****Huhtikuiset 2014****
Hei kaikille :) Ajattelin aloittaa huhtivauvasta haaveileville ketjun..:) Haaveilemme iltatähdestä :) Tai mieheni ei vielä niin innoissaan hypi asiasta,mutta kyllä hänki pikku hiljaa alkaa sopeutumaan ajatukseen.. Meillä viisi lasta,kolme yhteistä ja molemmilla pojat aikaisemmista liitoista..Olen 31 ja tämä olisi meille"iltatähti" ku on sitten viimeinen vauva..nyyh..Mutta odotan niin että saan vielä viimeisen kerran kaikki kokea..:) Nyt menossa kp3/26-28 yk 2
Viime kuussa jätin pillerit pois.Kyllä sen huomaa eron ku on syöny noita pillereitä,heti tunsin ovulaatiokivut ja menkkaoireetki näköjään puski erinlailla esiin.. ja täytyy sanoa ettei sitä ole huomannut ku vasta nyt ku jätti nuo pillerit pois et peiton heiluttaminenki tuntui paljon paremmalta..;)
Mutta ei kait muuta tällä kertaa :) Tän pitää rientää töihin..Toivottavasti saan tänne muitakin ettei tarvi yksin olla..:) Mukavaa Lauantaita kaikille :)
Kommentit (326)
No vaikea kyllä sanoa onko nänneissä muutoksia, vähän kipeät tissit ja nännit kosketusarat ja jotenkin tuntuu suuremmilta. En sitten tiedä johtuuko vain turvotuksesta.
Nyt on mahakivut vähän helpottanut, ei ole koko aikaa kipeä vaan tietyissä asennoissa. Esimerkiksi venytellessä vihlasee ikävästi. Päänsärky on alkanut, ei mikään kova särky vaan ärsyttävä jomotus ja sitten tukkoisuus. Turvotus ehkä vähän helpottanut. Jotenkin vain sellainen olo etten ole raskaana. :/
Täytyy heti kommentoida. Mullakin on ollut päänsärkyä nyt kolmatta päivää ja nenän tukkoisuutta erityisesti aamuisin. Nälättää kauheesti. Tissit on turvonneet ja nännit edelleen vähän arat, mutta ei kyllä mitenkään erityisen. Mulla on kanssa tullut tänään epäusko raskauteen. Tuskinpa on onnistanut. Nyt ois kp 20 ja dpo 6. Ei varmaan kantsi testata ennen loppuviikkoo. Huoh..
Mulla tää tukkoisuus tuntuu jo ikävältä kun pään laittaa alas, koko ajan sellanen flunssanen olo, mutta flunssaa ei ole. Eli oireet kuin flunssassa, mutta ei sitten kuitenkaan minulle tyypillisessä flunssassa. Normaalisti veto olisi ihan poissa ja päänsärky olisi paljon voimakkaampaa eikä jaksaisi tehdä mitään. Nyt vain väsyttää tuhottomasti välillä mutta jaksaa kuitenkin liikkua yms. Mulla kp 19 nyt.
Ärsyttää kyllä tää oireiden vahtailu ja pohtiminen. Tulee kuitenkin vain pettymys sitten kun testi näyttää negaa. Mieskin oli käynyt ostamassa 56cm nallehaalarin tänään ja suutuin siitäkin, että miksi pitää nyt jo kun en kumminkaan ole edes raskaana. Oli tyhmää suuttua :/
Äh, kp 6 bongasin ovistuntemukset ja kp 8 pääsin oistikulla testaamaan. Nyt neljänä pv:nä testaillut ja viiva haaleneva eli jotain ovikseen viittaavaa siis tapahtui. Mutta epäilen tuota ovista kun lämmöt kuitenkin nyt kolmena aamuna olleet vain 35,1 - 35,9 - ja 35,6. Oishan tuossa tietty puolen asteen nousua mutta edellisistä kierroista kuiten nousseet yli 36. Yhdyn kyllä Zenyh:n sanoihin että on ärsyttävää tää oireiden vahvtaaminen. Ku osais olla niin lunkisti että rauhallisesti odottelis josko jotain tapahtuu. Se tärppikin voisi tulla helpommin. Kateellinen olen niille jotka tämän taidon osaavat.
Meillä hääsuunnitelmat muuttuivat :) Suunniteltiin heinäkuulle isompia häitä, mutta peruttiinkin ne suunnitelmat ja varattiin pappi jo kuukauden päähän. Tilaisuus on intiimi, vain oma perhe, vanhemmat ja sisarukset. Kotona vihitään, koristellun ruusukaaren alla romanttisesti. Ihanaa, musta tulee rouva :D <3 Ja mikä tärkeintä, häät ovat meidän näköiset, ei pakkopullana järjestetyt koko suvulle.
Jotenki heti aattelee, et kyseessä on raskausoire, ku huomaa jotain poikkeavaa. Tuota tukkoisuutta ja päänsärkyä ollut kanssa. Mullakin on Semmonen olo, et ei tärpänny. Tunteet on kyllä pinnassa. Pitää löytää ainakin ens pe ennen ku testailee. Tsemppiä kaikille :)
Olin taas kerran niin malttamaton ja tein ekan testin.. ylläripylläri oli nega, mutta on tosin vasta kp 24 .. perjantaina uutta testiä, toivottavasti paremmalla menestyksellä. Menkkamaiset tuntemukset ovat jatkuneet edelleen, vaikka menkkojen pitäis alkaa reilun viikon päästä. Kaunista ja aurinkoista sunnuntaita kaikille!
Heipsulivei.. Maaliskuisista siirtyilen.. Menkat loppui tuossa tiistaina ja nyt sit uutta kiertoa kohti.. Gelee royalit kokeilu mielessä käytössä nyt, mut oon aika skeptinen ;) greippi mehuaki on kaapissa mutta aika huonosti oon muistanu juoda. Tää kierto menee kyllä ihan omalla painollaan, en nyt vaan jotenkin oo jaksanu mietiä koko juttua. Esikoinen kuitenkin löytyy ( tosin 3 vuoden yrityksen jälkeen sai alkunsa) ja alkuraskauden keskenmeno toukokuulta, eli raskaaksi tulossa ei periaatteessa ongelmia pitäis olla, ehkä mekin se toinen viel saadaan joskus kun sen aika on :) täällä kuitenki kiva käydä purkamassa sydäntään ja jännätä muiden puolesta :) plussa tuulia kaikille!!! Viime yönä kyllä näin unta et plussasin... Kyl oli aamulla pettyny olo kun se olikin vaan unta., nyyh :D
Tintti
Tervetuloa Masc, harmi että jouduit tänne siirtymään. Parempaa onnee tähän kiertoon sulle ja meille muille!
Adella, tosiaankin, kaikki sellaset oireet joita ei ole ennen ollut saa mulla pään kyllä niin pyörälle. ja sitten harmittaaki kahta kauheemmin se negatiivinen testi tai alkaneet menkat... Ärsyttävää!
Täällä puhuttiin noista nännin muutoksista. Tänään on dpo13 ja huomasin eilen, että ihan ku nännit olisivat kasvaneet. Tänään ovat kasvaneet mielestäni lisää ja ovat aika tummat :) miehen mielipidettä kysytty ja sano, että vaikka ne kuinka olis nöpöttäny niin ei ne koskaan oo tollaset ollu, ja oli sitä mieltä, että on tosi tummat. Tätä en siis ole voinut kuvitella! iik, nyt muaki alkaa jännittää! ei ois kannattanu sanoo mitään, että oon pystyny oleen rauhallisesti... :D
maha on möyriny nyt pari kolme päivää, siis pitää meteliä ja niinsanotusti kiertää, vähän niinku olis mahatauti, mutta ilman kipua ja ripulia ja huonoa oloa. Närästänytki on, en tiedä onko se alkuraskauden oire vai vasta loppuraskauden, mutta kumminki on närästänyt. Tosin oon parina päivänä syöny savustettua lohta, joka saattaa olla syyllinen siihen.
Mies on alkanu ärsyttään, tosin se ei näin lähellä menkkoja ole mitään uutta. Saan yleensä parina päivänä kauheet raivarit ja riidellään. Viä ei onneksi olla riidelty mutta odotettavissa on :/ Menkat saattaa siis olla tuloillaan.
Toivottavasti me kaikki nyt oltais niin onnekkaita, että saatais ne plussat! :)
Tiinu89 kp29/30 yk6
ON: paha olo jo väsyttää, ovistestillä testasin ihan huvikseni ja haamu tuli hmmmm... viimeksi testasin ovistestillä 2 viivaa ja raskaustestillä sitten sen perään plussasin. Odottelen, jännää on.
Plussatuulia kaikille!!!!
kp 22/28
Hirmusesti jännittää, et miten käy.. Aina, ku on mahollista ni tekee mieli syyä. Nälkä ei välttämättä oo mut tekee mieli ruokaa. Erityisesti suolasta tekee
Mulla on nännit niin kipeät, hyvä että vaatteita voi päällä pitää tai koskea :D Mutta tissit eivät ole mistään muualta kipeät, yleensä menkkojen aikaan tai pari päivää ennen tissit on kipeät reunoilta, ei nänneistä. Mahaan taas koski yöllä ja oli vaikea nukkua, sellaista pistävää kipua selin makuulla, mahallaan ei toivoakaan, että voisi olla jo ihan tissien takia eikä mahassakaan tunnu mukavalta. Nyt aamulla tai päivällä maha ei ole ollut kipeä, eli näköjään se kipu sitten siirtynyt tisseihin. Mitähän huomenna?
Heippa taas kaikille ja Johanna81 onnea aikaistuneista häistä! :)
Täälläkin ärsyttävää odotusta, joka päivä tietenkin käyn lukemassa keskustelua mutta itsellä vähän kerrottavaa. Nyt kp 19/? ja oman olettamuksen mukaan dpo 6 mutta oviksen bongailussa olen tosiaan noviisi ja mahdolliselle seuraavalle kierrokselle innoissani kyllä ottaisin tikut ja lämpötilan tsekkailut mukaan.
"Oireetkin" ovat laantuneet, vatsa ja alaselkä tuntuvat normaalimmilta, lähinnä nännien kosketusherkkyys pysynyt. Outoa on nukkumarytmin muutos - kuuden ja kahdeksan välillä illalla väsyttää toisinaan tosi paljon kun taas aamulla saatan herätä jopa ennen kellon soittoa ihan pirteänä. :O Aloitin tohkeissani viikko sitten kokeilumielellä gelee royalin ja "äitiysvitamiinit", ehkä niillä on osansa näihin energiaheilahteluihin.
MASC: Toi raskausunien näkeminen on muuten hauska juttu. Mä olen ehtinyt nähdä jo mm. sellaisen unen jossa odotimme kaksosia ja saatiin niistä tyyliin 4D-kuvaa vatsasta :D Olivat siis ihan syntymävalmiin kokoisia unessa, heh. Ja viime yönä vedin jo pulkassa (?) ainakin yksivuotiasta lastani.. Huhhuh, kunhan ensin nyt saisi edes pullat uuniin ensimmäistä kertaa ;) Kivaa uuden viikon alkua kaikille jännäilijöille, kiva lukea teidän päivityksiä!
Täti tuli yllättäen kylään ja nyt sitten yk3 käyntiin. Kp 2/26-31.
Ikinä ei oo näin lyhyttä kiertoa ollut ja vaikka se hieman heitteleekin niin olin erittäin yllättynyt kun eilen sitten vuoto alkoi. Muutenkin mulle täysin epätyypilliset kuukautiset, kun oon 14 vuotta kärsiny ihan järkyttävistä vatsakivuista ja nyt ei mitää :O taisin houkutella tätiä kun eilen aamulla tein testin ja nega sieltä tietty tuli. Harmittaa, mutta eipä voi muuta kun yrittää kovemmin :D
masc meinaan myös ottaa tähän kiertoon geleet käyttöön ja nyt vois sitä ovistakin tikutella kun kierto näyttää olevan sen verta epäsäännöllinen et on vaikea muuten tarkkaa päivää tietää.
Täällähän alkaa monilla olla jännät päivät käsillä ja kohta pääsee testailemaan :) aion roikkua itsepintaisesti täällä huhtikuisten mukana vielä tän yk:n, jospa se la kuitenkin saatais huhtikuun loppuun ;)
Täälä alko myös juuri äskettäin vuoto :( Heti tänne kirjottamaan :) No aika lyhyeksi jäi munki kierto ku eilen tuli kp24 ja tänään on nyt kp 1/24-28 ja täälä myös yk3 pyörähti käyntiin..vähän kyl harmittaa..mutta eipä tässä auta ku eteenpäin...:) Toivotan muille kovasti plussatuulia :D
MASC ja MARJAMIINI: Mä näin jo kaksi vuotta sitten unta, että sain kaksoset, ne oli tyttö ja poika, tyttö vaalea ja poika tumma... Vielä en ole nähnyt mitään raskausunia, mutta miehen suvussa on kahdetkin kaksoset, hänen serkuillaan.... joten... Mutta eipäs hötkyillä. Kyllä mulle yksikin kelpaisi. :) Eilen sängyssä keksin jo nimenkin, jos tulis poika. Tsemppiä ja onnea kaikille!
Huomenia!
Taas uusia oireita. :D Mulla on alkanut erityisesti kasvot kutisemaan. Luin ton ilmestymisen jälkeen, että sekin voi olla raskausoire. Sitä en oo voinut itse keksiä, kun tuommoisesta en ennen ollut kuullut. Mutta tietty se voi johtua jostain muustakin. Muut oireet on hävinnyt! Oon aatellut, että sinittelen perjantaihin sit vasta testaan. Sillon olis tosiaan dpo 12...
Missä vaiheessa muut aikoo testailla? Kuinka kauan pitäis odottaa ovulaation jälkeen...Mä en ole elämässäni tehnyt vielä yhtäkään raskaustestiä. :D
Rasittavaa tää piinailu! :/
Untuvikkona ja jännityksellä mukaan keskusteluun! :) Oon ihan pihalla kaikista näistä lyhenteistä ja termeistä, mutta omalla suomenkielellä tarina menee suurinpiirtein näin: Jätettiin miehen kanssa juhannuksen aikoihin ehkäisy pois, ja seuraavat menkat tuli normaaliin tapaansa siitä viikon päästä viikonloppuna. Ne alkaa aina loppukuusta la-su, eli kierto on ilmeisesti 28pv? Seuraavien menkkojen piti alkaa siis toissapäivänä, ja alkoihan ne, mutta tosi omituisina. Nyt kolmatta päivää tulee tosi niukkaa ruskeaa vuotoa, pyyhkiessä vähän ja muutama tippa siteeseen. Loppuviikosta alavatsa kramppas normaaliin tapaan ja luulin menkkojen alkavan, mutta se kauhea parin päivän kipu jäikin tulematta, samoin kuin runsas vuoto. Siis oikeasti runsas, en voi öisin nukkua edes kyljelleen kun muuten menee ohi... Mietinkin siis että kuuluuko alkuraskauteen minkälaisia vuotoja? Oon epäillyt jo viikon ajan että onkohan tärpännyt, kun olo on ollut muutenkin niin omituinen. Ollu tämmösiä kummia olotiloja:
- Rintojen arkuus, varsinkin nännien, suihkussa vesi sattuu
- Housunkaulukset kiristää kipeästi, enkä oo erityisemmin viime aikoina lihonut
- Itkettää ja raivostuttaa ihan kaikki
- Töissä välillä tosi vetämätön olo, tekis mieli vaan istua. Sitte toisena päivänä saatan tehdä kaks vuoroa peräkkäin eikä tunnu missään?
- Kunnon ketjupolttajana lopetin yhtäkkiä tupakoinnin ku ei vaan tee enää mieli
- Ei tee mieli karkkia, vaikka normaalisti syön monta pussia viikossa
- Oudot tuntemukset "siellä", kerran luulin hiivaksi, mutta oireet meni itekseen päivässä ohi
Missähän vaiheessa sitä testiä kannattais alkaa tekemään? Siis kuinka nopeesti hedelmöittymisestä niitä plussia alkaa näkymään?
Hyvää iltaa kaikille! Mä tässä kuulostelen oloja, vatsakipu alkoi eilen, se oli sellaista puristavaa tunnetta alavatsassa, ei mitenkään kovaa, mutta kuitenkin, ei mulla ennen menkkoja ole sellaista, nyt oviksesta jotain 4 päivää, voiko ne oireet tulla näin pian? Ilmeisesti voi, jos tosiaan ois tarrannut. Mutta koskahan sitä vois alkaa testailla? Oon lukenut, että jotkut ovat plussanneet jo viikolla 3 ja risat... elikkä voisko sitä jo kp 29 tehdä testin, kun menkkakierto kumminkin ollut vähän epäsäännöllinen, ainakin noi digitaaliset testit on vissiin herkkiä.... Ooh, siis enää ensi viikko odottelua ja mä olenkin ohjelmoinut nyt kalenterin täyteen, että on menoa eikä tartte miettiä. Ai niin, ja tän päivän paras uutinen, ystävä on raskaana kanssa ja sillä on LA huhtikuussa! Jee! Öitä ja kauniita unia kaikille, edelleen vaan tsemppistä!