Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****Huhtikuiset 2014****

06.07.2013 |

Hei kaikille :) Ajattelin aloittaa huhtivauvasta haaveileville ketjun..:) Haaveilemme iltatähdestä :) Tai mieheni ei vielä niin innoissaan hypi asiasta,mutta kyllä hänki pikku hiljaa alkaa sopeutumaan ajatukseen.. Meillä viisi lasta,kolme yhteistä ja molemmilla pojat aikaisemmista liitoista..Olen 31 ja tämä olisi meille"iltatähti" ku on sitten viimeinen vauva..nyyh..Mutta odotan niin että saan vielä viimeisen kerran kaikki kokea..:) Nyt menossa kp3/26-28 yk 2 

Viime kuussa jätin pillerit pois.Kyllä sen huomaa eron ku on syöny noita pillereitä,heti tunsin ovulaatiokivut ja menkkaoireetki näköjään puski erinlailla esiin.. ja täytyy sanoa ettei sitä ole huomannut ku vasta nyt ku jätti nuo pillerit pois et peiton heiluttaminenki tuntui paljon paremmalta..;) 

Mutta ei kait muuta tällä kertaa :) Tän pitää rientää töihin..Toivottavasti saan tänne muitakin ettei tarvi yksin olla..:) Mukavaa Lauantaita kaikille :) 

Kommentit (326)

101/326 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä piinailu on rasittavaa, mutta onneks välillä unohdan asian töiden lomassa. Tällä hetkellä on todella toiveikas olo: otsaan on ruennut ilmestymään näppyjä, alavatsaa nipistelee välillä, välillä tuntuu kuin menkat alkais(pitäis alkaa 1,5vko päästä), paleltaa välillä ja tänään rupesin itkee ihan tyhjästä! Työkaveri sai kyllä naurut ja ensimmäinen kommentti oli että oot raskaana :D Ens viikon lopulle yritän jättää tota testailua ellei oireita tuu enemmän.. Jospa tällä kertaa saisin positiivisen kokemuksen testin teosta ;) 

Kp 21/30-32 yk8

Vierailija
102/326 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkitä ti, ollaan molemmat samassa vaiheessa piinailemassa.. Oon lomalla ja pitäis nauttia lomasta, mut mä vaan kokoajan ootan, et menis aika sen verran eteenpäin, et sais tietää mikä on tilanne... No ens viikolla taas arki palaa takas ja työt alkaa, jospa tää piinailu jäis vähemmälle mietinnälle. Oon kauheesti koittanu miettiä, et olisko jotain alkuraskausoireita ja tullu siihen tulokseen, etten erota hirmusesti mitään poikkeavaa.. Lähinnä mielialat vaihtelee, mahaa turvottaa, tekee mieli syödä kaikkea, mut en kuitenkaan silti sitten syökään, väsyttää, naama on näppylöillä. En tiiä sit mitä on muutenkin, kun vaihtelevasti on noita kaikkea muutenkin, mutta jotenkin nuo korostuu nyt erityisen paljon :) Edellisessä raskaudessa oli alussa semmonen, et jos ei ollu syöny mitään tuntiin tai pariin, niin tuli hirmu heikko olo ja huono olo. Sit ku söi jotain ihan sama mitä niin se helpotti. Ja tuo oli ennen plussausta. Jos tommonen olo tulis ni tietäisin kyllä heti, et oon raskaana, kun sitä ei oo koskaan muullon ollu. :) Tulipa hirmunen stoori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/326 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun mukaan , yk1 

104/326 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo onnistunu kirjautuun tänne vaikka oon monesti yrittäny. Täälläki aika suorastaan matelee. Lomalla oon ja ootan vaan ens viikon loppua, josko sitten testailis. Ja roikun netissä lukemassa muiden oireita oviksen jälkeen. :)

Ultra oli eilen, ja selvis se, että ainakaan sillä hetkellä ei ollu ovista. Kohtu ja munasarjat oli "puhtaat" eli kaikki oli tullu ulos ja kohtu on valmiina uutta raskautta varten. :)

Limaisuus vaan jatkuu, on ollu alamahatuntemuksia ja oikeaa tissiä vihloo vähän väliä, niinkö ois tissitulehdus. :/ Ois ees raskausoire, ko tekee niin kipiää että pitää olla hyvä syy mokomaan vihlontaan. ;)

Vielä viikko ja sitte vois jo testailla, jos ees maltan oottaa nii kauan.

Emotar kp 21/28

105/326 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Tää viikko mennyt vähän "hoo moilasena". Raskaus kun oli  niin toivottu, niin silti se yllätti, että nyt sitten taas ollaan raskaana. Tosiaan kun vielä viime kuussa sairaalassa kävin viimeisen kkm:n takia, jolloin lääkäri sanoi, että kaikki näyttää olevan viimeinkin ok ja estettä raskautumiselle ei ole. Olin jotenkin ajatukseni saanut siihen suuntaan, että jos loppuvuodesta alkaisi tapahtumaan... Niin nyt aivan epäuskoinen olo. Ja voi tsiisus, mitä pelkoja ja panikointeja, en edes tänne kehtaa niitä edes kirjoittaa. Nyt plussatkaa vaudilla ja sitten siirrytään odotuspuolella suljettuun ryhmään,voi sitten avautua oikein antaumuksella :-)   Oon nyt yrittänyt vetää syvään henkeä ja luottaa siihen, että kaikki menee hyvin. Että ei voi etukäteen surra ja murehtia tulevia, kun koska vaan voi käydä kelle vain mitä tahansa. Kyllähän sitä vaikka pumpulissa olisi nämä seuraavat kuukaudet, jos se takaisi tai estäisi jotakin.

Oireita ei nyt oikein ole sen kummempia, vähän enempi tuntuisi väsyttävän (tai sitten taas kuvittelen tämänkin :-)  , rintoja välillä "kuumottelee", mutta hyvin iisiä vielä. Wc-paperin tarkkailunkin olen alottanut, mutta niin kait se nyt on uskottava, että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan :-)

On kyllä nyt N I I I I N omaa napaa, iso anteeksi siitä. Ajatukset vain pyörii ihan sekamelskana. Ja tällä viikolla on nyt tainut jo viisi kaveria kysellä, kuinka meidän "projekti" etenee... En ole viitsinyt alkaa valehtelemaan, joten johan tästä tietää useampi. Hassua, että vielä pari kuukautta pitää odottaa ensimmäistä ultraa ja siihen asti joutuu elämään epätietoisuudessa. Siihen varhaisultraan en aio enää mennä. Ja kuten joku (anteeksi en muista nimimerkkiä) mainitsikin,niin kyllä mäkin tulen panikoimaan sitä ultraa, sen verta kauhea muisto siitä jäi sen kkm:n takia.

Mutta nyt puuhkin teille onnistuneita talletuksia ja tarrasukkia ja kaikkea mahdollista.

106/326 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa. 

Maizaanalle nyt rauhoitteluja! Ymmärrän ajatukses ja huoles, ite kolmeen kertaan joka raskauden aikana ollu melko vauhko. Ja vielä tietty sun historialla, ymmärtäähän tuon. Mutta onhan tuo ihanaa, että noin pikaseen tärppäs. Nauti nyt raskaudesta!

Monella tuntuu olevan ns piinapäivät menossa! Tsemppiä!!!

Itellä alko nyt sitten toukovauvan odottelu, kp 2... Kierto veny mahottoman pitkäks, 32 päivää. Yleensä on sen 29, 30 max. Oisko ovis ollu sitte myöhempään, ni eipä talletukset riittäny. Tosin, mulla on poistettu toinen munanjohdin, kaippa sekin hidastaa tärppiä. Vaikka olen kertaalleen raskautunut ton poiston jälkeen, ilman mitään vaikeuksia. Tiiä siitä sitten. Onko joku muu myös "yksi munatorvinen"??

-namihiiri- kp 2.... ja yk 3.

107/326 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Namihiiri: Täällä toinen jolla vain yksi munajohdin. Tai itseasiassa mulla ei ole koko munasarjaa enää toisella puolella.

108/326 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia!

Mullakin aika matelee. Nyt kp 19 ja ovis dpo5.. Koko ajan kuulostelen omaa kroppaa, että onko jotain outoja tuntemuksia. Eilen muka havaitsin huimausta ja päänsärkyä. Oisko ollut vaan helteisen sään vuoksi. :D NIin ja nännit arat, ja vatsassa vihloi. Taidan oll vaan luulosairas, kun en muuta nyt pysty ajatteleen kun tuota raskautta. Emottaren tapaan selailen muiden oireita ovulaation jälkeen ja ennen plussaa. Ei ollenkaan hyvä. Viimeistään ens viikon perjantaina eli kp 26 testailen, jos ei menkat oo jo siihen mennessä alkanut. Sillon viikonloppuna olis kaverin polttarit ja tietäis sitten, että voiko tuota alkoholia huoletta juoda...

Voi Maizaana koita nyt nauttia vaan tuosta raskaudesta!

Tsempit kaikille piinailijoille. Onko teille muille jo ilmestynyt "oireita"? :D

109/326 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauriina: Mulla on oireita, kuten kaikissa muissakin aikaisemmissa kierrossa: Rinnat arat ja kasvaa, alavatsalla painon tunnetta ja nipistelyä, alapäässä "outo olo"... Oon ollut iltaisin väsynyt -> tosi kiireinen viikko ollut, varmasti sen takia väsyttää. Nyt puuttuu vatsan turvotus, viimekierrossa tosin puuttui rintojen arkuus, eikä sekään tarkoittanut mitään. Eilen olin töissä 6h syömättä kun oli niin kiire entten ehtinyt pitää taukoja eikä tullut edes nälkä= ei kuulosta raskausoireelta, luulisi että alkaisi tekeen pahaa syömättömyys.

Viimekierrossa hypin seinille kun olisin halunnut jo testata. Sitten harmitti kun testasin negan ja parin päivän päästä alko menkat. Nyt oon ollu aika rauhallinen, päätin että turhaan odotan menkkoja, kun ovat kerran niin inhottavatkin. Kaikki mun tähänastiset raskausoireet on ollu menkkaoireita, turha niistä on elätellä mitään toiveita. Oon jopa kirjannu oireitani paperille ylös niin saan sitten seuraavassa kierrossa verrata ja toivottavasti odotella vielä rauhallisemmin menkkoja.

Tiistaina pitäs alkaa menkat, en oo viä päättäny koska testaan josei alakkaan.

Tiinu89 kp27/30 yk6

110/326 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ilmaantui eilen nännialueen kuumumista, mutta arat ne ei oo.. ja pissalla ravaan koko ajan, vaikka normaalistikin käyn useesti päivällä, mut yöllä ei oo tarvinnu ennen käydä ( en yleensä juo mitää kuuden jälkeen just vessassa ramppaamisen takia..) Mut kuten tiinukin sano, että oireita on ollu aikasemmissa kierroissa vaikka plussaa ei ole tullu.. Voitko tiinu alottaa loppukuun plussa-aallon ;)

111/326 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ilmoittautuu eräs kolmatta kuumeileva mamma, nyt menossa kp 19/30-31 yk2. Nyt on vissiin ovis mennyt, tein Clearbluen digitaalisen testin kaksi päivää sitten, ja se olikin seitsemän tikun satsista viimeinen, kun aloitin vähän liian ajoissa... Innokkaana. :) Mutta kyllä tässä yritystä on ollut, en edes uskalla vielä haaveilla, että olis jo tärpännyt, kun viime raskaudessa tein positiivisen testin vasta vk 5+2 ja sitä ennen tärväsin jotain kymmenen testiä. Joten odotellaan.... Tsemppiä, plussaustuulia kaikille!

112/326 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis hymynaama tuli kaksi päivää sitten, mutta tikut loppu siihen... Lisäys edelliseen. :)

113/326 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mihin keskusteluun kuuluisin, joten laittelen viestiä nyt tänne.

Alan olla aika hermoraunio oireideni kanssa ja google ei tosiaankaan ole silloin kaveri, pitäisi vain malttaa odottaa ja seurailla tilannetta, helpommin sanottu kuin tehty.

Eli lopetin e-pillerit ja vuoto alkoi normaalisti 8.7, kaikki meni vallan mainiosti eikä pillereiden lopettamisesta seurannut kuin hyvää. Kunnes nyt minulla on ollut melkein viikon alamaha oudosti kipeä, lisäksi arat rinnat, kylmä, lämpö vähän koholla, herään yöllä vessaan jota ei ole ikinä ennen tapahtunut, eri hajut kuvottaa ja haistan asioita mihin en ole ennen kiinnittänyt mitään huomiota, hengästyn helpommin vaikka olen urheilullinen ja suht hyväkuntoinen, ei niin kivana vaivana pienehkö ummetus ja eilen huomasin alamasussa viivan mikä menee napaan asti. Mainittakoon vielä, että alapää tuntuu jotenkin "paksummalta" tai siis vaikka olisi kuinka kiihottunut niin tuntuu että silti ei meinaa kunnolla mennä sisään ja eilen tuntui alamahassa ikävältä jokainen asento, vaikea selittää mutta tuntuu ettei ennen ole niin syvälle mennyt. Mies sanoi yhdessä vaiheessa että tuntuu uskomattoman hyvältä ja sitä ei ole ennen kesken seksin sanonut, eleistä ja ilmeistä vain huomannut, että kaippa tuo mieskin jonkun muutoksen huomasi?

Ja tästä masukivusta vielä, se on alamahassa ja välillä sivuissa tuntuu yllättäviä "kipupiikkejä". Turvonnut olokin. Eilen ihan perus makaaminenkin tuntui ikävältä masussa ja sykkyrässä oli ainoa hyvä asento. Aluksi masu ei tuntunut koko aikaa oudolta, mutta nyt se on oikeastaan aamusta iltaan tämän tuntuinen ja tietyt asennot sattuvat enemmän. En ymmärrä.

Laskin, että ovulaatio oli varmaankin siinä 20.-22.7 ja silloin kyllä tekikin paljon mieli seksiä, aktiivisesti emme ole lasta yrittäneet. Olen lopettanut pillerit kerran aikaisemmin ja kierto oli heti normaali 28-30 päivää mitä ennen pillereitäkin ja silloin ei kyllä tälläisiä kipuja ollut. Nyt olisi kp 18 ja ollut jo pari päivää sellainen tunne että nyt ne menkat alkaa, mutta ei. Mitään vuotoa ei ole ollut ja menkkojen pitäisi alkaa siinä 5.-7.8, ei ole kesken kierron koskaan ollut tälläistä ja mitään menkkakipuja minulla ei ole. Ainoastaan samana päivänä masu vähän kipeä ja alaselkää kolottaa, kun vuoto alkaa. Niin ja tietenkin vähän turvonnut olo silloin, mutta kivut häviävät kun vuoto alkaa eli mitään "ensioireita" minulla ei ole ollut menkoista.

Tiivistettynä, mitä tämä voisi olla? Voiko ovulaatiokivut kestää näin kauan vai mistä ihmeestä johtuu? Vaikea uskoa raskauden mahdollisuuteen kun ei ole mitään kiinnittymisvuotojakaan ollut. Niin ja yhtäkkiä nenä tukossa ja sekin alkoi ihan yllättäen, mitään flunssan oireita ei muuten ole. Ahdistaa tämä epätietoisuus. :/

114/326 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!! Tervetuloa uusille..Anteeksi ku olen nyt niiin laiska etten jaksa päivittää listaa...jos joku on ystävällinen ja innokas niin saa päivittää...:) Pitkä työpäivä takana ja hirvee flunssa päällä :// Kp 23/26-27..Nippailuja tuntuu ja menkkamaista jomottelua..ja oireita sinne tänne...joten taas liika innokkaana tein clearblue testin joka näytti negaa :( No se ois jo voinu näyttää plussaa,joten luulen et menkat alkaa ens viikon alussa,mut pieni toivo kuitenki viel plussastaki :) 

Fiina82 Kp 23/26-27 Toivoton testaaja..:D :D

115/326 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisäyksenä vielä, että vessassa saa päivisinkin ravata koko ajan ja väsymys on aivan tajutonta, olen pari kertaa nukahtanut töihinkin tietokoneen ääreen.. Siis tulee vain olo, että nyt pitää saada nukuttua ja heti silmät menenvät kiinni. Sama käy bussissa ja autossa, voisin nukkua koko ajan. Ihan aamusta kun herään arkisin 6.00 väsymystä ei tunnu, mutta se alkaa jo joskus 10 aikoihin ja siinä se päivä sitten meneekin, yrittää pysyä liikkeessä ettei nukahtaisi :D

116/326 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zenyh oireet kyllä kuulostaa raskaus oireilta aika pahastikkin :) Mutta mulla pillereiden lopetus toi ovulaation aikaan tosi kovia kipuja ja kesti n.viikon ja sit rintoja aristi melkeen koko kuukauden.. ja luulin kyl et oon raskaana jo heti ekasta kierrosta mutta en sit ollukkaan... ja eihän kaikilla tule kiinittymisvuotoja..joten voit hyvinki olla raskaana :) Huomasin vaan itse et toi pillereiden lopetus toi ainaki mulle kaikkia mahollisia oireita/tuntemuksia.. Peiton heilutuski tuntuu paljon paremmalta :) ja huomaan et oon paljo rennompi muutenkin..Eipä sitä hoksaa kuinka paljon nuo pillerit muuttaa...ku vasta taas nyt ku ne jätti pois..Ajattelinki et seuraava ehkäsy on jokin muu...

117/326 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiina82: Niin voisi olla raskauden oireita, mutta niin monen muunkin jutun. :D Ärsyttää, kun raskaudelle on miljoona erilaista oiretta, jotka voivat johtua monesta muustakin asiasta. En haluaisi innostua turhaan ja olishan se hurjaa jos heti tärppäis. Ja pillereitä en minäkään enää alota, ne päänsäryt oli ihan hirveitä ja ajattelin jo välillä, että kohta joku suoni poksahtaa päästä. Niin ja kaikki turhat riitelyt miehen kanssa, oli aika räjähdysherkkä tunnelma usein.. Heti on paljon seesteisempi olo ilman pillereitä ja ajattelee kaksi kertaa, että jaksaako nalkuttaa jokaisesta pikkuasiasta ja kiihtyä turhaan. Pillerit ei kyllä ollut mun juttu. Kaikki tuntuu paremmalta ilman niitä, ainoa plussa oli menkkojen helppo siirtäminen. :) Toivotaan, että sulla tärppäis! Mulla vielä pari viikkoa, että viitsii edes testata.

118/326 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkitäti ja Tiinu89: Tiedostan itsekin, että mieli kehittelee noita kaikennäköisiä oireita, kun niin paljon toivoo sitä raskautta. Mäkin kirjailen oireita ylös, niin voi sitten verrata seuraavissa kierroissa...

Tervetuloa uusille! Mä olen huono kommentoimaan kenenkään raskausoireita, kun tosiaan itselläkin niistä vähän epätietoisuutta. Ja vielä niin vähän aikaa yritystä takana. Nyt vasta yk 2. Toivottavasti oireet olisivat oikeesti merkki raskaudesta! Kärsivällisyyttä meille kaikille piinailijoille...

Pillereistä kun oli puhetta niin mustakin on kyllä vapauttavaa olla ilman niitä. Tuntuu, että en saa enää ihan sellaisia kiukkukohtauksia yms. Ehdin mä pilleireitä syömäänkin noin 10 vuotta... :/

Onneks työt alkaa maanantaina niin saan jotain muutakin ajateltavaa kuin tää lapsen yritys. :) 

Laurina kp 20/20-30

119/326 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malta ollenkaa pysyä pois täältä. :)

Mulla on oviksen jälkeen ollu joka päivä alamahatuntemuksia, ja kuivaa kautta ei oo näkyny. Päänsärkyäki on jo kolmatta päivää ja tissit kipeenä. Viime yönä heräsin kaks kertaa kovaan tuikkimiseen alamahassa oikealla puolen. :o En silti usko että oisin raskautunu, voihan olla ettei varsinaista ovulaatiota oo ees tapahtunu tässä kierrossa. 

Kerronpa tässä samalla tuoreesta muistista (ja kalenterista vähän luntaten) mun raskausoireet tästä toukokuussa alkaneesta ja heinäkuussa päättyneestä raskaudestani.

- 4 pv oviksesta pistävää kipua vasemmalla alamahassa tunnin ajan.

- 7 pv oviksesta järkyttävä väsymys. Nukahdin sohvalle keskellä päivää, vaikka meillä oli vieraita...

- 9 pv oviksesta taas väsymyskohtaus ja päikyt

- 13 pv oviksesta päänsärkyä ja menkkakipua

- 14 pv oviksesta päänsärkyä, menkkakipua, vilunväristyksiä ja väsymys

- 15 pv oviksesta aiempien lisäksi repäisykivut, tissikipu ja -kutina, hailakka haamu Halpahallin testiin

- Sit tuli yölliset vessajuoksut, yöllinen jano, kahvi ei maistunu jne. Ja valkovuoto jatkui oviksen jälkeen koko ajan.

Mutta nyt kahvin keittoon. :)

<3 Emotar

Vierailija
120/326 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä näkynyt nänneissä mitään muutoksia? Eilen tulin suihkusta, niin huomasin, että nännit olisi muka suurentuneet, värikin tuntu ihmeen vaalealta ja jotenki turpeammat ku yleensä, kipeät ei ole kyllä ollenkaan. Ihme homma. Kuulostaako hölmöltä, vai onko jollain ollu tämmöstä? Samoin tuokahalu tuntuu kadonneen johonkin. Ainoastaan suolaiset houkuttaa, mut nekin tosi vähän.