan niin että saan vielä viimeisen kerran kaikki kokea..:) Nyt menossa kp3/26-28 yk 2 

Viime kuussa jätin pillerit pois.Kyllä sen huomaa eron ku on syöny noita pillereitä,heti tunsin ovulaatiokivut ja menkkaoireetki näköjään puski erinlailla esiin.. ja täytyy sanoa ettei sitä ole huomannut ku vasta nyt ku jätti nuo pillerit pois et peiton heiluttaminenki tuntui paljon paremmalta..;) 

Mutta ei kait muuta tällä kertaa :) Tän pitää rientää töihin..Toivottavasti saan tänne muitakin ettei tarvi yksin olla..:) Mukavaa Lauantaita kaikille :) 

Kommentit (326)

161/326 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevätpörriäinen: ei kannata lannistua oireettomuudesta, monille ensimmäinen oire on menkkojen jääminen pois ja sitten vasta alkaa tulla niitä muita oireita. Kannustavaltahan se silti tuntuu jos löytää jotain oireita itsestään, mutta älä lannistu :)

Ja taas tätä omaa napaa: Tein apteekin raskaustestin ja ilmeisesti Davidin liuskat toimii mulla yhtä hyvin kuin sekin. Haamu siihenkin tuli, ehkä vähän tummempi kuin davidiin, mutta tosi vaalea sekin. Nyt mä taidan uskaltaa ajatella olevani raskaana, vaikka eilenkin vedin tyyliin jotain voitontanssia täälä yksinäni kun oli vapaapäivä, mutta jotenkin luotan tohon apteekin omaan silti enemmän. Mulla olis vielä yksi apteekin testi, koitan saada siihen ehkä vielä tummempia viivoja myöhemmin jos epäusko iskee.

Tiinu89 rv4+1 :)

162/326 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA Tiinu89!! Upeeta, mahtavaa. :) Jospa täältä muitakin vielä seuraisi sinua.

Täällä ei omaan napaan mitään uutta. Kaiken maailman oireita tarkkailen. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
163/326 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Ja onnea plussanneille!

Pakko ilmoittautua mukaan. Nyt menossa kp21/28? yk1. Imetystä lopetellessa menkat alkoivat 11.7. ja nyt toiveessa olisi toinen heti tähän perään. Ei ole mikään kiire, mutta saa siis tulla :)

Luulen, että bongasin oviksen kp 14 paikkeilla. Nyt vaan jännityksellä odotellaan, että ensi viikon lopulla pääsisi testailemaan.

Mitä testejä suosittelette? Mulla on muutama Davidin testi, mutta en oo niitä aikasemmin käyttänyt. Edellisessä raskaudessa tein ihan marketin testejä, mutta sain aika myöhään plussan. Olisi siis pitänyt jo aikaisemmin näkyä.

164/326 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips.Kuinka aikaste ennen odotettua kuukautisten alkamispäivää uskallan tehdä raskaustestin.Viimeksi kuukautiset alkoivat 11.7,kuukautiskierto 28-29 pv,ja nyt on vähän semmonen olo et oonkohan vihdoin raskaana ja en millään malttais odottaa viel pari viikkoa.Et onko joku testi mikä näyttää ennen menkkojen alkamispäivää onko raskaana?

165/326 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tiinu89, tosi ihana uutinen! :) Toivottavasti mahdollisimman moni voi liittyä plussanneiden seuraan. :)

Mulla alkaa kyllä olemaan jo niin varma olo etten olisi raskaana ja eihän tässä varsinaisesti ole vielä yritetty edes niin.. Mietityttää vaan nämä mahakivut, nyt tämän viikon aikana alkanut aamulla pyöräilyn jälkeen (poljen joka aamu n. 3km pysäkille kun menen töihin) polttavat "kivut" alamasussa. Ei mitään sietämätöntä, mutta sellaiset että olen joka aamu ollut varma, että nyt ne menkat alko. Housut saa suunnilleen väkisin laittaa kiinni ja sitten puristaa ja ahdistaa mahaa. Mahani on aina ollut hyvinkin litteä ja olen urheilullinen nuori nainen, joten tämä on ihan uutta minulle. En pysty edes liikkumaan/nostamaan mitään kun ne saamarin mahatuntemukset muistuttaa heti itsestään. Yöt täyttä tuskaa kun uni ei tule ja päivisin voisin nukahtaa seisovilteen. Plussana tämä tukkoinen nenä, mutta silti haistan kaikkea ällöttävää koko ajan ja tänään oli kuvottava olo koko päivän. Ei okseta, mutta tuntuu epämiellyttävältä enkä menisi vannomaan ettei yrjö lentäisi. Kahvi maistuu normaalisti, mutta erikoisia mielitekoja on. Voisin syödä niitä eucamenthol (kirjotetaanko noin? :D fazerin sinisessä pussissa missä niitä valkoisia aika neliön mallisia "karkkeja") karkkeja koko pussin siltä istumalta eikä edes tiukkaa tee, muuta karkkia ei tee mieli, edes ikisuosikkiani supersalmiakkia. Mielikin vaihtuu ruuan suhteen about 10 kertaa päivässä, kiva laittaa eväät edellisenä iltana kun töissä kyseinen ruoka lähinnä vain oksettaa.

Eli jos nämä on nyt jotain uusia menkkatuntemuksia niin voi luoja sentään, miten kestän? Tätä oloa ollut oviksesta lähtien, eli meneekö tästä edespäin puolet kuukaudesta näin.. Ennen minulla ei ole ollut _mitään_ menkkakipuja, päivää tai kahta ennen rinnat vähän aristaa ja alaselässä tuntuu. Kaiken pystyn tehdä normaalisti, särkylääkettä en tarvitse ja liikkua voin täydellä teholla. Nyt en voi edes salille mennä, kun tuntuu että maha halkeaa.

Vessassakin saa ravata yhtenään, päivällä käyn vähintään tunnin välein vaikka yleensä pystyn olemaan hyvinkin pitkään käymättä vessassa. Niin ja uutena ihanuutena on se, että tuntuu kun pissat tulis housuihin ja olis kauhea hätä, pöntölle päästyä ei tulekkaan mitenkään paljoa pissaa.

Turhauttaa. Ärsyttää.

Vierailija
166/326 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti Tiinu89!! Toivotaan, et me loputkin piinailijat saatais positiiviset testit tehtyä :) Jännät paikat alkaa olemaan.

Zenyh, Nuo sun tuntemukset on just semmosia mitä vois raskausoireina olla!! Eli nou hätä!! Musta tuntuu taas, et osa "oireista" on hävinny.. Lähinnä maha ja selkäkipuja, hikoilua, väsymystä, jalkasärkyä, vessassa ravausta, ilmavaivoja, ruokahalu on tosi vaihteleva, aamulla yökkäilen, mut ei tuu mitään onneks, välillä huimaa(mikä on mulle matalan verenpaineen omistajalle suht normaalia, mut tänään tuli töissä semmonen olo mitä ei usein tapahdu).. turvotustakaan ei oo parina päivänä NIIN ollu ku mitä oli aiemmin.  Yöllä en saa nukuttua, mut luultavasti se johtuu tästä hiostavasta ilmasta. Kauheesti kaipaisin jotain oireita.. tiiän et ne voi olla inhottaviakin, mut silti. Ristiriitaista.. toisaalta tuntuu et oisin nyt raskaaksi tullut mut toisaalta taas ei tunnu yhtään siltä.

Mites teillä kohdunnapukka tai miksi sitä nyt sanotaan? oon nyt parina päivänä kokeillu ja pari päivää sit se oli suht kova ja korkealla. Eilen en löytäny sitä ollenkaan.. Eli jossain ulottumattomissa oli. Valkkaria tulee kokoajan.. Ihan ku menkat alkais kokoajan.

Vierailija
167/326 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä tuo vessassa käymisjuttu mistä Zenyh kirjoitti. Kokoajan tuntuu, et pissattaa hulluna ja sit tulee muutama pisara :D Yölllä ei onneks tarvii ku kerran käydä, mut yleensä ei oo tarvinnu yöllä käydä ollenkaan. :D

168/326 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en kohdunnapukkaan vai mikälie onkaan yltänyt, tuntuu että vähän vaihtelee että miten "syvällä" on. Ja joo valkkaria kyllä tulee, itselläni halut toisaalta kadonneet ehkä sen viime kertaisen jälkeen, jolloin tuntui todella pahalta alamahassa, luultavasti kohdun kohdalla. Siis mä en käsitä tota pissahätää, jos ollaan raskaana nii istutaanko me 24/7 vessassa? :D Mä oon nyt viime öinä heränny sen 1-2 kertaa vessaan ja nuo heräilyt siis välillä 1-6 ja luultavasti nukahdan vasta kahden aikoihin.. Eli kiva tehdä testi "aamupissasta" kun ei se sillonkaan kovin kauaa ehdi vanheta :D

Niin voisi olla raskausoireita, mutta sitten kun lukee niitä juttuja missä naiset sanoo, että kyllä sen sitten tietää kun on raskaana. En minä ainakaan tiedä! Välillä tuntuu että ehkä voisin olla ja sitten taas tulee se järjen ääni joka sanoo, että älä haaveile. Olisi niin kiva kysyä esim. äidiltä hänen raskausoireista, kun kuitenkin 5 raskautta takana, mutta en halua ennen plussaa. En tiedä mikä siinä on, mutta en halua, että kaikki tietää meidän yrittävän lasta, ehkä ne paineet pelottaa?

169/326 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuosta jalkasärystä vielä, mulla ei niinkään särje, mutta kengät alkaa puristaa jossain kohin päivää eli vissiin turvotusta. Ja nälkä tulee nopeasti + nälän tunne. Koko ajan pitäisi puputtaa jotain vaikkei nälkä edes olisi, en ymmärrä. Siis ei tarvitse olla mitään herkkuja, mikä vain kelpaa. :D

170/326 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adella, meinasitko perjantaina testaa? Mä niin haluaisin jo testata, mutta eihän se vielä mitään näyttäis, aika vaan matelee. Eikä välttämättä vielä la tai su näytä jos huono tuuri käy. En millään jaksaisi oottaa tiistaihin kun menkat olisi jo myöhässä, melkein viikko! Voisikohan näyttää kp 26/28 jo haamua? Varminta olisi tietysti odottaa.

Vierailija
171/326 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zenyh, tänään Se nipukka oli edelleen ylhäällä ja ihan pieni

just ja just sinne yletin. Hullua.. No tuo pissalla käynti, juokohan sitä sit enemmän ku normaalisti. Mulla oli edellisessä kierrossa varma olo, mut nyt ei oo.

Testailla meinaan joka aamu ja sit välillä päätän oottaa maanantaihin. Nyt ois menossa 27/30-32, eli viel ei ois kiirettä... Jotkut testit näyttää jo n.3 päivää ennen nenkkoja.

172/326 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adella, musta tuntuu että juon vähemmän kun yleensä, töissä mulla on yksi vesilasi työpöydän ääressä ja se riittää koko päiväksi, silti vessassa saa ravata. Ja lasi on ehkä 0,3 litraa ja vettä siinä ehkä 0,2.

Oho sullahan alkaa olemaan tosi jännät paikat! Muakin jännittää sun puolesta :D Mä en kyllä varmaan malttais oottaa perjantaita pidempään. :P

Vierailija
173/326 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon ehkä litran työpäivän aikana yleensä, mut en silti käy näin u

sein vessassa.. Oon ihan sekasin et mitä teen. Pelottaa jos tuleekin negatiivinen tulos.

Ihmiset mikä on osottautunu kaikista herkimmäksi testiksi?

Vierailija
174/326 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille...

Täällä alkaa Tintti aktivoitua pähkäilemään taas, kun menossa kp26/34... En tikuttele ovistaa, enkä tässä kierrossa sitä tuntenut kuten viime kierrossa, joten ei auta kun odotella ja ihmetellä. Ja sekös vasta piinaavaa onkin!

Viikko vielä pitäs kituutella ja sittenkään ei tiedä, koska kierto voi heitellä, koska kyseessä vasta toinen luomukierto pillereiden jälkeen. Mitään tuntemuksia ei ole, mutta mielessä elää silti pienenpieni toive plussasta.

Tsemppiä muillekin piinailijoille! Ja koitetaan liittyä plussanneiden joukkoon!

Adella: testejä on vaikka kuinka monen merkkisiä. Kaikista on varmaan jollain hyviä ja huonoja kokemuksia. Paras olisi malttaa odottaa testaamisen kanssa (paraskin puhumaan), jotta tulos olisi luotettavin. Ja ihmisillähän erittyy eri tavoin tuota raskaushormonia, eli toisilla näyttää plussaakin aiemmin kuin toisille. Mutta kohtahan sulla pitäs jo näyttää mikä tahansa testi luotettavasti! Tuuhan kertomaan miten kävi!

175/326 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia!

Mä sitten eilen töiden jälkeen repsahdin testaamaan. Ihan selvä negahan se oli, mutta toisaalta olikin vasta kp 24/26-30 ja dpo 10. Joka tapauksessa nyt tuli kyllä täysi masennus ja epäusko tämän kierron suhteen. Lisäks mieliala on tänään ja eilen ollut ihan niin kuin ennen menkkoja eli ärtynyt, itkuinen ja masentunut.... :( Eli eiköhän viikonloppuna tämä peli ollut sitten tässä. Noh, katsotaan nyt vielä ilmestyykö ne menkat viikonlopun aikana.

Kohdun nipukka keskusteluun sen verran, että viime kierrossa kiinnitin sen asentoihin huomiota. Juuri ennen menkkoja se oli mulla tosi ylhäällä ja nyt tällä hetkellä se on alhaalla. Mutta oon lukenut, että sen perusteella ei voi tietää onko raskaana. :)

Tsempit multakin kaikille piinailijoille!

176/326 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta täältäkin!

Oon myös ite miettinyt raskauden ihan ensioireita. Edellisessä raskaudessa mulla oli ennen plussatestiä todella kipeä vatsa ja pientä huonoa oloa sekä huimausta. Silloin tein negatiivisen testin kun menkat olivat viikon myöhässä ja plussatestin sain vasta kun menkat olivat melkein kaksi viikkoa myöhässä. Ennen toista testiä huomasin, että rinnat olivat muuttuneet. Siitä arvelinkin olevani raskaana.

Zenyh: Oireesi kuulostavat ihan raskausoireilta!

Monella alkaakin olla testailun hetket käsillä. Mitä testejä suositte?

Vierailija
177/326 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille! Oon käynyt lukemassa joka päivä teidän juttuja, mutta kommentointi on jäänyt vähenmälle. Monilla on jänskät päivät käynnissä, minä puhaltelen plussatuulia jokaiselle jänskäilijälle. : ) Ja onnea uusille odottajille! Kuten joku muukin, oon hirveän huono muistamaan teidän nimiä. Ehkä tässä yhdeksän kuukauden aikana oppii : )

Monet on pohtineet raskausoireita ennen varsinaista plussaa. Mulla oli ainakin alitajunnassa se tunne, että nyt on tärpännyt, vaikka yritin järkeillä kaiken mielikuvituksen ja toiveilun piikkiin. Lisäksi mulla oli maha tosi turvoksissa, tissit kipeät (mulla ei normaali kierrossa oo koskaan), kova väsymys sekä kuukautiskivut paljon ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää.

Mä olen jo käynyt ultrassa, koska neuvolantäti ei uskonut mun plussanneen niin ajoissa. Omat fiilikset oli kuitenkin oikeessa ja ihan alussa vasta ollaan. Tiedänpähän nyt, että meidän vauvalla on kaikki hyvin; kohdun sisällä pienen pieni sydän sykki <3

Ciia rv6+6

178/326 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille! :)

Mulla menossa kp 28, mutta dpo vasta 11.

Oon testannu jo useamman kerran, ja negaahan ne testit on näyttäny. Hätähousuna kun oon ruennu testaan iiihan liian aikasin.

Tänä aamuna Pregcheck-testiin tuli heti hailura haamu. Ensin olin revetä riemusta, mutta sitten vähän maadotin ja testasin varalta vielä One Stepillä, jonka pitäs näyttää vielä aiemmin ku Pregcheckin. No, siihen tuli nega. :( Voihan siihen tihrustamalla kuvitella toisen viivan, mutta viivan paikka se vaan on. :/ Voi mikä pettymys. 

Testaan vielä illalla Pregcheckillä uusiksi. Tissit on niin kipeet että toivoa on. :) Mulla kun ei normisti oo koskaan tissit kipeet. Nyt ne "tuntuu" koko ajan. Repäisykipujaki oli eilen. Se on yleensä hyvä merkki. ;)

Kohdunnipukkaa oon tutkaillu, se on nyt kova ja korkeella. Viime raskaudessa se oli oviksen aikaan pehmee, avoin ja alhaalla. Sit se nousi ja pysytteli kovana korkeella. Keskenmenovuodon alettua se laskeutu vähän ja pehmeni sekä avautu. Siitä arvelin että vuoto ei oo ihan harmitonta. :(

Elämä pyörii nyt ihan tän raskautumisen ympärillä. Pitäs yrittää ajatella muutaki ja jättää tää sivuseikaksi, itseäki jo raivostuttaa oma saamattomuus, mitään muuta ei malta eikä huvita tehä. Testejäki käyn pitkin päivää vilkuileen, että oisko ne muuttunu plussaks. Hullua!

Onneks kierto on nyt jo niin pitkällä että kohta väkisinki selviää onko sitä raskaana vai tuleeko täti.

Tsemppii kaikille! Ja Onnea plussanneille! <3

Emotar kp 28/28(normisti)

179/326 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Emotar mä niin tiedän ton tunteen, että elämä pyörii raskautumisen ympärillä. Mulla on mennyt kyllä tää kanssa aivan liiallisuuksiin. Mitään muuta ei pysty ajatteleen ja itseään tarkkaileen koko ajan. Töihin keskittymisestä ei tuu mitään. Jos nyt ei tärppää, niin ens kierrossa pakko ottaa rennommin. Ehkä myös rajoitettava tätä keskustelupalstoilla roikkumista... :( Mitäköhän harrastuksia sitä keksis, kellään ideoita? :D

180/326 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista :)

Täällä alkaakin monella oleen jännät ajat :) ja raskausoireitakin alkaa tulemaan, jes kaikki nyt vaan plussaamaan! :D

Emotar: Pidetään peukkuja, että se eka haamu sieltä vahvistuu :)

Te varmaan oottekin lukeneet mun oireet ennen plussaa :D sen jälkeen on tullu vähän repäisykipuja noustessa esim tuolilta ja mahakipuja, sellasia aika "lamauttavia" siis kipu ei ole kova mutta tekisi mieli mennä istumaan kun tuntuu, että jalat puutuu. Muuta ei ole vielä ilmaantunu, ehkä orastavaa pahoinvointia. Mulla ei ilmeisesti tuu enää nälkä vaan mahalaukussa alkaa "väristä" (tuntuu tosi oudolta) ja sitten rupee vähän oksettaan. :D  ja kyllä on nyt jo käyny mielessä että mihin hittoon sitä ollaan oikein ryhdytty, että ei tuu mitään, huono idea... Mutta oon lukenu, että sekin ilmeisesti kuuluu tähän. Vähä jotenki hävettää, ensin on puolivuotta yritetty ja sitte ku tärppää nii alkaa kaduttaan :D no nyt on taas sellanen fiilis että jee meille tulee vauva <3

Hei plussatuulia kaikille mullan on sormet ja varpaat pystys teidän puolesta!

Tiinu89 rv4+2