****Huhtikuiset 2014****
Hei kaikille :) Ajattelin aloittaa huhtivauvasta haaveileville ketjun..:) Haaveilemme iltatähdestä :) Tai mieheni ei vielä niin innoissaan hypi asiasta,mutta kyllä hänki pikku hiljaa alkaa sopeutumaan ajatukseen.. Meillä viisi lasta,kolme yhteistä ja molemmilla pojat aikaisemmista liitoista..Olen 31 ja tämä olisi meille"iltatähti" ku on sitten viimeinen vauva..nyyh..Mutta odotan niin että saan vielä viimeisen kerran kaikki kokea..:) Nyt menossa kp3/26-28 yk 2
Viime kuussa jätin pillerit pois.Kyllä sen huomaa eron ku on syöny noita pillereitä,heti tunsin ovulaatiokivut ja menkkaoireetki näköjään puski erinlailla esiin.. ja täytyy sanoa ettei sitä ole huomannut ku vasta nyt ku jätti nuo pillerit pois et peiton heiluttaminenki tuntui paljon paremmalta..;)
Mutta ei kait muuta tällä kertaa :) Tän pitää rientää töihin..Toivottavasti saan tänne muitakin ettei tarvi yksin olla..:) Mukavaa Lauantaita kaikille :)
Kommentit (326)
Nopsasti omaa napaa: niinku arvelinkin niin tänään kp 1/28-30 kera kovien kipujen!
Jään tänne taustalle seurailemaan. Palaan varmasti vasta häiden jälkeen (joihin on enää 3viikkoa! Jännittää valtavasti! )
Onnittelut vielä kaikille plussanneille ja tsempit vielä odotteleville! Olen täällä hengessä mukana :)
Minä taas täällä häiriköimässä. On vaan niin mukava jonnekki kirjottaa mietteitään, ku ei oo livenä ketään samassa tilanteessa olevaa. :)
Tuhosin jo kaikki 5 ovistestiä, enkä saanu selkeetä plussaa. Eilen aamulla tuli vahvin viiva, mut se oli outo, toisesta reunasta tosi tumma ja toisesta vaalea... Limoja on tullu monta pv ja nippailua tuntunu oikealla puolen. Ollaan pupuiltu joka ilta. Eilen oli poikkeavaa se, että miehen tuotokset ei valunu ulos, ku yleensä ne valahtaa samantien. Nyt aamulla varsin mittasin lämmöt ja lukema oli 37. En kyllä ees tiiä mikä mun normaali lämpö on, mutta aattelin nyt mittailla menkkoihin asti. En halunnu tehä tästä yrittämisestä tämmöstä ressiä, mut näköjään se on semmoseks menossa. Toivottavasti en sen takia jää raskautumatta kokonaan.
Nyt laitan r-testit tilluuseen, ens viikon loppupuolella vois alotella testailua.
E kp 18
Moikka!täällä ilmottautuis uusi kuumeilija :)!nyt ois kp 15/28 nyt yk5 maaliskuisen kkm (rv11) jälkeen,terot nyt toista kiertoa käytössä. Toivotaan meille kaikille kauheeesti tärppi onnea!!:)
***Huhtikuiset 2014***
Fiina82 Kp 19/26-28 yk 2
Piikkitäti Kp 18/30-32 yk8
Jes os Kp 17/27-29
Laurina Kp 15/20-30 yk 2
Kissa1984 Kp 16/29-100
Kirsikkakarkki Kp 16/28 yk 1v
Emotar Kp 18/28 yk2
Tareneley Kp 14/30-31
Tintti84 Kp 16/34 yk 2
Kevätpörriäinen Kp 24/34-40 yk 6
Marjana kp 8/30-34 yk 3v 4kk
Eviita Kp 22/27-31 yk2
Johanna81 Kp 5/28-31
Lunakuun Kp 32/39 yk 1
Ssenni
Metsätähti88 Kp 2/30-38 yk8
Haaveilija24 Kp 15/28 yk5
Plussanneet:
Tirpz90
Milla82
Jonsteri
Ciia
Maizaana
Voi harmi metsätähti88 ku putosit maaliskuisista,mutta tervetuloa plussaamaan huhtikuisiin :) ja tervetuloa haaveilija24
Safia: onnittelut tulevalle morsiammelle :)<3
Täälä tuntuu välillä nippailuja nivusissa,ovis oli viime viikolla..Mutta jotenki kuitenki on sellanen olo ettei oo tärpänny,vaikka tietenki toisin toivoo.. lämpöjä täälläki mittaillaan..viime viikol oli tosiaan 37,mut nyt välil laskenu 36,5 ja nyt oli 36,7 mut meinaa kyl flunssaaki pukata.. Kävin ostaan jo testejäki mutta ku ei oikeen malttas olla testaamatta :) Mut kp vasta 19 niin malttia malttia :D Helppo sanoo/kirjottaa ku oon kyl ihan pöhkö ton testailun kans..:D
Tsemppiiiii ja plusssaaaa :D
Onnea multakin uusille plussanneille!
Joku kommentoi, että testi näyttää plussaa rv 4+4. Mun ulosanti oli hiukka huonoa siinä ekassa viestissä.. Mähän tein positiivisen raskaustestin jo viisi päivää ennen menkkojen alkamispäivää. Ja joo, en suosittele kenellekään. Olin plussasta ensin niin onnessani, mutta vitsit kun aloin sit pelkäämään sitä kuukautisten alkamista sinä virallisena päivänä. Viisi päivää meni niin hitaasti ja pelkäsin eniten kemiallista raskautta. En kyllä enää tee samaa virhettä. Mut kuukautiset kun oli myöhässä, niin alkoi onneksi helpottamaan pahimmat pelot ja paniikit.
Onko teillä raskautuneilla vielä minkäänlaisia raskausoireita? Mulla itselläni yllättävän paljon. Syön ja nukun, itken nauran ja kiukkuan. Mulla on tosi kovia mielialanvaihteluja ja se vähän harmittaa ja nolottaakin. Tissit on kipeät. Hajuaisti on yliherkkä; haistan homeen tuoksua joka puolella. Nippailuja ja särkyjä on vatsassa ja alaselässä, tuntuu tosi paljon endokivuilta. Jano on kokoajan. Vessassa käyn yöllä monta kertaa. Miten tää lista voi olla jo nyt näin pitkä? Ekassa olin ensimmäiset viikot aika oireeton. Ellei aika oo kullannut muistoja. Onhan siitä jo viisi vuotta. Ai hitto, kun aika kuitenkin menee nopsaan.
Ylihuomenna neuvolaan! Vähän tuntuu hölmöltä. En mitenkään usko, että niitä viikkoja voi olla niin paljon. Toisaalta olin haaveillut alkuraskauden ultrasta ja nyt saan sen ensi viikolla vähän niinkuin kaupanpäälle. Onhan se kiva nähdä, että siellä on kaikki kunnossa <3 Jos siellä silloin vielä näkyy mitään. Mun laskujen mukaan silloin olisi vasta tasan 6 viikkoa täynnä. Menee vissiin aika niukoille?
Puhaltelen plussatuulet teille, joilla kierto vielä kesken. Toivottavasti saadaan tästä iso porukka. :)
Suuret onnittelut kaikille plussanneille ja lämpimiä plussapuhureita teille plussaa yrittäville! Anteeksi hiljaisuuteni ja itsekkyyteni, kun en ole muiden tilanteita kommentoinut vaan omaa onneani hehkuttanut. Samalla itsekkäällä linjalla jatkuu, mutta hehkutus on tästä kaukana.
Kielsin itseltäni kaikenlaisen surffailun ja keskustelujen lukemisen koska onnistun aiheuttamaan niillä älyttömän keskenmenopelon.. Tuntuu että jokainen blogi ja keskustelu netissä käsittelee keskenmenoja, niiden oireiden tarkkailua ja yllättäviä pettymyksiä ensiultrissa. Kuinka todennäköistä on vuodoton keskenmeno tai alkion kehittymisen pysähtyminen ja asian toteamiinen vasta ekassa ultrassa? Entä jos plussasin ja mahassa ei tapahdukaan enää mitään vaikka oireet jatkuu? Pää täynnä kysymyksiä ja epäuskoa. En salli itselleni ollenkaan onnentunteita tai suunnittelua tulevasta, koska keskenmenon mahdollisuus näyttää liian suurelta ja soimaisin sitten vain itseäni typerästä naiiviudestani..Onnistuin raskaudessani ihan liian helposti kun tärppäsi melkein heti kun tilaisuuden annoin..Seuratessa täällä netissä ja lähipiirissä pitkään yrittäneitä, tunnen syyllisyyttä ja alan uskomaan että kohta se todellisuus potkaisee minuakin kovaa ja putoan pilvilinnoistani.
Te jo kokeneet konkarit ja plussanneet kohtalotoverit, tarvitsen nyt positiivisia ajatuksia ja toivoa ensimmäiseen odotukseeni! En halua sulkea mielestä sitä suurta pettymyksen mahdollisuutta, mut tällä hetkellä tuntuu, että olen siitä puolesta jo liiankin tietoinen. Neuvolan tätikin käski iloitsemaan, mutta miten siihen pystyy kun netti tulvii tarinoita keskenmenoista!?
Ennakoitu LA on 23.3 eli nyt vasta rv5+2. Ciia kyseli tuolla oireista ja toivoton itku tuli jo siitäkin. Arat ja selvästi kasvaneet rinnat on selvin ja pysyvin oire, mutta vatsassa aiemmin tuntuneet nippailut ja väännöt on kadonneet täysin. Mahdoton väsymyskin on helpottunut. Sitten yksi täysin oireeton päivä väliin ja romahdin pelkojeni ja epäilyjeni kanssa. Melkein toivon Triptzin oireita että tuntisin olevani raskaana. Eka neuvola rv8 ja puhe ekasta ultrasta rv11. Tuntuu tyhmältä mennä neuvolaan puhumaan jostain, jota ei ehkä olekaan/tulekaan. ja sitten se varhaisultra saattaa antaa joko liian aikaista toivoa tai toisaalta liian aikaisessa vaiheessa turhaa toivottomuutta..Kannattaisiko siihen kuitenkin mennä vaikka aluksi en sallinut itselle edes ajatusta siitä? Kokemuksia?
Milla82 ja Ciia: Mulla on raskausoireena huono olo. Ei ole oksennusta tullut, mutta sellainen tunne kokoajan, että se saattaa tulla minä hetkenä hyvänsä. Mulla on LA 25.3. omien laskujen mukaan, eli Milla aika lähekkäin mennään. Rinnat on kipeät samalla tavalla kuin ennen menkkoja, eli kun niitä painelee niin on kipeät, mutta ei pahasti. Mahallani olen nukkunut. Sitten tekee mieli ihan outoja asioita... karpaloita, nektariineja, hunajamelonia.... siinänsä ei mitään ihmeellistä, mutta en koskaan osta kaupasta edellämainittuja asioita. Kokoajan on myös nälkä eli maha kurnii, vaikka on paha olo. Mutta aina kun syö, niin olo paranee n. 30min - tunnin ajaksi. Ja väsyttää kans. Olen töissä ja haukotuttaa jatkuvasti. Vaikea keskittyä. Pakko vaan yrittää...
Plussatuulia kaikille!
Moikka. Onnea jo plussanneille, toivottavasti kaikki menee hyvin! :) Ja plussatuulia meille muille...
Mä oon kirjotellu täälä jo joskus aiemmin, muutaman kierron tässä välissä olin poissa täältä, kun tuntu että alkaa stressaamaan. Paljon on uusia nimiä ja muutama on tuttujakin. Mä kyllä toivoin, että Marjanaa ei tällä puolella enää näkyisi... Tsemppiä! :)
Heitän tähän nyt omaa napaa, luin suurinpiirtein ketjun läpi, mutta en keksinyt suurempia kommentoitavia. Mulla on kp24 menossa. Tässä ja viimekierrossa tikutin ovista, ja jos tää kierto menee samalla lailla kuin viimeks niin menkat alkaa dpo15. Joten odottelen sellasta 30 päivän kiertoo. . Viimekierron ovis meinasi mennä sivusuun, kun alotin tikuttamisen liian ajoissa ovikseen nähden. Ovis oli viimekierrossa siis myöhässä, ilmeisesti työpaineiden takia kun kierto sitten venyi 40 päivään. Seuraavissa kierroissa en sitten enää tikuttelekaan, tilasin viimekiertoa varten 14 tikkua ja tähän kiertoon niitä jäi 4 Bongasin oviksen itse tässä kierrossa ja varmistin sen tikuttamalla, joten kaippa sen bongaan sitten jatkossakin :) En kyllä uskonut onnistuvani, mutta ilmeisesti pikkuhiljaa alkaa kroppa toimimaan pillereiden jälkeen, tässä ja viimekierrossa kun bongasin ekaa kertaa niitä kuuluisia ovislimoja & kipuja.
Mulla oli viime kierrossa "raskausoireita", siis tuntui painontunnetta ja nipistelyä kohdun kohdalla. Ja jos teki vähä jotain rankempaa niin alko kohdun kohdalla tuntuun tosi voimakasta pistämistä. Mukamas väsyttikin aina välillä. Rinnat ei olleet yhtään kipeet, vaikka ne yleensä on kipeet viikon ennen menkkoja ja loppuu sitten ku menkat alkaa. Olin ihan "varma", että olen raskaana. Ja paskat! Eli tässä kierrossa en oikein ole viitsinyt elätellä toiveita noiden oireiden kanssa. Vaikka taas niitä vissiin olis, mutta taitaa olla oireita menkoista, jälleen kerran.
Tiinu89 kp24/30 yk6
Hei kaikille! Täällä vasta-alkaja ilmoittautuu myös taustalta jännäilemään. :)
Vuosien hormonaalinen ehkäisy jätetty heinäkuun alussa pois kesken kierron (tyhjennysvuoto alunperin kesäkuun lopulla, sen jälkeen ehkäisyä käytettiin vain pari päivää) ja sitä seurannut monen päivän vuoto muistutti kyllä kovasti omia runsaita ja kivuliaita nuoruuden luomumenkkoja. Nyt kp 14/? ja ovis ehkä meneillään, nännit arat ja eilen valkovuotoa. Harmittaa kun mies reissussa ja viime talletuksesta melkein viikko aikaa, seuraavan kerran päästään petipuuhiin vasta ensi viikolla.. :)
Yhdyn kirjoittajiin jotka ihmettelevät oireitaan, itselläkin kun tosiaan viime luomukierrosta vuosikausia aikaa niin ei tiedä miten päin nyt olisi: alaselkä ollut kipeä jo monta päivää, aivastuttaa, aamuisin huimausta ja vatsassa kummia tuntemuksia niin että esimerkiksi nukkumaan mennessä vaikea löytää mukavaa asentoa. Joka paikkaa "kolottaa", vatsalihakset tuntuvat kipeiltä ilman mitään urheilua ja jalat jäykiltä.
Jännittävää tämä uusi vaihe elämässä! Kyseessä siis yk1, ikää itsellä kohta 28v.
Heippa! Tuun tänne taustailemaan tuolta maaliskuisista. Sieltä on porukka jo pompsahdellut pois. Varsinaisesti en oo tipahtanu, menkat ei vielä alkanu, mutta negaa olen testillä saanut ny kolmesti! Kp 30 menossa. Eli vuotoja odotellessa. Täällä huhtikuisissa on melkonen plussatuuli puhallellu, hienoa ja onnittelut kaikille :)
Itse oon 32v, neljättä kuumeilen. Mieheni kanssa toista yhteistä yritetään. Nyt käynnistyy yk 3...
*Muoks* Meillä ei siis vielä minkäänlaisia testejä tm. käytössä vaan ihan aloittelijan tuurilla liikkeellä. Tosin kun näistä tikutteluista ja lämpötilan tarkkailuista lukee täällä, alkaa tehdä itsekin mieli kokeilla.. ehkä tulevilla kierroilla sitten jos ei nyt tärppää :) Tsemppiä kaikille jännäilyyn!
***Huhtikuiset 2014***
Fiina82 Kp 20/26-28 yk 2
Piikkitäti Kp 19/30-32 yk8
Jes os Kp 18/27-29
Laurina Kp 16/20-30 yk 2
Kissa1984 Kp 17/29-100
Kirsikkakarkki Kp 17/28 yk 1v
Emotar Kp 19/28 yk2
Tareneley Kp 15/30-31
Tintti84 Kp 17/34 yk 2
Kevätpörriäinen Kp 25/34-40 yk 6
Marjana kp 9/30-34 yk 3v 4kk
Eviita Kp 23/27-31 yk2
Johanna81 Kp 6/28-31
Lunakuun Kp 33/39 yk 1
Ssenni
Metsätähti88 Kp 3/30-38 yk8
Haaveilija24 Kp 16/28 yk5
Tiinu89 Kp 24/30 yk6
Plussanneet:
Tirpz90
Milla82
Jonsteri
Ciia
Maizaana
Heipä hei taas kaikille :)
Ciia ei sun ulosanti ollu huonoo siin aikasemmassa päivitykses ku kävin äsken lukeen sen uudelleen..oon vähä hätäsesti lukenu sen aikasemmin....:)
Milla82 voi että kun osaisi sanoa jotain neuvoja..Ainahan sitä pieni pelko on miten kaikki menee,mutta ei sitä kyllä kannata ressata :) ja kaikilla on niin yksillöllistä nuo raskaus oireet..toisilla saattaa olla rajua pahoinvointia ja toisilla taas ei mitään ja kaikki sujuu kuitenkin hyvin :) Tsemppiä kovasti :) <3
Minä nyt niin malttamattomana tei apteekin oman ja kaupan testin..no kp on vasta 20,mut roskis haamut sieltä molempiin testeihin tuli..Tosi tosi haamut..(ja tiedän et niihin ei uskomista :)) No sununtaina teen sit uuden testin :) Nippailuja tuntuu yms..mutta voihan olla taas muusta johtuvaa...Saas nähdä :) mut ei siinä mitään jos plussa ei vahvistu ja menkat alkaa.. vaikka kyllähän se varmasti sit vähä harmittaa mut meillä ensviikon jälkeen ystävien häät niin voi sit juhlia alkomahoolin kanssa jos menkat alkaa,mutta onnistuu kyl ilmanki..:D Sekavaa tää mun kirjottaminen :D Tsemppejä :D
Tervetuloa Marjamiini ja Namihiiri :) Ehdin jo päivittää ton lista enkä huomannu teidän päivityksiä joten lisään teidät seuraavaan päivitykseen :)
Huomenta! :D
Mulla taitaa olla ovis ohi, se oli varmaan maanantaina se varsinainen ovispäivä. Olettaisin. Kun sillon oli nippailuja ja nappailuja, ja se oli viiminen kunnon limapäivä. Luin jostain, että jos oviksen aikana limaa tulee useampana päivänä, niin varsinainen ovis on silloin viimisenä limapäivänä. Tiiä sitten... Talletuksia tehtiin koko viikonloppu, to-su, mutta ei sitten sunnuntain jälkeen jaksettu enää semmosia harrastella, joten saapa nyt nährä johtaako se mihinkään. :/
Mää oon edelleen lämpöjä mitannu, vaikken niistä mitään ymmärräkään. Tänään oli alemmat lämmöt ku muina päivinä, 36.5 vaan. Aiemmin on ollu 37 pintaan.
Halusin vaan tulla kertomaan, että mulla onki vasta tänään se jälkitarkastusultra, ko siirsin sen etiäpäin. Jospa se ultraaja osais sanoa mun kierrosta jotain, että missä vaiheessa mennään ja silleen. :)
Tilasin alkuviikosta jo testejäki valmiiksi. 10 liuskatestiä ja yhen CB:n digitestin. Lisäksi kaapissa on km:n jälkitestauksesta jääny yks testi, kun ostin tuplapakkauksen ja käytin vain toisen. Onhan se hullua testata kymmenillä testeillä yhtä raskautta, mutta ko se vaan on niin jännittävää, ja haluaa aina alottaa testailun aikasin.
Mut nyt täytyy mennä.
Onnellisia testailuhetkiä jokkaiselle ja tarrasukkia plussanneille! <3
Emotar kp 20/28 (Tosin tää kierto jatkunee ainaki 32-päiväseks oviksen perusteella..)
Millalle piti tulla nopeasti kommentoimaan noista keskenmenopeloista. Vaikka se vaikeaa onkin, niin yritä nauttia myös alkuraskaudesta. Keskenmenoriski on olemassa, mutta stressaaminen ja etukäteen pelkääminen ei sitä riskiä poista. Ihan yhtä pahalta se tuntuisi jokatapauksessa. Joten yritä nauttia siitä, että SÄ OLET NYT RASKAANA <3
Mulle tämä on neljäs raskaus. Yksi lapsi löytyy ennestään ja takana kaksi keskenmenoa, joista toinen keskeytynyt huomattiin ultrassa. Keskenmenoa itsessään en pelkää, mutta tuo keskeytynyt keskenmeno on muistissa ja eka ultra sen vuoksi jännittää. Joka tapauksessa, positiivisin mielin oon liikkeellä ja nautin tästä fiiliksestä nyt. Me ei vaan voida niihin vaikuttaa.
Mul
Vitsit, tää tabletti on vaikee.
Mut joo, ei naiset stressata. Yritetään nauttia hetkestä. :)
Mä lähden nyt neuvolaan, niin urpolta kuin se tuntuukin tässä vaiheessa. Huoh. Jotenkin se on musta noloa, vaikkei oma idea ollutkaan. Mies sentään on innoissaan ja haluaa ehdottomasti mukaan. Heiheiiiii!
Toi on ihan ymmärrettävää että jännittää ja pelottaa onko kaikki hyvin siellä masussa. LIikaa ei kuitenkaan kannate murehtia. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän kokemuksesta.
Eilen kp 6 tuli ovismaista limaa ja hieman tuikki tuolla ainokaisessa munasarjassa. JOs oli ovis niin aikaisin tuli. Testausmahdollisuutta ei ole (edes sitä kuumemittaria) joten jää nähtäväksi. Outoa kylläkin, mutta oishan se mahtavaa jos kierto ois lyhyempi :)
Täällä raskausoireina jäätävät kivut jatkuu :/ ja tajusin nyt vasta et ne saattaa kyllä johtua mun sairastamasta endometrioosista... Rinnat on kipeet ja välillä öklöttää, mutta se taas johtuu kivuista, mun maha reagoi niihin heti :( Ensimmäinen neuvola on 20.8 ja La on arvioitu olevan 26.3, eli maaliskuulle silti näyttää menevän :o
Toki itsekin mietin keskenmenon mahdollisuutta ja kohdun ulkopuolista raskautta ja kaikkea mahdollista ikävää mitä voisi sattua, mutta toisaalta kun ei niihin itse voi sillä tavalla vaikuttaa, niin ainakin yritän nauttia tästä alkuraskaudesta ja olla stressaamatta.
Ette muuten usko että jännittää, nyt sunnuntaina lähdetään puolison, sen veljien+vaimon ja appivanhempien kans viikoksi Savonlinnaan mökkeileen... Kuinka ihmeessä pystyn piilotteleen alkoholittomuuttani ja sitä, etten voi syödä kaikkee "mun herkkuja", graavilohta, silliä jne :S Ja sitte jos nää kivut ei ala antautuun... :(
Mutta nyt te loputkin siellä, plussaa tikkuun ja ensvuodelle vauva-aalto! :) <3
Mulla on IHAN PIENI mahdollisuus olla raskaana.. menossa ois kp 20/30-32 Jännityksellä odotan mitä tuleman pitää. :) Kerran aiemmin olen ollut raskaana ja se keskeytyi 7 viikolla. Jotenkin tarkemmin tarkkailee oloaan, kun on kerran aiemmin ollut oireita. Sillon mulla tosin alkuvaiheessa ei ollut mitään oireita, sit kun testin teki niin oireet tuli kerralla. Toivottavasti nyt menis samanlailla. Hirveesti pelottaa, et ku kerron tosta jollekkin niin het menee kesken.. Aina varotettu, et kannattaa kertoo vasta sit ku se on pitemmällä. Mut pakko, kun kohta hajoaa päänuppi :) Pidetään kaikki peukkuja toisillemme!!! :)
Sydämelliset onnittelut kaikille plussanneille :) Tullaan me muut perässä ;)